You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 18:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 69 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #814959 Wysłany: 14 Lis 2016, 07:53; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
Tu raczej winny jest reduktor skoro zmienia ciśnienie chociaż też nie ma co porównywać chłodnego reduktora z gorącym.
Ja bym zrobił jak powyżej pisałem-program masz,więc zajmie Ci to chwilę.
Autokalibracja jest ważna bo do danego ciśnienia oraz temperatury ustawia sobie korekty.
@złośnik
"Po zmianie na wtryski, naprawdę tylko podglądałem mapy dla zabawy bo ustalony mnożnik i jego przebieg pięknie pokrywał obie mapy, niezależnie od warunków itd."
Podglądałeś mapy czy robiłeś na nowo obie mapy?
Jeżeli to pierwsze to nie ma możliwości by mapy się pokrywały w żadnym aucie z żadną instalacją.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #814960 Wysłany: 14 Lis 2016, 08:04; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
Jamjestcichy, koledze chodziło że później już po wymianie wtryskiwaczy i kalibracji miał juz tylko święty spokój ...

Cóż kupię filtry i dodatkowo je wymienię ustawie ciśnienie i będzie się myśleć co dalej...
(Mimo że nie tak wiele km temu je wymienialem)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #814971 Wysłany: 14 Lis 2016, 11:33; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
noname-89 przeczytaj mój powyższy post bo się nie rozumiemy :D
Jeszcze raz napiszę-mapy idealnie się pokryją tylko w dniu strojenia !
Czasem się zdarzy,że są pokryte ale wystarczy wejść w mapy 3d i wszystko jasne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #814972 Wysłany: 14 Lis 2016, 11:43; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
Ok, rozumiem. O ile się nie myle bardziej chodzi o poprawne ustawienie mnoznika, bo mapy poprzez otrzymywanie kolejnych danych i tak sie zmieniają?

A z posta wyżej wnioskuję że coś nie tak jest z reduktorem?
Sprawdzę go po wymianie filtrów.

A powiedzcie mi dlaczego w ACGasSynchro jako sonde mam nieodłączną? Chyba lepiej jakby była wpieta?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #814998 Wysłany: 14 Lis 2016, 16:48; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
Tak,zmieniają się.Co do reduktora to zejdź z ciśnieniem i wtedy zobaczymy,natomiast sonda lambda nie musi być wpięta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815054 Wysłany: 15 Lis 2016, 00:54; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
Zrobione:) 1,2bara. Valteki troche ucichły, ale jak na mój gust i tak jakoś klepią..
Podczas pracy pod obciążeniem nie zauważyłem jakiś wyraźnych spadków ciśnienia na reduktorze, ale...
Jest tak jak mówiłeś, mnożnik poszybował w górę...:( czyli co...zbyt małe wtryskiwacze, rozwiercanie czyli sklep "budowlany"?

1) Czy do tej pory jeżdżąc na źle wyregulowanej instalacji gazowej, silnik mógł się jakoś uszkodzić? Może stąd są te kangurki? Chociaż gdyby coś mu było to by wywalał checka?
2) Myślałem też o np. regulacji luzów zaworowych. Mało kto to robi, a dosyć ważna sprawa. Prawda?
3) A jeżdżąc na wysokim mnożniku jakie są konsekwencje? Rozumiem, że wyższe spalanie? czas wtrysku PB x mnożnik = czas wtrysku LPG. Czyli więcej gazu? Coś jeszcze? Wypalanie gniazd? Jakie są konsekwencje, jeżeli auto pomyka nie krztusi się, nie wywala błędów?

w załaczniku zdjęcia jak to wyglądało po autokalibracji, oraz po korektach w ramach ćwiczeń. Później jeszcze lepiej już praktycznie wykresy się pokrywały.
Ten mnożnik jest strasznie dziwny...


Załączniki:






Góra
 Profil  
 
 
 Post #815069 Wysłany: 15 Lis 2016, 08:16; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
Tak,przydałoby się rozwiercić o 0.1-0.2mm
Co do wtrysków lpg to zawsze będą klepać :D
1-raczej nic mu się nie stało
2-prawda
3-raczej poza wyższym spalaniem to nic i to też niekoniecznie,ale czas wtrysku lpg się wydłuża,więc sądzę,że będzie słabiej reagował na gaz
Mnożnik jest ok tylko Ty trochę za dużo kropek stawiasz :)
Np. daj jedną kropkę na 3 drugą na 7 (czas wtrysku) i na środku,czyli 5 jeszcze jedną i tą kropką rejuluj wtedy nie będzie tego wygięcia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815071 Wysłany: 15 Lis 2016, 11:25; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
Hm, z tym że dzisiaj na zimnym to cykanie było dosyć głośne, wręcz klepanie. Może i to kwestia opinii i Valtek i tak mają.
Co prawda nie kojarzę żeby w lipcu kiedy ostatnio jeździłem na LPG tak klepaly.

Kropek faktycznie sporo. Nie mogłem doprowadzić do pokrycia linii.
Najpierw wzorcowe Pb, później LPG, korekcja mnoznika, kasowanie LPG, nowy identtczny przejazd LPG i tak pierdylion razy. Później nie starczyło mi już cierpliwości i czasu bo stwierdziłem że i tak dysze do rozwiercenia.
Możliwe że to brak praktyki i byłoby dobrze tj mowisz:) w wolnej chwili postaram sie to poprawic na tym samym odcinku albo juz po rozwierceniu dysz.
wiesz uczę się - nowa rzecz więc i obycia potrzeba;)

A zapomniałem wspomnieć że teraz przy tych temp na zew. zauważyłem że nawet bez jeżdżenia na LPG, na Pb na zimnym auto jest jakby słabsze. Też tak masz?

Co do samego wiercenia to żeby zrobić to dobrze masz jakiś na to patent? Tzn są to bardzo małe różnice 0,1mm i zastanawiam się czy przypadkowe delikatne pochylenie wiertła nie zrobi więcej szkód (bo to tylko 0,1-0,2mm).

A co do poradnika który zamieszczalem są tam opisane metody strojenia na mapy.
A czy widziałeś gdzieś bardziej rozbudowane opisy strojenia na temp czasy wtryskow czy obroty? Tak żeby to pojąć.
Co by przygotować się np na starczy siarczuste mrozy;) bo wnioskuję że wtedy mogą zacząć się problemy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815074 Wysłany: 15 Lis 2016, 11:57; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
Odpiszę Ci tylko na temat wiercenia bo narazie mało czasu mam.
Wez imadełko i delikatnie skręć,ja miałem małe imadło,które brałem w lewą rękę a w prawej trzymałem wiertarkę akumulatorową i stanowczym ruchem ręki dociskałem do dyszy i rozwiercałem.Dysze są bardzo miękkie,więc wiertło wejdzie jak w masło-delikatnie,ale stanowczo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815815 Wysłany: 26 Lis 2016, 21:32; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
Witam ponownie!

Nie było mnie trochę, gdyż w zeszłą sobotę auta nie pozwoliła na zabawę - nie lubię kiedy leje się na głowę;)
Dzisiaj trochę podziałałem.

Rozwierciłem dysze z 1,7 na 1,8. Mnożnik po autokalibracji ustawił się książkowo od 1.2 i dążył do 1. Załączam zdjęcia po autokalibracji, mapy po pierwszym przejeździe i po kolejnych kalibracjach na drodze.
Wynikowo mapy nienajgorzej się pokryły. Odchyłki są w normach STAGA. Niestety nie miałem możliwości dalszych korekt, gdyż pogoda się zepsuła. Szybsze prędkości o zmroku i mgle to zły pomysł;) Trudno, następnym razem poprawię od nowa w tych samych warunkach.

1)Co ważnego zauważyłem to przy autokalibracji, gdy sterownik pokolei włącza wtryskiwacze to przy załączeniu 1, później 3 było ok. W momencie kiedy sterownik załączył 2 i 4, wtryskiwacze zaczęły klepać. Różnicę działania na Pb i LPG załączam w linku poniżej. Cięcie w filmie zmiana PB/LPG:
https://www.dropbox.com/s/vnky4agap9dwybu/20161126_135315.mp4?dl=0

2)Wydaje mi się też, że auto na LPG i tak jest mniej elastyczne na 5 biegu. Biorę poprawkę, że to 1.2, ale porównuję PB a LPG. a tak ogólnie to auto ładnie pracuje. Nie szarpie, nie czuć przełączenia na LPG etc.

Co o tym myślisz?


Załączniki:










Góra
 Profil  
 
 
 Post #815817 Wysłany: 26 Lis 2016, 23:18; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
Napisz mi jak ustawiasz mapy-jaki odcinek drogi itd.
Jak 2 wtryski są głośniejsze to może są zabrudzone,ale jak Ci nie szarpie podczas przełączania to jest ok
Na moje oko jeszcze o 0.1mm by się przydało rozwiercić,ale najpierw ustaw poprawnie mamy bo z tych powyżej trudno cokolwiek wywnioskować :)
Podczas strojenia nie zwracaj uwagi na odchyłkę w stagu.
Jeżeli ciężko jest Ci ustawić na mapy to zrób to za pomocą czasu wtrysku pb chociaż to będzie trudniejsze,ale dokładniejsze.
Poświęć 1 dzień i zrób to raz a porządnle i zapomnij o lpg :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815844 Wysłany: 27 Lis 2016, 17:55; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
No ja niestety też żałuję, że nie udało mi się tego dopiąć do końca:( ale tak jak wspomniałem, jazda na 5 biegu w mgle przy 100-110 to zły pomysł:/

1) mówisz o rozwierceniu wnioskując po mnożniku, że lada moment przy dalszych korektach wyskoczy po za 1.4?

2) no dobrze, ale rozwiercając dysze jeżeli mnożnik spadnie poniżej 1.2 i poniżej 1, to wtedy żeby to skorygować należy zmniejszyć ciśnienia na reduktorze. Dobrze rozumiem?

3) pomiarów dokonywałem na tym samym odcinku wg poradnika, który gdzieś wyżej zamieszczałem.
Najpierw na PB odcinek wzorcowy na trzecim biegu 1,5km i z powrotem, później 4 i 5.
Następnie to samo i z takimi samymi zmianami przyspieszeń w tych samych punktach na LPG. Łącznie kosztuje to trochę czasu. Było kilka powtórek na LPG chyba z 7.

4) Dlaczego tyle powtórek i tylko taki efekt? Nie mam wprawy w przesuwaniu punktów mnożnika góra-dół. tzn. nie wiem ile kliknięć "strzałką do góry" na klawiaturze, będzie na tyle wystarczające, co by wykres LPG odpowiednio podskoczył do góry.
Mam wrażenie, że jest to manipulowanie na "czuja". Może wiesz czy jest jakaś zasada jak to czytać na wykresie. tzn. np. po pierwszym przejeździe (20161126_153543.jpg) wywnioskować o ile muszę do góry podbić mnożnik, tak żeby było bardzo blisko wartości docelowej?

5)i właśnie, a propo czasu i tego jeżdżenia, chyba faktycznie muszę przyswoić strojenie na czasy wtrysku, bo wydaje mi się, że to szybsza i dokładniejsza metoda. Muszę poszukać dobrych materiałów w tym temacie, a może coś masz?
(Miałem tylko ten poradnik, gdzie jest opisane strojenie na mapy)

6) tym bardziej ze jak niebawem zeszkli drogę to takie jeżdżenie nie będzie fajne;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815847 Wysłany: 27 Lis 2016, 19:18; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
Dokładnie,jazda we mgle to zły pomysł,więc dobrze,że zrezygnowałeś :wink:
1. tak,dokładnie
2.należy zwiększyć
3 i 5 A co chociażby z 2-gim biegiem?
Według mnie trzeba trochę odbiec od ściśle założonego schematu strojenia.
Uważam tak,ponieważ takie strojenie nie dawało u mnie zamierzonego efektu-co więcej po włączeniu isa 2 miałem podgląd jak ona to robi i to później wykorzystałem :D
Napiszę Ci jak u mnie to wyglądało-spróbuj i sam oceń.
Jazda na pb:
Odcinek możliwie jak najdłuższy plus miasto.
Kasujemy mapę pb i ruszamy-pomijam 1 bieg.
Wbijamy 2 bieg i jedziemy patrząc na obrotomierz a nie na prędkość (uważamy na fotoradary i innych uczestników drogi) :D
2 bieg-1000obr/min,1500obr/min,2000obr/min,2500obr/min
3 bieg obroty możliwie jak najniżej i jak najwyżej,ale myślę że tak do 3,5tys obr/min wystarczy-chyba że kręcisz auta wyżej
4 bieg tak samo jak 3 tyle,że tutaj pewnie dojedziesz do 4tys obr/min
5 bieg również tak samo
Przy każdym zamierzonym punkcie (czyli 1tys obr/min, 1,5tys obr/min, 2tys obr/min-wartości jak widzisz zmieniają się co 500 obr/min) przytrzymaj auto chwilę na zmierzonym punkcie-i tak na każdym biegu.
Mniejsze wartości ustawisz na mieście,natomiast te większe już w drodze.

Dopiero teraz ustawiasz gaz,ale raczej bardziej powierzchownie-tak jak ustawiałeś do tej pory tyle,że z większym zakresem obrotów-trochę miasta (2-3km),potem autostrada itp.

Nie kasuj za każdym razem mapy lpg bo nigdy tego gazu nie ustawisz!

Jeżeli już mapy będą zbliżone do siebie to wtedy usuń mapę lpg i sprawdź czy drugi raz wyjdzie podobnie.
1.5km to zbyt mało,nawet dobrze się nie rozpędzisz.

Jak już wszystko będzie w miarę dobrze to prawidłowe ustawienie gazu sprawdzisz za pomocą czasu wtrysku pb,czyli jadąc ze stałą prędkością patrzysz na czas wtrysku pb jadąc na lpg i przełączasz na pb-czas wtrysku pb powinien być zbliżony do czasu wtrysku pb na lpg.

4. Patrząc na zdjęcie z końcówką 543.jpg musiałbyś podnieś kropkę odpowiednio (są to wartości zbliżone)np.
czas wtrysku przy 6 ms-mnożnik prawie 1.5 a dlatego,że odstęp między mapą pb a lpg wynosi ponad jedną kratkę,więc o tyle podnosisz mnożnik-rozumiesz?
Spójrz jeszcze na obrazek z końcówką 700.jpg-tam mogłeś dać jedną kropkę na 2.5ms,drugą na 8.5ms a trzecią na 5ms i tą należałoby podnieść do mnożnika około 1.5

Jeżeli coś jest niezrozumiałe to pisz.
Pragnę zaznaczyć,że nie jestem monterem gazu ani na co dzień tym się nie zajmuję :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815856 Wysłany: 28 Lis 2016, 02:28; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
2) No i tu teraz mam zagwostkę. Mówisz zwiększyć, ale... Nie wiem czy dobrze rozumiem całą logikę emulacji działania PB i zasilania LPG.

Mamy dana dawkę paliwa w stosunku do powietrza i tę samą dawkę musimy podać wtryskiwaczem LPG. Zabawa polega na tym zeby czasy wtrysku Pb na paliwie nie zmienily sie zbytnio przy pracy na LPG(nie mylic z czasami wtryskiwaczy lpg). Komp benzynowy moze niekorzystnie zmieniac czasy wtrysku Pb gdy wykryje ze mieszanka jest za uboga/bogata. Wtedy korekry dlugoterminowe sie zwiekszaja i jest co raz gorzej?
Zabawa polega na emulacji dawki Pb dawka gazu tak?
Operujemy przekrojem dyszy, ciśnieniem i mnożnikiem.
Mamy daną dawkę PB, czas wtrysku.
LPG: Przy ciśnieniu 1,2 Bara podajemy przez dyszę 1,7mm i 4ms dawkę gazu. Mnożnik np. 1.
Rozwiercając dyszę do 1,8 okazuje się, że przy 1,2 bara wtryskiwacz lpg przy 4ms ma większą przepustowność. Dostarczy większą ilość gazu w tym samym czasie. Żeby temu przeciwdziałać mnożnik (w domyśle mnożnik czasu wtrysku lpg) spadnie, tak żeby dawka LPG była taka sama.
Skoro mnożnik spadł, to czy żeby temu przeciwdziałać nie należy zmniejszyć ciśnienie. Zmniejszenie ciśnienia spowoduje dostarczanie mniejszej dawki LPG w przypadku większej dyszy, a tym samym podniesienie mnożnika?

Pytam, bo raczkuję, a i sugerowałem się tymi rzeczami z poradnika, który wcześniej załączałem. Tam jest właśnie wykres co zrobić, gdy mnożnik jest za niski - zmniejszyć dysze lub zmniejszyć ciśnienie.

Dodatkowo dalsze zwiększenie ciśnienia na reduktorze chyba nie byłoby korzystne dla Valteków...

3) 1 i 2 bieg potraktowałem jako rozbiegowy tzn. był logowany do map, ale przełożenia są na tyle małe więc chechłanie na tych biegach na dłuższym rozbiegu nie miało sensu. Ot przy przyspieszaniu zmieniałem je przy tych samych obr.
W zasadzie na to dostrajanie zeszło mi 1,5h więc tych km trochę było. Możliwe, że więcej niż 1,5 km w jedna stronę.

Co do Twojego sposobu - pewnie mogę spróbować
Cytuj:
pomijam 1 bieg.

masz na myśli ruszanie z 2, czy bardziej chodziło Ci o nieprzeprowadzanie procedury dla tego biegu;]? Obstawiam to drugie.

Cytuj:
Dopiero teraz ustawiasz gaz,ale raczej bardziej powierzchownie

tzn. ustawiam taka sama metoda jak PB i na takim samym odcinku? i Podobnie koryguję mnożnik?

Cytuj:
Nie kasuj za każdym razem mapy lpg bo nigdy tego gazu nie ustawisz!

Hmmm... i tu znów wzorowałem się na poradniku.
Ustawiłem wzorcowe Pb na dana trasę na różne biegi i z różnym obciążeniem. Później to samo z LPG. Następnie porównanie map. Podciągnięcie mnożnika. Kasowanie mapy LPG i ta sama trasa od nowa na nowym mnożniku. Później znów porównanie podciągnięcie itd. aż krzywe się pokryją. i po zdjęciach, które załączałem krzywa LPG miała taką tendencje. (inna sprawa to problem w odpowiednim skorygowaniu mnożnika "na raz")
Ta metoda z kasowaniem mapy LPG wydawała mi się dosyć logiczna. Przy każdorazowym dodawaniu co raz większej liczby przejazdów na LPG mielibyśmy zaburzony stosunek ilości "pomiarów" LPG do Pb, a tym samym mnożnik ustawialibyśmy dla innych danych.
Dobrze rozumuję?

Cytuj:
czas wtrysku przy 6 ms-mnożnik prawie 1.5 a dlatego,że odstęp między mapą pb a lpg wynosi ponad jedną kratkę,więc o tyle podnosisz mnożnik

Dobrze... już jaśniej się robi:) tzn. faktycznie analizując pokolei zdjęcia, faktycznie w 6ms mnożnik chwila moment i doszedłby do 1,5.
Tylko nie rozumiem jeszcze podstawowej zależności. Patrząc na 543.jpg po pierwszym zestrojeniu jak "zgadnąć" o ile należy podnieść mnożnik, aby krzywa LPG podskoczyła odpowiednio w górę bez mnogiej liczby powtórzeń przejazdów.
Mówiłeś o "kratce"... ona jest odnośnikiem co do podnoszenia mnożnika? Zastanawia mnie czy jest jakaś prosta zależność, wzór wyliczenia etc;) np docelowy punkt linii LPG = obecny punkt linii LPG x czas wtrysku / mnożnik etc.
Pytam tak żebym zrozumiał zależność dla rożnych punktów, różnych sytuacji i różnych danych...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815892 Wysłany: 28 Lis 2016, 23:12; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
noname--89 napisał(a):
2) No i tu teraz mam zagwostkę. Mówisz zwiększyć, ale... Nie wiem czy dobrze rozumiem całą logikę emulacji działania PB i zasilania LPG.

Dobrze rozumujesz-ja napisałem źle.
Zmniejszając ciśnienie zwiększasz mnożnik.
noname--89 napisał(a):
masz na myśli ruszanie z 2, czy bardziej chodziło Ci o nieprzeprowadzanie procedury dla tego biegu;]? Obstawiam to drugie.

Dobrze obstawiasz.
noname--89 napisał(a):
tzn. ustawiam taka sama metoda jak PB i na takim samym odcinku? i Podobnie koryguję mnożnik?

ustawiasz taką samą metodą tyle,że nie trzymasz już tak długo na np 1500 obr/min-odcinek drogi nie musi być ten sam dlatego,że jak zaznaczyłem wcześniej mapa lpg ma być ustawiona powierzchownie,natomiast mapa pb ma być ideałem!
Jak chcesz uzyskać idealną mapę pb jadąc od 3-ciego biegu w dodatku w tak małym zakresie obrotów i na tak krótkim odcinku?
Do mapy pb ustawiasz mapę lpg,więc musisz to wykonać należycie a tak nie jest patrząc na zamieszczone zdjęcia.
noname--89 napisał(a):
Następnie porównanie map. Podciągnięcie mnożnika. Kasowanie mapy LPG i ta sama trasa od nowa na nowym mnożniku. Później znów porównanie podciągnięcie itd. aż krzywe się pokryją. i po zdjęciach, które załączałem krzywa LPG miała taką tendencje. (inna sprawa to problem w odpowiednim skorygowaniu mnożnika "na raz")

Ale po co sobie komplikować?
noname--89 napisał(a):
Ta metoda z kasowaniem mapy LPG wydawała mi się dosyć logiczna

Co w tym logicznego?
Zbierasz mapę po czym ją kasujesz i tak w kółko-zauważ,że u Ciebie mapa nawet dobrze się nie narysowała a ty już ją skasowałeś i zbierałeś następną.
noname--89 napisał(a):
Przy każdorazowym dodawaniu co raz większej liczby przejazdów na LPG mielibyśmy zaburzony stosunek ilości "pomiarów" LPG do Pb, a tym samym mnożnik ustawialibyśmy dla innych danych.

Nie rozumiem.
Nie porównuj ilość pomiarów pb do lpg bo jak sam zauważysz mapę pb ciężko jest wyrysować inaczej niż być powinna (są małe odchyłki,najlepszym porównaniem są Twoje 2 zdjęcia,pierwsze z 15.11 a drugie z 26.11-zauważ,że obie mapy pb są niemal takie same),natomiast z mapą lpg jest różnie.
Zrób przejazd,ale dłuższy z różnymi obciążeniami.
Przejedź z 5km z każdym biegiem w danym zakresie obrotów (co 500 obr/min)
2 pojeździj na parkingu,3 w mieście a 4 i 5 poza-zrób to w około 5-7km,zatrzymaj się i ustaw mnożnik,po ustawieniu mnożnika znów rundka,ale już bardziej normalna jazda-5km i znów powtórka.
Jak już mapy wyrysują się dosyć ładnie to usuń mapę lpg i przejdź się spokojnie-tym razem pewnie mapy powinny być zbliżone.
noname--89 napisał(a):
Mówiłeś o "kratce"... ona jest odnośnikiem co do podnoszenia mnożnika?

W zasadzie ja tym się sugerowałem i szybko ustawiałem mapę.
A tutaj zobacz jak powinny wyglądać punkty na mapie-chodzi mi o ilość punktów (zielone/niebieskie kropki)
Celowo wybrałem mapę na której fajnie to widać i chociaż mapy się nie zeszły to ktoś dużo czasu poświęcił na rysowanie mapy :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815911 Wysłany: 29 Lis 2016, 10:52; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
Co do metodyki ustawiania LPG czyli:
- ustawianiu mapy PB na danym odcinku
- ustawieniu mapy LPG na tym samym odcinku
- korekcie mnożnika i kasowaniu mapy
- i powtórnym zczytaniu mapy LPG na tym samym odcinku
-itd. aż do zadowalającego efektu to.... metodyka zaczerpnięta z poradnika LPG-forum.

hmmm... ale jakby się tak chwilę zastanowić, to faktycznie masz racje.
Taki sam odcinek to nie to samo co dłuższy odcinek. Może i byłby różny, ale i o to chyba chodzi.
Na drodze nie ma schematu, że w tym a tym zakresie obrotów jedziemy na 3 trzymając 60km/h, a tym a tym na 4 70km/h...
Na drodze sa różne obciążenia na różnych biegach, na różnym terenie. Więc dłuższy odcinek pomiarowy i obr. są ważniejsze, anieżeli lustrzany i krótki pomiar Pb i LPG...
Także chyba faktycznie im dłuższy odcinek pomiaru PB tym lepiej.
Wydaje mi się, że później dzięki temu możemy lepiej oddać prawdziwą charakterystykę auta zasilając je LPG. Wtedy auto docelowo powinno być tak samo elastyczne.

Reasumując:
-odcinki nie muszą być lustrzane, tzn. że od tego a tego znaku przyśpieszamy i utrzymujemy prędkość na PB, a później LPG? (tj. w poradniku)
- chodzi bardziej o oddanie różnych punktów wtrysku od obr.?
- odcinki trasy tym samym mogą się różnić, ważne żeby były punkty pomiarów w danych obrotach zarysowane?
- nie kasujemy map za każdym razem, a po prostu mamy dodatkowe punkty pomiaru.
a co do metody ustawiania to:
Cytuj:
Jazda na pb:
Odcinek możliwie jak najdłuższy plus miasto.
Kasujemy mapę pb i ruszamy-pomijam 1 bieg.
Wbijamy 2 bieg i jedziemy patrząc na obrotomierz a nie na prędkość (uważamy na fotoradary i innych uczestników drogi) :D
2 bieg-1000obr/min,1500obr/min,2000obr/min,2500obr/min
3 bieg obroty możliwie jak najniżej i jak najwyżej,ale myślę że tak do 3,5tys obr/min wystarczy-chyba że kręcisz auta wyżej
4 bieg tak samo jak 3 tyle,że tutaj pewnie dojedziesz do 4tys obr/min
5 bieg również tak samo
Przy każdym zamierzonym punkcie (czyli 1tys obr/min, 1,5tys obr/min, 2tys obr/min-wartości jak widzisz zmieniają się co 500 obr/min) przytrzymaj auto chwilę na zmierzonym punkcie-i tak na każdym biegu.
Mniejsze wartości ustawisz na mieście,natomiast te większe już w drodze.

Dopiero teraz ustawiasz gaz,ale raczej bardziej powierzchownie-tak jak ustawiałeś do tej pory tyle,że z większym zakresem obrotów-trochę miasta (2-3km),potem autostrada itp.

i tu rozumiem, że nie musza być dokładnie takie same(lustrzane) przyspieszenia, trasy ,bo się nie da;)




Później po wyrysowaniu map i jakimś ustawieniu mnożnika, możemy z drugą osobą stroić na czasy wtrysku, tak żeby było idealnie.
hm i tutaj początek wiadomy. Trzymanie tych samych obr i przełączanie z Pb na LPG i korekcja mnożnikiem.
Rozumiem, że "kropkę" mnożnika przesuwam lewo-prawo, bądź dodaję tam gdzie aktualnie trwa pomiar, czyli "linie danego wtrysku" wskazują aktualną pozycje i mnożnik góra-dół? Chodzi mi o położenie "kropki" mnożnika.




Co do "kratki" no tak, ale dalej nie rozumiem jakie jest jej powiązanie co do podniesienia mnożnika, gdzie z tego co widzę jej skala odnosi się do kPa po prawej.
tzn. mam kratkę odstępu to mnożnik muszę podnieść o 0,5, mam 1/4 kratki to mnożnik wypadałoby podnieść o 0,115 etc.
Jakaś zależność, że wiesz, że trzeba będzie podnieść o tyle, a tyle żeby było ok:) bo ja obecnie to kulami w płot... może trafie może nie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815915 Wysłany: 29 Lis 2016, 12:54; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
noname--89 napisał(a):
aki sam odcinek to nie to samo co dłuższy odcinek. Może i byłby różny, ale i o to chyba chodzi.
Na drodze nie ma schematu, że w tym a tym zakresie obrotów jedziemy na 3 trzymając 60km/h, a tym a tym na 4 70km/h...
Na drodze sa różne obciążenia na różnych biegach, na różnym terenie. Więc dłuższy odcinek pomiarowy i obr. są ważniejsze, anieżeli lustrzany i krótki pomiar Pb i LPG...
Także chyba faktycznie im dłuższy odcinek pomiaru PB tym lepiej.
Wydaje mi się, że później dzięki temu możemy lepiej oddać prawdziwą charakterystykę auta zasilając je LPG. Wtedy auto docelowo powinno być tak samo elastyczne.

Dokładnie :D
noname--89 napisał(a):
Trzymanie tych samych obr i przełączanie z Pb na LPG i korekcja mnożnikiem.
Rozumiem, że "kropkę" mnożnika przesuwam lewo-prawo, bądź dodaję tam gdzie aktualnie trwa pomiar, czyli "linie danego wtrysku" wskazują aktualną pozycje i mnożnik góra-dół? Chodzi mi o położenie "kropki" mnożnika.

Tutaj też bym to zrobił powierzchownie,czyli kilka kropek i kilka puntków pomiarowy
Jak sam zauważysz nie będzie to łatwe.
Ustaw porządnie mapę to wtedy zajmiemy się i tym tematem :)
noname--89 napisał(a):
Co do "kratki" no tak, ale dalej nie rozumiem jakie jest jej powiązanie co do podniesienia mnożnika, gdzie z tego co widzę jej skala odnosi się do kPa po prawej.

Źle patrzysz. To ten krzyżyk,który rysuje kropki jest odnośnikiem-spójrz w zdjęcie,które wkleiłem,po prawej masz ciśnienie MAP 0.35 i w wykresie również tak jest.
noname--89 napisał(a):
tzn. mam kratkę odstępu to mnożnik muszę podnieść o 0,5,

Musisz podnieść o 0.2-lewa strona wykresu (skala co 0.2)
noname--89 napisał(a):
Jakaś zależność, że wiesz, że trzeba będzie podnieść o tyle, a tyle żeby było ok:) bo ja obecnie to kulami w płot... może trafie może nie...

Zrób tak bo ja teraz nie pamiętam-weź mnożnik opuść tak by zrównał się z kratką-teraz podnoś mnożnik liczac ilość naciśnięć góra aż dojdzie do następnej kratki.
Wtedy będziesz wiedział,że jedna kratka odstępu to np 10 podniesień mnożnika,pół kratki to 5 itd
Rozumiesz?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815931 Wysłany: 29 Lis 2016, 20:31; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
Jamjestcichy napisał(a):
noname--89 napisał(a):
Co do "kratki" no tak, ale dalej nie rozumiem jakie jest jej powiązanie co do podniesienia mnożnika, gdzie z tego co widzę jej skala odnosi się do kPa po prawej.

Źle patrzysz. To ten krzyżyk,który rysuje kropki jest odnośnikiem-spójrz w zdjęcie,które wkleiłem,po prawej masz ciśnienie MAP 0.35 i w wykresie również tak jest.


tak tak, to wiem. Może inaczej to ujmę. Mówiłem, że wyskalowanie kratek odnosi się do kPa po prawej i ms na dole, a mówiłeś właśnie o kratkach.
Jamjestcichy napisał(a):
dlatego,że odstęp między mapą pb a lpg wynosi ponad jedną kratkę,więc o tyle podnosisz

współrzędne "krzyżyka" wyrażone są jako X [ms], Y [mnożnik], a skala po prawej (jak wyżej napisałem) w kPa czyli "kratkach".
I teraz o ile podnieść "kropkę" mnożnika w danej sytuacji, tak żeby krzywa LPG podskoczyła do krzywej Pb. (bądź się obniżyła w zależności od potrzeb).
Czy są jakieś proste wzory, szacunki, tak żeby nie podnosić o 3 kliknięcia strzałką, póżniej o 2 i później o 2. Tak żeby od razu np. o 7 (przykład). Kliknięcia są metaforą - bardziej chodzi o jaką watrtość podnieść mnożnik.

np. na podstawie zdjęcia które wkleiłeś.
Mamy krzywą LPG w punkcie:
12ms, 80kPa i mnożnik ok. 2,05
krzywa PB w punkcie 12ms ma ok 89kPa i 2,25

O ile należy podnieść mnożnik w tym punkcie, aby proste się pokryły?
mnożnik do góry o 0,2 od aktualnego położenia? (różnica)
a w 12ms ma 1,1 na linii mnożnika czyli wtedy mnożnik na 1,3?

Sorry, że pytam, ale chce to dokładnie pojąć:)


P.S kratka to 13 kliknięć strzałką dół-góra :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815939 Wysłany: 29 Lis 2016, 22:07; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
noname--89 napisał(a):
Może inaczej to ujmę. Mówiłem, że wyskalowanie kratek odnosi się do kPa po prawej i ms na dole, a mówiłeś właśnie o kratkach.

Nie uważasz,że trochę sobie komplikujesz?
Powiedzmy,że ciśnienie jest na wykresie wartością informacyjną,wiięc nie odnoś się do ciśnienia tylko do mnożnika bo przecież go ustawiasz i to on jest ważny.
noname--89 napisał(a):
Czy są jakieś proste wzory, szacunki, tak żeby nie podnosić o 3 kliknięcia strzałką, póżniej o 2 i później o 2. Tak żeby od razu np. o 7 (przykład). Kliknięcia są metaforą - bardziej chodzi o jaką watrtość podnieść mnożnik.

Już to pisałem-różnica między mapą pb a lpg np pół kratki=mnożnik góra/dół około 7 kliknięć
noname--89 napisał(a):
12ms, 80kPa i mnożnik ok. 2,05
krzywa PB w punkcie 12ms ma ok 89kPa i 2,25

Jadąc odechce Ci się myśleć o tym :D
noname--89 napisał(a):
O ile należy podnieść mnożnik w tym punkcie, aby proste się pokryły?
mnożnik do góry o 0,2 od aktualnego położenia? (różnica)
a w 12ms ma 1,1 na linii mnożnika czyli wtedy mnożnik na 1,3?

Zgadza się i tego się trzymaj.
Nie dawaj zbyt wielu kropek na lini od mnożnika bo wyjdzie Ci on poszarpany,nie patrz również na odchyłkę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815945 Wysłany: 11 Gru 2016, 16:49; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
jamjestcichy napisał(a):
Już to pisałem-różnica między mapą pb a lpg np pół kratki=mnożnik góra/dół około 7 kliknięć

Przepraszam widocznie nie doczytalem;) i teraz mam konkret

A te kPa to tylko odwolanie do "kratek".
I oczywiscie o tym wszystkim nie bede myslec podczas jazdy a przy korekcie mnoznika;)
Dzieki za rady. Moze w weekend aura pozwoli na dzialanie.
:]

[ Dodano: 11 Gru 2016, 16:49 ]

Witam ponownie:)
Wczoraj wygospodarowałem trochę czasu na LPG i takie oto efekty:
-Dysze rozwierciłem o kolejne 0,1 do 1,9mm. Po rozwierceniu i autokalibracji mnożnik delikatnie się podniósł. Dziwne...spodziewałem się, że prędzej opadnie. Może jest to spowodowane różnicą temperatur otoczenia przy autokalibracji, kiedyś a wczoraj? Nie mam pojęcia.
-łącznie na dostrajaniu przejechałem 200km, więc chyba nie tak mało.
-i co najważniejsze twoja metoda jest o niebo lepsza. Teoretycznie, to czym ja się sugerowałem z LPGforum, też sprowadzało się do utrzymywania i przytrzymywania obrotów, ale w odniesienie do prędkości, której się pilnowało. Przez to często nie było to 1500, 2000, 2500 obr etc., a np. 1660:) Dodatkowo na LPGforum była wzmianka o kasowaniu map LPG...
Także wielki plus i z czystym sumieniem mogę polecić twoją metodę.
Czy dobrze mówię, to już ocenią inni. Załączam mapy samego Pb (tutaj juz trochę ruszyłem z LPG i przypomniałem o zdjęciu), a później wyniki dostrajania.
Na moje oko mapy pokryły się nie najgorzej:]
1) Mnożnik jest blisko 1.4, ale nie wychodzi więc chyba może być?
2) Dlaczego mówiłeś, żeby nie patrzeć na odchyłki? bo jak je zobaczyłem to się trochę przeraziłem... (załączam zdjęcia)
3) i małe ale... na autostradzie miałem problem z rozpędzeniem auta, powyżej 130 już nie miał siły.... co prawda nie jeżdżę nim tak, ale... bo tak w mieście na chwilę obecną bez zarzutów, gdyby nie pstryknięcie elektrozaworu to nie wiedziałbym, że przełączyło na gaz:)


Załączniki:





Góra
 Profil  
 
 
 Post #816347 Wysłany: 12 Gru 2016, 19:31; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
:D noname--89 napisał(a):
Może jest to spowodowane różnicą temperatur otoczenia przy autokalibracji, kiedyś a wczoraj? Nie mam pojęcia.

Dokładnie różnicą temp. gazu
noname--89 napisał(a):
łącznie na dostrajaniu przejechałem 200km, więc chyba nie tak mało.

Prawidłowo
noname--89 napisał(a):
Na moje oko mapy pokryły się nie najgorzej:]

Są według mnie pokryte wporządku-nie dąż do ideału bo rozwalisz swoje dzieło :D
noname--89 napisał(a):
Mnożnik jest blisko 1.4, ale nie wychodzi więc chyba może być?

Mnożnik jest 1.2 początek, i 1.0 koniec,więc książkowo i w większości aut ten środek leci w górę-nieistotne
noname--89 napisał(a):
Dlaczego mówiłeś, żeby nie patrzeć na odchyłki? bo jak je zobaczyłem to się trochę przeraziłem... (załączam zdjęcia)

Właśnie dlatego. U mnie często linia szła w górę albo w dół-według tego masz około 5% odchyłki-dobrze
noname--89 napisał(a):
małe ale... na autostradzie miałem problem z rozpędzeniem auta, powyżej 130 już nie miał siły.... co prawda nie jeżdżę nim tak, ale... bo tak w mieście na chwilę obecną bez zarzutów, gdyby nie pstryknięcie elektrozaworu to nie wiedziałbym, że przełączyło na gaz:)

Może reduktor nie daje rady?
Nagraj oscyloskop to coś powróżymy :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816349 Wysłany: 12 Gru 2016, 21:33; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
1)a jak wyliczyłeś odchyłkę skoro skaj wykresu ucieka bardzo do góry? Od początku mnożnika (ok 1.2) +/- 5% i spr czy odchyłka nie wykracza po za zakres?

2)oscyloskop z jazdy po mieście, czy właśnie na autostradzie czy to i to?

3) Czy mapy w stagu jakoś się zapisuje, a póżniej wgrywa? tak, żeby podczas modyfikacji czy dopieszczania w razie jakiś błędów mieć backup'a?
Coś mi się wydaje, że nie;(

4)No dobrze, ale powiem tak... rano miałem problem. Po przełączeniu na gaz i podczas jazdy po wrzuceniu na luz z np.2500 obroty gwałtownie spadały, aż silnik gasł. :/ Nie utrzymywało biegu jałowego.
Wnioskuję, że to korekta po temperaturze gazu winna? Mniej więcej tak ją wykonujemy?
"Przełączamy w programie B/G i obserwujemy czasy Benzyny. Jeśli po przełączeniu na LPG czasy Benzyny się skróciły to znaczy, że mieszanka jest za bogata i trzeba zrobić korektę na minus dla danej temperatury gazu. I sytuacja odwrotna gdy po przełączeniu na LPG czasy Benzyny wydłużyły się, to znaczy, że mieszanka zrobiła się za uboga i trzeba zrobić korektę na plus dla danej temperatury gazu. Robimy tak dla różnych temperatur." np. co 5st. C, aż do temperatury w dni kalibracji? (mam zapisaną na screenach)
No i tu znów pytanie o ile? tzn. zauważe, że czas wtrysku się skrócił to korekta na minus, ale o ile?
0,1 ms = korekt o?
0,5 ms = korekta o?
1ms etc.
są jakieś zależności?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816352 Wysłany: 12 Gru 2016, 22:53; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
1.W momencie,gdy ucieka już w samą górę/dół wtedy tego nie biorę pod uwagę-w zasadzie w ogóle odchyłki nie biorę pod uwagę,więc mogę się mylić.Ważniejsza dla mnie była korekta długoterminowa.
2.To i to,ale od zimnego do rozgrzanego silnika-zrób z 10km max i raz ostro w gaz a raz łagodnie
3.Zdaje mi się,żę jest,ale tak na 99%
W oknie głównym ustawień masz na dole 3 opcję-odczyt,zapis i fabryczne.
Odczyt-odczytuje już zapisane dane na dysku
Zapis-zapisujesz aktualne dane
Fabryczne-ustawienia fabryczne
Nie pamiętam tylko czy mapa również się zapisuje,ale zrób tak:
Zrób zapis danych przy podłączonym sterowniku-odłącz kabel od sterownika/samochodu,wyłącz i włącz program oraz odczytaj dane-spójrz czy pojawiły się Twoje mapy
4.Nic nie ustawiaj bo nawet bez tej korekty auto nie powinno gasnąć,więc problem leży albo w reduktorze albo w elektrozaworze.
Ja sam nie ustawiałem korekty po temp. bo różne cuda wychodziły-latem za ubogo,zimą za bogato.
Musiałbym co miesiąc ustawiać tę korektę.
Zresztą ustaw korektę i spójrz na nią za tydzień,ciekaw jestem czy u Ciebie się sprawdzi.
Ja pomimo braku korekt (jedynie idealnie ustawione mapy) miałem korektę długoterminową na poziomie 5%,więc ten temat olałem,Poza tym pamiętaj,że korekty również się ustawiają wraz z autoadaptacją i może nie są idealne,ale u wielu się sprawdzają-są to korekty wbudowane.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816357 Wysłany: 12 Gru 2016, 23:43; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radosław
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2016,
Posty: 42
Ad. 3 faktycznie, jak mogłem przegapić;) przyda sie.
Ad. 4 tak właśnie czytałem, żę poautoadaptacji ustawiają się korekty wbudowane.
a tu eh... rozczarowanie, że obroty gwałtownie/szybko spadają i gaśnie:/ hmm...
Myślałem, że tu dawka gaz/powietrze mogłaby być lepsza (czyli korekta po temp.) i wtedy może by nie przygasał.
Może to przygasanie + brak mocy przy 130km/h to jakieś problemy z reduktorem?

a co do korekty nie wiesz ile np. 1ms = % zmiany na wykresie zaobserwowany przy danej temp?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816358 Wysłany: 12 Gru 2016, 23:54; 
 Temat postu: Re: GP 1.2 zbyt niskie obroty b. jałowego i log cewki MES
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 29 Sie 2016,
Posty: 124
Pomógł: 2
Postaraj się o logi bo szkoda Twojego czasu jak reduktor siada.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 69 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO