|
Obecny czas: 20 Kwi 2024, 02:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
8850 |
#801444 Wysłany:
28 Mar 2016, 21:02; Temat postu: Prawidłowa kompresja w cylindrach a spaliny w płynie chłodz. |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Sprawdziłem kompresję na ciepłym silniku i jest 10.5-11.5 w 4 cylindrach. Mimo tego w płynie chłodzącym są spaliny. Sprawdziłem testerem układ chłodzenia pod kątem padniętej uszczelki pod głowicą - specjalną cieczą reaktywną która zmienia kolor w zależności od spalin w układzie chłodz. Wygląda to podobniej jak u kogoś na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=PauMu9pteyY. Po 1.5 minucie pracy silnika płyn już zmienił kolor z niebieskiego na jasno-zielony. Zatem jak to możłiwe że padnięta jest uszczelka pod głowicą skoro jest kompresja na cylindrach ale w układzie chłodzenia spaliny? O co tutaj chodzi? Bulgocze notorycznie w układzie chłodzenia, zapowietrza się układ.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Rafał96 |
#801497 Wysłany:
29 Mar 2016, 16:55; Temat postu: Re: Prawidłowa kompresja w cylindrach a spaliny w płynie chł |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 04 Cze 2015, Posty: 21 Pomógł: 1
|
Tak, ale czy te 11 bar nabiło od razu po jednym obrocie wału ? Czy dopiero po kilku obrotach powoli podbijało do tych 11 bar. Tak nawiasem mówiąc to raczej tester CO2 się nie myli
|
|
Góra |
|
|
8850 |
#801572 Wysłany:
30 Mar 2016, 09:16; Temat postu: Re: Prawidłowa kompresja w cylindrach a spaliny w płynie chł |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Sprawdzał mechanik. Kilka obrotów wału. Mierzone 2 razy. Nawet jak sam mierzyłem sobie kiedyś nigdy za jednym obrotem wału nie było pełnego ciśnienia. Muszę zaglądnąć do instrukcji obsługi manometrów i sprawdzić jak rzeczywiście się mierzy. tester nigdy się nie myli dlatego nie wiem skąd taka różnica.
|
|
Góra |
|
|
punto 1.6 |
#801703 Wysłany:
31 Mar 2016, 08:19; Temat postu: Re: Prawidłowa kompresja w cylindrach a spaliny w płynie chł |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
Ale te 11 bar ma się nijak do ciśnień jakie panują w komorze podczas spalania mieszanki.
Wymień uszczelkę i będzie chodzić .
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
|
8850 |
#801789 Wysłany:
01 Kwi 2016, 09:26; Temat postu: Re: Prawidłowa kompresja w cylindrach a spaliny w płynie chł |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
punto 1.6 napisał(a): Ale te 11 bar ma się nijak do ciśnień jakie panują w komorze podczas spalania mieszanki. Wymień uszczelkę i będzie chodzić . Chwileczkę, to nie jest takie proste, może skończyć się remontem silnika i kosztem do 1000 PLN. Na forum jest pełno wiadomości że ktoś tam coś źle zmierzył czy mechanik dał złą diagnozę a klient za jego pomyłkę płacił. Zatem w jaki sposób prawidłowo sprawdza się kompresję skoro ten sposób sprawdzania jaki zrobił mechanik jest zły a który opisałem wyżej? Tester nie kłamie, klamie mechanik? Żle mierzy?
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|