|
Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sporting16v |
#816304 Wysłany:
11 Gru 2016, 18:44; Temat postu: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wałków |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016, Posty: 5
|
Siemka, jestem tu nowy więc od razu się przedstawię, jestem Seweryn, śmigam punto 2 sporting z 2001 1.2 16v.Zacznijmy od początku,wymieniałem rozrząd w moim punto i przy okazji chciałem tez wymienić uszczelkę między głowicą a obudową wałków rozrządu.Wałek, zablokowany imbusem 10, wał ustawiony za pomocą 2 elektrod na 1 i 2 cylindrze, równiutko obok siebie,ściągnąłem obudowę wałków i hydropopychacze z racji ze są wsadzane od spodu kilka zostało w głowicy a kilka spadło koło zaworów więc się pomieszały, nie przejąłem się tym zbytnio.Wyczyściłem wszystko popychacze wsadziłem na miejsca, przykręciłem obudowę,poskładałem wszystko do kupy.Przekręciłem kluczem silnik więcej niz 2 obroty, sprawdziłem rozrząd ok, odpalam i.... silnik odpalił ale chodzi na 3 cylindrach , co jest pięć myślę , iskra, świece, wtryski, sprawdzone sprawne, tłok i świeca 4 cylindra morka.Po drodze sprawdziłem jeszcze rozrząd kilka razy czy jest dobrze i jest idealnie, ściągnąłem znowu obudowę, wałków mierze ciśnienie, 10-10-2-4 bar jakim cudem , dlaczego tak, przychodzi mi na myśl ze przez te hyropopychacze wsadzone nie w tej kolejności co były wcześniej ale każdemu kto ściągał obudowę popychacze wyleciały, głowicy jeszcze nie ściągnąłem, ale jest wkurw na maxa bo silnik kręcił się lekko(wykręcone świece) i bez żadnych problemów, nawet stuku, puknięcia najmniejszego nie było słychać.Co jest pięć panowie, jak ochłonę z nerwów to sprawdzę jeszcze raz ciśnienie sprężania bo mierzyłem go manometrem wciskanym(taki z gumowym stożkiem) i może uciekło bokiem.Czy ktoś może mi powiedzieć co zrobiłem źle. Pozdrawiam i czekam na odp.
|
|
Góra |
|
|
|
|
czech22 |
#816335 Wysłany:
12 Gru 2016, 11:58; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Kolego czy wiesz, że przed ściągnięciem podkłada się specjalne blachy po to, aby szklanki nie wypadły. Druga sprawa to sprawdż jeszcze raz ciśnienie i jak będzie takie niskie, to tu tkwi problem. Świeca mokra, bo nie ma jak zapalić mieszanki. Po prostu ucieka. Jeżeli tak się dzieje, to powinno z rury czuć benzynę. Widocznie zawór się nie domyka. Ot taka moja teoria.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#816340 Wysłany:
12 Gru 2016, 13:12; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Podnieś przedni koło, wrzuć 4, 5 bieg i pokręć kołem. Zrób parę dobrych obrotów. Później odpal silnik daj znać czy się poprawiło.
|
|
Góra |
|
|
sporting16v |
#816485 Wysłany:
15 Gru 2016, 21:55; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016, Posty: 5
|
Ciśnienie na 1 2 3 cyl w normie 4 cyl 4bary max, świeca mokra, myślę nad rozrządem bo juz nie ufam tym blokadom.Jutro powinien przyjść mi interfejs i sprawdziłbym o ile stopni ucieka.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#816507 Wysłany:
16 Gru 2016, 10:39; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Pamiętaj, że podczas ustawiania rozrządu tłok I cylindra podczas kręcenia wałem musi iść w dół. Wtedy nie ma bata musi być dobrze ustawiony. Głębokość tłoków odmierzałem metalem[ prętem] z wycieraczki. Idealnie się do tego nadaje, bo jest ząbkowany.
Ostatnio edytowany przez czech22, 16 Gru 2016, 10:40, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#816508 Wysłany:
16 Gru 2016, 10:39; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Wydaje mi się że to nie może być źle ustawiony rozrząd. Wtedy ciśnienie sprężania spadłoby o mniejsze i większe wartości na każdym cylindrze. Ustaw silnik tak żeby w czwartym cylindrze zawory były zamknięte, a przez otwór świecy zapłonowej podaj powietrze pod ciśnieniem z kompresora, najlepiej przez pistolet do pompowania kół ( będziesz miał pogląd czy ciśnienie w cylindrze spada). Nasłuchuj przy dolocie i wydechu czy nie ma odgłosu uciekającego powietrza. Ta metoda pozwoli Ci sprawdzić szczelność zaworów, oraz ewentualną możliwość podwieszenia się któregoś z zaworów.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#816509 Wysłany:
16 Gru 2016, 10:44; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Jeszcze zastanawiam się nad tym, czy szklanki do wydechu i wylotu nie są inne. Może to jest przyczyną niedomykania się zaworu.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#816510 Wysłany:
16 Gru 2016, 11:15; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
wg Eper-a nie ma różnicy pomiędzy popychaczem na zaworze ssącym i wydechowym. Wcale bym sie nie zdziwił, czy mu czasem kawałek elektrody nie został w cylindrze. Przeczytajcie uważnie to co pisze w pierwszym poście: "Po drodze sprawdziłem jeszcze rozrząd kilka razy czy jest dobrze i jest idealnie, ściągnąłem znowu obudowę, wałków mierze ciśnienie, 10-10-2-4 bar jakim cudem"czyli sprawdzał kompresje bez czapki, czyli wszystkie zawory zamknięte. Nie wiem jak tą kompresje zmierzył
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#816511 Wysłany:
16 Gru 2016, 12:06; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Zawory zamknięte. Świece odkręcone i mierzysz. Chyba w taki sposób.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#816517 Wysłany:
16 Gru 2016, 14:12; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Nie żartuj, w jaki sposób cylinder zassie powietrze które później musi sprężyć?
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#816530 Wysłany:
16 Gru 2016, 19:34; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Taka ewentualność, że powietrze wchodzi przez otwór w świecy. Następnie wkładasz przyrząd i sprężasz. Jednak to taka spekulacja, niech się autor wypowie.
|
|
Góra |
|
|
sporting16v |
#816535 Wysłany:
16 Gru 2016, 22:33; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016, Posty: 5
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#816538 Wysłany:
17 Gru 2016, 00:07; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Przestaw wał korbowy w prawo o 1 ząbek, sam stwierdzasz że znaki na dole się Ci nie pokrywają a nie sam tego nie korygujesz. [ Dodano: 17 Gru 2016, 00:07 ]czech22 napisał(a): Taka ewentualność, że powietrze wchodzi przez otwór w świecy. Następnie wkładasz przyrząd i sprężasz. Jednak to taka spekulacja, niech się autor wypowie. Żeby sprawdzić ciśnienie sprężania musi zajść odpowiednia dynamika wymiany powietrza przez cylinder, nie mów że sprawdziłbyś w ten sposób sprężanie jeszcze kręcąc może kluczem wałem korbowym. Poprawnie ciśnienie sprężania sprawdza się na kompletnym silniku z sprawnym i dobrze ustawionym rozrządem. Wykręcasz tylko świece zapłonowe, a w ich miejsce wkręcasz manometr. Sprawdzając kręcisz rozrusznikiem kilka sekund i dopiero wtedy sprawdzasz jakie max. ciśnienie Ci nabiło na manometrze.
|
|
Góra |
|
|
sporting16v |
#816543 Wysłany:
17 Gru 2016, 09:53; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016, Posty: 5
|
Tłoki są w odpowiedniej pozycji , a trzpień nie jest równo z czujnikiem więc o co w tych chodzi, jeżeli koło wału korbowego jest na klinie i nie ma możliwości przestawienia, chyba że przestawię i stwierdzę tylko organoleptycznie czy trzpień jest na przeciwko czujnika, lecz wtedy tłok 2 cylindra będzie wyżej niż pierwszego i rozrząd będzie nie poprawnie ustawiony według serwisówki.Zamówiłem endoskop ale będzie w tygodniu chętnie zajrzał bym do cylindra.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#816545 Wysłany:
17 Gru 2016, 11:27; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
steyr, Wiem o tym. Taki w ciemię bity to znowu nie jestem. Trochę namąciłem i nie wiem po co. Akurat w tym silniku wymieniałem UPG. Po złożeniu odpalił bez problemu, więc co nieco wiem .
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#816587 Wysłany:
18 Gru 2016, 00:48; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
W takim wypadku sprawdź klin na wale, cudów nie ma.
|
|
Góra |
|
|
sporting16v |
#816696 Wysłany:
20 Gru 2016, 00:30; Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016, Posty: 5
|
Po raz trzeci ściągnąłem obudowę wałków wszystko dokładnie obejrzałem, czy popychacze chodzą płynnie czy dochodzą do końca, czy nie ma podkładek regulacyjnych wszystko jest ok, podkładek nie znalazłem. Zamieniłem 4 popychacze z drugiego cylindra na ten uparty czwarty gar i zacząłem wszystko skręcać.Obudowę dokręciłem na 20Nm, ustawiłem rozrząd, otworzyłem przepustnice i mierze 18-18-17,5-10,5 kompresja wróciła , wlałem z 15ml oleju w czwarty cylinder,zakręciłem kilka obrotów i wykonałem pomiar, zamkną skale w manometrze .Zakręciłem świece, fura odpaliła od strzała pracując na wszystkie cylindry.Przy drugim ściągnięciu obudowy wałków też, zamieniłem popychacze i to nic nie dało więc przyczyna nie do końca jest jasna albo to popychacze albo zapieczone pierścienie na tłoku.Jutro składam resztę podzespołów, przejadę się i dam znać czy wszystko ok.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|