You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 15:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #806091 Wysłany: 24 Maj 2016, 22:38; 
 Temat postu: dużo oleju w filtrze powietrza
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 24 Maj 2016,
Posty: 3
Witam, ostatnio wymieniłem UPG. Auto stało chyba ze 4 miesiące zanim to zrobiłem. Do tego wymiana oleju z filtrem, filtr paliwa, alternator (pęknięty), uszczelki kolektora wlot i wylot, rozrząd. Po ściągnięciu głowicy, odkręceniu czujników i zdjęciu tzw. szklanek, zlałem ją wodą pod ciśnieniem, wymyłem a następnie suszyłem ze 2 dni. Szklanki wyczyściłem (montaż w tej samej kolejności co wcześniej), wałek rozrządu naoliwiłem, uszczelka pokrywy zaworów nowa. Całość złożyłem i uruchomiłem. Co mnie od razu zdziwiło to mocny wyrzut powietrza z pokrywy zaworów przez ten otwór (chyba odma). Silnik popracował długo i wszystko wyglądało na OK. Jednak dzisiaj postanowiłem się przejechać. Po ok 600m jak spojrzałem w lusterko okazało się że nic nie widać z powodu białej chmury jaka wychodziła z wydechu. Biało jak byście race odpalili. Szybko zawróciłem i wróciłem do domu. Podnoszę maskę, odkręcam osłonę przepustnicy a tam olej w takiej ilości, że jak ją wyciągnąłem i obróciłem to oleju wyleciało chyba ze 200 ml. Następnie zajrzałem do filtra powietrza i do połowy był nasiąknięty olejem. Wszystko zawalone - przepustnica i obudowy. Jedyne co nie było brudne to ten otwór i kruciec łączący obudowę filtra z kolektorem wydechowym. Z kolektora też się lekko dymiło. Masakra. Tylko, że nie wiem gdzie dałem ciała. Jeżeli potraficie pomóc to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Punto fan i mechaniczny świeżak


Góra
 Profil  
 

 
 Post #806097 Wysłany: 24 Maj 2016, 23:07; 
 Temat postu: Re: dużo oleju w filtrze powietrza
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Nie za bardzo wiem co jest grane, ale zapytam, czy dobrze założyłeś uszczelke.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806102 Wysłany: 24 Maj 2016, 23:37; 
 Temat postu: Re: dużo oleju w filtrze powietrza
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 24 Maj 2016,
Posty: 3
Teraz to już nie wiem co kolego. Tyle, że nawet jakbym źle założył to żeby wywalało do obudowy filtra olej. typowo wyciek zaczyna się od przepustnicy (obudowy), raczej na pewno od odmy

[ Dodano: 24 Maj 2016, 23:37 ]

Oczywiście za pierwszym razem źle założyłem uszczelkę i olej wyciekał na łączeniu głowicy z blokiem pod kolektorem wydechowym. Potem sprawdziłem fotki z demontażu i faktycznie musiałem ją obrócić. Chyba że jeszcze była inna opcja ustawienia uszczelki. otwory niby pasowały, ale za pierwszym razem też mi pasowało.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806104 Wysłany: 24 Maj 2016, 23:44; 
 Temat postu: Re: dużo oleju w filtrze powietrza
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Znam przypadek żle założonej uszczelki i wtedy problem był z układem chłodzenia. Niestety tutaj muszą wypowiedzieć się znawcy problemu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806209 Wysłany: 27 Maj 2016, 07:46; 
 Temat postu: Re: dużo oleju w filtrze powietrza
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 24 Maj 2016,
Posty: 3
Tak sobie próbuje dojść przyczyny wycieku i białej chmury z wydechu.
Z początku uważałem, że biała ogromna chmura bierze się z tego , że olej dostał się poprzez obudowę filtra do kolektora wydechowego i rozgrzany tłumik zaczął wypalać olej. Auto zaczęło dymić dopiero gdy się nim przejechałem - gdy stał w miejscu i pracował ok 30min to nic takiego nie miało miejsca. Z drugiej strony, jak pisałem wcześniej, nie było ani grama oleju na wylocie z obudowie filtra i krućcu dochodzącym do kolektora - powinien być raczej ślad oleju, w przeciwnym razie jakby miał się on dostać do tłumika i spalać. Być może na etapie spalania w cylindrach już tworzy się owa chmura - silnik pracuje trochę nierówno, ale na tyle dobrze żeby się tym nie przejmować.
Dodam jeszcze , że gdy rozpocząłem jazdę próbną auto się jakby dławiło - krótkie spadki mocy - dopiero jak już zaczęło normalnie ciągnąć to pojawiła się ta chmura - ale tyle że naprawdę nic nie było widać.
Może tak jak Puntoświr napisał i założyłem źle UPG i płyn się miesza w komorze spalania i dlatego tyle dymu. Pewnie bez demontażu głowicy się nie da. Jak znajdę chwile to dam znać jak udała się operacja. A miało być tak pięknie :-)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO