|
Obecny czas: 05 Cze 2025, 21:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Tezet1956 |
#213071 Wysłany:
28 Sty 2009, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Pejt napisał(a): no wlansie nie 2 bieg jest zalezny od statycyjki - u mnie
poniewaz nei mam pierwszego biegu to wentylator u mnei zalacza sie pozno i to tylko z wlaczona stacyjka
pierwszy bieg jest neizalezny od stacyjki, drugi dziala tylko z wlaczona stacyjka To jakieś dziwne, ale przecież w bardzo prosty sposób mozna tak skrosować wentylator i włącznik na chłodnicy żeby przywrócić najważniejszą rzecz, niezależne od stacyjki włączanie się wentylatora przy temperaturze takiej jaka ma ustawioną termowłacznik w chłodnicy. To chroni silnik i musi tak być.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Pejt |
#213074 Wysłany:
28 Sty 2009, 12:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
nie no spoko wymienie ten opornik i bedzie dobrze tylko ze jest zimno i tak a on i tak nie dochodzi do polowy 
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#213641 Wysłany:
29 Sty 2009, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
A mi wskazowka przy optymalnej jezdzie trzyma sie pomiedzy 2 a 3 kreska a wentylator wlacza sie dokladnie na 3 kresce. Mnie sie wydaje ze to w wiekszosci przypadkow zalezy od czujnika rezystancyjnego. Ja wlasnie niedawno kupilem, bo zmienialem zegary wlasnie na te ze wskazowka temp. ten czujnik niby mam do tego modelu fiata zreszta kupiony w sklepie "FIAT" wiec wydaje mi sie ze jest wszystko ok, chociaz do konca nie jestem pewien.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
angelos1983 |
#223188 Wysłany:
26 Lut 2009, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 2
|
w pełni nagrzany silnik , temperatura 45-50 *C z dopiero co wymienionym termostatem i przed  i tak powinno być
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#223221 Wysłany:
26 Lut 2009, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
angelos1983 nie za bardzo jest zrozumiałe, jaki u Ciebie problem.
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#223273 Wysłany:
27 Lut 2009, 00:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
czech22, angelos1983 nie ma problemu, chodzilo mu o to ze temperatura powinna oscylowac pomiedzy 45-50*C a mnie sie wydaje ze 50 stopni to za malo. Optymalna temperatura pracy silnika bezynowego powinna miec w granicach 70 stopni, tylko ze w puntach (przynajmniej mk1) nie ma skali numerycznej, sa tylko "kreseczki" w ktorych nawet nie wiem ile stopni tak naprawde ma silnik jesli wskazowka jest w polowie skali, ale wydaje mi sie ze ok 70 stopni.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio edytowany przez MarcinO, 27 Lut 2009, 00:20, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#223274 Wysłany:
27 Lut 2009, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#223277 Wysłany:
27 Lut 2009, 00:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#223303 Wysłany:
27 Lut 2009, 01:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
MarcinO napisał(a): czech22, angelos1983 nie ma problemu, chodzilo mu o to ze temperatura powinna oscylowac pomiedzy 45-50*C a mnie sie wydaje ze 50 stopni to za malo. Optymalna temperatura pracy silnika bezynowego powinna miec w granicach 70 stopni, tylko ze w puntach (przynajmniej mk1) nie ma skali numerycznej, sa tylko "kreseczki" w ktorych nawet nie wiem ile stopni tak naprawde ma silnik jesli wskazowka jest w polowie skali, ale wydaje mi sie ze ok 70 stopni.
gdyby temperatura wynosiła 50 stopni to znaczy ze jest cosne itak z ukladem chłodzenia. Temp powina oscylować w granicy 90 stopni. W najnowszych modelach temp. moze oscylować nawet w granicy 100 stopni
|
|
Góra |
|
 |
m_chedor |
#223307 Wysłany:
27 Lut 2009, 02:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 24 Sty 2009, Posty: 25
|
Cytuj: Temp powina oscylować w granicy 90 stopni. W najnowszych modelach temp. moze oscylować nawet w granicy 100 stopni
Po jakim czasie pracy?? Mniej więcej.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#223437 Wysłany:
27 Lut 2009, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Zgadzam się w zupełności z Lotos. Temp. przy której termostat zaczyna się otwierać wynosi ok. 86 stopni. Pełne otwarcie następuje w ok. 97-100 stopni. m_chedor to zależy od temp. zewnętrznej , obrotów silnika, itp. Jeżeli jedziesz non -stop, to po kilku kilometrach powinien być nagrzany.MarcinO wskazówka jeżeli jest w połowie skali, to silnik ma [o ile wskażnik dobrze wskazuje] 100 stopni i najwyższy czas na załączenie wiatraka.
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#223457 Wysłany:
27 Lut 2009, 18:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Mozliwe bo ja mam ten czujnik rezystancyjny nieoryginalny bo niedawno zakladalem wlasnie zegary z wskaznikiem temperatury. To u mnie jest cos nie tak ale nie bede tego zmienial. U mnie wetntylator wlacza sie dokladnie na przed ostatniej kresce (tj 3 od poczatku) a wskazowka wacha sie pomiedzy srodkowa kreska a ta przedostatnia.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
burza89 |
#226762 Wysłany:
09 Mar 2009, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Radom Rejestracja: 17 Lut 2009, Posty: 25
|
u mnie do nie dawna silnik pracowal przed druga kreska w skali /doslownie przed polowa/ i jak wychodzilem z samochodu to wiatraczek sobie smigal.
Natomiast dzisiaj przy koncu jazdy wskazówka byla dokladnie na polowie i wiatrak nie pracowal... nie wiem 2 rzeczy a moze i wiecej i chcialbym zebyscie mi koledzy odpowiedzieli:
1) czy normalnym jest zeby w zimie silnik pracowal "na przed polowie skali"?
2) co bedzie w lato z jego temperatura?
3) czy pogoda, np deszcz, i jazda po kałużach wpływa jakos na temperature silnika /czy kałuże rozbryzguja sie w jakims stopniu na komorze silnika badz jakims innym miejscu w jego okolicy/?
4) co jest nie tak z moim smochodem kiedy podczas jazdy /gaz/ jade ze stała V (5b, ok.3tys obr.) silnik tak jakby szarpie. Ostatnio jechalem i poczulem ze 3 takie szarpniecia i dalej juz czysto. 2 razy mi sie tak tylko zdarzylo ale w ostantim czasie i dlatego mysle ze nie jest to przypadkowe. Gaz mialem zatankowany na full.
jestem laikiem dlatego pytam. dla Was odpowiedzi są pewnie oczywiste:) dzieki z gory za pomoc:)
_________________ <<<carlaik>>>
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#227004 Wysłany:
10 Mar 2009, 12:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Temperatura silnika w zimie jest nieznacznie mniejsza niż w lecie, ponieważ silnik wychładza się poprzez ogrzewanie wnętrza pojazdu. Jest to jednak bardzo niewielka różnica, więc zbytnie podniesienie się temp. silnika jest objawem jakiegoś niedomagania. Jeżeli problem nie zniknie, to proponuje konsultacje z mechanikiem. Nie ma znaczenia, czy słońce świeci, czy pada deszcz. Częstym powodem podwyższonej temp. jest termostat.
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#228211 Wysłany:
13 Mar 2009, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
moje spostrzeżenia co do wskazowki
mam wersje ELX 1,2 75KM i klime - wskazowka zima utrzymywala sie dokladnie w polowie pomiedzy 1/4 a 1/2 skali
kolejny mechanik u jakiego bylem twierdzi, że wskazówka powinna być na środku skali
mialem zepsuty opornik wentylatora chlodnicy wiec zalaczal sie on dopiero na drugim biegu to jest przy 120 stopniach i powyzej 3/4 skali
wymienilem ten opornik i sprawa wyglada nastepujaco:
- musze sporo postac i przygazowac, to jest 5 minut po dluzej jezdzie nawet, żeby zalaczyl sie pierwszy bieg wentylatora - pierwszy bieg oznacza temperature na czujniku chlodnicy 96 stopni lub 15 atm w ukladzie klimatyzacji
- pracuje on do momentu kiedy wskazowka nie spadnie do polowy skali - dokladnie, rowno polowa - czyli podejrzewam, że 90 stopni
moje wnioski:
- wskazówka przy optymalnej temperaturze ( 90 stopni ) powinna byc w polowie
- jezdzilem, jezdze nadal z niedogrzanym silnikiem
Dodam, że termostat wymienilem juz jakis czas temu, a przed wymiana bylo jeszcze mniej.
Jeżdze na gazie i mineralnym oleju wiec komfort termiczny pracy silnika średni jest.
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
Konar! |
#228276 Wysłany:
14 Mar 2009, 01:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 187
|
Akurat stałem w korku wczoraj i miałem dosłownie chwile, żeby zrobić foto. Na tym poziomie włącza się u mnie pierwszy bieg wentylatora, drugiego nie było mi dane jeszcze słyszeć.

_________________ Kropas 1995r 1.2 SX 75
"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#232618 Wysłany:
25 Mar 2009, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Nigdy sie nie dogadacie  Sa różne wskazniki i tyle ja nie mogę mieć normalnej pracy na połowie skali bo tam juz wentylator chodzi. a tak przy okazji : ja jak wyłącze stacyjkę to wyłącza mi wentylator ktos to musiał poprzepinać a nie wiem gdzie robił to ktos kiedyś?
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#232716 Wysłany:
25 Mar 2009, 23:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Duh ma racje, dodalbym tylko ze to zalezy nie od wskaznikow tylko od czujnikow rezystancyjnych, gdyby wszyscy mieli jednakowe czujniki nie byloby tych "sporow"  i wszycy mieliby tak samo... U mnie optymalna temp pokazuje wtedy gdy wskaznik jest na polowie skali a gdybym zalozyl inny czujnik to wskazowka stala by w innym miejscu i tak mozemy sobie gadac... 
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
peterson |
#234894 Wysłany:
31 Mar 2009, 20:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 01 Maj 2008, Posty: 45
|
U mnie wskazowka wychyla sie jedynie 2mm i to jest prawidlowa temperatura, a wentylator zalacza sie przy 1/4 wskaznika czyli na pierwszej kresce. Jezdze i niczym sie nie przejmuje.
_________________ ------------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/post121174.html#121174
Punto to Fiat na 10 lat ;/
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#235004 Wysłany:
31 Mar 2009, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
Nighty |
#248729 Wysłany:
03 Maj 2009, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 41
|
Witam
czy to normalne, że wskazówka od temperatury na trasie ~10km nie wychyli się powyżej 1/4 skali? wiatrak włącza się w połowie skali. czy to może być coś nie tak z termostatem? ostatnio zaczęły się problemy z odpalaniem (znowu  ) i syuacja wygląda tak, że gdy auto postoi noc, to rano przekręcam kluczyk i próbuje odpalić i za nic nie odpali, można kręcić rozrusznikiem dowoli, dodawać gazu, ale tylko załapie silnik na 0.5 sekundy i nic, po 1 nie udanej próbie i przekręceniu kluczyka w pozycje przed rozruchem włącza się wentylator od chłodnicy i świeci się kontrolka że jest jakiś błąd, ale nadal nie chce zapalić, pomaga odpięcie klemy na 2 minuty, jak podepne ją spowrotem to pali normalnie, kontrolka się nieświeci i wiatrak się nie włącza, dzieje się tak tylko rano albo jak postoi 6h i wiecej. czy może to być związane z położeniem tej wskazówki i walniętym termostatem? proszę o pomoc bo już brakuje sił do tego auta, ciągle coś pada
pozdrawiam
dodam, że powietrze z nawiewu leci ciepłe już po chwili od zapalenia silnika, więc raczej nie bedzie zapowietrzony
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#249008 Wysłany:
04 Maj 2009, 12:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Przy sprawnym termostacie silnik nie zejdzie poniżej odpowiedniej temperatury. Najbardziej to widać na trasie, gdy silnik załóżmy rozgrzany, przejedziemy kilka km i wskazówka zacznie spadać, to znaczy że termostat puszcza płyn zbyt szybko i silnik jest niedogrzany a efektem jest większe spalanie.
A co do odpalania, to sprawdź czy termostat w puszce powietrza [tam gdzie filtr] na zimnym silniku otwiera Ci klapkę z dopływem powietrza od spodu puszki. Jak mi nie otwierał to miałem problemy z odpalaniem.
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Nighty |
#249045 Wysłany:
04 Maj 2009, 14:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 41
|
mógłbyś dokładniej napisać co i jak tam sprawdzić? gdzie jest ta klapka? chodzi może o ten cienki przewód który idzie do tej puszki do której jest podpięty filtr powietrza? ten termostat jest w tej puszce z filtrem powietrza? ściągnąłem całą tą puszkę ale nie widzę tam żadnej klapki ani nic podobnego (może nie wiem gdzie dokładnie patrzeć). auto to punto 75sx.
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4865247682c327082.jpg jeśli to jest wnętrze tej puszki w której jest filtr to u mnie jest ona pusta, nie ma tam nigdzie żadnego urządzenia.
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#249096 Wysłany:
04 Maj 2009, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Nighty |
#249104 Wysłany:
04 Maj 2009, 16:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 41
|
czyli u mnie tego poprostu nie ma, więc co mogłoby być nie tak jeszcze z tym zapalaniem? może czujnik temperatury, chociaz ta wskazówka się podnosi i wentylator włącza się lekko przed połową skali, więc raczej to też ok. chyba będzie go znowu oddać do warsztatu, bo codziennie rano odpinać kleme, czekać i znowu podpinać to raczej nie ma sensu. może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|