You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #786274 Wysłany: 14 Paź 2015, 20:36; 
 Temat postu: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG
Offline
Forumowicz

Imię: radek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Paź 2015,
Posty: 2
witam serdecznie
chchiałbym zzamontowac turbo do swojego Punciaka, czy gdyby dac nieco wydajniejse wtryski i pompe paliwa5bar + FMU do tego (urzadzonko co zwieksza cisnienie w listwie w miare wzrostu cisnienia w dolocie) grało by to OK? ustawic FMU na cisnienie troche nizsze na wolnych obrotach a gdy wchodzi boost to na wysokie. stroilbym na sondzie i wzkazniku egt tego fmu. docelowe 0.5bara na ok 100km.
albo druga opcja, wystroic to tylko na kompie od gazu (zalozylby sekwencje) a benzyne zostawic, tylko na rozgrzewanie silnika i dojazd do stacji.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #786278 Wysłany: 14 Paź 2015, 20:51; 
 Temat postu: Re: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG
Offline
Mr.Cleaner
Awatar użytkownika

Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015,
Posty: 1090
Pomógł: 1
jak zestroisz dobrze kompa LPG i wtryski to nie tylko będzie wystarczająco mocny ale i ekonomiczny. Robiłem mod wtrysków w Seicento 1.1MPI, mianowicie problem polegał na tym że wyskakiwał błąd objawiający się tym że wtryski nie radziły sobie z depnięciem do wysokich obrotów, powodowało to wyskakiwanie check engine. W listwie STAG'a z gazownikiem rozwierciliśmy każdy wtrysk delikatnie i już sporo dało, potem dostrojenie kompa i tak jak wcześniej palił 7l w trasie, tak nie tylko zrobił się żwawszy na gazie, ale i spalanie spadło do 5.5-6l.

_________________
Było:
Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015
Jest:
Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015->
http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html
Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021->
http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786309 Wysłany: 15 Paź 2015, 12:04; 
 Temat postu: Re: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Jeżeli myślisz na poważnie o turbo to Ecu Master EMU lub co najmniej DET w Fuel Implant. Lub też tylko LPG i wtedy konkretny reduktor i konkretne wtryski i strojenie po AFR i korektach z ecu benzynowego. Nie słyszałem co to jest FMU ale jeśli ma to tylko zwiększać ciśnienie paliwa wobec ciśnienia doładowania to raczej nie uda się tego dobrze wystroić w całym zakresie obciążenia i obrotów. Jeżeli masz LPG to może najpierw ładnie ogarnij to na samym LPG a potem dorobisz sobie konkretne sterowanie benzyną i zaopatrzysz się w konkretny osprzęt benzynowy.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786522 Wysłany: 18 Paź 2015, 11:05; 
 Temat postu: Re: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG
Offline
Forumowicz

Imię: radek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Paź 2015,
Posty: 2
ecumaster raczej odpada bo do tego trzeba kumatego goscia i hamownie, a strojenie na samym lpg bardziej odpowiada bo po 1 mam znajomego gazownika i stroi podczas jazdy a po 2 duzo wieksza ekonomia :D
zastanawiam sie jakie turbo, zeby w miare szybko wstawało bo to nie bedzie na drag race (astra 1.7tds, tdi 90km albo 1.8t k03) jaka byscie polecili?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #787066 Wysłany: 26 Paź 2015, 00:49; 
 Temat postu: Re: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Wg mnie turbo w 8v to strata czasu i $.
Zmiana silnika na HGT i nie dosc ze bez strojenia i kombinowania to jeszcze prawie fabrycznie.
A jak modzić bardziej to swap na engina z coupe i po temacie.

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO