You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 08:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #82073 Wysłany: 15 Sty 2008, 07:08; 
 Temat postu: Docieranie silnika
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sty 2008,
Posty: 18
Witajcie koledzy i koleżanki (puntomaniaki)
Mam nowy samochód 1300 km przejechane i nie wiem czy mozna traktować silnik bardziej ostro czy czekać aż się dotrze.
proszę o poradę

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic 77 KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #82077 Wysłany: 15 Sty 2008, 07:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
Ja bym jeszcze pojeździł delikatniej przez jakieś 1000-1200 km i później stopniowo coraz ostrzej. Ale pamiętaj by od czasu do czasu również i do tych 2500 km przebiegu nieco przycisnąć by silnik popracował z pewnym wysiłkiem - inaczej wychowasz mułka.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82096 Wysłany: 15 Sty 2008, 09:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
michalj napisał(a):
Ja bym jeszcze pojeździł delikatniej przez jakieś 1000-1200 km i później stopniowo coraz ostrzej. Ale pamiętaj by od czasu do czasu również i do tych 2500 km przebiegu nieco przycisnąć by silnik popracował z pewnym wysiłkiem - inaczej wychowasz mułka.



Ja jeździłem spokojnie, bez wciskania gazu do podłogi, pilnowałem obrotów.

Michalj -> ta opinia o mule jest dość powszechna, wytłumacz mi proszę, w czym rzecz, bo ja sam nie znalazłem wytłumaczenia

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82113 Wysłany: 15 Sty 2008, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
filip76 Nie wiem jak to racjonalnie wytłumaczyć, ale jeśli jeździsz monotonnie, to silnik tak jakby się przyzwyczaja do tego trybu życia i w krytycznej sytuacji okazuje się, że Ty wciskasz gaz, a tu Cię maluszek wyprzedza.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82116 Wysłany: 15 Sty 2008, 11:29; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Hmm....przesądy :) Silnik jest dotarty...w książce nie ma wymogu docierania i zwracania nadmiernej uwagi do 2.500 km :-) Nawet nie jest koniecznym wymiana oleju.
Ja w swoim jeździłem od początku w swoim stylu...ani nie wolno ani nie szarżowałem. Gdzieś koło 3000 km nawet swojego kropka przegoniłem z górki na autobanie 190 km/h :-) Obecnie ma 45.100 km i nie odczuwam aby mulił. Jedyna awarią silnika był uszkodzony termostat...nie sadze aby miało to co wspólnego z okresem docierania silnika. Innych awarii ani dziwnych zachowań nie stwierdzono.

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 10:29 am ]
michalj napisał(a):
filip76 Nie wiem jak to racjonalnie wytłumaczyć, ale jeśli jeździsz monotonnie, to silnik tak jakby się przyzwyczaja do tego trybu życia i w krytycznej sytuacji okazuje się, że Ty wciskasz gaz, a tu Cię maluszek wyprzedza.


...a to ma każdy samochód nawet docierany :-) I nie jest to efekt docierania bynajmniej :D :D Tylko komputera sterującego pracą silnika, który w przenośni "uczy się stylu jazdy kierującego". Jeśli ktoś jeździ spokojnie przez dłuższy okres czasu, komp tworzy mapę sterownia wtryskiem i zapłonem dla tego sposobu kierowania :-) jeśli więc komus sie nagle odmieni i zechce jazdy sportowej moze odczuć pewien dyskomfort mulenia samochodu. Komp bowiem zacznie dobierać parametry pracy silnika pod stworzoną wczesniej mapę pracy silnika dla spokojnej jazdy :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82119 Wysłany: 15 Sty 2008, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Yoka - to brzmi przekonująco. Wracając do docierania - w instrukcji wprost nie napisano o docieraniu, jedynie o unikaniu gwałtownych przyspieszeń w pierwszym okresie użytkowania, przy czym ilu użytkowników, tyle definicji gwałtownych przyspieszeń oraz pierwszego okresu eksploatacji.
Polecam jednak zajrzeć do tego miejsca instrukcji, gdzie mowa o sprawdzaniu poziomu oleju. Jest tam mniej więcej takie zdanie - "Zużycie oleju powinno unormować się po dotarciu silnika".

Więc jak z tym docieraniem?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82123 Wysłany: 15 Sty 2008, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 24 Mar 2007,
Posty: 102
Witam.
Yoka mądrze napisał. :)
Czytajmy instrukcje i ... forum.
Temat poruszany i dość dobrze opisany.

_________________
pozdrawiam
Gatar
---------------------------------------------------------
GP 1.4 77 KM Active 5d + comfort + styl + alpine CDE-9871 Niebieski Rock'n'roll


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82125 Wysłany: 15 Sty 2008, 12:01; 
 Temat postu:
Ja mimo wszystko myślę, że pierwsze 2-3 tysiace km powinno się jeździć jednak z mniejszą werwą chociażby ze względów ekonomicznych - bo autko wtedy ma zwiekszony apetyt na paliwko, chociaż samemu mi to akurat nie wyszło, bo akurat w pierwszym okresie miałem potrzebę częstego pogonienia kropka. A teraz mój styl jazdy jest podobny do tego co opisuje Yoka. I zauwazyłem jedno - po ok 2,5 tysiąca km kropek odczuwalnie chętniej wkręca się na obroty i spadło spalanie. Więc nawet jeśli nie ma nic w instrukcji o docieraniu czy są jakieś przesłanki zakamufowane w rozdziale o zuzyciu oleju, to z praktyki widzę że pierwszy okres musi być delikatniejszy.


Góra
  
 
 
 Post #82129 Wysłany: 15 Sty 2008, 12:31; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Chodzi tylko o to aby nie kręcić silnika ciągle na 6 tys obrotów i nie bawic sie w Kuzaja przez pierwszy 1-2 tyś. km. Zresztą ...nawet dotarty silnik nie wytrzyma dłuzej pracy w takim reżimie :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82132 Wysłany: 15 Sty 2008, 12:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Czyli na początku ostro nie kręcić?
http://docieranie.gu.ma/
:-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82141 Wysłany: 15 Sty 2008, 13:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sty 2008,
Posty: 18
dziękuję za porady.
Będę nim jeździł średnio dynamicznie. Nie za wolno nie za szybko. Tak do 3,5 tyś obrotów. Myślę że dobrze sie silnik ułozy.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic 77 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82145 Wysłany: 15 Sty 2008, 13:17; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
daras napisał(a):
Czyli na początku ostro nie kręcić?
http://docieranie.gu.ma/
:-)


Tak mówi producent :-) On chyba sie na tym ciut lepiej zna niż amator motocykli :-)

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 12:17 pm ]
jarekb napisał(a):
dziękuję za porady.
Będę nim jeździł średnio dynamicznie. Nie za wolno nie za szybko. Tak do 3,5 tyś obrotów. Myślę że dobrze sie silnik ułozy.


A kręc go nawet do 4,5 tyś obrotów ..nic sie nie stanie :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82163 Wysłany: 15 Sty 2008, 14:25; 
 Temat postu:
Yoka napisał(a):
A kręc go nawet do 4,5 tyś obrotów ..nic sie nie stanie



Pewnie ze nic. Pierwsze dni mojego kropka to było głównie zap...anie między 120 a 150/h bo taka była potrzeba. I jakoś nic się nie stało :D


Góra
  
 
 
 Post #84491 Wysłany: 22 Sty 2008, 23:24; 
 Temat postu: Re: Docieranie silnika
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Gru 2007,
Posty: 20
jarekb napisał(a):
Witajcie koledzy i koleżanki (puntomaniaki)
Mam nowy samochód 1300 km przejechane i nie wiem czy mozna traktować silnik bardziej ostro czy czekać aż się dotrze.
proszę o poradę


W książce masz napisane że zużycie oleju stabilizuje się po przejechaniu 5-6 tys km. Ja myślę że przez ten czas raczej nie ma się co ścigać z vmax- i z drugiej strony nie ma co oszczędzać na "dieslowskich obrotach"... Normalna jazda bez szaleństw i będzie dobrze.

To są włoskie auta a włosi raczej wolno nie jeżdżą....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84504 Wysłany: 23 Sty 2008, 00:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 25 Gru 2007,
Posty: 47
Ja właśnie swojego docierałem w niedziele 160 km/h na gierkówce nie stękał jechał równo tylko szumiało i jak bym miał czekac na to do 1300 kilosów, to załamka, jest autko to się jedzie, w końcu po to kupuje :) z 500 kilometrów na liczniku zrobiło sie 800, no to myślę ze sie dotarł :)

zreztą z pandą się nie cackałem i była ok to nie te czasy żeby cos tam docierać cudować jeździć i jeszcze raz jeździć normarlnie w miare potrzeb 8)

_________________
grande punto 1,4 dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84831 Wysłany: 24 Sty 2008, 03:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 11 Wrz 2007,
Posty: 508
Jesli chodzi o moje podejscie do tematu, to pierwsze 5000 km przejechalem bardzo spokojnie. Maksymalne obroty to 4000 i to tylko przy jakims wyprzedzaniu.

_________________
GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100228 Wysłany: 08 Mar 2008, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Paź 2007,
Posty: 55
uzziah napisał(a):
Jesli chodzi o moje podejscie do tematu, to pierwsze 5000 km przejechalem bardzo spokojnie. Maksymalne obroty to 4000 i to tylko przy jakims wyprzedzaniu.

Maksymalne obroty 4000 nazywasz bardzo spokojnie? To chyba troche duzo jak na spokojna jazde?

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM 5D Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107389 Wysłany: 25 Mar 2008, 06:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 11 Wrz 2007,
Posty: 508
Po pierwsze napisalem ze maksymalnie dawalem 4000 przy np wyprzedzaniu... po drugie zeby z tego silnika (1.4 8v) wykrzesac jakas dynamike trzeba go krecic co najmniej do 3500 - 4000. Rozumiem ze dla ciebie spokojna jazda to 1500 :) No co tam lubisz... twoje auto... dla mnie taki przedzial obrotow jaki podalem jest jak najbardziej ok i zgadza sie mniej wiecej w wykresem momentu i mocy silnika. Oczywiscie chodzi o jak najwieksza sprawnosc przy w miare rozsadnym spalaniu. Dla mnie "ostra" jazda to wchodzenie w maksymalne obroty silnika... pow 5000 i jeszcze wiecej.

_________________
GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107495 Wysłany: 25 Mar 2008, 13:34; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Ja czytałem, że obroty to nie jest problem przy nowym silniku i można a nawet należy takiego czasem przekręcić wyżej. Zresztą przy takim wysokoobrotowym jak mój, nie ma innego wyjścia. Mając wysoki moment obrotowy dopiero od 3500 obr. nie męczyłem go jakimś przesadnym głaskaniem gazu.
Nowy silnik natomiast nie powinien być mocno obciążany, czyli unikać należy dodatkowych setek kilogramów w aucie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107791 Wysłany: 25 Mar 2008, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oświęcim
Rejestracja: 04 Paź 2007,
Posty: 34
Yoka napisał(a):
Tylko komputera sterującego pracą silnika, który w przenośni "uczy się stylu jazdy kierującego". Jeśli ktoś jeździ spokojnie przez dłuższy okres czasu, komp tworzy mapę sterownia wtryskiem i zapłonem dla tego sposobu kierowania


Mam pytanie: ile trwa ten dłuższy okres? bo jeśli np. chciałbym go sprzedać jakiemuś małolatowi co lubi sandał do podłogi wcisnąć to kiedy mu się ureguluje?

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 77KM Active


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107802 Wysłany: 25 Mar 2008, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
wujas wszystkie samochody co mial a mial ich troche i wszystkie nowki nigdy nie oszczedzal... zawsze dostawalu po du... od nowosci i nie bylo takiego okresu jak "docieranie" od razu gaz w podloge... i przejezdzil niejednym z nich prawie 200tys i nie bylo problemu zadnego pozniej zawsze szly do zyda :E a jako ze mial firme i duzo jezdzil to te 200tys robil tak przez 2-2.5 roku :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107849 Wysłany: 25 Mar 2008, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 186
Thomas akurat to nie najlepszy przykład, bo 200 tys to każdy silnik wytrzyma. Pytanie co dalej z tymi silnikami. Ja bym w życiu nie kupił auta po firmie, bo wiem jak właśnie się je traktuje...

_________________
Pozdrawiam - "Jedi"

BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107867 Wysłany: 25 Mar 2008, 23:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 11 Wrz 2007,
Posty: 508
Jak dla mnie super... jezeli wytrzyma 200 tys :D ... i tak nie bede pewnie wiecej nim jezdzil.

_________________
GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107871 Wysłany: 25 Mar 2008, 23:46; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Jedi ale to nie byl samochod firmowy :E tylko prywatny eksploatowany ponad przecietnie :E wszystkie tak byly :E nawet mial seja ktory tyle przejechal :roll: i naprawde dobry samochod to byl.... i jak dla mnie te 200tys jezdzac tak jak on jezdzil ostro i praktycznie nie dbal to jest naprawde dobry wynik .... a co sie pozniej z nim dzieje ... niewazne idzie do zyda :E zawsze liczniki cofal :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #108025 Wysłany: 26 Mar 2008, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 186
Thomas w pewien sposób to był samochód firmowy. Bo używał go w celach służbowych. Zresztą sam potwierdzasz moje zdanie o takich autach mówiąc o cofaniu licznika.
Przy dzisiejszej technologii osiągnięcie 200 tys to żaden wyczyn. Pytanie jak te silniki się zachowują później - czy nie piją więcej oleju niż benzyny.

_________________
Pozdrawiam - "Jedi"

BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO