|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 21:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
voodzia |
#304819 Wysłany:
04 Lis 2009, 00:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 131
|
Ej ludzie zerknijcie na schematy i powiedzcie co ma wspolnego czujnik teperatury z włącznikiem wiatraka, tym na chlodnicy?  Przecież to tak samo jak w tipo jest, czujnik ten w bloku daje wskazania do kompa a wentylator wlacza czujnik na chlodnicy. Na czujniku w chlodnicy sa wybite dwie wartosci, temperatura wlaczenia i temperatura wylaczenia. Jaki czujnik sie kupi to tak wlacza wiatrak, ja mialem chyba z bravo i wlaczal wiatraka wczesniej niz fabryczny.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Włodar |
#304830 Wysłany:
04 Lis 2009, 04:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
dzikidaniel napisał(a): czujnik Ci oszukuję skoro poniżej połowy włącza się wentylator. ale ja tak mam odkąd go kupiłem czyli już dwa i pół roku tak z tym latam,czy to zima czy lato [ Dodano: 04 Lis 2009 03:35 ]voodzia napisał(a): Jaki czujnik sie kupi to tak wlacza wiatrak, ja mialem chyba z bravo i wlaczal wiatraka wczesniej niz fabryczny.
czyli wniosek jest taki że wsio zależy od czujnika,dobrze rozumiem?? 
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#304831 Wysłany:
04 Lis 2009, 07:31; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#304864 Wysłany:
04 Lis 2009, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Ale w sumie co to za różnica gdzie jest wskazówka?
Nieważne czy jest w 1/4 czy w 3/8 czy w 1/2, jeśli nieco powyżej tego wskazania które jest w czasie jazdy włącza się wentylator to imo jest wszystko ok.
Gdyby wentylator włączał się wcześniej to wiadomo, że pokazuje za dużo, a gdyby dużo później to za mało.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#304997 Wysłany:
04 Lis 2009, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
U mnie wskazówka ustawi sie nieco wyzej 1/4 skali i tak się utrzymuje mimo bardzo długiej i niekiedy szybkiej jazdy. Rosnie wtedy, jak silnik jest bardzo obciążony tylko jazdą np. pod górę na 2 biegu ewentualnie 3. Nie ma zadnego znaczenia długa jazda. Uważam, że jest wszystko w porządku , ponieważ przed wymianą termostatu sprawdzałem jego temp.otwarcia i zamkniecia. Wyszło'' książkowo.''
|
|
Góra |
|
 |
krystek132 |
#307157 Wysłany:
11 Lis 2009, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lip 2009, Posty: 94
|
Umnie wskazówka dochodzi maksymalnie troszkę ponad połowę i wtedy włącza się wentylator,a czasem jak jest zimno i jade to trzyma się trochę poniżej połowy 
_________________ Fiat Punto Sx 1,6; 95 r
|
|
Góra |
|
 |
marynia1961 |
#317753 Wysłany:
16 Gru 2009, 20:08; Temat postu: Położenie wskazówki temperatury silnika |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 14 Gru 2009, Posty: 2
|
Witajcie!
W moim autku (Punto sole z 1999r) nie ma skali tylko czerwona lampka, która zapala się gdy stoję w korku. Elektryk wymienił mi już dwa czujniki i nic, dalej się zapala. Wentylator włącza się przy temperaturze 90 stopni. Może macie jakieś pomysły na to cholerstwo.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#317756 Wysłany:
16 Gru 2009, 20:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Może niech mechanik kupi ori czujnik z ASO? Skąd pewność że wentylator włącza się przy 90 stopniach?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#317757 Wysłany:
16 Gru 2009, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
To bardzo żle, że zapala sie kontrolka przegrzania. Temp. właczania wentylatora prawidłowa, choć temp. silnika wskazuje za wysoką. Winny może być termostat, który się nie otwiera całkowicie. Sprawdziłaś poziom płynu  Może być również z jakiegoś powodu zapowietrzony.
|
|
Góra |
|
 |
marynia1961 |
#317763 Wysłany:
16 Gru 2009, 20:33; Temat postu: położenie wskazówki temperatury silnika |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 14 Gru 2009, Posty: 2
|
Okropnie to brzmi "kontrolka przegrzania".Elektryk powiedział, że on nic nie widzi,wentylator się włącza tak jak napisałam. Proszę Was o radę ponieważ wydałam już dwie stówki i stoję w miejscu. Zapisuję sobie Wasze rady na kartce i poszukam jeszcze raz dobrego elektryka.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#317768 Wysłany:
16 Gru 2009, 20:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Proponuje jechać do dobrego mechanika, nie elektryka. U Ciebie problem może być błachy lub co gorsza bardzo kosztowny. Proponuje mechanika, bo raczej awaria wskazuje na sprawę mechaniczną. Nie zwlekaj, bo jazda z przegrzanym silnikiem prowadzi do wymiany uszczelki pod glowicą, a to duzy wydatek.
|
|
Góra |
|
 |
panmroz |
#322756 Wysłany:
02 Sty 2010, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czeladź Rejestracja: 29 Sie 2009, Posty: 67
|
Witajcie
Nie chciałem zaśmiecać forum i robić nowego tematu więc pisze tutaj bo jest to związane z temp.
A mianowicie chodzi mi o to że ja wszyscy wiemy jest zima i autko się nie nagrzewa. A konkretnie mam taki problem, bo praktycznie cały czas jeżdżę trasą i chciałbym mieć troszkę ciepło w mroźne dni, a temp. według wskazówki nie dochodzi nawet do pierwszej kreski ( 1/4 ). Ojciec mi radzi żeby to zmienić po prostu wsadzić karton przed chłodnicę.
I tu moje pytanie czy to w jakiś sposób nie zaszkodzi kropkowi i jak to tam wsadzić bez przesadnego rozbierania całego przodu (mam 1.2 16v i jak tak patrzyłem dostęp jest ciut utrudniony). A jak już tam pakować kartonik to jakiej wielkości? tak na pół chłodnicy?
Pozdrawiam
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic18768.html
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#322769 Wysłany:
02 Sty 2010, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
W taki mrożnawy dzień jaki obecnie jest, w samochodzie powinno być bardzo ciepło. Proponuje wymienić termostat i mam nadzieję, że problem zniknie. Nie wiem jak jest w 16v, więc nie doradzę jak wymienić.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#322788 Wysłany:
03 Sty 2010, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
panmroz, po pierwsze używaj wyszukiwarki, po dwa wymień termostat.
|
|
Góra |
|
 |
panmroz |
#322955 Wysłany:
03 Sty 2010, 15:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czeladź Rejestracja: 29 Sie 2009, Posty: 67
|
Dziękuje za życzliwą, i jakże wyrozumiałą odpowiedz ale zmartwię was chłopcy bo termostat jest sprawny  Sprawdzał mi mechanik gdy wymieniał pompę i płyn.
Problem jest w tym że jeżdżę z prędkością 90-110 praktycznie cały czas, co chłodzi silnik i nie dochodzi nawet do temp. otwarcia termostatu. natomiast jak postoje w korku jest cacy. Tyle że nie uśmiecha mi się stać cały czas w korku. Ojciec mi mówił że jak miał poldka, i cienkiego to wkładał kartonik przed chłodnice, i było fajnie. I mam pytanie jak zrobić to w kropku 
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic18768.html
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#322957 Wysłany:
03 Sty 2010, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
panmroz |
#322972 Wysłany:
03 Sty 2010, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czeladź Rejestracja: 29 Sie 2009, Posty: 67
|
Thomas A możesz mi powiedzieć w jaki sposób zakryłeś chłodnice i czym? Zależy mi na jak najmniejszej rozbiórce kropka, i rada by mi się bardzo przydała
Pozdrawiam 
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic18768.html
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#322975 Wysłany:
03 Sty 2010, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
panmroz |
#323006 Wysłany:
03 Sty 2010, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czeladź Rejestracja: 29 Sie 2009, Posty: 67
|
Dzięki Thomas za rade, jakoś założyłem właśnie i troszkę się przestraszyłem. Po 1. tym że moja chłodnica jest ogromna w porównaniu do tego co jest w 1.1 ( jak patrzyłem na intercars to od 1.1 ma szerokość 435 a moja ma 630, jak w GT  ) a po 2. jest cała poobijana od kamieni i to nawet tak poważnie więc chyba będzie wymiana na wiosnę
Jak na razie zobaczę co będzie się działo jutro w drodze do szkoły z temperaturą
Pozdro 
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic18768.html
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#323018 Wysłany:
03 Sty 2010, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
panmroz zgodzę się, że termostat jest sprawny, ale może otwierać się zbyt wcześnie i nie uzyskasz w żaden sposób temp. jaka powinna być. W zupełności zgodzę się również z Twoim ojcem. Sam miałem poloneza i tak robiłem. Jednak, tak jak pisałem mało prawdopodobne, aby silnik osiągał odpowiednią temp. jak masz zimno w środku. Powinien być nawiew dość ciepłego powietrza[chyba,że jest inny powód]. Poza tym twierdzisz, że nawet termostat się nie otwiera. Wtedy chłodnica powinna być zimna, sprawdż.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#323025 Wysłany:
03 Sty 2010, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zmień mechanika. Typowy objaw niesprawnego termostatu. Weź dla pewności sprawdź chwile po odpaleniu czy górny wąż wchodzący do chłodnicy robi się ciepły.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
panmroz |
#323029 Wysłany:
03 Sty 2010, 18:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czeladź Rejestracja: 29 Sie 2009, Posty: 67
|
Mój problem z ogrzewaniem wygląda tak że jak wyjeżdżam, pokonam jakieś 2km to już leci z nawiewu letnie (cieplejsze niż to co jest na zewnątrz ale ciężko mówić jeszcze o ciepłym). I przez całą trasę jaką pokonuje 45km wskazówka temp. nie dojdzie do pierwszej kreski, a powietrze z nawiewu leci takie sobie. Dopiero jak zjadę z trasy i postoje troszkę na światłach, leci ciepłe. Ale jak dla mnie to trochę za późno.
Z tego co zauważyłem termostat otwiera się przy pierwszej kresce bo widać jak minimalnie opada. Ale taki cuda widzę tylko jak stoję i to dość długo. Więc myślę że jest sprawny, choć nie wykluczam tego że może otwierać się zbyt wcześnie. Ale jak na razie wole spróbować bardziej banalnych rozwiązań i co ważniejsze tańszych, i mniej czasochłonnych. Jeśli jutro będą działy się jakieś dziwne rzeczy to nie pozostanie mi nic innego jak kupienie termostatu i wtedy się okaże czy to był on czy też po prostu włoska konstrukcja układu chłodzenia
PS. Mechanika proszę się nie czepiać bo uważam że jest b. dobry. A co do węża, tak jest ciepły bo się nawet poparzyłem jak nagrzewnice podłączałem.
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic18768.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#323035 Wysłany:
03 Sty 2010, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
panmroz napisał(a): Mój problem z ogrzewaniem wygląda tak że jak wyjeżdżam, pokonam jakieś 2km to już leci z nawiewu letnie (cieplejsze niż to co jest na zewnątrz ale ciężko mówić jeszcze o ciepłym). I przez całą trasę jaką pokonuje 45km wskazówka temp. nie dojdzie do pierwszej kreski, a powietrze z nawiewu leci takie sobie. Dopiero jak zjadę z trasy i postoje troszkę na światłach, leci ciepłe. Ale jak dla mnie to trochę za późno. Z tego co zauważyłem termostat otwiera się przy pierwszej kresce bo widać jak minimalnie opada. Ale taki cuda widzę tylko jak stoję i to dość długo. Więc myślę że jest sprawny, choć nie wykluczam tego że może otwierać się zbyt wcześnie. Ale jak na razie wole spróbować bardziej banalnych rozwiązań i co ważniejsze tańszych, i mniej czasochłonnych. Jeśli jutro będą działy się jakieś dziwne rzeczy to nie pozostanie mi nic innego jak kupienie termostatu i wtedy się okaże czy to był on czy też po prostu włoska konstrukcja układu chłodzenia  PS. Mechanika proszę się nie czepiać bo uważam że jest b. dobry. A co do węża, tak jest ciepły bo się nawet poparzyłem jak nagrzewnice podłączałem.
masz niesprawny termostat i tyle, nie ma co wiecej gdybac
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#323050 Wysłany:
03 Sty 2010, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
panmroz napisał(a): PS. Mechanika proszę się nie czepiać bo uważam że jest b. dobry. A co do węża, tak jest ciepły bo się nawet poparzyłem jak nagrzewnice podłączałem.
Jak jest wąż ciepły chwile po odpaleniu to mechanik wcale nie jest taki dobry...
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek337 |
#323362 Wysłany:
04 Sty 2010, 18:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 6
|
Witam
czytałem różne tematy i już zupełnie nie wiem co i jak, mój problem polega na tym, że wskazówka od temperatury ledwo się podnosi na trasie około 10km, z ogrzewania leci ciepłe powietrze ale trochę trzeba na nie poczekać, jakiś czas temu był wymieniany termostat i płyn chłodniczy, poprzedni termostat się nie zamykał i podobnie jak teraz wskazówka słabo się podnosiła, ale nie było to tak dawno, czy to możliwe że znowu termostat? jak mam to konkretnie sprawdzić bez wykręcania go? po kilku minutach pracy na wolnych obrotach górny wąż chłodnicy robi się ciepły, chłodnica też się grzeje, dolny wąż jest zimny, wiatrak załącza się w połowie skali, temperatura otoczenia tak jak teraz, w okolicach -5'C, płyn chłodniczy to chyba K2 do -35'C, z wężami i chłodnicą sprawdzałem gdy wskazówka podniosła się mniej więcej tak jak jest podczas jazdy czyli ledwo do góry.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|