|
Obecny czas: 06 Maj 2024, 05:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Thomas |
#71928 Wysłany:
13 Gru 2007, 19:27; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
|
|
pawkaj |
#71934 Wysłany:
13 Gru 2007, 19:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
thomas pisałem do tematu dziki(ego)daniel(a)...
[quote="dzikidaniel"] A jeśli wskazówka ustawia się w 1/4 czyli na 70 stopni to coś musi być nie tak, i albo to jest wina niedogrzanego silnika albo wina samych czujników i wskaźników...
A jeśli chodzi o Ciebie to może sprawdź przewody lub też czujnik, bo może być zanieczyszczony.
[/b]
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#71935 Wysłany:
13 Gru 2007, 19:58; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#71938 Wysłany:
13 Gru 2007, 20:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
pawkaj napisał(a): wydaje mi się, że to termostat odpowiada za temperaturę i za załączanie wentylatora Za moment załączanie się wentylatora nie odpowiada termostat, chyba że jest cały czas zamkniety i wentylator nie załączy się wcale pawkaj napisał(a): Co niby ma dać zmiana czujnika temperatury? Jak tu już było opisane czujniki mają różne nachylenia charekterystyki i niektóre przy tej samej temperaturze wychylaja bardziej miernik, a jak wynika z reorii miernictwa przyrządy elektromagnetyczne największą dokładność wykazują przy wychyleniach bliskich maksimum skali. Dlatego korzystne jest posiadanie pełnej informacji o danej temperaturze. W moim przypadku jeden z termistorów pokazuje już wzrost ciepłoty silnika w moment po uruchomieniu, gdy drugi zaczyna podnosić wskazówkę gdy już dawno czuję ciepło z nawiewu. pawkaj napisał(a): U mnie także wskazówka stoi na 1/4 pola To do czego służy dalsze 3/4 miernika? pawkaj napisał(a): Jeśli występuje zamiennik termostatu (od innego samochodu) który otwierałby termostat później to wolałbym zacząć od jego wymiany. To nie problem innego typu tylko czy termostat otwiera się przy właściwej temperaturze, która dla Punto wynosi
początek otwarcia 85 - 89 stopni
pełne otwarcie 100 stopni
skok zaworu otwierającego min 7,5 mm
Jak więc widać jest to szczegółowo ustalone i kombinowanie może sie skonczyć remontem silnika.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
pawkaj |
#72054 Wysłany:
14 Gru 2007, 00:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Tezet1956 napisał(a): pawkaj napisał(a): U mnie także wskazówka stoi na 1/4 pola Tezet1956 To do czego służy dalsze 3/4 miernika? pawkaj Pewnie do tego, że głupio by wyglądał jeden wskaźnik inny (kontrolka paliwa) i drugi inny, mniejszy (kontrolka temperatury) pawkaj napisał(a): Jeśli występuje zamiennik termostatu (od innego samochodu) który otwierałby termostat później to wolałbym zacząć od jego wymiany. Tezet1956 To nie problem innego typu tylko czy termostat otwiera się przy właściwej temperaturze, która dla Punto wynosi początek otwarcia 85 - 89 stopni pełne otwarcie 100 stopni skok zaworu otwierającego min 7,5 mm pawkaj Właśnie dlatego wskazuje że mam(y) termostaty otwierające się przy temperaturze 85st/C Tezet1956 Jak więc widać jest to szczegółowo ustalone i kombinowanie może sie skonczyć remontem silnika.
[quote="Tezet1956"]
pawkaj To czym się w takim razie może różnić wersja skandynawska od zwykłej?
Nie koniecznie chodzi tu o Punto.
Ale dzięki za wywód
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72161 Wysłany:
14 Gru 2007, 18:31; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#72218 Wysłany:
14 Gru 2007, 19:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Na moich dwóch czujnikach pisze też VECLIA. Oznaczenie 40 01 jest takie same.
Obydwa były fabrycznie montowane (tak myślę, bo zalane czerwonym uszczelniaczem)
Ciekawe jak ci wypadną pomiary.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72259 Wysłany:
14 Gru 2007, 21:41; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#72276 Wysłany:
14 Gru 2007, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Można jedynie wyciągnąć wniosek, że gdzieś między 1994 a 1998 rokiem fiat zmienił parametry czujników i przyjął że wskazania maja być niższe. Widocznie chciał wyraźnie zaznaczyć poziom normalnej temperatury kreską na wskaźniku, natomiast w przypadku wcześniejszych wersji założeniem było szczególne zaznaczenie bezpieczeństwa określonego czerwonym polem.
Jest to trochę niezrozumiałe, ale taka jest wola konstruktorów.
Jeszcze jest nadzieja, że na jakimś złomowisku spotkasz silnik z pierwszych lat punto i wytargujesz czujnik.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72279 Wysłany:
14 Gru 2007, 22:22; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
pawkaj |
#72281 Wysłany:
14 Gru 2007, 22:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Tezet1956 Wydaje mi się zatem, że miałem rację pisząc:
pawkaj ...pewnie do tego, że głupio by wyglądał jeden wskaźnik inny (kontrolka paliwa) i drugi inny, mniejszy (kontrolka temperatury)
Thomas Wielkie dzięki za doświadczenie
[/b]
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72283 Wysłany:
14 Gru 2007, 22:27; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#72408 Wysłany:
15 Gru 2007, 16:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
pawkaj napisał(a): pewnie do tego, że głupio by wyglądał jeden wskaźnik inny (kontrolka paliwa) i drugi inny, mniejszy (kontrolka temperatury)
A dlaczego miałby być mniejszy? Przecież to tylko długość wskazówki określa wielkość miernika, a my tu cały czas mamy problem z kątem wychylenia wskaźnika.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72410 Wysłany:
15 Gru 2007, 17:10; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
pawkaj |
#72430 Wysłany:
15 Gru 2007, 20:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Tezet1956 napisał(a): A dlaczego miałby być mniejszy? Przecież to tylko długość wskazówki określa wielkość miernika, a my tu cały czas mamy problem z kątem wychylenia wskaźnika.
Długość wskazówki?
Raczej nie ma tu problemu z kątem.
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#72433 Wysłany:
15 Gru 2007, 20:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
pawkaj napisał(a): Raczej nie ma tu problemu z kątem. Ty naprawdę nie rozumiesz jak funkcjonuje wskazówkowy miernik?
Wytłumaczę ci. Miernik jest zbudowany na zasadzie dwóch cewek zawieszonych tak, że jedna jest nieruchoma i wytwarza stałe pole elektromagnetyczne, a druga jest zawieszona na osi w tym polu. Na skutek przepływu pradu w ruchomej cewce, zostaje w niej wytworzone pole elektromagnetyczne odpychające od pola pierwszej cewki. Na skutek zawieszenia na osi następuje jej obrót o kąt prorcjonalny do wielkości prądu płynącego przez tę cewkę.
Tak więc cewka się nie przesuwa o ileś milimetrów, a obraca wokół własnej osi o określony kąt. Do tej cewki jest przymocowana wskazówka i ona zwraca się o ten sam kąt wraz z cewką.
Jest też inna wersja mierników w której pierwsza stała cewka jest zastąpiona magnesem stałym. Jednak w Punto jako wskaźnik temperatury ma zastosowanie pierwszy rodzaj miernika.
Na koniec: pawkaj, nie do końca rozumiesz jak to działa, a usilnie próbujesz wtrącić swoje pięć groszy.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72483 Wysłany:
16 Gru 2007, 01:30; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#72507 Wysłany:
16 Gru 2007, 10:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Możesz mieć problemy, bo był używany. Powiedz czy tez był kupiony w fiacie i czy znasz producenta?
Własnie się zastanawiam czy przełozyć stary dobry 13 letni, czy kupić nowy, może już gorszy.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72513 Wysłany:
16 Gru 2007, 11:41; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#72540 Wysłany:
16 Gru 2007, 15:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Thomas napisał(a): Tezet1956 ale wlasnie chodzi ze ten moj co byl od nowosci jest dobry i jak sie okazuje nie ma z nim problemu to ten nowy byl cos nie taki i z nim jest problem a ten oryginalny co mialem od nowosci jest jak najbardziej ok
Oczywiście, tylko on ma ślady użytkowania więc mozesz mieć problem ze zwróceniem, chyba, że złożysz reklamację jako uszkodzony.
Jeśli chodzi o wymianę termostau to używasz uszczelki czy wyłącznie masy uszczelniającej, takiej jak do miski olejowej?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72551 Wysłany:
16 Gru 2007, 15:52; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
pawkaj |
#72619 Wysłany:
16 Gru 2007, 22:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Tezet1956 nie denerwuj się tak, bo złość piękności szkodzi.
Gdyby nie było pytań bądź wątpliwości innych forumowiczów to pewnie byś pisał sam do siebie.
Pisałem to jedynie jako znak zapytania. Czy rzeczywiście jest to problem czy rzecz normalna, bo jak piszą tu inni posiadacze Punciaków większość tak ma.
Najprościej jest zadzwonić lub też jechać i zapytać speca z serwisu.
Dzięki też za opis.
Pozdrawiam
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#72632 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
pawkaj co u Ciebie znaczy spec z serwisu?? Dla mnie spec to osoba co spojży i wie co ma robić. A takich nie ma zbyt wiele... Wręcz ze świecą szukać...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72633 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:08; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
pawkaj |
#72637 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
[quote="dzikidaniel"] Dla mnie spec to osoba co spojrzy i wie co ma robić.
To właśnie mam na myśli. Spora większość to rzeczywiście pseudo mechanicy. To mechaniory.
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|