You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 14:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #82203 Wysłany: 15 Sty 2008, 17:28; 
 Temat postu: Zawrotna kariera Multijet'a
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Nie wiem, czy dobry wątek ale zamieszczam jako ciekawostkę:


http://www.moto.wp.pl/kat,123,wid,9561810,wiadomosc.html?rfbawp=1200410758.432

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 

 
 Post #82328 Wysłany: 15 Sty 2008, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Firmy wymieniają się silnikami, np. Sedici ma 1.6 od Suzuki - bardzo powszechne zjawisko we współczesnej motoryzacji.

Jest wiele dziwniejszych rzeczy, np. Peugeoty i Citroeny produkowane przez Mitsubishi w Japonii czy zacieśniająca się współpraca pomedzy Mercedesem i BMW, odwiecznymi rywalami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82498 Wysłany: 16 Sty 2008, 10:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Silnik 1.3 Multijet jest bardzo dobry - to fakt ;-)
Bielska fabryka już chyba nie wyrabia z produkcją, jeśli zaczynają montaż w Indiach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82520 Wysłany: 16 Sty 2008, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Koszty produkcji w Indiach są niskie, więc po co wozić z Polski gdzie związki zawodowe rządają co raz więcej kasy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82551 Wysłany: 16 Sty 2008, 13:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
zoon napisał(a):
Koszty produkcji w Indiach są niskie, więc po co wozić z Polski gdzie związki zawodowe rządają co raz więcej kasy.



...ale to jest silnik na licencji fiata, który jakaś firma produkuje. To nie jest włoski/polski multijet. Koszty pracy pewnie przeważyły, że ta firma będzie dłubać silniki w Indiach. Ale pod własną marką i z własnymi standardami jakości. I tu może być szkopuł. Dacia jest by renault ale to mimo wszystko dacia.

Podobnie było z polskim fiatem - był na włoskiej licencji, miał prawo do używania marki fiat. Kiedy jednak jakość dramatycznie spadła, Włosi cofnęli prawo do używania nazwy fiat - stąd wziął się 125 p.

Pociechą dla przyszłych właścicieli suzuki może być fakt, że to właśnie ta firma będzie sygnować auta, więc jakość nie powinna być tragiczna. Moim zdanie, oczywiście

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82555 Wysłany: 16 Sty 2008, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 02 Sty 2008,
Posty: 14
Hehe, akurat to Dacia ratuje Renault przed b. nieciekawą sytuacją finansową :mrgreen: A to właśnie loganami renault się chełpi jako pojazdami o niskiej awaryjności (czego nie można powiedzieć np.: o Lagunie 2).
A, że MJ będą tłuczone w Indiach, nie oznacza wcale że będą lepsze/gorsze niż te tłuczone w jakimkolwiek innym zakładzie FIAT-a. Poza tym mam wrażenie, że FIAT zaczyna doceniać rynki wschodnie, których potencjał motoryzacyjny rozwija się szybko.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82561 Wysłany: 16 Sty 2008, 17:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
aessar napisał(a):
Hehe, akurat to Dacia ratuje Renault przed b. nieciekawą sytuacją finansową :mrgreen: A to właśnie loganami renault się chełpi jako pojazdami o niskiej awaryjności (czego nie można powiedzieć np.: o Lagunie 2).
A, że MJ będą tłuczone w Indiach, nie oznacza wcale że będą lepsze/gorsze niż te tłuczone w jakimkolwiek innym zakładzie FIAT-a. Poza tym mam wrażenie, że FIAT zaczyna doceniać rynki wschodnie, których potencjał motoryzacyjny rozwija się szybko.


ja się nadal upieram, że to nie jest fabryka fiata....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85351 Wysłany: 26 Sty 2008, 19:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
O ile pamietam to silniki z Bielska montuja do Corsy produkowanej w Saragossie. :)

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO