You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 17:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #772417 Wysłany: 20 Kwi 2015, 02:14; 
 Temat postu: problem z ECU i z gasnącym silnikiem na luzie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Max
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 18 Mar 2015,
Posty: 9
Witam, wiem że może się powtarzam, ale nie znalazłem w żadnym temacie odpowiedzi na problemy z którymi się borykam.

Mianowicie mam fiata punto 2, silnik 1.2 8V, sterownik IAW59F.M3, autko odpala ale od razu zbija go z obrotów, pracuje połowa silnika, odcina jedna cewkę, po około 20 sekundach wraca do normy i silnik pracuje normalnie. Wymieniłem świece kable i cewki, przejścia na złącze są. Podejrzenie padło na sterownik silnika. Chociaż gdyby był winny to cały czas pracowałby na połowę lub w ogóle przestał działać. Gdyby upaliła się końcówka mocy całkowicie by nie sterował cewką. A u mnie właśnie ładowanie jest dobre, czasy się zgadzają, odpala na dwie cewki i nagle odcina jedną i wraca do normy i potem mogę jeździć całe 24h i nic się nie dzieje do następnego odpalenia. Zamiana cewek nie pomaga (obie i tak kupiłem nowe oryginalne). Idzie mi teraz ECU o nr IAW59F.M7 i zastanawiam się czy po resecie ustawień zaadoptuje się i będzie obsługiwał wszystko jak IAW59F.M3. Może wiecie czym różni się M7 od M3?Bo np M2 od M3 różni się tym że M2 obsługuje 1 sondę a M3 dwie i czujnik położenia wałka.

Drugi to ostatnio 3 razy auto zgasło mi na luzie. Jest sporo przypadków opisanych ale przeważnie ściągali nogę z gazu, lub maja instalację LPG i im gaśnie na luzie. U mnie 2 razy zdarzyło się że stałem na luzie i czekałem na kogoś około 5 minut, autko pracowało, nie zagrzało się, wszystko w porządku, nic nie falowało i po prostu delikatnie samo zgasło. Wczoraj jadąc na odcinku 6km lekko w dół dałem luz i powoli jechałem oglądając okolicę i nagle patrze a tu kontrolki się zapaliły - autko zgasło. Dodam że od razu jak odpalę nie ma problemu, przekręcę i mogę jechać. Stąd moje pytanie, może to być od ECU czy raczej coś innego?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #772442 Wysłany: 20 Kwi 2015, 12:27; 
 Temat postu: Re: problem z ECU i z gasnącym silnikiem na luzie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Max30 napisał(a):
Podejrzenie padło na sterownik silnika.

Też tak obstawiam.

Max30 napisał(a):
Chociaż gdyby był winny to cały czas pracowałby na połowę lub w ogóle przestał działać.

U mnie w PII padający sterownik (centralka) silnika nim całkowicie się "poddał", wcześniej dawał takie objawy jak w Twoim przypadku (na początku wystarczyło nawet przegazować i na jakiś czas było OK).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774810 Wysłany: 08 Maj 2015, 20:09; 
 Temat postu: Re: problem z ECU i z gasnącym silnikiem na luzie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Max
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 18 Mar 2015,
Posty: 9
sterownik wymieniony na regenerowany z 2letnią gwarancją. Zamigała lampka code, przygasło ale przegazowałem 3 razy(adaptacja) i autko śmiga. Podstawowe parametry dobrze, diagnostyka - wykasowanie starych usterek. Póki co autko działa. Teraz biorę się za swój stary sterownik i sam regeneruje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781147 Wysłany: 21 Lip 2015, 12:19; 
 Temat postu: Re: problem z ECU i z gasnącym silnikiem na luzie
Offline
Forumowicz

Imię: Konrad
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 21 Lip 2015,
Posty: 3
Witam
Podczepiam się pod temat, bo problem podobny, choć nie taki sam.
Mam problem ze sterownikiem kropy. Jednak chodzi mi o to, że nie jestem pewien wersji sterownika.
Teraz miałem wsadzony IAW59F.M3 (71736339) i wg. www.fiat-autoparts.com wszystko gra. Jest do niego przyklejona karteczka pisana odręcznie z numerem IAW59F.E4, natomiast Bilex podaje mi jeszcze inne 2 numery - 71781435, 71781434 i nie tam gdzie szukałem to mi się nie crossują.
Komu wierzyć???
Dodam, że na przestrzeni 30tyś. km centralka padła mi drugi raz


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO