|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 18:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bles11 |
#765849 Wysłany:
04 Mar 2015, 15:30; Temat postu: 1.4 16V zamiast 1.2 16V w PUNTO II |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 04 Mar 2015, Posty: 1
|
Witam, Posiadam Punto II GO 1.2 16V (oznaczenie silnika 188 A5.000) z roku 2001, niestety małżonka przegrzała silnik jeżdżąc bez płynu w chłodnicy. Okazało się że jednostka napędowa nie bardzo nadaje się do naprawy i mechanik widzi raczej jego wymianę. Mam dostęp do silnika 1.4 16V (oznaczenie 843 A1.000) z roku 2004 (montowany był w STILO i PUNTO II). Czy ten silnik bez większych problemów wejdzie do tego modelu... z tego co wyczytałem osprzęt jest ten sam...
Pozdrawiam Leszek
|
|
Góra |
|
|
|
|
Qbek |
#765888 Wysłany:
04 Mar 2015, 19:41; Temat postu: Re: 1.4 16V zamiast 1.2 16V w PUNTO II |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Gru 2013, Posty: 1014 Pomógł: 8
|
Silnik do budy wejdzie. Ale różnice mogą być w kolektorze dolotowym i wydechowym, w przepustnicy, wtryskiwacze no i komputer sterujący ( w którym jest jeszcze immobiliser). Nie przekładałem tych silników, więc nie powiem Ci na 100% co pasuje a co nie. Najmniejsza linia oporu to wsadzić gołe 1.2 i do niego Twój osprzęt.
_________________ MÓJ KROPEK
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#765899 Wysłany:
04 Mar 2015, 20:15; Temat postu: Re: 1.4 16V zamiast 1.2 16V w PUNTO II |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
pytanie czy dysponujesz gołym silnikiem czy silnik+osprzęt?
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#765913 Wysłany:
04 Mar 2015, 20:55; Temat postu: Re: 1.4 16V zamiast 1.2 16V w PUNTO II |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
bles11, osprzęt pasuje. Możesz go poskładać na sterowniku z 1.2 16V, ale nie będzie to idealne, bo obawiam się, że mapa paliwowa nie pokryje w pełni zmiany w objętości cylindrów i zmiany składu mieszanki...można by spróbować włożyć wtryski z 1.4 16V, bo miały troche wyższą wydajność niż te z .12 16V....ale z drugiej strony jakbyś chciał to kłaść na kompie 1.4 16V, to może sie okazać konieczny swap połowy elektroniki w samochodzie, bo seryjnie body z mkII raczej nie obsługuje centralek z mkII FL, tym bardziej 1.4 16V, którego w mkII nigdy nie było....choć z ciekawości można spróbować zgadać to z body i zobaczyć co z tego wyniknie.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|