|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 23:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Max30 |
#772417 Wysłany:
20 Kwi 2015, 02:14; Temat postu: problem z ECU i z gasnącym silnikiem na luzie |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Max
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 18 Mar 2015, Posty: 9
|
Witam, wiem że może się powtarzam, ale nie znalazłem w żadnym temacie odpowiedzi na problemy z którymi się borykam.
Mianowicie mam fiata punto 2, silnik 1.2 8V, sterownik IAW59F.M3, autko odpala ale od razu zbija go z obrotów, pracuje połowa silnika, odcina jedna cewkę, po około 20 sekundach wraca do normy i silnik pracuje normalnie. Wymieniłem świece kable i cewki, przejścia na złącze są. Podejrzenie padło na sterownik silnika. Chociaż gdyby był winny to cały czas pracowałby na połowę lub w ogóle przestał działać. Gdyby upaliła się końcówka mocy całkowicie by nie sterował cewką. A u mnie właśnie ładowanie jest dobre, czasy się zgadzają, odpala na dwie cewki i nagle odcina jedną i wraca do normy i potem mogę jeździć całe 24h i nic się nie dzieje do następnego odpalenia. Zamiana cewek nie pomaga (obie i tak kupiłem nowe oryginalne). Idzie mi teraz ECU o nr IAW59F.M7 i zastanawiam się czy po resecie ustawień zaadoptuje się i będzie obsługiwał wszystko jak IAW59F.M3. Może wiecie czym różni się M7 od M3?Bo np M2 od M3 różni się tym że M2 obsługuje 1 sondę a M3 dwie i czujnik położenia wałka.
Drugi to ostatnio 3 razy auto zgasło mi na luzie. Jest sporo przypadków opisanych ale przeważnie ściągali nogę z gazu, lub maja instalację LPG i im gaśnie na luzie. U mnie 2 razy zdarzyło się że stałem na luzie i czekałem na kogoś około 5 minut, autko pracowało, nie zagrzało się, wszystko w porządku, nic nie falowało i po prostu delikatnie samo zgasło. Wczoraj jadąc na odcinku 6km lekko w dół dałem luz i powoli jechałem oglądając okolicę i nagle patrze a tu kontrolki się zapaliły - autko zgasło. Dodam że od razu jak odpalę nie ma problemu, przekręcę i mogę jechać. Stąd moje pytanie, może to być od ECU czy raczej coś innego?
|
|
Góra |
|
|
|
|
BogdanK |
#772442 Wysłany:
20 Kwi 2015, 12:27; Temat postu: Re: problem z ECU i z gasnącym silnikiem na luzie |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Max30 napisał(a): Podejrzenie padło na sterownik silnika. Też tak obstawiam. Max30 napisał(a): Chociaż gdyby był winny to cały czas pracowałby na połowę lub w ogóle przestał działać. U mnie w PII padający sterownik (centralka) silnika nim całkowicie się "poddał", wcześniej dawał takie objawy jak w Twoim przypadku (na początku wystarczyło nawet przegazować i na jakiś czas było OK).
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
Max30 |
#774810 Wysłany:
08 Maj 2015, 20:09; Temat postu: Re: problem z ECU i z gasnącym silnikiem na luzie |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Max
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 18 Mar 2015, Posty: 9
|
sterownik wymieniony na regenerowany z 2letnią gwarancją. Zamigała lampka code, przygasło ale przegazowałem 3 razy(adaptacja) i autko śmiga. Podstawowe parametry dobrze, diagnostyka - wykasowanie starych usterek. Póki co autko działa. Teraz biorę się za swój stary sterownik i sam regeneruje
|
|
Góra |
|
|
metailurus |
#781147 Wysłany:
21 Lip 2015, 12:19; Temat postu: Re: problem z ECU i z gasnącym silnikiem na luzie |
|
|
Forumowicz |
Imię: Konrad
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 21 Lip 2015, Posty: 3
|
Witam Podczepiam się pod temat, bo problem podobny, choć nie taki sam. Mam problem ze sterownikiem kropy. Jednak chodzi mi o to, że nie jestem pewien wersji sterownika. Teraz miałem wsadzony IAW59F.M3 (71736339) i wg. www.fiat-autoparts.com wszystko gra. Jest do niego przyklejona karteczka pisana odręcznie z numerem IAW59F.E4, natomiast Bilex podaje mi jeszcze inne 2 numery - 71781435, 71781434 i nie tam gdzie szukałem to mi się nie crossują. Komu wierzyć??? Dodam, że na przestrzeni 30tyś. km centralka padła mi drugi raz
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|