You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 13:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #789861 Wysłany: 02 Gru 2015, 19:07; 
 Temat postu: Problem z skrzynią CVT w Punto I Selecta
Offline
Forumowicz

Imię: Daniel
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 02 Gru 2015,
Posty: 2
Witam
Mam problem z skrzynią automatyczną w Punto I Selecta 1997 r. 1,2 60KM.
1. Bardzo ciężko chodzi drążek zmiany biegów (wiadomo z naciśniętym guzikiem blokady). Dotyczy to głównie biegów D i R. Nieraz po odpaleniu na P można wrzucić (z dużym oporem) R by wycofać, natomiast by ruszyć do przodu na D trzeba: zgasić auto -> wyjąć kluczyk -> włożyć kluczyk -> odpalić auto i dopiero z oporem da się wrzucić D.
2. Skrzynia przy redukcji, ale tylko z 2 na 1 zgrzyta, a z 1 na luz szarpie do przodu (raz nawet auto zgasło).

Co robiono nie tak:
1. Olej w skrzyni był wymieniony zapewne na niewłaściwy. Dopiero po 3 latach (!) gdy powoli zaczęły pojawiać się ww. objawy został wymieniony ponoć na właściwy.
2. Pewien debil (auto od mojej mamy, a debil to jej były) podczas jazdy np. z górki wrzucał N (bo na luzie auto mniej pali - jak już pisałem: DEBIL!), a potem D (!). Wszystko podczas jazdy.

Ogólnie samochód jeździ (problem, głównie tylko w mieście przy stawaniu). Wróciłem nim z Niemiec (podróż 930 km.) bez najmniejszego problemu. Na trasie auto idealne. Niewielki silnik, więc prędkość 110-130 km/h bez najmniejszych kłopotów.
Wiem, że niewiele warte, ale oprócz skrzyni samochód jest super. Zero rdzy, 79000 km. przebiegu (kupiony z przebiegiem 28000 po starszej denatce). W tym przypadku faktycznie "niemiec płakał jak sprzedawał", konkretnie jak odjeżdżałem (bo auto dostałem).
Sentyment mało ważny, ale reszta podzespołów (pomijając skrzynię) jest w stanie idealnym. Rdzy nie ma, lakier ładny (zielony, tylko zderzak tylny srebrny - efekt cofania, ale uszkodzony tylko raz, bo wystraszona mama od razu dała zrobić czujniki parkowania).

Moje prośby do Was:
1. Czy ktoś się orientuje ile oleju wchodzi do tej skrzyni? Czy posiada ona jakiś filtr, który warto wymienić? Czy co do samej wymiany jest jakaś konkretna procedura? (gdzieś czytałem, że powinno się ją zalać do połowy, odpalić i dopiero później dolać resztę).
2. Może ktoś zna kogoś godnego polecenia kto mógłby się zająć tą skrzynią? (najlepiej w woj. Śląskim)
3. Scenariusz gdy reszta zawiedzie: przekładka skrzyni manualnej. Jest to możliwe?

Wiem, że duża część czytających tego posta poradziłaby mi go zezłomować, ale jak wcześniej wspomniałem: uważam, że auto jest warte naprawy ze względu na resztę działającą świetnie.
Za wszelkie wskazówki i porady z góry dziękuję. Temat bardzo rzadki, więc liczę na Waszą pomoc.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #789902 Wysłany: 03 Gru 2015, 12:06; 
 Temat postu: Re: Problem z skrzynią CVT w Punto I Selecta
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Kwi 2015,
Posty: 29
Niestety ale w twoim przypadku skrzynia jest punktem głównym tego modelu. Generuje pewnie również największe koszty naprawy.
Wymieniłbym olej na właściwy zgodny z specyfikacją, następnie udał się do speca od skrzyń automatycznych, na koniec rozważył tylko ewentualnie wymiany skrzyni na inną używkę. Przekładka na manual jest totalnie nieopłacalna. Bardziej obstawiam winę nawet nie samej skrzyni co sprzęgła docisku itp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #789905 Wysłany: 03 Gru 2015, 12:28; 
 Temat postu: Re: Problem z skrzynią CVT w Punto I Selecta
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
bastek016 napisał(a):
Przekładka na manual jest totalnie nieopłacalna. Bardziej obstawiam winę nawet nie samej skrzyni co sprzęgła docisku itp.

Jak najbardziej jest opłacalna. Biorąc pod uwagę ceny automatów i nieznany stan takiej skrzyni, tańsza może być wymiana na manual, tym bardziej, że w punto nie ma wielkiej elektroniki z tym związanej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #790036 Wysłany: 05 Gru 2015, 10:22; 
 Temat postu: Re: Problem z skrzynią CVT w Punto I Selecta
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Kwi 2015,
Posty: 29
Cytuj:
Jak najbardziej jest opłacalna


Każdy sprawę widzi inaczej, ja osobiście do auta wartego pewnie 1500-2500 zł nie pakował bym się w taką inwestycję.
Wymiany na pewno będzie wymagać - Pedały i wszystkie bajery z tym związane, komp, skrzynia, sprzęgło, nie wiem jak z przepustnicą .....

Jak kupi części na szrocie zapłaci pewnie z 500zł, nie wie w jakim stanie dostanie skrzynie ? Przekładka samemu jeszcze pewnie się opłaca, mechanik powie pewnie ok 500zł za samą skrzynie teraz wołają ok 200-300zł. Ja na jego miejscu już by był na giełdzie z kartą sprzedam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #790618 Wysłany: 12 Gru 2015, 16:28; 
 Temat postu: Re: Problem z skrzynią CVT w Punto I Selecta
Offline
Forumowicz

Imię: Daniel
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 02 Gru 2015,
Posty: 2
Witajcie

Skrzynia już po wymianie oleju. Okazało się, że na szczęście skrzynia posiada własny bagnet. Oleju było za mało i na pewno nie był to CVT NS1, bo był koloru czerwonego. Przy okazji jakby ktoś chciał wymieniać olej to nie zakupi 3 l. (przy wlewaniu sprawdzać stan na bagneciku).
Po wymianie oleju szarpanie i "odgłosy" przy hamowaniu ustały. Został jeszcze problem z ciężko działającą wajchą zmiany biegów (ale i tak jest lepiej niż było).

bastek016 chyba masz rację. Też podejrzewam, że sprzęgło niedomaga. Problem właściwie jest teraz taki, że nie wiem gdzie dostać sprzęgło magnetyczne do tej skrzyni. W InterCarsie nie znaleźli. Czy może ktoś wie gdzie można je kupić lub zregenerować (o ile jest taka możliwość)? Wyczytałem na tym forum (topic8084), że zmienia się napięcie cewki. Ktoś może wie o co chodzi z tą cewką?
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #797027 Wysłany: 16 Lut 2016, 14:00; 
 Temat postu: Re: Problem z skrzynią CVT w Punto I Selecta
Offline
Forumowicz

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 16 Lut 2016,
Posty: 1
daniel2711861, Mam ten sam problem, tylko u mnie doszło całkowite zablokowanie się dźwigni zmiany biegów i wygląda na to że olej tez był lany zły bo jest czerwony jakbyś miał jakieś szersze info na temat swojej usterki proszę o kontakt na ralfportfolio@gmail.com Z góry wielkie dzieki


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO