You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 10:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #801929 Wysłany: 02 Kwi 2016, 17:59; 
 Temat postu: Punto 2, 1,2, 8V, 2000r . Co to za przewód z wtyczką?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Jacek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Kwi 2016,
Posty: 8
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem Fiata Punto 2 z 2000 roku i silnikiem benzynowym 1,2 8V . Podczas wiosennego przeglądu i kosmetyki przedziału silnikowego napotkałem leżący w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem przewód z wtyczką 3 pin koloru żółtego i zabezpieczeniem koloru czarnego (zabezpieczenie wiecie jakie...takie co żeby wyjąc wtyczkę z gniazda trzeba je najpierw nacisnąć), który posiada 3 żyły. Po dłuższych oględzinach stwierdziłem, że przewód ten leży już tak nie podłączony dłuższy czas ponieważ wtyczka tego przewodu była bardzo brudna od kurzu i jakby smarów czy czegoś tam, otwory tej wtyczki także zawalone brudem no i lekko wytarta od metalu gdzie leżała na powiedzmy skrzyni i wstrząsy drgania działały tak, że plastik uległ na wtyczce wytarciu. Nigdzie nie mogę znaleźć miejsca, które by było miejscem na podłączenie tego przewodu. Teraz napiszę skąd ten kabel wychodzi : stojąc z przodu auta i patrząc na silnik powiedzmy, że zdejmujemy obudowę filtra powietrza i mamy przed sobą przepustnicę, która posiada w sobie zawór biegu jałowego (silniczek krokowy)-podłączony, czujnik położenia przepustnicy(potencjometr)-podłączony i sterownik dokręcony do przepustnicy do którego dochodzą dwie wiązki z większymi wtykami - wtyk lewy i wtyk prawy. Zajmijmy się więc wtykiem prawym i jego wiązką.... idziemy wiązką w dół napotykamy odejście kablowe do czujnika temperatury powietrza ssanego umocowanego w kolektorze ssącym-podłączony, kawałek dalej kolejne odejście kablowe do regulatora ciśnienia paliwa-podłączone i kolejne odejście bezpośrednio za tym to to właśnie, które jest nie podłączone wtyczką nigdzie. Czy ktoś z Was koledzy i koleżanki posiadacze Punto 2 z tym silnikiem może u siebie sprawdzić gdzie to powinno być podłączone? Dodam, że nie trzeba nic odkręcać by to zobaczyć(co prawda pisałem o zdejmowaniu obudowy filtra, ale bez tego tez to można sprawdzić, a pisałem dlatego, żeby zobrazować, o którą wiązkę kabli chodzi) Z góry bardzo dziękuję. Jak już tutaj jestem to mam także drugie pytanie: co jest przyczyną samoistnego wchodzenia silnika na obroty czasem do 2000 czasem do 2500, a czasem 3000 ok 3200 lub też dziwnego falowania obrotów w granicach 1200-2000 obrotów. Odpinałem klemę " - " i nawet w tym czasie przekluczałem kluczyk do zapłonu by rozładować prąd do 0 oraz zwierałem odpięty już przewód " - " do " + " by również rozładować prąd, zawór biegu jałowego(silniczek krokowy) wyczyszczony kapitalnie benzynką, wtyczki wszystkie sprawdzone czy nie zaśniedziały - czyste, linka od gazu nie ma nic z tym wspólnego. Dzieje się to raz rzadko a raz codziennie. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich posiadaczy "Kropków" ;-)

_________________
Było : Punto ll, 3D, 1.2B, 60KM, 2000r .
Jest : Grande Punto, 3D, 1.4B, 16V, 95KM, 2006r.


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO