|
Obecny czas: 18 Kwi 2024, 04:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Łukasz Adaszek |
#813536 Wysłany:
20 Paź 2016, 13:47; Temat postu: Po wymianie uszczelniaczy zaworowych nie działa na LPG |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Lis 2012, Posty: 8
|
Witam
Na wstępie chciałbym prosić admina o nie kasowanie tematu, może źle zatytułowałem ale sprawa pilna, auto potrzebne rodzinie z chorym dzieckiem.
A więc do rzeczy. Punto I 1108cm z LPG Bingo M na parowniku AT07. Auto spalało olej, na 1000km potrafiło łykąć litr. Na LPG działało dobrze (prawie), na PB super. Po rozebraniu głowicy okazało się że jeden z uszczelniaczy na zaworze ssącym jest trzaśnięty. Wymieniłem wszystkie 8 uszczelniaczy plus oring i zimmering wałka rorządu. Nowa uszczelka pod głowicą i śruby (to 3 uszczelka więc trzeci raz tych śrub wolałem nie wkręcać). Wymieniłem olej + filtr (15/w40 lotos). Wymieniłem płyn chłodzący i odpowietrzyłem. Wymyłem głowice i wyczyściłem zawory oraz tłoki.
Na PB ładnie jeździ i nawet żwawiej, a na LPG wogóle. Po nagrzaniu (10 minut) zaczyna falować na LPG i gasnąć. Na gorąc ym ruszyłem trasą i przełączyłem na LPG, jechał aż miło ale po wrzuceniu na luz zgasł. Wcześniej (z winy przewodów WN) na LPG przy dojeżdzaniu do świateł na luzie i hamowaniu obroty spadały do 500/600 i wracały po chwili do 850. Nigdy nie gasł. Wcześniej spalał 8 litrów LPG na mieście, a w trasie (A1 nad morze - 3 osoby 125km/h spalił 5,96 litra LPG/100km). Obecnie musiałem wzbogacić mu mieszankę na parowniku aby wogóle działał i nie gasł na LPG. Ale teraz spala na mieście 9,5 litrów na 100km, na trasie 9/100km.
Pytanie: czy wymiana uszczelniacza (tego pękniętego) i wyeliminowanie oleju ze spalania mogło spowodować że na ubogiej mieszance nie chce działać i trzeba było ją zwiększyć?
Po miesiącu stan oleju bez zmian, a więc nie spala go. Odpala od pierwszego razu, wsio ok tylko pali dużo gazu. Co do cewek mierzylem oporność i są ok, świece nowe, kable po wymianie na nowe - bez zmian, nadal dużo pali LPG.
W aucie 80% nowych elementów mechaznicznych, więc proszę nie pisać czy wymieniłem to czy tamto, większość jest nowa, silnik umyty i suchy nie gubi oleju, kompresja jest.
Proszę o odpowiedź na powyższe pytanie.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
czech22 |
#813550 Wysłany:
20 Paź 2016, 21:19; Temat postu: Re: Po wymianie uszczelniaczy zaworowych nie działa na LPG |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Odpowiadając na pytanie napiszę, że nie ma to żadnego wpływu na spalanie na gazie. Ja również wymieniałem to samo co Ty i nic się nie zmieniło.
|
|
Góra |
|
|
Łukasz Adaszek |
#813595 Wysłany:
22 Paź 2016, 13:32; Temat postu: Re: Po wymianie uszczelniaczy zaworowych nie działa na LPG |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Lis 2012, Posty: 8
|
No właśnie, pomimo mojej wiedzy (jakaś jest) jest to co najmniej dla mnie dziwne. Rano o 9:30 zacząłem demontaż a o 18 wszystko było złożone. Odpalił od pierwszego strzału, Pół obrotu wałem i pali, nawet byłem zadowolony (robiłem w niedzielę po sobotnich imieninach). Na PB jest ok i spala tyle ile przed "naprawą" głowicy (6l/100km w trasie, ok 7 na mieście). Jedyna różnica to ten gaz. Ustawienia sprzed wymiany uszczelniaczy - po 10 minutach jak złapie temp. (jest ciepły) zaczyna się dusić i gaśnie. Po odkręceniu o 1 pełny obrót śruby na parowniku - na zimnym i gorącym silniku nie falują obroty i nie gaśnie ale spala o ponad 1 litr LPG wiecej.
Dzisiaj jeden ze znajomych mechaników stwierdził, że prawdopodobnie po przywróceniu szczelności wzrosło ciśnienie i tamte ustawienia daja za mało gazu do wypełnienia komory cylindra w pełni i ciśnienie podczas sprężania jest mniejsze (zbyt słabe aby ruszać tłokami, wałem korbowym itd. Wcześniej mniejszą ilość LPG "wspomagał" olej i jakoś to grało.
Co wy na to? Czy zgadzacie się z tą opinią? W poniedziałek podjadę na diagnostykę LPG i zobaczymy.
PS: Odpowietrzony dobrze, parownik gorący, aż parzy więc to nie wina niedogrzanego parownika. PS 2: Profilaktycznie wyjąłem świece i kable z innego auta z LPG (Palio weekend), niestety po przełożeniu efekt ten sam. Gaśnie na ustawieniach sprzed wymiany uszczelniaczy.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#813607 Wysłany:
22 Paź 2016, 20:43; Temat postu: Re: Po wymianie uszczelniaczy zaworowych nie działa na LPG |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Tutaj to tylko gazownik, przynajmniej ja bym tak zrobił.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|