You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 04:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #801485 Wysłany: 29 Mar 2016, 14:59; 
 Temat postu: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Witam wszystkich!

Od niedawna jestem posiadaczem punto 2, Proszę o pomoc w diagnostyce przyczyny wysokiego spalania.
Po zakupie(tydzień temu) wymieniony rozrząd+pompa, kable+ świece, termostat, olej+filtr, filtr powietrza, wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów, wymieniona uszczelka wałka rozrządu, wymieniony oring przy cewkach.
Spalanie w mieście 7,5-9km/l czyli jakies 11-13l benzyny. Zaopatrzyłem się w kabel i oprogramowanie FES.
Po podłączeniu wyskoczyły błedy-zdjęcie nr 1
Błędy wykasowałem i przejeździłem 3 dni robiąc około 50km. Po podłączeniu FES błędy się nie pokazały, a spalanie nadal wysokie. Poczytałem wątki na tema spalania i jeszcze raz podłączyłem FES, aby sprawdzić parametry(napięcie w sondach). Poniżej zdjęcia, wydaję mi się, że powodem wysokiego spalania jest uszkodzona sonda lambda(ale jestem początkujący więc mogę się mylić), tylko mam problem z ustaleniem, która?

[ Dodano: 29 Mar 2016, 14:59 ]

Witam ponownie!

Sprawdziłem i mam odcięte kable od sondy za katalizatorem,tuż przy samej sondzie , problem polega na tym, że nie mogę znaleźć wtyczki od sondy pod którą mogę się podpiąć czy mógłby mi ktoś udzielić wskazówek gdzie jej szukać?


Załączniki:
Komentarz do pliku: bez dodawania gazu

Komentarz do pliku: przy lekkim gazowaniu

Komentarz do pliku: takie błędy wyskoczyły, po wykasowaniu nie pokazują się

Góra
 Profil  
 

 
 Post #801501 Wysłany: 29 Mar 2016, 17:27; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Najlepiej jakbyś wrzucił screen z wykresu pracy sondy na wolnych obrotach. Wtedy można by było stwierdzić że sonda działa. Wtyczka od drugiej sondy powinna być na metalowym wsporniku obok katalizatora. Może być też tak że masz wersje bez drugiej sondy lambda. Który rok produkcji auta? Czy kontrolka check engine (kontrolka silnika) na desce rozdzielczej ma kolor żółty czy czerwony?

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801524 Wysłany: 29 Mar 2016, 19:51; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Rok prod. 2000.06.28 pierwsza rejestracja,kontrolka ma kolor czerwony. Screen wykresu mam zrobić rano na zimnym silniku czy może być na rozgrzanym? Dziękuję za odpowiedź


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801538 Wysłany: 29 Mar 2016, 21:24; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Brzet ŁDZ, wysokie spalanie to błąd pierwszej sondy. Miałem to u siebie, i spalanie z 7L poszło na ponad 10L :D

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801588 Wysłany: 30 Mar 2016, 12:28; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Witam ponownie i dziękuję za zainteresowanie,
PawełG - poniżej przesyłam wykres. Kontrolka silnika czerwona po przekręceniu kluczyka.

xONx- 7L w mieście? czy w cyklu mieszanym, ja poruszam się głównie po mieście odcinki rzędu 5km-20km

[ Dodano: 30 Mar 2016, 12:28 ]

Doklejam również log:

READ PARAMETERS:
Wyprzedzenie zaplonu: 8,9 stopni.
Cisnienie atmosferyczne: 992 mBar
Kontrola lambda 1 na poczatku: Ok
Sonda lambda 1 na poczatku: Wpól Zamkn.miesz.Ubog.
Temperatura wody: 79 °C
Temperatura powietrza: 45 °C
Cisnienie ssania: 309 mBar
Kontrola katalizatora: Ok
Stan lambda 1 na koncu: Ubogi
Sonda lambda 1 na koncu: Open loop
Docelowe obroty biegu jalowego: 756 rpm
Kat przepustnicy: 0,0 %
Integrator sondy lambda 1: 1,000000 %
Nap. lambda 1 na koncu: 0,000 V
Nap.lambda 1 na pocz.: 0,048 V
Pozycja silnika krokow.: 51 kroki
Stan lambda na pocz.: Uderzenie dolne
Centralka Wtryskowa: Nie zaprogramowany
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Czas ladowania cewki 1: 1,950 ms
Czas ladowania cewki 2: 2,372 ms
Kalkulow. cisnienie powietrza: 355 mBar
Minim. otwarcie adaptacyjne: 1,5 %
Pozycja silnika krokow.: 9,3 %
Stosunek powietrze/paliwo:

READ PARAMETERS:
Wyprzedzenie zaplonu: 9,0 stopni.
Cisnienie atmosferyczne: 992 mBar
Kontrola lambda 1 na poczatku: Ok
Czas wtrysku: 2,858 ms
Sonda lambda 1 na poczatku: Wpól Zamkn.miesz.Ubog.
Temperatura wody: 79 °C
Temperatura powietrza: 45 °C
Cisnienie ssania: 308 mBar
Kontrola katalizatora: Ok
Stan lambda 1 na koncu: Ubogi
Sonda lambda 1 na koncu: Open loop
Docelowe obroty biegu jalowego: 756 rpm
Kat przepustnicy: 0,0 %
Integrator sondy lambda 1: 1,000000 %
Nap. lambda 1 na koncu: 0,000 V
Nap.lambda 1 na pocz.: 0,048 V
Pozycja silnika krokow.: 52 kroki
Stan lambda na pocz.: Uderzenie dolne
Centralka Wtryskowa: Nie zaprogramowany
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Czas ladowania cewki 1: 1,950 ms
Czas ladowania cewki 2: 2,366 ms
Kalkulow. cisnienie powietrza: 356 mBar
Minim. otwarcie adaptacyjne: 1,5 %
Pozycja silnika krokow.: 9,0 %
Stosunek powietrze/paliwo:

READ PARAMETERS:
Wyprzedzenie zaplonu: 10,4 stopni.
Cisnienie atmosferyczne: 992 mBar
Kontrola lambda 1 na poczatku: Ok
Czas wtrysku: 2,824 ms
Sonda lambda 1 na poczatku: Wpól Zamkn.miesz.Ubog.
Temperatura wody: 80 °C
Temperatura powietrza: 45 °C
Cisnienie ssania: 307 mBar
Kontrola katalizatora: Ok
Stan lambda 1 na koncu: Ubogi
Sonda lambda 1 na koncu: Open loop
Docelowe obroty biegu jalowego: 750 rpm
Kat przepustnicy: 0,0 %
Integrator sondy lambda 1: 1,000000 %
Nap. lambda 1 na koncu: 0,000 V
Nap.lambda 1 na pocz.: 0,048 V
Pozycja silnika krokow.: 50 kroki
Stan lambda na pocz.: Uderzenie dolne
Centralka Wtryskowa: Nie zaprogramowany
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Czas ladowania cewki 1: 1,950 ms
Czas ladowania cewki 2: 2,370 ms
Kalkulow. cisnienie powietrza: 359 mBar
Minim. otwarcie adaptacyjne: 1,5 %
Pozycja silnika krokow.: 9,0 %
Stosunek powietrze/paliwo:


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #801603 Wysłany: 30 Mar 2016, 15:53; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Sonda lambda wygląda na sprawną. Wykres najlepiej robić na ciepłym silniku i jako parametr wybierać napięcie sondy lambda. Co do drugiej sondy (czyli sondy za katalizatorem) to oryginalnie w Twoim aucie jej nie było, masz wersję CF2. Najwidoczniej ktoś wsadził katalizator z sondą od CF3 i uciął przewody od sondy za katalizatorem.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801612 Wysłany: 31 Mar 2016, 15:49; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Dziękuje, zrobię wieczorem na ciepłym i pozwolę sobie jeszcze raz przesłać wykres.

[ Dodano: 30 Mar 2016, 20:54 ]

PawełG, to jest wykres napięcia sondy.
Dzisiaj na odcinkach typowo miejskich 2x odcinek po 5km i 1 odcinek 10km spalanie 8-9km/l
czyli 11-12l na setkę bazuje na spalaniu wyświetlanym na desce.(Jazda po Łodzi)
Jeśli to nie wina sondy to co może powodować takie spalanie?
Niestety nie wiem ile to auto paliło u poprzedniego właściciela.

[ Dodano: 30 Mar 2016, 20:58 ]

xONx, w jakich odcinkach pali 7L ? w mieście?

[ Dodano: 31 Mar 2016, 15:49 ]

Witam ponownie!

Na co wskazuje wykres, sonda sprawna czy niesprawna?

Jaką temperaturę powietrza powinien wskazywać czujnik silnika, przy temperaturze 90stop. ?


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #801736 Wysłany: 31 Mar 2016, 19:03; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Sonda jest jak najbardziej sprawna. Temperatura powietrza jest zależna nie tylko od temperatury silnika ale też od temperatury otoczenia. Na pewno przy rozgrzanym silniku temperatura powietrza powinna być co najmniej 5-10 stopni wyższa niż temperatura otoczenia-takie spostrzeżenie z własnego doświadczenia.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801746 Wysłany: 31 Mar 2016, 20:08; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Dziękuję za odpowiedź i pomoc. Dobra wiadomość, że nie muszę wymieniać sondy tylko co w takim razie powoduje takie spalanie? Co mogę jeszcze sprawdzić...? Czy po prostu ten typ tak ma, jesli tak to załamka, miało być ekonomiczne auto do miasta, a tu lipa. Jest może na forum ktos kto porusza sie w podobnych warunkach jak ja czyli centrum miasta i może napisać ile pali?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801977 Wysłany: 03 Kwi 2016, 08:45; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Moze sprawdz inne prostsze przyczyny, paliwo czy jest dobrej jakosci (wyjezdzic i zalać na dobrej stacji), hamulce-czy nie trzymają trochę i przez to trzeba mocnej dawac w palnik i spalanie rosnie. Filtr powietrza-sterownik niby sie doregulowuje po sondzie lambda, ale tez warto filtr sprawdzic. Wycieki paliwa, moze gdzies pomalu paliwo ucieka w czasie jazdy i na postoju lub tylko w czasie jazdy. Czy koletor wydechowy przed sondą lambda jest szczelny tzn spaliny nie uciekaja bokiem.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801997 Wysłany: 03 Kwi 2016, 14:43; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Zabieram się do sprawdzania wyżej wymienionych rzeczy, DZIEKUJE za instrukcje. Z niepokojących objawów, ściąga auto w prawo przy jeździe na wprost, przy ruszaniu lub gwałtownym wciśnięciu gazu potrafi przydusić na sekundę, szczególnie na jedynce i dwójce pod czas ruszania. Na jałowym potrafi wpaść w lekkie "drgawki" trwa to kilka sekund i sie stabilizuje, dziwne, bo wskazówka na obrotomierzu w danym momencie jest stabilna. Te drgawki to mam na myśli nierówną prace silnika tylko czemu wskazówka obrotomierza sie nie rusza. Może w tych objawach kryje sie sekret, dopiero poznaje to auto dlatego teraz piszę o tych objawach. Pozdrawiam i dziękuję!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802001 Wysłany: 03 Kwi 2016, 15:49; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Brzet ŁDZ, 7L w mieście na odcinku praca - dom 11 km w jedna stronę. Ale wiadomo warunki pogodowe i noga swoje potrafi robić.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802566 Wysłany: 10 Kwi 2016, 08:41; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Witam!
Temat aktualny, zgadnie ze wskazówkami, wyjeździłem paliwo zalalem ponownie, filtr powietrza wymieniony, paliwo nigdzie nie leci, kolektor jakby szczelny(nie wiem jak to sprawdzić?) na oko na ucho i ciśnienie na komputerze niby ok. Ściąga w prawo,ale to zrobię w tym tygodniu. Hamulce sprawdzone jest ok. Caly czas mnie zastanawia co powoduje tą dziurę na 1 i 2 biegu, ostatnio prawie serce mi wyskoczyło jak chciałem włączyć sie do ruchu ja mu w gaz ,a on sie zastanawia czy ruszyć! Musiałem odpuścić gaz i jeszcze raz pomału wciskać pedałów. Mam pytanie czy w wersji z 1 sonda, to prawidłowo, w ktorym miejscu powinna być wkręcona, przed katalizatorem czy za? Drugie pytanie czy zabrudzona przepustnica może miec wpływ na wyższe spalanie lub sam silniczek krokowy? Aktualni spalanie na poziomie 11l /11,5l. Dużo za dużo. Dziękuję PawełG i xONx!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802568 Wysłany: 10 Kwi 2016, 09:02; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Przed wymianą rozrządu problem też występował? Zainteresowałbym się Mapsensorem skoro błąd wyrzuciło.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802589 Wysłany: 10 Kwi 2016, 13:17; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Przed wymiana rozrządu również byla wyczuwalna dziura przy starcie/ ruszaniu jeździłem raptem tydzień po zakupie i wymieniłem co trzeba. Błędy,które zamieściłem w pierwszym poście, po wykasowaniu już się nie pojawiły ani razu. Jak sprawdzić mapsensor? Dzieki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802595 Wysłany: 10 Kwi 2016, 13:40; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Sprawdz w Mes jak się kształtuje sygnał z Mapsensor-a, co wskazuje na wolnych obrotach a co na wyższych obrotach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802596 Wysłany: 10 Kwi 2016, 13:51; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Brzet ŁDZ, pierwsza sonda jest zawsze przed katalizatorem. Brudna przepustnica mam ze mieć wpływ na wyższe spalanie. Jak ją wyczyścisz to na pewno poczujesz różnicę.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #803273 Wysłany: 17 Kwi 2016, 21:48; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Witam!
Wątek trwa i postanowiłem,że na pewno nie zostawię go bez zakończenia, nawet jak naprawię i wszystko będzie ładnie pięknie, bo cholernie mnie to wkurza jak czytam wątki na różnych forach, które nagle zostają bez finałowego wyniku!
Sytuacja wygląda tak: dopiero dzisiaj udało mi się wyczyścić przepustnicę, zrobiłem kilka kilometrów, żeby sprawdzić jak chodzi, ale to zdecydowanie za mało, aby w stu % napisać jak jest więc pojeżdżę trochę i napiszę jak wygląda sytuacja z przyduszaniem i spalaniem.
Dodatkowo zrobiłem taki myk, że odłączyłem sondę, żeby sprawdzić czy będzie jakaś różnica w spalaniu na odłączonej, różnica jest ciężka do określenia, ponieważ część dystansu pokonałem w mieście, a część w trasie, bez sondy gdzie ok 40km ekspresowa droga a 60km miasto 11l- dużo, dzisiaj podłączyłem sondę i wyczyściłem przepustnicę( nie była jakaś super syfiasta, ale z krokowego trochę czarnego czegoś wyleciało) Widać,że wcześniej była odkręcana, bo były ślady na śrubach.
Jeszcze na podłączonej sondzie sprawdziłem u diagnosty na innym programie niż FES jak tam kształtują się parametry i padło stwierdzenie, że według kompa parametry są okej. Została do ustawienia zbieżność, może ktoś z Łodzi to czyta i może polecić kogoś? Niestety osoba, do której zawsze jeździłem już z racji wieku tego nie robi.
steyr, jakie powinny być prawidłowe wskazania Mapsensor-a?
cdn.
ps. Dziękuję za odpowiedzi!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #803461 Wysłany: 19 Kwi 2016, 20:29; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Brzet ŁDZ, tak z ciekawości zapytam. W jakim stanie masz filtr powietrza :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #803473 Wysłany: 19 Maj 2016, 22:14; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Filtr powietrza wymieniałem razem z rozrządem,olejem itp. rzeczami czyli jakiś miesiąc temu. Teraz do niego nie zaglądałem.

[ Dodano: 19 Maj 2016, 22:14 ]

Witam!
spalanie 11 l miasto
zbieżność ustawiona, kolejna teoria to wadliwe nowe kable, sprawdzę wrzucę stare, bo wyglądają b.dobrze.
kolejna teoria to może cewki i tu pytanie jak prawidłowo powinny się zachowywać chodzi mi o parametry w FES?
Jeden mechanik powiedział,że samochód, który waży prawie tone i ma 60KM to musi tyle palić w centrum? Sam nie wiem piszecie ,że pali mniej.
Również usłyszałem, że przy tym poszarpywaniu to cytuję" jakby na jednym garze nie chodził i wyda zapłon" pytanie czy to może powodować wyższe spalanie?
Chcę zmienić te kable WN i zastanawiam się nad kupnem cewki, choć najpierw wolałbym to zdiagnozować poprawnie.
Dzięki waszym podpowiedziom już udało się nie wydawać bezsensu pieniędzy.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805858 Wysłany: 21 Maj 2016, 20:06; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Powiem Wam, że chciałem w PII 1.2 16v sprawdzić napięcia obu sond lambda i jest jedynie opcja pomiaru drugiej sondy. Ta sonda na ciepłym silniku dawała stały odczyt. Odczyt drugiej powinien być sinusoidą na ciepłym silniku?
Niestety nie mam możliwości pomiaru pierwszej, gdyż w MultiEcuScanie nie widzę takiej opcji. Jest tylko sonda za katalizatorem. W 8v są możliwe oba pomiary, a w 16 nie widzę ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806327 Wysłany: 29 Maj 2016, 11:44; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Sonda za katalizatorem powinna pokazywać sygnał stały bez większych wahań, napięcie będzie zależne od tego jaką temperaturę ma silnik. Sonda przed katalizatorem musi mieć na ciepłym silniku sygnał sinusoidalny lub zbliżony do niego (najważniejsze jest aby było wahanie napięcia poniżej i powyżej 0,45V-punkt neutralny sondy).

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807856 Wysłany: 26 Cze 2016, 20:47; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Mar 2016,
Posty: 14
Witam!
Po zmianie kabli na poprzednie obrotu się ustabilizowały. Spalanie na poziomie 11l przy jeździe w centrum miasta.
Na trasie autostrada max prędkość 110km/h spalanie 6,5l-7l, prędkość 120-130km/h + klima spalanie 9,5l
Na razie cewka nie wymieniana.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Sprawę ze spalaniem uważam za ciężką do zdiagnozowania i przyczynę dlaczego pali więcej niż u tu piszecie za dziwną.
Brak pomysłu, zaczynam się przyzwyczajać to takiej sytuacji i takiego spalania, chyba ten konkretny egzemplarz tak ma.
Dziękuję za zainteresowanie, jeśli coś się zmieni, napiszę.
Pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807999 Wysłany: 30 Cze 2016, 18:48; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Czarek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 05 Cze 2016,
Posty: 31
Witam, na pewno masz coś nie tak, bo tyle to pali moje HGT, no może ciut więcej..
Straszne, że tak mały Silnik tyle Ci pali :/
Gdybyś znalazł rozwiązanie napisz, może kiedyś i mi się przyda :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #808003 Wysłany: 30 Cze 2016, 19:37; 
 Temat postu: Re: Sonda lambda, którą wymienić Punto II - wysokie spalanie
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
1.2 16v przy prędkości 120 km/h pali 6-6,5 l/100km. Klima wyłączona, bo nie mam ;D
8v chyba nawet z klimą nie powinien palić 9,5 litra przy 120 km/h.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO