You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 11 Maj 2024, 10:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #771310 Wysłany: 11 Kwi 2015, 21:00; 
 Temat postu: Wymiana obudowy skrzyni [Grande Punto 1,4 2007]
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Kwi 2015,
Posty: 1
Witam

Mam pytanie odnośnie wymiany obudowy skrzyni biegów .
Podczas wypadku uszkodzeniu uległa końcowa cześć obudowy w miejscu przykręcania poduszki .Chciałem się dowiedzieć co znajduje się w tej części obudowy i czy da rade samemu to wymienić.
Wolał bym wymienić obudowę niż kupić od kogoś nie znajomą skrzynie.

Z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #861376 Wysłany: 11 Maj 2024, 10:11; 
 Temat postu: Re: Wymiana obudowy skrzyni [Grande Punto 1,4 2007]
Online
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 547
Pomógł: 8
Tak. Można wymienić same obudowy, główną ("dzwon") albo tylną (tzw. "dupka"). Jest jeszcze pokrywa dyferencjału.
Załącznik:
Komentarz do pliku: C514 - obudowy/korpusy/pokrywy/mocowania.


Co się znajduje w obudowie "tylnej" ("właściwej")? W sumie większość mechanizmów tam siedzi. W dzwonie nic nie ma prawie (pusta przestrzeń w której pracuje sprzęgło, docisk), tylko dyfer jest przyrośnięty do dzwona.

Tylko czasem trzeba polować na OLX/Allegro 1-3 miesiące, aż się trafi właściwy typ, odmiana (różnią się zależnie od modelu, mimo, że rodzina skrzyń jedna - C514, zwłaszcza tylne, odróżniają się liczbą otworów na "wieszak", do którego jest przykręcana poduszka, ta pod akumulatorem).

Oprócz kolizji, mocowanie, wieszak, może ucierpieć z powodu korozji śrub i/lub samego wieszaka!
Bo Grande ma nieprawidłowy odpływ wody z półki akumulatora - za krótki wężyk, który leje na skrzynię, prosto na wieszak i pierwszą przednią śrubę. Przy okazji gniją też dekle stalowe. Przykład ze skrzyni 5-biegowej (6 mają głębszy ten dekiel, odróżnia się mocno).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Odpływ wody z akumulatora leje na dekiel i mocowanie!


http://fiatpunto.com.pl/post859930.html#p859930
Należy to zmodyfikować i dać dłuższy wężyk, co by lał poniżej dekla.

Serwisówka do rodziny C514. Model mało istotny.
https://drive.google.com/file/d/15OJS6_dKHcPpCRDWebTPtn7LJynIRw8m/view

=============================[ Dodano: 11 Maj 2024, 08:43 ]========================

Ciekawy przypadek z Fejsbunia. Coś wykruszyło obudowę, dzwon. W miejscu dyfra. Kto zgadujE ("E" czy "Ę", robi różnic ę), Ty, czy mechanik?
Załącznik:
Komentarz do pliku: Samo SIĘ stało, bez objawów wcześniej?


Zapewne były jakieś objawy (np. hałasy, tylko trzeba się interesować), ciężko uwierzyć, że coś takiego się dzieje nagle...ale OK, stało się.

Zabawnie się robi przy "poradach". To pokazuje, że oni kompletnie nie wiedzą co plotą (bo tam chyba chodzi o liczbę postów, im więcej gadasz, tym szybciej dostajesz odznakę "najbardziej zasłużony członek"). Przy rozłupanej obudowie "dziwne", że olej wyleciał (normalnie poziom oleju przykrywa tę wyrwę). A napawanie amelinium usługowo dla szaraka z ulicy nie jest tanie, spróbujcie znaleźć i zapytać o cenę. Chyba, że po znajomości "za flaszkę". Normalnie o wiele szybciej i taniej znaleźć obudowę na podmianę albo wymienić całą skrzynię.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Fachowe porady z grup FB/Meta (a w nosie am-"feta"-mina).


Podejście mają błędne, że tu "problemem" jest wykruszenie i "rozwiązaniem" jest kosmetyczne załatanie tego. Otóż nie.
Źródło usterki jest wewnątrz skrzyni, dyfer zapewne. Okaże się po rozebraniu, jak np. tutaj: http://fiatpunto.com.pl/topic29079.html (słabe forum, nic ciekawego).
Po takich przygodach to uszkodzeń, zużycia może być więcej, od wewnątrz. Naprawa (napawanie dziury) może nie wystarczyć. Poza tym jeśli to faktycznie kołek sprężysty, zwijany (trzyma sworzeń, ośkę satelit) wylazł, to znaczy, że dyfer był robiony (patrz serwisówka, pierwszy demontaż kołka wymaga wykruszenia, czy wyszlifowania fragmentu odlewu żeliwnego dyfra, dopiero można wybić kołek).

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO