You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #780006 Wysłany: 05 Lip 2015, 17:08; 
 Temat postu: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 21 Maj 2015,
Posty: 25
Witam.
Wygląda na to, że nigdy nie dopieszczę swojego kropka, bo co chwila coś mi w nim nie pasuje, dlatego znowu piszę na forum o poradę ale do rzeczy.

Wczoraj na trasie S1 Cieszyn>Bielsko.B pociskałem trochę za szybko, drgania kierownicy się nasilały i dało się odczuć lekkość (tak jakby luz) na kierownicy. W pewnym momencie coś zaczęło tłuc z przodu, zwolniłem więc i zatrzymałem się na poboczu. Obejrzałem auto , jednak nie spojrzałem na śruby felg. Bo jak się później okazało, jedną zgubiłem. Po obejrzeniu stwierdziłem, że tarcze hamulcowe się zgrzały i biją, więc postanowiłem że jakoś się dokulam do stacji na awaryjnych. Jadąc 70km/h dźwięk przy dodawaniu gazu się nasilał, przy hamowaniu ustawał, aż w pewnym momencie usłyszałem brzdręg i w lusterku ujrzałem wypadającą śrubę z felgi :D Wyhamowałem i okazało się że felga trzyma się ledwo na dwóch śrubach. 200m dalej pewnie by odpadło koło.

Dwa dni wcześniej wymieniałem u mechanika cały przegub, konserwowałem zaciski, wymieniałem bębny, felgi i opony, wszystko było dokręcane. Co mogło spowodować samo wykręcenie się śruby?
Moja pierwsza myśl była taka, że tarcze hamulcowe biją z przegrzania, ale wcześniej tego nie zaobserwowałem, nawet bez odważników na feldze, które gdzieś zgubiłem, dopiero w drodze powrotnej zaczęły się cyrki z kierownicą.

Ponieważ jedną śrubę zgubiłem, wykręciłem jedną z tyłu i wkręciłem do przodu, bo tam większe bicie i jakoś dojechałem bez szwanku do domu. Jednak pozostał niesmak, co mogło się stać i jak temu zaradzić.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #780008 Wysłany: 05 Lip 2015, 18:42; 
 Temat postu: Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Marlon napisał(a):
Witam.
Wygląda na to, że nigdy nie dopieszczę swojego kropka, bo co chwila coś mi w nim nie pasuje, dlatego znowu piszę na forum o poradę ale do rzeczy.

Wczoraj na trasie S1 Cieszyn>Bielsko.B pociskałem trochę za szybko, drgania kierownicy się nasilały i dało się odczuć lekkość (tak jakby luz) na kierownicy. W pewnym momencie coś zaczęło tłuc z przodu, zwolniłem więc i zatrzymałem się na poboczu. Obejrzałem auto , jednak nie spojrzałem na śruby felg. Bo jak się później okazało, jedną zgubiłem. Po obejrzeniu stwierdziłem, że tarcze hamulcowe się zgrzały i biją, więc postanowiłem że jakoś się dokulam do stacji na awaryjnych. Jadąc 70km/h dźwięk przy dodawaniu gazu się nasilał, przy hamowaniu ustawał, aż w pewnym momencie usłyszałem brzdręg i w lusterku ujrzałem wypadającą śrubę z felgi :D Wyhamowałem i okazało się że felga trzyma się ledwo na dwóch śrubach. 200m dalej pewnie by odpadło koło.

Dwa dni wcześniej wymieniałem u mechanika cały przegub, konserwowałem zaciski, wymieniałem bębny, felgi i opony, wszystko było dokręcane. Co mogło spowodować samo wykręcenie się śruby?
Moja pierwsza myśl była taka, że tarcze hamulcowe biją z przegrzania, ale wcześniej tego nie zaobserwowałem, nawet bez odważników na feldze, które gdzieś zgubiłem, dopiero w drodze powrotnej zaczęły się cyrki z kierownicą.

Ponieważ jedną śrubę zgubiłem, wykręciłem jedną z tyłu i wkręciłem do przodu, bo tam większe bicie i jakoś dojechałem bez szwanku do domu. Jednak pozostał niesmak, co mogło się stać i jak temu zaradzić.


Dziękuję, że mnie i osoby towarzyszącej nie zabiłeś którąś ze śrub. Wczoraj tamtędy jechałem na moto.
Chociaż może jakby coś więcej się wydarzyło to uruchomiłbyś program p.t.: "WYOBRAŹNIA"!

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780011 Wysłany: 05 Lip 2015, 21:37; 
 Temat postu: Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 21 Maj 2015,
Posty: 25
Śruby nie wystrzeliwują i nie zabijają, oczywiście ta która wypadła, usunąłem z jezdni. Leżała 100m dalej.

Cytuj:
Chociaż może jakby coś więcej się wydarzyło to uruchomiłbyś program p.t.: "WYOBRAŹNIA"!


W moim odczuciu zachowałem się wzorowo, mimo przeoczonych śrub na feldze, więc raczej nic by się nie stało, z resztą, gdzie bym przypuszczał, że mi się same odkręcą? Po za tym dźwięk dochodził bardziej z prawej, a okazało się że to lewe koło. Przed wyjazdem wszystko sprawdzałem :> .

Tak czy inaczej nie chcę doprowadzić do kolejnej tego typu awarii, więc chyba oddam autko na hamownie. Za dużo prawdopodobieństw

Zbieżność kół
Krzywa felga
krzywa piasta
krzywa tarcza hamulcowa
Śruby do dupy
?

Ale i tak winę zwalę na mechanika, bo przegub jest źle założony, tzn inaczej niż drugie koło i kierownica jest lekko przechylona w lewo i stąd właśnie luzy na kierownicy i bicie na któreś z kół.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780017 Wysłany: 05 Lip 2015, 23:15; 
 Temat postu: Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Może po prostu śruby masz za krótkie. Jaki masz otwór centrujący, W przypadku większego otworu masz pierścienie centrujące. Osobiście po zamontowaniu alufelg przez ok 300 km musiałem dokręcać śruby. W końcu przestały się luzować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780019 Wysłany: 06 Lip 2015, 01:28; 
 Temat postu: Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 21 Maj 2015,
Posty: 25
Z przodu faktycznie pierścienie centrujące prawdopodobnie nie trzymają. Felgi mają otwór 70mm
Z tyłu mam założone dystanse 10mm i śruby spokojnie wkręcam, więc z przodu bez dystansów powinny jeszcze bardziej być dokręcone.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780095 Wysłany: 06 Lip 2015, 23:07; 
 Temat postu: Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Marlon napisał(a):
Tak czy inaczej nie chcę doprowadzić do kolejnej tego typu awarii, więc chyba oddam autko na hamownie. Za dużo prawdopodobieństw
Zbieżność kół
Krzywa felga
krzywa piasta
krzywa tarcza hamulcowa
Śruby do dupy
?

Zapomniałeś o wyważeniu kół (to sprawdziłbym w pierwszej kolejności).
Jeśli chodzi o śruby, to albo są za krótkie, albo były źle dokręcone, albo ... ktoś je posmarował niewłaściwym smarem przed dokręceniem.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO