|
Obecny czas: 18 Kwi 2024, 05:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
CarlisleQ |
#796551 Wysłany:
11 Lut 2016, 19:59; Temat postu: Problem z układem kierowniczym, sciąga na lewo. |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 19 Sty 2016, Posty: 27
|
Witam! Mam w moim Kropku pewien problem, mianowicie podczas jazdy na wprost sciąga samochod na lewo, ponadto po skręceniu kierownicą w lewo, nie wraca ona do polozenia początkowego. Przy skręcie w prawo wszystko ok. Poza poduszkami wahaczy nie ma luzów w układzie zawieszenia. Co robic po wymianie poduszek? z góry dzięki za odpowiedź
|
|
Góra |
|
|
|
|
czech22 |
#796576 Wysłany:
12 Lut 2016, 00:41; Temat postu: Re: Problem z układem kierowniczym, sciąga na lewo. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Co to są poduszki wahaczy
|
|
Góra |
|
|
BogdanK |
#796589 Wysłany:
12 Lut 2016, 01:26; Temat postu: Re: Problem z układem kierowniczym, sciąga na lewo. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Warto sprawdzić ciśnienie w kołach, stan bieżnika (czy nie jest ścięty), czy zacisk hamulca nie jest zatarty, geometrię kół, może też być problem z czujnikiem kąta skrętu.
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
CarlisleQ |
#796594 Wysłany:
29 Mar 2016, 17:19; Temat postu: Re: Problem z układem kierowniczym, sciąga na lewo. |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 19 Sty 2016, Posty: 27
|
BogdanK, no dobrze, ale od czego zacząć? Ciśnienie w oponach w porządku, bieżnik tez dobry. Sprawdzę zaciski hamulców, wymienie poduchy wahaczy, ale co potem? Bo czujnik skrętu, to droga inwestycja, robic od razu zbieżność? [ Dodano: 20 Lut 2016, 10:40 ]Najprawdopodobniej szwankuje lewy przedni zacisk, bo kręcąc kolem cos dość mocno trze. Jest tylko pytanie: Czy to może powodować, ze gdy skręcę w lewo kierownica nie wraca do położenia jazdy na wprost? [ Dodano: 29 Mar 2016, 16:19 ]Długo się użerałem nad tym problemem, az nadszedł czas wymiany opon. Polepszylo sie w znacznym stopniu, tzn nie sciaga juz podczas jazdy ale przy ruszaniu z miejsca kierownica ma tendencje do "lewoskrętu" Na funkcji CITY jest to jeszcze bardziej odczuwalne. Zastanawiam sie co to moze byc? Czy wina moze lezec po stronie wspomagania? Ktos mial podobny problem?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#801504 Wysłany:
29 Mar 2016, 17:49; Temat postu: Re: Problem z układem kierowniczym, sciąga na lewo. |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
Sprawdź geometrię. Co do wspomagania, to podepnij pod kompa i sprawdź wskazania przy ustawieniu kierownicy jak do jazdy na wprost (idealnie). Kąt i moment powinny wskazywać 0. Z tego co zauważyłem, kąt nie miał wpływu na prowadzenie, więc zakładam ewentualną konieczność sprawdzenia momentu. Jeśli wskazania będą ok, to niepotrzebnie bym w tym nie grzebał.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|