|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 15:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#74893 Wysłany:
27 Gru 2007, 00:26; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Jaco ja jestem przeciw uogólnieniom. Zgoda, fiatowskie silniki (nawet diesla ) chwalę pod niebiosa, więc niech i ten 1.3MJ będzie ok. Ale czy poza niskim spalaniem diesel może dać to coś...
Ja już powtarzałem swoje zdanie w wielu tematach i nie chce robić offtopu (większego niż już jest), ale powiem jeszcze raz - porównaj turbodiesla z turbobenzyną o tej samej mocy. Inne porównanie nie ma sensu, bo diesel to tylko oszczędność, osiągi idą od turbo...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
|
sadoo |
#74917 Wysłany:
27 Gru 2007, 00:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
STax tez kiedys myslałem tymi kategoriami co ty, mówilem porównujcie TD z TB, zaswiadczyłem jednego i drugiego i powiem szczerze ze mi to lata kolo nosa czym jezdze czy benzyna czy dieslem, wazne że do przodu i na łeb nie kapie diesel - ekonomia, benzyna - fajna praca silnika.
z benzyny teraz uznaje tylko silniki V i B :D rzędówki to dno :D hehe
|
|
Góra |
|
|
STax |
#74922 Wysłany:
27 Gru 2007, 00:53; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
sadoo napisał(a): diesel - ekonomia, benzyna - fajna praca silnika. z benzyny teraz uznaje tylko silniki V i B :D rzędówki to dno :D hehe
Co do tego o rzędówkach to się nie zgadzam, reszta to czysta prawda
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#74946 Wysłany:
27 Gru 2007, 03:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
STax a czemu sie nie zgodzisz?? nie jezdzilem nigdy boxerem ale jezdzilem V6 i V8 to powiem szczerze ze rzedówka nie ma nic do zaoferowania od siebie, najprostszy silnik wiec jest jaki jest praca tego silnika jest nieciekawa, możliwości również...
ale to tylko zdanie ode mnie
|
|
Góra |
|
|
STax |
#75011 Wysłany:
27 Gru 2007, 11:26; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
sadoo zgadzam się, że silniki V, B, VR czy W są lepsze niż R, ale nie zgadzam się, że rzędówki to dno. Chociażby świetne silniki w fiatach ( ) czy chwalone przez dziennikarzy rzędowe 6 w BMW.
Zresztą sam jeździsz rzędówką, a chyba nie jest tak tragicznie?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
daras |
#75089 Wysłany:
27 Gru 2007, 14:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
mireks no wreszcie doceniłeś m-jet'a
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#75108 Wysłany:
27 Gru 2007, 14:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
no jezdze rzedówka bo w małych samochodach nie montuja V :D, a ja potrzebuje autko miejskie, fakt o jednym zapomniałem R potrafią dać ekonomie w silniku benzynowym
|
|
Góra |
|
|
STax |
#75113 Wysłany:
27 Gru 2007, 14:58; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
sadoo napisał(a): no jezdze rzedówka bo w małych samochodach nie montuja V
Poza szaloną mazdą, która w modelu mx-3 bodajże, zamontowało V6 o piorunującej pojemności 1.8
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#75126 Wysłany:
27 Gru 2007, 15:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
mireks napisał(a): divers88 napisał(a): no nie powiedziałbym Turbo benzyna robi z tym ropniakiem co chce Myślę, że turbobenzyny na naszych drogach prawie nie ma, więc jestem spokojny
Nie znasz dnia ani godziny
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#76548 Wysłany:
31 Gru 2007, 20:38; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
daras napisał(a): mireks no wreszcie doceniłeś m-jet'a
W rzeczy samej. Zakochałem się w tym silniku
Pzdr!
Mirek
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#127513 Wysłany:
21 Maj 2008, 16:48; Temat postu: |
|
|
Nigdy nic nie wiadomo, np. w moim przypadku przyśpieszenie w tabeli to 13.5 s, a najlepszy wynik to 12.4 s
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#127908 Wysłany:
22 Maj 2008, 21:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
Barrtek96 No różnie to z tym bywa...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#129464 Wysłany:
27 Maj 2008, 13:59; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
Z cyklu spalanie 1.3 Multijet - kolejne obserwacje.
Moja Linea ma już najechane 7000 km. Narazie sprawuje się bez zarzutu.
Względem pierwszych miesięcy eksploatacji spalanie spadło o jakieś 7-10%.
A o to konkrety.
Miasto - korki po horyzont: Było 7.5, jest 6.8 - 7.1
Trasa - jazda do 110 km/h bez szaleństw: Było 5.1, jest 4.9 z tendecją spadkową
Trasa - jazda 120-130 km/h dosyć dużo wyprzedzeń: Było 5.2, jest 5.0
Spalanie chwilowe przy równej jeździe 70-90 km/h oscyluje pomiędzy 3.3 a 4.5 na 100 km
Testy robione przy samochodzie mało obciążonym: kierowca plus pasażer, znikoma ilość bagażu.
Moc silnika: po tych kilku tysiącach trochę jednak brakuje wyższego momentu szczególnie przy wyprzedzaniu, ale biedy nie ma - jest czym docisnąć. Mój qmpel po przejechaniu się samochodem stwierdził, że moc jaką oferuje ten silnik jest odpowiednikiem mocy dostarczanej przez silnik beznynowy, wolnossący o pojemności 1.8 litra.
Pzdr
Mirek
|
|
Góra |
|
|
lemaxx |
#144923 Wysłany:
13 Lip 2008, 21:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Wilno Rejestracja: 04 Cze 2008, Posty: 37
|
Ostatnio edytowany przez lemaxx, 14 Lip 2008, 09:41, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
daras |
#144988 Wysłany:
14 Lip 2008, 08:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
mireks napisał(a): Mój qmpel po przejechaniu się samochodem stwierdził, że moc jaką oferuje ten silnik jest odpowiednikiem mocy dostarczanej przez silnik beznynowy, wolnossący o pojemności 1.8 litra.
Jeśli chodzi o tzw. elastyczność w trasie to nie czuję różnicy do 120 konnego T.Spark'a Alfy.
|
|
Góra |
|
|
poziomek |
#159213 Wysłany:
21 Sie 2008, 09:08; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
Barrtek96 napisał(a): Nigdy nic nie wiadomo, np. w moim przypadku przyśpieszenie w tabeli to 13.5 s, a najlepszy wynik to 12.4 s
A jak to zmierzyłeś? Uwzględniałeś przekłamania prędkościomierza? Czy ylko ci się wydawało ze jechałęś 100km/h podczas pomiaru?
_________________ Albea 2006 1.4 8V 77km
|
|
Góra |
|
|
Pazdz |
#184509 Wysłany:
29 Paź 2008, 19:13; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 2
|
Witam serdecznie!
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna auta z silnikiem wysokoprężnym. Oglądałem dokładnie Fiata Linea w salonie. Przyznam szczerze, że jest to bardzo ładne auto, dobrze wyposażone. Jednak jestem sceptycznie nastawiony do silnika o małej pojemności (1.3) do w miarę dużego auta. Akurat stał Fiat Linea 1.3JTD Dynamic z kilkoma dodatkami za równe 60 tyś zł. Dodatkowym atutem Fiata są świetne warunki kredytowania. Miałem zamiar wpłacić 20 tyś. zł gotówki a resztę rozłożyć na raty. I po obliczeniach wyszło, że musiałbym zapłacić dodatkowo tylko 4 tyś. zł.!!! Więc okazja jest znakomita (kredyt 1,2,3). Jednak, czy ten motor nie jest za mały w stosunku do wielkości/masy tego auta? Inną alternatywą dla Fiata była Skoda Octavia 1.9TDI z wyposażeniem Mint (+ parę dodatków) za 64,5 tyś zł. To jest dobra cena, jednak kredyt o wiele droższy...
|
|
Góra |
|
|
daras |
#184641 Wysłany:
30 Paź 2008, 08:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Pazdz napisał(a): Jednak jestem sceptycznie nastawiony do silnika o małej pojemności (1.3) do w miarę dużego auta.
Ten silnik daje aż nadto radę w Linei. Jest też montowany m.in. w Astrze III.
Czasem trudno uwierzyć, że to jest tylko 1.3 i 90 KM.
Silnik wygląda jak zabawka a w trasie "pcha" autko jak porządne, benzynowe 1.6, może nawet lepiej, dzięki bardzo dużemu momentowi.
Naprawdę stresu nie ma Sam zresztą to sprawdź.
Co do Octavii - jest lepiej wykonana i chyba jednak większa, a przede wszystkim ma większy silnik i bardziej ustawny bagażnik, chociaż dynamiką jest bardzo porównywalna z Lineą.
Ma słabsze warunki gwarancji (2 lata) i serwisu (co 1 rok albo co 20 tys. km.). Silnik TDI ma pasek rozrządu, zamiast łańcuszka (łańcuszek powinien dłużej wytrzymać ale pasek łatwiej wymienić), jest starą, żeliwną, sprawdzoną konstrukcją z klepiącymi pompowtryskami (1.3 to aluminiowa, 16V, nowoczesna jednostka CR- silnik roku 2005, w swojej kategorii).
Ma też z tyłu wielowahacz, który na pewno będzie droższy w serwisie niż belka w Linei.
Sam musisz to wszystko sobie rozważyć a najlepiej pojeździć Lineą i Octavią.
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#184649 Wysłany:
30 Paź 2008, 09:11; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Pazdz
Najlepiej byłoby gdybyś przejechał się tym autkiem na jazdach próbnych.
Ten silnik w Linei jest moim zdaniem tak na granicy w "budzie" Grande Punto sprawuje się lepiej...
Musi być to Diesel tak ? Bo jak benzyna to Linea T-JET jak najbardziej daje radę.
Szkoda, że nie ma w Linei dostępnego silnika 1.6 MultiJet - wtedy sprawa rozwiązana bo brałbyś tego od razu
A może Bravo - w tej cenie masz całkiem niezłe auto
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
Pazdz |
#184687 Wysłany:
30 Paź 2008, 14:57; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 2
|
Raczej wolałbym sedana. I silnik również Diesla. We Fiacie Linea ma być dostępny silnik 1.6JTD, tylko niestety nie wiem od kiedy.
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#186143 Wysłany:
04 Lis 2008, 09:57; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
daras napisał(a): Pazdz napisał(a): Jednak jestem sceptycznie nastawiony do silnika o małej pojemności (1.3) do w miarę dużego auta. Ten silnik daje aż nadto radę w Linei. Jest też montowany m.in. w Astrze III. Czasem trudno uwierzyć, że to jest tylko 1.3 i 90 KM. Silnik wygląda jak zabawka a w trasie "pcha" autko jak porządne, benzynowe 1.6, może nawet lepiej, dzięki bardzo dużemu momentowi. Naprawdę stresu nie ma Sam zresztą to sprawdź. Co do Octavii - jest lepiej wykonana i chyba jednak większa, a przede wszystkim ma większy silnik i bardziej ustawny bagażnik, chociaż dynamiką jest bardzo porównywalna z Lineą. Ma słabsze warunki gwarancji (2 lata) i serwisu (co 1 rok albo co 20 tys. km.). Silnik TDI ma pasek rozrządu, zamiast łańcuszka (łańcuszek powinien dłużej wytrzymać ale pasek łatwiej wymienić), jest starą, żeliwną, sprawdzoną konstrukcją z klepiącymi pompowtryskami (1.3 to aluminiowa, 16V, nowoczesna jednostka CR- silnik roku 2005, w swojej kategorii). Ma też z tyłu wielowahacz, który na pewno będzie droższy w serwisie niż belka w Linei. Sam musisz to wszystko sobie rozważyć a najlepiej pojeździć Lineą i Octavią.
Mój kumpel powiedział, że silnik 1.3 Multijet dynamiką przypomina silnik benzynowy 1.8. Silnik w trasie pozwala na w miarę komfortową jazdę, ale w mieście u dołu trochę mu brakuje i to jest w zasadzie największa jego bolączka. Generalnie jeśli podczas jazdy testowej w mieście ten silnik Cię nie rozczaruje (turbodziura), to w trasie będzie już tylko lepiej. Osobiście poczekałbym na Lineę z dieslem 1.6 Multijet. Rozsądne opłaty i zapas mocy, którego w 1.3 Multijet jest trochę za mało.
Oktawia II z zewnątrz wygląda na "poważniejszy" samochód niż Linea szczególnie od przodu i od tyłu, ale środek mnie bardzo rozczarował. Osobiście nie miałem okazji jej prowadzić, ale zdarzyło mi się siedzieć z przodu podczas jazdy i juz wiem, że O II nie kupiłbym. To taka dorosła Fabia II. W dodatku miałem wrażenie, że każda część kokpitu jechała oddzielnie. W stosunku do Linei czułem się tak jakbym wsiadł do samochodu o klasę niższego. Ale... po pierwsze to była taksówka, a po drugie jeżdząca po Barcelonie więc może Hiszpanie dostają inne kokpity? Tylko, że ta taksówka miała skórzaną tapicerkę na siedzeniiach! Ulice mają tam równe jak stół więc nie wiem skąd to rozdygotane wnętrze.
Są to jednak moje osobiste odczucia. A jak wiadomo - "każdy Żyd swój sklepik chwali".
Decydując się na Octawię odpadnie Ci problem odsprzedaży, ponieważ te samochody na rynku wtórnym mają duże branie szczególnie z silnikami diesla. Podczas rozważań o zakupie samochodu, brałem poważnie pod uwagę również Oktawię, ale w identycznym wyposażeniu lub może troszkę lepszym (klimatronik) ten samochód był koszmarnie drogi. Teraz gdy Skoda obniżyła ceny, Octawia stałą się atrakcyjniejsza cenowo.
Póki co Linea wyróżni Cię z z tłumu - gwarantuję, że linią boczną skasujesz zdecydowaną większość innych samochodów poza klasykami. Urodą dorównuje, a może nawet przebija ją tylko nowe mondeo (świadmie pomijam klasę wyższą, bo tutaj w niej klasyka jest nie do pobicia)
Octawia długo zachowa świeżą linię - ten samochod się nie starzeje no i łatwa odsprzedaż w przyszłości.
Posłuchaj rady darasa - wsiądź do obydwu samochodów, przejedź się i obmacaj każdy szczegół. Wydajesz furę pieniędzy więc bardziej kupuj rozsądkiem niż sercem. No chyba, że zakup samochodu ma znamiona kaprysu (dlaczego by nie? ) Wówczas możesz pomarudzić
_________________ Pozdrawiam ------------------------- Fiat Freemont Black Bear http://www.freemont.pl
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|