You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 15:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #806128 Wysłany: 25 Maj 2016, 14:02; 
 Temat postu: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Mar 2016,
Posty: 26
Witajcie w moim Grande Punto 1.3 90 KM dzieje się coś niepokojącego. Gdy odpalam auto po nocy czy po 8 h na parkingu pod pracą i podgrzewam raz świece obroty falują 800-1000 obr. i zaczyna kopcić na granatowo przez pierwsze 4 s. Auto "świeżo" kupione, filtr paliwa, powietrza i świece zmienione. (po podłączeniu do komputera wyskoczył problem ze świecami dlatego je zmieniłem)

Gdzie jeszcze szukać rozwiązania tego problemu?

Dzięki za pomoc!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #806218 Wysłany: 27 Maj 2016, 11:23; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Sty 2016,
Posty: 12
Witam.

Widzę kolego, że masz diesla, ale ja miałem bardzo podobne objawy w wersji benzynowej. Byłem u 3 mechaników. U każdego na komputerze było wszystko SUPER. Kazali mi jechać do domu i nie opowiadać głupot, że coś jest nie tak. Wymieniłem świece, przewody zapłonowe, sprawdzane były cewki, komputer i wszystko super. Samochód dalej miał wahania obrotów...

Zazwyczaj miałem tak samo, że po nocnym przestoju, po zapaleniu z rana auto nie pracowało równo. kiedy silnik był gorący, było lepiej, ale nie idealnie.

Pojechałem do jeszcze jednego, ponieważ było to nie do zniesienia. Mechanik zmierzył ciśnienie paliwa do silnika i okazało się, że było za małe. Pierwszy strzał, że pewnie pompa uszkodzona, ale na szczęście pompa była OK. Problem był z jakimś tam uszczelniaczem pompy paliwowej. Nie wiem dokładnie jak to wygląda, w każdym razie ciśnienie uciekało bokiem. Po wymianie tej "uszczelki", pompa zaczęła pompować jak należy i samochód zaczął pracować normalnie.

Moim zdaniem warto sprawdzić właśnie ciśnienie paliwa, czy jest odpowiednie. Może nie jest to przyczyna Twojej usterki, ale kto wie... Ja też się nie spodziewałem, że wszystko przez jakieś uszczelnienie.

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806221 Wysłany: 27 Maj 2016, 12:07; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Mar 2016,
Posty: 26
Jako ciekawostkę powiem , że jak po nocy dwa razy "podgrzeję" świece to jest lepiej tzn auto buja na obrotach minimalnie albo wcale natomiast jak próbuje tej metody po 8 h stania w słońcu to wtedy i tak pojawiają cię objawy jak w poście wyżej. :/
Czekam jeszcze na wypowiedź kogoś z dieslem ale dzięki za podpowiedź ;) Pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806236 Wysłany: 27 Maj 2016, 18:22; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
buja obroty bo eger dopuszcza spalin do silnika i komp proboje to wyrownywac ,nadmienie ze egr dziala tylko na wolnych obrotach i podczas jednostajnej jazdy bez dodawania gazu ja po wylaczeniu egr elektronicznie nie mam juz zadnych falowan obrotow po odpaleniu ,mozesz jezdzic egra wylaczysz jak sie bedzie psul

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806751 Wysłany: 04 Cze 2016, 23:47; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Witold
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Van
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Cze 2012,
Posty: 35
Ja mam dymienie od nowości kropka. Ale nigdy nie falowanie. Strzelalbym w egr. Działo mi się podobnie na jalowych po próbie bicia rekordu spalania od Wrocławia do Katowic 3,5/100 - na jalowych falowalo. Parę ostrzejszych jazd i już jest rowno


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806824 Wysłany: 06 Cze 2016, 15:05; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Mar 2016,
Posty: 26
kcainam, czyli uważasz że zanim podejmę decyzję o odłączeniu EGR to najpierw auto przegonić gdzieś na drodze szybkiego ruchu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806841 Wysłany: 06 Cze 2016, 21:45; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Przyczyn może być kilka.
mogą nie trzymać uszczelniacze zaworowe.
Po zgaszeniu pojazdu małe ilości oleju mogą ściekają do komory spalania i po odpaleniu ten olej jest spalany przez kilka sekund, skutkuje to nierówna pracą i kopceniem.
Druga możliwa przyczyna to niedomagający wtryskiwacz. Może nie rozpylać jak należy, ewentualnie pracuje poprawnie dopiero po rozgrzaniu.

Mi również kopci po odpaleniu jak auto postoi kilka godzin. Ogólnie kopcenie występuję latem, zima prawdopodobnie z racji temperatur inaczej jest dawkowane powietrze i paliwo kopcenia nie widać.
Ponieważ nie jestem pewien przyczyny to nie ładuje się w koszty.

Jeśli szwankuje EGR to w końcowym etapie będzie gasił silnik po odpalaniu.
Wtedy żeby się odratować i dojechać do domu trzeba wyjąć mu wtyczkę od sterowania, i ewentualnie w niego postukać czymś.

Teoretycznie może jeszcze puszczać sprężarka olej ale wtedy by kopcił podczas jazdy i byłyby ubytki oleju.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806852 Wysłany: 07 Cze 2016, 08:56; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Mar 2016,
Posty: 26
Aktualizacja problemu.

Dziś po nocy podgrzałem 2 razy i na ssaniu elegancko trzymał 1,2 tys obr i nie przykurzył jak zaczął schodzić z obrotów to minimalnie falował.
Natomiast wczoraj pod pracą po 8 h na słońcu przekręciłem dwa razy i zakurzył niemiłosiernie i latał na obrotach, dodatkowo zapalił się błąd od świec, a po ok 15 km sam się wyłączył i dziś go nie było.
Od marca czyli od kiedy mam to auto sytuacja z błędem świec się pojawiła, więc świece wymieniłem i skasowałem błąd na komputerze ale jak widać to nic nie pomogło.
Może zatem szukać problemu w systemie zapłonowym?

Możliwe że takie akcje jak falowanie i dymienie przy rozruchu mogą być spowodowane słabym akumulatorem?Bo i takie wpisy na forum znalazłem (dotyczyły one oczywiście błędu ze świecami)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #808383 Wysłany: 10 Lip 2016, 13:12; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
dymienie na niebiesko oznacza ze pierscienie puszczaja olej po dluzszym postoju i spala je po ponownym odpaleniu ile ubywa ci oleju na 1000 tys km? a falowanie to jak pisalem komp koryguje dawki wtryskow samochod nie jest nowy i kazdy wtrysk jest inaczej zuzyty dochodzi tez egr dopuszcza spalin na wolnych obrotach i tez komuter stara sie wyrownac obroty ,nadmienie tez iz podczas odpalenia po nocy swiece dogrzewaja sie jeszcze ok 90-120 sek chodzi o mniejsza toksycznosc spalin wiem bo mam podlaczony voltomierz w kabinie i zawsze dogrzewa swiece jest spadek ladowania niezaleznie czy to lato czy zima to tez moze powodowac falowanie obrotow altek stawia duzy opor kazda zimna swieca ma 200w 16 A x4 =64A a altek nasz ma 90A musi wiec stawiac duzy opor jeszcze obroty jalowe mamy ok 830-920 i sprawnosc altka jest wtedy mala i komp tez reguluje dawke paliwa pod obciazeniem!!!! mysle ze szukasz dziury w calym!!! jak nie szarpie ,ladnie odpala i mam moc jest wszystko ok

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #819367 Wysłany: 14 Lut 2017, 14:05; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Mar 2016,
Posty: 26
Wygląda na to, że problem został rozwiązany, przeczytałem cały internet zawróciłem na jego końcu i dalej czytałem na temat jakie to wspaniałe skutki dla naszych silników przynosi niesprawny zawór egr <3. Nasłuchałem się od kilku "znawców" i mechaników, że to na pewno wtryski, (że nie ma błędu na komputerze-egr itd itd) Przez pewien czas wiedząc jakie to koszty zrezygnowałem...
Postawiłem wszystko na jedną kartę. Nie ukrywam że fullxda, pomógł mi podjąć decyzje poprzez konsultacje na PW.

Wydałem 250 zł za komputerowe odłączenie EGR. Zajęło to mechanikowi 2 dni (musiał coś wylutować).

Auto po całej nocy stania w garażu i podgrzaniu świec zaledwie raz (wcześniej wiązało się to ze zwariowanym zachowaniem obrotów i próbą wyskoczenia silnika z ramy) ODPALA bez opisanych objawów!

*Wydaje mi się, że poprawiła się też dynamika (auto robi się nieco żwawsze od nieco niższych obrotów)
*Auto rozgrzewa się tak jak wcześniej (słyszałem że po wyłączeniu EGR może łapać max nieco niższą temperaturę- u mnie to zjawisko nie występuje)
*Co do spalania. Na chwilę obecną nie zauważę różnicy gdyż jest sroga zima, a i że auto fajniej się zbiera to czasem sobie depnę 8)

Czy warto zainwestować kasę na EGR off? Warto! :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #819471 Wysłany: 16 Lut 2017, 10:58; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Nic nie ryzykowałeś bo odłączony egr to trochę spokoju. Ciut wolniej się będzie nagrzewało ale i tak temperaturę osiągnie optymalną. Ludzie jeżdżą latami z rozwalonymi termostatami i tego nie widzą....
A wtryski szału nie robią to o nie dbaj. Jak się 1 rozjedzie to już będzie kopcił.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838514 Wysłany: 08 Cze 2018, 15:34; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 13 Mar 2016,
Posty: 26
Niestety wracam do tematu :/ Falowanie i kopcenie przy odpalaniu w upalne dni wróciło .
W międzyczasie zatkałem egr (do tej pory było tylko wyłączone elektronicznie.
Sprawdziłem wtryski i pompę, (fachowcy stwierdzili, że wszystko jest ok). Przy mierzeniu kompresji wyszło, że na dwóch garach mam 25 a na dwóch 27 (podobno ma być 28).
Myślicie, że przez to kopci i faluje przy odpaleniu (wyłącznie latem)?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838518 Wysłany: 08 Cze 2018, 17:40; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 06 Cze 2018,
Posty: 24
Mam podobnie. Po odpaleniu zakopci i faluje ale tylko przez chwilę i potem jest normalnie. Ale problem nie występuje zawsze. Po nocy jak jest chłodno nad ranem to przeważnie zapala i jest normalnie. Nie sądzę żeby spowodowane było kompresją. Egr mam niezaślepiony i niewyłączony..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838524 Wysłany: 08 Cze 2018, 22:32; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Sprawdźcie sobie czujniki temperatur , sondy lambda , oraz czy nie macie zapchanego dolotu sadzą

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838621 Wysłany: 14 Cze 2018, 12:15; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Problemem są prawdopodobnie wtryskiwacze. Któryś nie rozpyla idealnie paliwa. Ma ono się gorzej zapalić i w pierwszym cyklu nie spalone zostaje wyrzucone w postaci niebieskawej chmurki. Jeśli podgrzeje się idealnie świece to problem jest niewidoczny. Po kilku cyklach temperatura jest na tyle wysoka że mieszanka zapala się łatwo, i nie widać wachlujących obrotów ani niebieskich spalin. Co ciekawe w niskich temperaturach komputer inaczej steruje zapłonem i chmury nie widać.
Słyszałem że rozciągnięty łańcuch może wpływać na trudność rozruchu, być może to tez dokłada swoje, jednak gdy ja zregenerowałem wtryski to efekt chmurki zniknął. Niestety tylko na półtora roku.

Jeśli problem będzie się nasilał to z czasem może pojawić nierówna praca silnika i pojawią się wibracje na silniku, u mnie się tak działo. Poradzono mi żebym udał się na próby przelewowe.
I teraz ciekawostka
Pojechałem do fiata, zapłaciłem 100 zł mechanicy przy mnie podłączyli aparaturę i na oko stwierdzili że odchyłki nie są za duże więc jest ok.
Po czasie przeczytałem że maksymalne odchyłki przelewów nie mogą przekraczać 30% a we fiacie nikt nic nie liczył.
Kupiłem wężyki, strzykawki itd i sam zrobiłem aparaturę pomiarową. Chałupniczo dokonałem pomiaru, niestety nie miałem zaślepek do węży to cały silnik ulałem paliwem.
Z obliczeń wyszło mi ze 1 wtrysk odbiega ponad 50% od pozostałych. Oddałem wtryski na regenerację, wskazałem prawdopodobnego winowajcę i mechanik potwierdził że o ile 3 wtryski były w miarę czyste to 1 był uwalony od złego spalania. lał, nie rozpylał prawidłowo i dawał za dużo paliwa w przelew.
Jaki wniosek?
Zamiast jechać do mechanika i dawać 100 za testy przelewowe lepiej kupić za 100 zestaw do testów przelewowych!!!


Ostatnio edytowany przez KarolGt, 14 Cze 2018, 12:55, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #838624 Wysłany: 14 Cze 2018, 12:50; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 06 Cze 2018,
Posty: 24
Na półtora roku? To co się po tym czasie stało? Znów problem z wtryskami?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838625 Wysłany: 14 Cze 2018, 13:06; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Prawdopodobnie tak, ale dopóki nie będzie nieprawidłowości w pracy silnika to nic z tym nie robię. Wcześniej tez jeździłem 1,5 roku zanim problem stał się poważny. ( a nie wiadomo ile czasu to występowało u poprzedniego właściciela.)
Mechanik wymienił mi 4 końcówki rozpylające, w tym co lał dodatkowo coś ze środka i było jeszcze czyszczenie. Nie wiem czy dobra była wymiana wszystkich końcówek, czy oryginalne nie były by lepsze.
Nie mam tez pojęcia czy to była wina właśnie końcówki czy środek wtryskiwacza nawalał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838633 Wysłany: 14 Cze 2018, 18:14; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 06 Cze 2018,
Posty: 24
Rozumiem. A ile taka regeneracja Cię wyniosła?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #838656 Wysłany: 15 Cze 2018, 12:44; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
1 końcówka 150zł x4 =600 Plus wymiana części w środku 1 wtrysku + czyszczenie + usługa wyszło 950zł. Ale wtryskiwacze wymontował i zamontował mi znajomy co ma specjalny ściągacz. Te koszty to punktu serwisowego bosha.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858423 Wysłany: 23 Mar 2022, 23:10; 
 Temat postu: Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 17 Gru 2009,
Posty: 583
Witaj mam pytanie odnośnie tematu z kopcenie Grande udało Ci się coś ustalić?

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 16v 95KM :D 2009
topic23830.html

topic22640.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO