You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 19:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #808673 Wysłany: 03 Sie 2016, 16:17; 
 Temat postu: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2015,
Posty: 31
Cześć, jak dodaje temat w złym dziale to proszę przenieście go, próbowałem pytać w innym temacie ale niestety odpowiedzi sie nie doczekałem, a wiec tak dostałem ostatnio moduł centralnego zamka na pilota i jako ze miałem trochę czasu to postanowiłem go zamontować ale niestety mi sie to nie udało i liczę na wasza pomoc a wiec po kolei, zdjąłem osłonę bezpieczników i sprawdzałem wszystkie kable w tej kostce gdzie podobno są kable od centralnego na żadnym nie próbowało zamknąć ani otworzyć wiec z racji tego ze musiałem nasmarować klamkę bo nie działała zdjąłem boczek z drzwi i postanowiłem tam poszukać tych kabli ale rownież na żadnym nic sie nie działo kiedy wbiłem próbnik i łączyłem z masa, jedyne co zauważyłem to ze na kablu czarnym z białym paskiem kiedy wbije próbnik żarówka sie zapala ale kiedy zamknę zamek żarówka gaśnie, a na kablu czarnym z niebieskim paskiem dzieje sie na odwrót czyli kiedy zamek jest zamknięty żarówka sie pali a kiedy go otworze żarówka gaśnie i tu pytanie czy to te kable są odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie ? I drugie pytanie nie moge rozszyfrować schematu jak podłączyć te kable wiec dołącze schemat i moze pomożecie ? :) ( Punto anglik bo mieszkam w Szkocji jeżeli to coś zmienia )

[ Dodano: 03 Sie 2016, 16:17 ]

Widzę ze chyba nikt nie jest w stanie pomoc...


Załączniki:

Góra
 Profil  
 

 
 Post #809588 Wysłany: 05 Sie 2016, 20:56; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
tomek3004, przejrzyj ten temat: topic14043-25.html

jak nie znajdziesz w nim rozwiązania to pochylimy się nad Twoim problemem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809917 Wysłany: 12 Sie 2016, 10:46; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2015,
Posty: 31
@ziutek997 temat przeczytany od deski do deski zanim utworzyłem ten nowy, nie moge znaleźć odpowiedzi na mój problem który jest trochę inny niż wszystkie a mianowicie problem ze znalezieniem kabli bo na żadnym nie próbuje zamknąć ani otworzyć a drugi mniejszy to tylko pomoc w rozszyfrowaniu instrukcji tego centralnego zamka i jak go wysterowac zeby zamykał masa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809924 Wysłany: 12 Sie 2016, 15:01; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Leszek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Maj 2013,
Posty: 69
Pomógł: 2
Strasznie dziwnie brzmi to, co piszesz. Może to jakaś specjalna wersja kropka, albo ktoś coś zmieniał/dłubał w elektryce. Lub czegoś nie zrozumiałem w Twojej wypowiedzi.

Żarówka na poszczególnych kabelkach świeci stale a nie zapala się na chwilę?

U mnie to wyglądało tak, że są dwa kabelki: jeden odpowiada za otwieranie, drugi za zamykanie. Tym samym po daniu sygnału masy na któryś z nich drzwi się odpowiednio otwierają lub zamykają. Podkreślam, że jest to tylko (krótki ~1s) sygnał masy. Tak więc przez najwyżej sekundę na kabelek podawana jest masa (żarówka powinna się zapalić na dosłownie chwilę i zgasnąć, tak samo przy otwieraniu jak i zamykaniu). Gdybyś podawał stałą masę na te kabelki, to siłownik albo stale ciągnąłby zamek w dół - blokując go, lub w górę - otwierając.

Świecąca żarówka oznaczałaby, że działoby się to stale. A u mnie jak wspomniałem - jest tylko sygnał.

Jeśli komuś to coś ułatwi, u mnie (Punto II FL Active 1.2 8V 2004 r. 5 drzwi) za otwieranie odpowiada kabelek niebiesko - fioletowy, za zamykanie - zielono - biały.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #809953 Wysłany: 13 Sie 2016, 10:56; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2015,
Posty: 31
Wiem ze strasznie dziwnie to brzmi dlatego rozebralem boczek drzwi zeby dostać sie do kabli które idą dokładnie do zamka i teraz opisze dokładnie jak sprawdzałem kable bo elektrykiem jestem słabym wiec mogłem zrobic cos zle, a wiec w posiadaniu miałem zwykły próbnik z ostra końcówka i z kabelkiem zakończona żabka, podpiąłem ta końcówkę z zabka do masy (była to śrubka silnika wspomagania) i brałem każdy kabel po kolei do ręki wbijając w nie ostra końcówkę i jedyne co zauważyłem to właśnie to ze kiedy miałem próbnik wbity w kabel czarny z białym paskiem żarówka swieci sie cały czas lecz trzymając próbnik wbity w ten kabel i zamknę wtedy zamek żarówka odrazu gaśnie, odwrotnie dzieje sie na kablu czarnym z niebieskim paskiem. Moze mam zła metodę sprawdzania tych kabli bo sam już nie wiem na czysta logikę w drzwiach sa kable odpowiedzialne za otwieranie i zamykanie wiec podając masę na któryś z nich powinno sie cos dziać a tutaj nic.. Nie wiem czy to cos zmienia ale sprawdzałem te kable bez włączonego zapłonu ale to raczej błędem nie jest.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810211 Wysłany: 18 Sie 2016, 12:40; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Czekaj, czekaj pogubiłem się.
Masz elektryczne szyby? Siłowniki centralnego zamka? Krańcówka drzwi jest zamontowana koło zawiasów?
http://fiat-punto-cars.info/electrical-systems/210-wiring-diagrams Przejrzyj


Góra
  
 
 
 Post #810265 Wysłany: 18 Sie 2016, 22:40; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2015,
Posty: 31
Tak mam elektryczne szyby i centralny zamek z klucza, dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem ( musiałem tam pojechać podczas drogi do domu odpadł mi tłumik końcowy) i powiedział ze zachowanie conajmniej dziwne ale on elektrykiem nie jest i nie za bardzo wie jak pomoc. Wiec dalej zdaje sie na wasza pomoc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810311 Wysłany: 19 Sie 2016, 20:32; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Gdybyś chociaż 5 minut poświęcił na dokładne zapoznanie sie ze schematami instalacji centralnego zamka to rozwiązałbyś swój problem w 50%.

Nie wiem na jakiej zasadzie wybrałeś ww. kolory przewodów czy to był jakiś schemat, bądź losowo, ale robisz to źle!
Ww. schemat pokazuje, że kabel czarno-biały oraz czarno-niebieski odpowiadają za informowanie sterownika nadwozia w jakiej pozycji są zamki. Mam nadzieje, że nie podałeś na te przewody obcego napięcia (np. z osobnej centralki zamków), ponieważ w najgorszym przypadku mogłoby się to źle skończyć dla sterownika.

Jak widzisz. przewody te prowadza od BC do microswitcha w zamku. Gdy trzpień zamka jest w górze to na jednym z nim pojawia się masa. Ok, ale co pojawia się na drugim?


Z elektroniką miałem niewiele styczności, natomiast wiem, że stany nieustalone są niepożądane. W skrócie: stan nieustalony to w tym przypadku brak napięcia na przewodzie kiedy nie płynie prąd (istny zbieracz zakłóceń). Taki stan jest niedopuszczalny, mikroprocesor musi mieć jasno sprecyzowane jaki zakres napięcia Oznacza drzwi otwarte/zamknięte. Dlatego też w celu wyeliminowania ww. stanu stosuje się podciągnięcie do plusa przez rezystor (aby nie było zwarcia).

Głowy sobie nie dam uciąć, ale wydaje mi się, że twoja probówka zaświeciła właśnie dlatego, że do tego przewodu został podciągnięty plus.
Wydaje mi się, że probówka powinna świecić słabiej w tym przypadku niż podłączona do akumulatora.


Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że przewody zielony i niebieski wychodzące z twojej centralki służą do sterowania siłownikami



Po za tym, czy mając oryginalne fiatowskie siłowniki nie wystarczy dokupić pilotów i dzięki kablowi sparować je z komputerem (o ile masz pin na karcie) zyskując fabryczny centralny zamek?


Góra
  
 
 
 Post #810612 Wysłany: 24 Sie 2016, 12:40; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2015,
Posty: 31
Kurde kolego 4 razy musiałem to czytać zeby chociaż polowe zrozumieć muszę przyznać ze masz duże pojęcie i wiesz co piszesz, schematy w Punto to nie zawsze dobra informacja czasem kolory kabli sie różnią stad każdy temat o montażu zamka mowi o tym aby sprawdzić czy to kable od sterowania zamka za pomocą próbnika i podawania przez niego masy jak już powiedziałem u mnie na żadnym kablu nic zupełnie sie nie dzieje nie chce na ślepo podłączyć sterownika, co do oryginalnych zamków to mieszkam w Szkocji na końcu świata i najblizszy elektryk i kawał drogi odemnie a poza tym kosztuje kupę kasy wiec zostaje mi dołożenie sterownika samemu. Wiec jak masz moze inna metodę jak te kable zlokalizować to chętnie przeczytam chce być w 100% pewny zanim zacznę lutowac. Zreszta schemat (dołączony do sterownika) który zamiescilem w pierwszym poście tez sprawia mi problemy wiec jak ktoś to ogarnia to bym był wdzięczny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810672 Wysłany: 25 Sie 2016, 11:13; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Dzieki, ciężko uwierzyć, że kolory kabli mogą się różnic, w moim punto z 2000 roku wszystkie kable pasują względem koloru do schematu.

najprościej byłoby się podłączyć na krótko z akumulatora kablami do (wbijając igły) kabli fioletowego i zielono-białego we wtyczce A przy body komputerze (to powinna być pierwsza wtyczka od lewej pod tą wielką wtyczką). Podczas tej operacji powinieneś podać napiecie na kilka sekund (i zmienić polaryzację czyli zamienić + z -), aby nie spalić siłowników. Jeśli ta metoda nie zadziała, należałoby zdjąć tapicerkę drzwi i tam wpinać się w przewody szary i zielony i powtórzyć ww. operację.

Jeśli pierwsza operacja nie przyniesie efektów to oznaczałoby problem z okablowaniem.
Jeśli druga operacja nie przyniesie efektów to prawdopodobnie spalone siłowniki.


Góra
  
 
 
 Post #810756 Wysłany: 27 Sie 2016, 09:53; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2015,
Posty: 31
Dzieki, co do różnicy w kolorach kabli to nie raz słyszałem że kolory kabli się różnia nawet tutaj na forum ktoś już o tym pisał, jak tylko będę miał chwile czasu to spróbuje Twoją metodą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #812252 Wysłany: 22 Wrz 2016, 10:50; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Zwracam honor do tej pory już dwa razy się naciąłem przy kolorach kabli (klakson w przełączniku zespolonym oraz w podświetleniu zapalniczki)


Góra
  
 
 
 Post #812412 Wysłany: 25 Wrz 2016, 12:54; 
 Temat postu: Re: Montaż centralnego zamka sterowanego radiowo.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Jeśli kolory się nie zgadzają, warto skorzystać ze schematów i odszukać odpowiednie przewody na wtyczkach. Wszystkie połączenia i tak najlepiej wykonać przy bezpiecznikach - nie trzeba rozbierać drzwi. Niestety w tym przypadku będzie trudno pomóc przez internet, trzeba odszukać odpowiednie przewody bezpośrednio w samochodzie. Tak więc schemat do ręki, ten który ktoś już podlinkował kilka postów wyżej i do roboty. Wystarczy podstawowa wiedza techniczna, jak ktoś rozróżnia prąd od napięcia oraz plus od masy, to na pewno sobie poradzi - w przeciwnym przypadku, jeśli są problemy to lepiej udać się do elektryka samochodowego.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO