You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 19:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 85 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #815084 Wysłany: 15 Lis 2016, 18:48; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
1)Zagrzej silnik i na obciążonym daj do odcięcia. Przed testem jeszcze sprawdź błędy dla pewności (nie sugeruj się kontrolką silnika)
Coś w tym stylu powinieneś otrzymać:
Image

Funkcją eksport możesz zapisywać wykresy które w każdym momencie możesz ponownie odtworzyć

Ja w swój czujnik ciśnienia do środka psikałem WD-40 a ostatnio CX-80 connect specjalnie do usuwania tłuszczy itd.
Czujnikowi nic nie jest po takim zabiegu.
Pomiary na nieobciążonym silniku nie są zbyt miarodajne.
2)Posłuchaj przy otwartych drzwiach i masce czy słyszysz jak wkręca na obroty Ci się sprężarka przy lekkim gazowaniu,
Powinno słychać cichy świst.
3) Niech ktoś zrobi przygazówkę a ty patrz czy upust nie wyrzuca Ci powietrza
4) Trzeba sprawdzić zawór EGR.
Na wyłączonym silniku trzeba wyciągnąć wtyczkę od sterowania zaworu EGR, a następnie dla pewności postukać jakimś kluczem w sam zawór aby sprężyna go domknęła i wtedy sprawdzić dynamikę.
Tu masz widoczne gdzie jest zamontowany zawór EGR
Image
Image

A tu jest element sterujący zaworem:
Image
Jest on przykręcony do zaworu wcześniej wskazanego strzałką i nim steruje.
Ja nie miałem dostępu do tej dolnej części do stukałem w ten górny człon i też pomogło. Później dla spokoju wykręciłem część sterującą.
Te wszystkie zabiegi są po to żeby się upewnić że zawór jest zamknięty.
Przy sprawnym zaworze jest on zamykany zawsze przy mocniejszym przyspieszaniu.


Ostatnio edytowany przez KarolGt 15 Lis 2016, 19:42, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 

 
 Post #815085 Wysłany: 15 Lis 2016, 19:11; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
fullxda,
Kopciłoby dymem z niespalonego paliwa? czasami kopci lecz myślałem, że przy obecnej temperaturze to para wodna.
często czuć dosyć specyficzny zapach i nawet czuć go w kabinie. co do czujnika - czyszczony był ale nie czuć różnicy w jeździe.

[ Dodano: 15 Lis 2016, 19:11 ]

KarolGt, Zrobię taki test jutro popołudniu.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815155 Wysłany: 16 Lis 2016, 18:51; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
przy nieszczelnosci rury dolotowej do turbiny kopcilby na szaro ,czarno i slychac byloby inny dziwek taki syk ,świst

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815163 Wysłany: 16 Lis 2016, 20:12; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
dzisiejsze testy podczas jazdy:

Jeszcze parę informacji:
- Auto ma bardzo nierówne obroty przy odpalaniu przez 3-6 sekund.
- Podczas jazdy w okolicach 2k zaczynam słyszeć taki dziwny dźwięk trykotania.

[ Dodano: 16 Lis 2016, 20:12 ]

2) cichy świst turbiny słychać CZASAMI w kabinie nawet delikatnie kiedy turbina dostaje swoje 10 sekund i zaczyna działać, tak też było podczas testów w pewnym momencie różnica między oczekiwanym a rzeczywistym ciśnieniem doładowania była "niewielka" ok 200. Gdy auto traci dynamiczność różnica jest ogromna ; oczekiwane 1700, aktualne 900-1000.

3) czy upust nie wyrzuca mi powietrza? możesz mi to troszkę rozjaśnić?

4) czyli mam wyjąć wtyczkę, domknąć zawór stukając i dla pewności wyjąc sterowanie i wtedy spróbować jazdy?


Załączniki:
Komentarz do pliku: masa powietrza

Komentarz do pliku: Ciśnienie doładowania


_________________
Image
Góra
 Profil  
 
 
 Post #815164 Wysłany: 16 Lis 2016, 20:31; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Nivens4 napisał(a):
czyli mam wyjąć wtyczkę, domknąć zawór stukając i dla pewności wyjąc sterowanie i wtedy spróbować jazdy?


Tylko 1 wtyczke wyciągasz. Z tego elementu który trzymam w ręce na zdjęciu. Później pukasz przez jakiś metalowy element w EGR najlepiej w obie części składowe. Tą z ręki i tą co jest głębiej za silnikiem.Później testujesz samochód czy jest coś lepiej.
Po 3 odpaleniach bez podłączonej wtyczki wyrzuci Ci błąd, ale powinieneś do tego momentu już coś wiedzieć.
Choć pewności nigdy nie mamy czy zawór faktycznie się domknął. Żeby mieć pewność to trzeba ten pierwszy element wykręcić jak ja to zrobiłem i kombinerkami pociągnąć za środek tego drugiego elementu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815166 Wysłany: 16 Lis 2016, 20:33; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
Dziś jest już chłodno i ciemno więc popatrzę na to jutro popołudniu.
Co sądzisz o wynikach testu?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815181 Wysłany: 16 Lis 2016, 22:29; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Wychodzi na to że nawala Ci sterowanie sprężarką.
Wcześniej błędnie Ci pisałem żebyś słuchał czy sprężarka nie puszcza powietrza upustem.
Tyle że upust jest po stronie spalin. Tzn spaliny zamiast napędzać sprężarkę idą w wylot tzn tłumiki itp.
Wszystko by się zgadzało, nie ma odpowiednich obrotów sprężarki to nie ma zaciągania odpowiedniej ilości powietrza i brak ciśnienia w kolektorze dolotowym.
We wszystkich innych przypadkach powinna wzrastać albo masa powietrza albo ciśnienie a tu obie wielkości nawalają.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815187 Wysłany: 16 Lis 2016, 22:53; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
możesz powiedzieć coświęcej na temat sterowania sprężarką? własnoręczna naprawa? koszt wymiany lub coś takiego? :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815188 Wysłany: 16 Lis 2016, 23:06; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
https://www.youtube.com/watch?v=FTMd6vi-Pm0
To są te elementy wymienione w 4:06
Ja mam sterowanie przez zmienną geometrię. Jak włożę rękę pod tzw gruszkę to mogę podciągnąć mechanizm i wyczuwam że on pracuje i z jaka siłą odpycha sprężyna.
A jak to jest w słabszej wersji to nie mam pojęcia. Niby też to jest sterowanie podciśnieniem. Ale z dostepnych grafik w internecie nigdzie nie widzę gdzie to jest doprowadzane. Bo wężyk wychodzi od turbo do turbo http://s265.photobucket.com/user/discov ... 9.jpg.html
Wygląda to tak jakby sprężarka pracowała niezależnie od komputera...
Może to są starsze wersje... Nie mam pojęcia

edit.
Zrób zdjęcie swojego turbo jak to faktycznie wygląda od góry, tylko będziesz musiał ściągnąć przewód doprowadzający powietrze sprzed maski bo on centralnie jest umieszczony nad turbiną


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815189 Wysłany: 16 Lis 2016, 23:09; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
chodzi Ci o ten tłoczek od gruszki podciśnienia? jeśli dobrze się rozumiemy to jest takie coś bo próbowałem to rozruszać ale nie mam porównania jak wygląda jej odpowiednia praca

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815195 Wysłany: 16 Lis 2016, 23:34; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Tak chodzi o ten mechanizm czy pracuje poprawnie.
Może sie zacinać w dowolnym miejscu.
Wężyk do gruszki dochodzi Ci z grodzi silnika czy moze prowadzi od turbiny do gruszki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815202 Wysłany: 17 Lis 2016, 10:12; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
Wężyk do gruszki idzie tak jakby od jakiegoś czujnika

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815205 Wysłany: 17 Lis 2016, 10:38; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Wężyk od gruszki idzie do zaworka sterującego, a z zaworka idzie gdzieś do dolotu (pobiera ciśnienie). Warto sprawdzić ten zaworek czy działa prawidłowo.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815212 Wysłany: 17 Lis 2016, 12:26; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
To do sprawdzenia jest sterowanie zaworka, zaworek, przewody do gruszki i do kolektora, sama gruszka, te cięgienka od gruszki do sprężarki.
Ruchome metalowe elementy przesmaruj.
Więcej nie doradzę bo się nie znam.
Powodzenia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815356 Wysłany: 19 Lis 2016, 15:23; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
Chciałem zobaczyć na ten egr ale za cholerę go nie mogę znaleźć. Czytałem coś o zaślepianiu u u mnie wygląda jakby właśnie był zaślepiony.


Załączniki:



_________________
Image
Góra
 Profil  
 
 
 Post #815396 Wysłany: 19 Lis 2016, 22:03; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Na to wygląda.
Musisz się skupić na turbinie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815424 Wysłany: 20 Lis 2016, 07:47; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
Pisałeś coś o smarowaniu ruchomych elementów, co poza "siłownikiem" od gruszki mogę tam nasmarowac?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815447 Wysłany: 20 Lis 2016, 14:25; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Zdejmij przewód z zaworka idący do gruszki.
Ustami wdmuchaj powietrze dość mocno i zobacz czy gruszka się rusza. Zakorkuj krociec w zaworku i przejedź się autem, nie przekraczaj 2500 obr i zobaczysz czy auto rzwawiej jeździ. Jeśli będzie lepiej to znaczy że jest problem ze sterowaniem turbo (najprawdopodobniej zaworek szaleje).

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815500 Wysłany: 21 Lis 2016, 12:15; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
nie sprawdzisz na oko zaworu egr czy jest zaślepiony trzeba byloby go wymontowac i wtedy miedzy zawor a slinki włożyc zaślepke ale od razu bys mial bląd i tryb awaryjny ,ja zaślepiałem czyścilem kolektor dolotowy i jechalem do tunera na deaktywacje egr z softu jest caly czas zamkniety;)

[ Dodano: 21 Lis 2016 11:59 ]

ogolnie te dane co logowales to wychodzi na to ze wogole nie masz doladowania tylko cisnienie atmosferyczne a to nierealne jakies cisnienie musi wytworzyc turbo !!! niewiem czy jakis czujnik nie szwankuje ?

[ Dodano: 21 Lis 2016 12:15 ]

ściągnij sobie z forum elarna zamontuj obraz i poczytaj posprawdzaj http://fiatklubpolska.pl/download/plik/154

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815504 Wysłany: 21 Lis 2016, 12:50; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Na początku widać jakby coś doładowywało 2 piki przy najwyższych obrotach. Ale tylko o 0,15 atmosfery.
Wg mnie to nie przypadek że i nie ma ciśnienia i brak powietrza. 2 czujniki by zaniżały?
Wg mnie to turbo szwankuje, prawdopodobni spaliny puszcza maksymalnie w upust i nie może się wkręcić na obroty... albo wyzionęło ducha.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815506 Wysłany: 21 Lis 2016, 13:24; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
turbina nie!!!! zeby nie bylo doladowania to by musiala wszystkie lopatki polamac hehe nierealne ale jak gadasz cos ze sterowaniem

[ Dodano: 21 Lis 2016 13:22 ]

tutaj wrzucam ci foty z elarna jak sterowana jest turbina w wersji 75km i jak w wersji 90km z zmienna geometria


Załączniki:






_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
Góra
 Profil  
 
 
 Post #815510 Wysłany: 21 Lis 2016, 14:08; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Teoria o turbinie
Image

Sprężyna podciąga dźwignię w prawo (do góry) Jeśli prawidłowo działa to poprzez dźwignię zamyka upust w turbinie. Po zbudowania ciśnienia na gruszkę wpływa powietrze i przezwycięża siłę sprężyny w efekcie dźwigienka przesuwa się w lewo(opuszcza się) i otwiera upust w sprężarce zmniejszając jej wydajność.

Tylko we fiatach jest odwrotnie. Sprężyna jest z drugiej strony membramy i normalnie to ona wypycha dźwigienkę i otwiera upust. Żeby sytuację odwrócić na gruszce musi pojawić się podciśnienie, które wciągnie membramę i ściśnie sprężyne.
Jeśli Ty tam nie masz podciśnienia to sprężyna ciągle rozpycha i upust jest otwarty.
Jeśli to co piszę jest prawdą to poproś żeby ktoś po odpaleniu samochodu ręcznie podciągnął Ci dźwignię pod gruszką. Ty wtedy wkręć go na obroty i powinno pojawić się ciśnienie doładowania. Tylko rób to z wyczuciem żebyś nie przesadził. Obserwuj ciśnienie na komputerze.

To co napisałem ma sens ale głowy za to nie dam :)

Idąc dalej zawór sterujący może nie przepuszczać Ci podciśnienia. A idąc dalej tym tokiem myślenia to uszkodzone przewody które pracują na podciśnieniu mogły zaciągnąć brudy i mogły ulec zapchaniu, a brudy mogły dostać się w pobliże pompki vacum


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815559 Wysłany: 22 Lis 2016, 10:57; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
Czyli najprawdopodobniejsza przyczyna to zaciety zawor wastegate w pozycji otwartej i uciekajace doladowanie??? chyba ze jak mowisz sterowanie tym zaworem szwankuje hmmm

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815593 Wysłany: 22 Lis 2016, 17:35; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 20 Wrz 2016,
Posty: 112
jestem zielony w tym temacie i kompetentnie nie wiem co mam dalej robić, na co patrzeć? z czym teraz grzebać?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815609 Wysłany: 22 Lis 2016, 21:49; 
 Temat postu: Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
1 otwierasz maskę
2 demontujesz plastkowy waż doprowadzający powietrze od zderzaka do silnika
3 wsadzasz ręke pod gruszkę i łapiesz za pręt metalowy który z niej wychodzi.
4 sprawdzasz czy mozna go podciągnąc do góry w stronę gruszki,
jeśli tak to prosisz inną osobę o pomoc
5 odpalasz samochód i podłaczasz komputer, podglądasz rzeczywiste ciśnienie doładowania
6 druga osoba podciąga pręt pod gruszką a ty wtedy dodajesz gazu, robisz to z wyczuciem i podglądasz cisnienie doładowania zeby nie przesadzić. powinno wtedy sie pojawic doladowanie którego wcześniej nie było.

gdyby uruchomił Ci się wyntylator to trzeba uważać zeby w niego ręki nie włozyć

@fullxda
ja zakładam że z racji bezpieczeństwa tak to zostało skonstruowane że w razie kłopotów ze sterowaniem to w zaworze sprężyna ma otwierać upust. Więc wątpie że to sama klapka się zacięła, ja stawiam na brak podciśnienia na gruszce.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 85 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO