Witam,
posiadam od nowości Punto I z 97r., auto z LPG II gen (Stag-50). Sonda lambda przy przebiegu 180tyś km była wymieniana na magneti marelli (oryginał). Przyczyną wymiany był brak jej pracy. Nie rysowała wykresów.
Po wymianie wszystko okej.
Obecnie jest ponad 210tyś km i postanowiłem podpiąć komputer. Co zaobserwowałem:
-uruchamiam auto (wszystko w tym punkcie na benzynie), czekam nagrzewa się temp. wody ma ok. 60st. - sonda w tym momencie cały czas rośnie od 1v do 1.33v max. Samochód chodzi nie równo, telepie silnikiem. Wyskakuje błąd odnośnie sondy lambda. Na stałe korekta ma wartość 1V - pętla zamknięta - nie. Silnik w tym momencie podnosi obroty do ~1200RPM po czym schodzi łagodnie do ~900RPM i chodzi idealnie.
W tym momencie na komputerze GAZOWYM podglądam sobie też pomiary sondy lambda - oscylują 0,2 do ~0.35V. Dodaję gazu do 2tyś RPM, widzę na komputerze GAZOWYM, że wartość podnosi się i kiedy osiągnie około 0,5V na komputerze BENZYNOWYM błąd sondy lambda znika i zaczyna ona oscylować.
-przełączam na GAZ, sonda lambda chwilę pochodzi na jałowym biegu (na komputerze GAZOWYM) - sonda bogata uboga oscyluje - po dodaniu gazu uboga, przy stałym gazie - również uboga.
Na komputerze BENZYNOWYM w tym czasie błąd sondy lambda - rośnie od 1V ku 1,33V i wywala błąd sondy.
-przełączam znów na BENZYNĘ - błąd zostaje, po dodaniu gazu znów jak poprzednio maleje do 1V i rośnie sobie do 1.33V. Po dłuższej chwili trzymania na 2tyś RPM z tego co pamiętam znów wraca do prawidłowej pracy.
Proszę o pomoc czy to problem z sondą czy coś innego? Do tej pory sprawdziłem - zasilanie grzałki na sondzie jest -13,5V. Napięcie referencyjne po załączeniu zapłonu wynosi 0,52V (więc w normie).
Przez to wszystko nie mogę wyregulować gazu tak jak było kiedyś - sonda ładnie oscyluje uboga bogata na wolnych obrotach i na np stałych 2tyś RPM.
Auto w trasie spaliło 9l/100km co jest wynikiem bardzo dużym - wcześniej paliło około 7,5l/100km. Kable które były łączone przy sondzie - sprawdzone ok. Kable idące od sondy do centralki LPG (te które zarabiali monterzy LPG) również ok.
Styki przy komputerze benzynowym ok - wyczyściłem profilaktycznie - bez nalotów. Styki od centralki gazowej Stag 50 również ok. Parownik wymieniany ok 30tyś km temu. Frakcja z parownika spuszczona dziś. Po wykręceniu sondy - czarny kolor. Brak naleciałości innego koloru. W złączniku zamieszczam logi jakie zebrał IAW SCAN 2. Są tam wszystkie logi - również z innych dat. Może będą pomocne. W wersjach *.txt są parametry które podglądałem na głównym menu.
Proszę bardzo o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
Logi --->
http://www32.zippyshare.com/v/Y2vI0zpt/file.htmlArchiwum z logami dodałem na zippy ponieważ tutaj nie można dodawać plików .zip
Pozdrawiam.