You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 10:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #73855 Wysłany: 22 Gru 2007, 16:16; 
 Temat postu: stukot silnika na mrozie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Paź 2007,
Posty: 10
Witam wszystkich forumowiczów!!! W moim punciaku jakieś 15kkm temu regulowano luz zaworowy. Dzisiaj rano poszedłem odśnieżyć kropa i przy okazji kopnąłem go żeby sobie troszke pochodził. I uszłyszałem lekkie klepanie spod maski, jakby znowu te zawory. Czy to napewno one??? A jeśli nie to co w takim razie??? Zaznaczam że posiadam 1.2 8v, nie mam gazu i jeszcze na dworze było tak gdzieś z pięć stopni mrozu jeśli to wogóle ma jakieś znaczenie... Pozdrawiam wszystkich gorąco!!!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #73867 Wysłany: 22 Gru 2007, 16:42; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Ja mam to samo.... ale... regulowałem luzy zaworów przy 39kkm, a teraz mam prawie 83kkm :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73870 Wysłany: 22 Gru 2007, 16:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Paź 2007,
Posty: 10
Pewnie te chu... z carserwisu znowu spier... robote. Po 15kkm bez gazu nie powinny dziać się takie rzeczy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73871 Wysłany: 22 Gru 2007, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
podobny odglos jest ze skrzyni tez... wcisnij sprzeglo i wtedy posluchaj....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73907 Wysłany: 22 Gru 2007, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Paź 2007,
Posty: 10
ale chyba gdy silnik pracuje na biegu jałowym i samochód stoi w miejscu to skrzynia nie pracuje. Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73915 Wysłany: 22 Gru 2007, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
kreci sie walek sprzeglowy i posredni w skrzyni... poruszajac z leksza kolo piatego biegu... gdy wciskamy sprzeglo skrzynia przestaje pracowac... oczywiscie nie ma przekazania napedu ale jednak walki sie w skrzyni kreca...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74198 Wysłany: 23 Gru 2007, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
zerknij tutaj http://fiatpunto.com.pl/topic3974.html? ... t=stukanie może coś pomoże :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74395 Wysłany: 24 Gru 2007, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 67
Panowie!!! Stukot przy -5 stopniach C to NORMA w 1.2 8v znim olej dostanie się do zaworów (przy mrozie to znacznie wolniejsze). Ja miałem regulowane ok 1000km temu i przy mrozie przez chwilę stukoczą. Oto rada:
Po odpaleniu gdy zaczną stukać zgaś silnik. Jak tylko zgaśnie to znowu go zapalcie. Po tym zabiegu stukot zniknie!!! Stukot jest wynikiem błędu jaki powstaje w centralce TTTM przy niskich temp. gdy temp. wzrośnie wszystko wraca do normy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79425 Wysłany: 08 Sty 2008, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa/Piaseczno
Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 68
zielak_punto napisał(a):
Pewnie te chu... z carserwisu znowu spier... robote. Po 15kkm bez gazu nie powinny dziać się takie rzeczy...


A możesz mi napisać ile Cię kosztowało w carserwisie regulowanie zaworów?

_________________
PuntoGO!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79437 Wysłany: 08 Sty 2008, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 67
cena nie jest stała, ponieważ zależy od tego ile zaworów wymaga korekty. Myślę, żę przy opcji najgorszej czyli użycia 8 płytek na każdy zawór po jednej będzie to około 200zł może nawet troszkę więcej. 1 płytka kosztuje od 5 do 15 złotych zależy to od jej grubości do tego masz uszczelkę i robociznę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79443 Wysłany: 08 Sty 2008, 16:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa/Piaseczno
Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 68
zeetung napisał(a):
cena nie jest stała, ponieważ zależy od tego ile zaworów wymaga korekty. Myślę, żę przy opcji najgorszej czyli użycia 8 płytek na każdy zawór po jednej będzie to około 200zł może nawet troszkę więcej. 1 płytka kosztuje od 5 do 15 złotych zależy to od jej grubości do tego masz uszczelkę i robociznę.


A na ile oddałeś Swojego kropka do nich ?

_________________
PuntoGO!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81682 Wysłany: 13 Sty 2008, 20:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostrów Wlkp.
Rejestracja: 13 Sty 2008,
Posty: 13
U mnie objaw jest taki jak opisuje Thomas. Stuka, a po wciśnięciu sprzęgła przestaje. Też mnie to nurtuje. Kiedyś miałem Tico i przy mrozach było to samo, tam spowodowane to było właśnie późniejszym docieraniem oleju (na mrozie) do koła piątego biegu w skrzyni. Jeśli tutaj jest to samo to "no problem", kiepsko jeśli to coś gorszego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81693 Wysłany: 13 Sty 2008, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 67
musi być zimny silnik do reulacji zaworów a robota to jakaś godzinka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83634 Wysłany: 20 Sty 2008, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 09 Sie 2007,
Posty: 147
zeetung napisał(a):
Panowie!!! Stukot przy -5 stopniach C to NORMA w 1.2 8v znim olej dostanie się do zaworów (przy mrozie to znacznie wolniejsze). Ja miałem regulowane ok 1000km temu i przy mrozie przez chwilę stukoczą. Oto rada:
Po odpaleniu gdy zaczną stukać zgaś silnik. Jak tylko zgaśnie to znowu go zapalcie. Po tym zabiegu stukot zniknie!!! Stukot jest wynikiem błędu jaki powstaje w centralce TTTM przy niskich temp. gdy temp. wzrośnie wszystko wraca do normy.


Przyznam, że w obydwu Punto II FL jakimi jeździłem był identyczny objaw z tym stukotem (przechodzi po którkiej chwili ale na początku autko chodzi jak diesel).

_________________
--
Przemek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84340 Wysłany: 22 Sty 2008, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 07 Sty 2008,
Posty: 284
hmmm ciekawa sprawa...Ja mam przejechane 98tyskm, nigdy tak nie stukalo, dopiero dzis pierwszy raz rano przed wyjazdem do szkoly....
Rano nie bylo wcale tak zimno....byly zimniejsze mrozy i nic nie stukalo...
Teraz pod wieczor bylo troszke zimniej niz rano..wiekszy wiatr...snieg troszke popadal i nic nie stukalo...
wiec moje pytanie brzmi czy to jest grozne takie stukanie czasem?

_________________
BYŁO
JEST

.:: Poznań Punto Team ::..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84409 Wysłany: 22 Sty 2008, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 09 Sie 2007,
Posty: 147
zeetung napisał(a):
cena nie jest stała, ponieważ zależy od tego ile zaworów wymaga korekty. Myślę, żę przy opcji najgorszej czyli użycia 8 płytek na każdy zawór po jednej będzie to około 200zł może nawet troszkę więcej. 1 płytka kosztuje od 5 do 15 złotych zależy to od jej grubości do tego masz uszczelkę i robociznę.


Co to za płytki? Poprzednio miałem Tico i zawory regulowałem sam - w godzinkę bez pośpiechu miałem zrobione... tu się nie da tak łatwo?

_________________
--
Przemek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84458 Wysłany: 22 Sty 2008, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tom
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Go!
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 14
W Tico miałeś pewnie regulację luzu zaworów śrubkami, w 1.2 -V8 są zamiast śrubek stosowane płytki o różnych grubościach, które dobiera się i wymienia w zależności od zmierzonego luzu na danym zaworze.

_________________
POZDRAWIAM

MASTER-TOM SKUTERCENTRUM TEAM GDAŃSK
SUZUKI GSX 750 Inazuma + 1.2 8V GO! (obydwa 02"-dobry rocznik!)
Aktualnie Grande 1.4 Blue..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84542 Wysłany: 23 Sty 2008, 08:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Złotów
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 23
TTTM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85307 Wysłany: 26 Sty 2008, 15:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 67
Mam małe pytanko:
co to jest ten TTTM? może banalne ale ja nie mam pojęcia :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85309 Wysłany: 26 Sty 2008, 15:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
zeetung napisał(a):
TTTM

Ten Typ Tak Ma

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO