|
Obecny czas: 04 Maj 2024, 11:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
8850 |
#806226 Wysłany:
27 Maj 2016, 14:23; Temat postu: Obieg płynu w samochodzie - o co chodzi z tym ciśnieniem? |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Witajcie. Czy ktoś może mi wyjaśnić po co jest nadciśnienie w układzie chłodzenia wody? Co się dzieje, jeśli tego ciśnienia nie ma, czyli np. jeździmy z otwartym korkiem od chłodnicy? I czy da się w układzie stworzyć automatycznie odpowietrzanie, jeśli układ zapowietrza się raz na czas (najprawd. dziurawa chłodniczka w kabinie).
|
|
Góra |
|
|
|
|
jarekmlyn |
#806230 Wysłany:
27 Maj 2016, 16:30; Temat postu: Re: Obieg płynu w samochodzie - o co chodzi z tym ciśnieniem |
|
|
Puntoświr |
Imię: Jarek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica Rejestracja: 23 Sty 2014, Posty: 640 Pomógł: 10
|
Odpowietrznik powinieneś mieć w korku a jeździ się po to z korkiem żeby płynu nie wywalało jak się zagrzeje.
_________________ Moja Kropka --> topic47798.html
|
|
Góra |
|
|
Alton88 |
#806231 Wysłany:
27 Maj 2016, 16:56; Temat postu: Re: Obieg płynu w samochodzie - o co chodzi z tym ciśnieniem |
|
|
,,W czasie nagrzewania cieczy w pośrednim układzie zamkniętym wzrasta ciśnienie, dzięki czemu temperatura wrzenia cieczy chłodzącej podwyższa się i podczas pracy silnika może osiągać wartości przekraczające 100 °C.,,
Jeżeli układ nie pracuje w pod ciśnieniem, chłodziwo w okolicy głowicy gotuje się, powstają pęcherzyki powietrza, co utrudnia odbieranie ciepła i może szlag trafić uszczelke pod głowicą, pęknąć głowica itp.
Swego czasu miałem nie szczelny korek od zbiornika wyrównawczego, po każdej trasie po wyłączeniu silnika płyn gotował się.
|
|
Góra |
|
|
8850 |
#806277 Wysłany:
28 Maj 2016, 15:32; Temat postu: Re: Obieg płynu w samochodzie - o co chodzi z tym ciśnieniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Dziękuję za wyjaśnienia. Czy takie objawy jest normalne?: 1.silnik pracuje, wskazówka na 3/4 polu silnik bardzo mocno nagrzany, to jak otworzymy korek od chłodnicy to płyn wylatuje? Pewno tak, bo jest nadciśnienie, dobrze myślę? 2. jeśli przyłożymy ucho do chłodnicy przy wlewie przy korku i silnik nagrzany jak wyżej to słychać w środku odgłos chrobotania płynu chłodniczego. Tak powinno być?
Notatka: Dopiero co odpowietrzyłem układ chłodzenia, jest dolany płyn, odpowietrzany metodą książkową, tzn. leję płyn na zimnym silniku, aż zaczyna się wylewać odpowietrznikiem na chłodnicy, zakręcam odpowietrznik i odkręcam odpowietrznik za silnikiem za obudową kolektr. ssącego, dolewam dalej płynu, aż zacznie i tam cieknąć, zakręcam odpowietrznik drugi, daję chwilę pochodzić silnikowi i zakręcam korek chłodnicy.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|