|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 21:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Thomas |
#72638 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:14; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
|
|
dzikidaniel |
#72641 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Thomas dokładnie. Raz słyszałem o gościu co spojżał na samochód i wiedział co robić i zrobił samochód w godzine, podczas gdy właściciel odwiedził 4 ASO i kombinowali, i tylko kasowali za domysły... Ale nie był to FIAT.
Mam znajomego, ma Bravo 1.2 16V i ma problemy z obrotami... Był w 4 ASO łącznie wydał tyle, że mógłby za tą kase kupić wpełnisprawny taki sam silnik z małym przebiegiem... A problem jak jest tak jest...
pawkaj speców jest na lekarstwo, i naprawde szkoda że jest ich tak mało... I zasada jest taka, że jeśli chcesz coś mieć dobrze zrobione musisz zrobić to sam...
Dobra kończymy panowie z OT
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
deym0n |
#79331 Wysłany:
08 Sty 2008, 09:01; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 18 Gru 2007, Posty: 56
|
a u mnie wskazówka siedzi w połowie "drogi" 1/4 - 1/2 jak podciągnie troszkę poniżej 1/2skali to wentylator robi swoje,
zauważyłem jedną rzecz, strasznie długo i ciężko (nie wiem jak to określić) dochodzi do tej temperatury włączenia wentylatora, tzn muszę sporo stać w miejscu (nie tylko w zimie) chyba czas sprawdzić termostat i czujniki jest niedogrzany biedaczek?
ale czytając wasze posty .. wskazówka na 1/4skali , u mnie włączenie wentylatora następuje troszczekę poniżej połowy skali, fakt faktem, samochód mam od roku i nie wiem kiedy termostat i czujniki były sprawdzone/wymienione
a połowa skali to 90 stopni, nie pamiętam czy w innych samochodach widziałem coś innego, zawsze 90 na środku.
pozdrawiam
_________________ >>>>>>>>>> |PUNTO I 75'SX 1998| <<<<<<<<<<
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#79333 Wysłany:
08 Sty 2008, 09:15; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
STax |
#79342 Wysłany:
08 Sty 2008, 10:10; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#79374 Wysłany:
08 Sty 2008, 12:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
większąść aut ma od 92 do,,,,,róznie
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#79842 Wysłany:
09 Sty 2008, 13:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
deym0n napisał(a): zauważyłem jedną rzecz, strasznie długo i ciężko (nie wiem jak to określić) dochodzi do tej temperatury włączenia wentylatora, tzn muszę sporo stać w miejscu (nie tylko w zimie) chyba czas sprawdzić termostat i czujniki jest niedogrzany biedaczek?
Masz dobrą chłodnicę i schładza bez pomocy wentylatora. Jeśli już masz jakieś podejrzenia co do temperatury i wentylatora to raczej należy się przyjrzeć termicznemu włącznikowi wentylatora. Trzeba sprawdzić metodą szklanki z wodą i miernika temperaturę jego załączania.
Zmartwienie jest wtedy gdy wentylator włącza się za często, bo to może świadczyć o niewydolności chłodnicy (oczywiście przy sprawnym włączniku termicznym)
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Mateusz |
#80403 Wysłany:
10 Sty 2008, 15:28; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 69
|
Pitersen napisał(a): ale jezeli jedziesz juz dluzszy czas i waskazowka nie przrkroczy ci polowy ani w trasie ani w miesci to termostat jest walniety ... :]
Czy aby na pewno? U mnie włącza sie wentylator, zanim wskazówka dojdzie do połowy. A standardowo utrzymuje mi się trochę powyżej 1/4
_________________ Punto 55 SX
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#83645 Wysłany:
20 Sty 2008, 17:11; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Włodar |
#83647 Wysłany:
20 Sty 2008, 17:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
Witam! Ostatnio borykam się ze zbyt szybkim grzaniem się Punta w korkach...mianowicie podczas normalnej jazdy wskazówka utrzymuje się na 1/4 skali i jest ok. Problem zaczyna się podczas stania dłuższego w korkach,wskazówka temp. cieczy chłodzącej dochodzi do prawie czerwonego pola!! ale generalnie nie wchodzi na nią,utrzymuje się na doslownie setke milimetra przed czerwonym polem. zadna para z silnika nie bucha,potem podczas przyśpieszania wraca do miedzy 1/2 a 1/4 skali i tak się utzymuje. czujnik? termostat jest sprawny. dodam jeszcze (i to mnie bardzo dziwi) ze płynu mam poniżej minimum(w lato zmieniałem na nowy,i przjechałem do tego czasu 13 tyś)a oleju w silniku mam przed oznaczeniem min,i w lato przed przeglądem miałęm takie same pojemności plynu i oleju i nie grzał się wogóle żadnych wycieków nie zauważylem(pompa wody była również wymieniana),i powiem szczerze że głupieję co to może być. Punto na gaz 110 tyś przebiegu 1.2 75 KM... może ktoś miał podobny przypadek? aha i czy jest możliwe aby płyn chłodniczy wymagał dolewania co ok 10 tyś km? mowa tu oczywiście że płynu jest poniżej min. dziekuje za wszelkie rady aa i wentylator pracuje prawidłowo
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#83717 Wysłany:
20 Sty 2008, 21:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Włodar napisał(a): i wentylator pracuje prawidłowo Włącza się, ale czy prawidłowo tego do końca nie można wiedzieć. Chodzi o temperaturę przy której się załącza. Powinieneś zaobserwować w jakim miejscu jest wskazówka miernika temp. w momencie zadziałania wentylatora. Jeśli w poblizu czerwonego pola to masz wadliwy włącznik termiczny. Jeśli lekko ponad normalnym stanem to masz problem z obiegiem płynu. Przyczyn może być kilka:
zła pompa
zapowietrzony układ
chłodnica zarośnięta kamieniem
i inne.
Ps. Płyn nigdy nie może być poniżej minimum, a co jakiś czas się go dolewa, bo odparowuje.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Włodar |
#83801 Wysłany:
21 Sty 2008, 10:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
tak tak wiem o tym płynie i zdaję sobie z tego sprawę ale zaobserwowałem jeszcze coś,a mianowicie że na ciepłym silniku w zbiorniczku pojawiają się bąbelki,i poci mi się pod głowicą co wskazuje na uszkodzoną uszczelkę ( jest nawet taka nutka zapachu płynu),pompa była wymieniana,termostat jest sprawny bo chlodzi silnik na obr. jedynie na wolnych to chłodzenie nie występuje(po załączeniu się wentylatora temp. również spada),went. włącza się tak jak poprzednio(bez zmian). Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą,bo czujnik temp. wskazuje również dobrze(przed czerwonym polem zaczyna mi ze zbiorniczka parować). Muszę jaknajszybciej do serwisu zawitać.
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
|
Tacowski |
#85631 Wysłany:
27 Sty 2008, 19:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
U mnie w MKI 1,2 75 ELX temp. jest w 1/4 skali i gdy dochodzi troche ponad polowe zalacza wentylator...
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#85632 Wysłany:
27 Sty 2008, 19:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Termostat do wymiany Bo wskaźnik dobrze wskazuje jeśli wentylator się włańcza powyżej połowy.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
marian29 |
#88414 Wysłany:
04 Lut 2008, 13:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Cze 2007, Posty: 5
|
witam!-mam problem a mianowicie szybko rośnie temp silnika( prawie do czerwonej kreski) nie załącza się wentylator a dmuchawa ledwo letnie powietrze-płynu jest ilość odpowiednia co to może być termostat czy czujnik-gdzieś tu widziałem schemat układu chłodzenia bym prosił o link i info w w/w sprawiw
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#88453 Wysłany:
04 Lut 2008, 14:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
marian29 napisał(a): witam!-mam problem a mianowicie szybko rośnie temp silnika( prawie do czerwonej kreski) nie załącza się wentylator a dmuchawa ledwo letnie powietrze-płynu jest ilość odpowiednia co to może być termostat czy czujnik-gdzieś tu widziałem schemat układu chłodzenia bym prosił o link i info w w/w sprawiw
poszukaj info najpierw o odpowietrzaniu na forum, potem sprawdź termostat i czujnik temp. włączający wentylator [jest w chłodnicy]
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#88454 Wysłany:
04 Lut 2008, 14:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Po pierwsze dobrze odpowietrz układ, bo masz mocno zapowietrzony.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
lachu007 |
#95776 Wysłany:
23 Lut 2008, 04:49; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 55
|
a czy powie mi ktoś w jakim punkcie nna tarczy zapala wam sie rezerwa paliwa?? nie moge nigdzie tego znaleść
_________________ Fiat Punto I 1.6LPG 16V 1995r. 90KM Super sprawa:D
Sami zobaczcie http://fiatpunto.com.pl/topic5243.html
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#95896 Wysłany:
23 Lut 2008, 16:40; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
lachu007 |
#96644 Wysłany:
25 Lut 2008, 16:31; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 55
|
THOMAS ale chodziło mi w jakim położeniu znajduje się na skali wskazówka gdy zapala się lampka rezerwy paliwa?
_________________ Fiat Punto I 1.6LPG 16V 1995r. 90KM Super sprawa:D
Sami zobaczcie http://fiatpunto.com.pl/topic5243.html
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#96646 Wysłany:
25 Lut 2008, 16:35; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
lachu007 |
#97135 Wysłany:
26 Lut 2008, 21:28; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 55
|
ja własnie tak zrobiłem i mi sie kończy paliwo pod 1 kropką ze 3mm;(a rezerwa zapala jeszcze przed ta 1 kropka (liczniki wymieniane) chyba rozkręce licznik i przełożę strzałke by wskazywało innaczej:( pomoze?
_________________ Fiat Punto I 1.6LPG 16V 1995r. 90KM Super sprawa:D
Sami zobaczcie http://fiatpunto.com.pl/topic5243.html
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#97146 Wysłany:
26 Lut 2008, 21:46; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Xanthe |
#110408 Wysłany:
01 Kwi 2008, 11:42; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 24
|
Witam!
Mam problem z czujnikiem cieczy chłodzącej - wymieniłem zegary w Punto S na obrotomierz z wskaźnikiem temperatury i wskazówka temperatury przy ciepłym silniku (letnim) wędruję baaardzo szybko na sam szczyt (a widać że poszłaby jeszcze dalej
Nie wiem od jakiej wersji punto byly te zegary - czy jest możliwe że są od Disela ?
Po zamontowniu opornika na przewodzie dochodzącym do czujnika wskazanie przy nagrzanym silniku oscyluje w polowie skali, ale po włączeniu wentylatora nie widać zmiany wskazania więc pewnie wskaźnik jest źle wyskalowany przez ten opornik
Nie wiem co robić bo z tego co widziałem to większość ma problem ze zbyt nisko stojącą wskazówką.
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#110416 Wysłany:
01 Kwi 2008, 12:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
A czujnik wymieniłeś? Jeśli nie miałeś wskaźnika, a tylko lampkę, to masz czujnik z włącznikiem, a nie termistorem.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|