You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #816304 Wysłany: 11 Gru 2016, 18:44; 
 Temat postu: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wałków
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016,
Posty: 5
Siemka, jestem tu nowy więc od razu się przedstawię, jestem Seweryn, śmigam punto 2 sporting z 2001 1.2 16v.Zacznijmy od początku,wymieniałem rozrząd w moim punto i przy okazji chciałem tez wymienić uszczelkę między głowicą a obudową wałków rozrządu.Wałek, zablokowany imbusem 10, wał ustawiony za pomocą 2 elektrod na 1 i 2 cylindrze, równiutko obok siebie,ściągnąłem obudowę wałków i hydropopychacze z racji ze są wsadzane od spodu kilka zostało w głowicy a kilka spadło koło zaworów więc się pomieszały, nie przejąłem się tym zbytnio.Wyczyściłem wszystko popychacze wsadziłem na miejsca, przykręciłem obudowę,poskładałem wszystko do kupy.Przekręciłem kluczem silnik więcej niz 2 obroty, sprawdziłem rozrząd ok, odpalam i.... silnik odpalił ale chodzi na 3 cylindrach :shock: , co jest pięć myślę , iskra, świece, wtryski, sprawdzone sprawne, tłok i świeca 4 cylindra morka.Po drodze sprawdziłem jeszcze rozrząd kilka razy czy jest dobrze i jest idealnie, ściągnąłem znowu obudowę, wałków mierze ciśnienie, 10-10-2-4 bar jakim cudem :cyclopsani: , dlaczego tak, przychodzi mi na myśl ze przez te hyropopychacze wsadzone nie w tej kolejności co były wcześniej ale każdemu kto ściągał obudowę popychacze wyleciały, głowicy jeszcze nie ściągnąłem, ale jest wkurw na maxa bo silnik kręcił się lekko(wykręcone świece) i bez żadnych problemów, nawet stuku, puknięcia najmniejszego nie było słychać.Co jest pięć panowie, jak ochłonę z nerwów to sprawdzę jeszcze raz ciśnienie sprężania bo mierzyłem go manometrem wciskanym(taki z gumowym stożkiem) i może uciekło bokiem.Czy ktoś może mi powiedzieć co zrobiłem źle. Pozdrawiam i czekam na odp. :cheese:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #816335 Wysłany: 12 Gru 2016, 11:58; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Kolego czy wiesz, że przed ściągnięciem podkłada się specjalne blachy po to, aby szklanki nie wypadły. Druga sprawa to sprawdż jeszcze raz ciśnienie i jak będzie takie niskie, to tu tkwi problem. Świeca mokra, bo nie ma jak zapalić mieszanki. Po prostu ucieka. Jeżeli tak się dzieje, to powinno z rury czuć benzynę. Widocznie zawór się nie domyka.
Ot taka moja teoria.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816340 Wysłany: 12 Gru 2016, 13:12; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Podnieś przedni koło, wrzuć 4, 5 bieg i pokręć kołem. Zrób parę dobrych obrotów. Później odpal silnik daj znać czy się poprawiło.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816485 Wysłany: 15 Gru 2016, 21:55; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016,
Posty: 5
Ciśnienie na 1 2 3 cyl w normie 4 cyl 4bary max, świeca mokra, myślę nad rozrządem bo juz nie ufam tym blokadom.Jutro powinien przyjść mi interfejs i sprawdziłbym o ile stopni ucieka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816507 Wysłany: 16 Gru 2016, 10:39; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Pamiętaj, że podczas ustawiania rozrządu tłok I cylindra podczas kręcenia wałem musi iść w dół. Wtedy nie ma bata musi być dobrze ustawiony. Głębokość tłoków odmierzałem metalem[ prętem] z wycieraczki. Idealnie się do tego nadaje, bo jest ząbkowany.


Ostatnio edytowany przez czech22, 16 Gru 2016, 10:40, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #816508 Wysłany: 16 Gru 2016, 10:39; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Wydaje mi się że to nie może być źle ustawiony rozrząd. Wtedy ciśnienie sprężania spadłoby o mniejsze i większe wartości na każdym cylindrze. Ustaw silnik tak żeby w czwartym cylindrze zawory były zamknięte, a przez otwór świecy zapłonowej podaj powietrze pod ciśnieniem z kompresora, najlepiej przez pistolet do pompowania kół ( będziesz miał pogląd czy ciśnienie w cylindrze spada). Nasłuchuj przy dolocie i wydechu czy nie ma odgłosu uciekającego powietrza. Ta metoda pozwoli Ci sprawdzić szczelność zaworów, oraz ewentualną możliwość podwieszenia się któregoś z zaworów.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816509 Wysłany: 16 Gru 2016, 10:44; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Jeszcze zastanawiam się nad tym, czy szklanki do wydechu i wylotu nie są inne. Może to jest przyczyną niedomykania się zaworu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816510 Wysłany: 16 Gru 2016, 11:15; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
wg Eper-a nie ma różnicy pomiędzy popychaczem na zaworze ssącym i wydechowym. Wcale bym sie nie zdziwił, czy mu czasem kawałek elektrody nie został w cylindrze. Przeczytajcie uważnie to co pisze w pierwszym poście:

"Po drodze sprawdziłem jeszcze rozrząd kilka razy czy jest dobrze i jest idealnie, ściągnąłem znowu obudowę, wałków mierze ciśnienie, 10-10-2-4 bar jakim cudem"

czyli sprawdzał kompresje bez czapki, czyli wszystkie zawory zamknięte. Nie wiem jak tą kompresje zmierzył :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816511 Wysłany: 16 Gru 2016, 12:06; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Zawory zamknięte. Świece odkręcone i mierzysz. Chyba w taki sposób.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816517 Wysłany: 16 Gru 2016, 14:12; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Nie żartuj, w jaki sposób cylinder zassie powietrze które później musi sprężyć?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816530 Wysłany: 16 Gru 2016, 19:34; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Taka ewentualność, że powietrze wchodzi przez otwór w świecy. Następnie wkładasz przyrząd i sprężasz. Jednak to taka spekulacja, niech się autor wypowie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816535 Wysłany: 16 Gru 2016, 22:33; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016,
Posty: 5
Załatwiłem sobie oryginalne blokady z serwisu , zablokowałem złożyłem wszystko według autodaty , trzpienie w świecach równo i zablokowany wałek, tylko według autodaty trzpień ustalający dla koła pasowego ma być na przeciwko czujnika kąta pochylenia wału korbowego a nie jest na przeciwko, mimo tego poskładałem i nadal pali na 3 gary.Ciśnienie z czapką 16-16-16-3,5 a bez czapki mierzony na spokojnie 10-10-10-10 z czego przyrząd czasami zaniżał pomiar dlatego we wcześniejszym poście napisałem inne wartości.Jak by zawory dostały to ciśnienie by uciekało przy pomiarze bez czapki więc nadal zastanawiam się w czym tkwi problem, przypomnę jeszcze przy pierwszym ustawianiu rozrządu i kręceniu wałem na sucho silnik kręcił się lekko i bez żadnych problemów, zresztą przy każdym ustawianiu przed odpaleniem kręcę kluczem silnik.Koło wałka rozrządu dokręcane za każdym razem na 120Nm tak jak w serwisówce.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816538 Wysłany: 17 Gru 2016, 00:07; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Przestaw wał korbowy w prawo o 1 ząbek, sam stwierdzasz że znaki na dole się Ci nie pokrywają a nie sam tego nie korygujesz.

[ Dodano: 17 Gru 2016, 00:07 ]

czech22 napisał(a):
Taka ewentualność, że powietrze wchodzi przez otwór w świecy. Następnie wkładasz przyrząd i sprężasz. Jednak to taka spekulacja, niech się autor wypowie.


Żeby sprawdzić ciśnienie sprężania musi zajść odpowiednia dynamika wymiany powietrza przez cylinder, nie mów że sprawdziłbyś w ten sposób sprężanie jeszcze kręcąc może kluczem wałem korbowym. Poprawnie ciśnienie sprężania sprawdza się na kompletnym silniku z sprawnym i dobrze ustawionym rozrządem. Wykręcasz tylko świece zapłonowe, a w ich miejsce wkręcasz manometr. Sprawdzając kręcisz rozrusznikiem kilka sekund i dopiero wtedy sprawdzasz jakie max. ciśnienie Ci nabiło na manometrze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816543 Wysłany: 17 Gru 2016, 09:53; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016,
Posty: 5
Tłoki są w odpowiedniej pozycji , a trzpień nie jest równo z czujnikiem więc o co w tych chodzi, jeżeli koło wału korbowego jest na klinie i nie ma możliwości przestawienia, chyba że przestawię i stwierdzę tylko organoleptycznie czy trzpień jest na przeciwko czujnika, lecz wtedy tłok 2 cylindra będzie wyżej niż pierwszego i rozrząd będzie nie poprawnie ustawiony według serwisówki.Zamówiłem endoskop ale będzie w tygodniu chętnie zajrzał bym do cylindra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816545 Wysłany: 17 Gru 2016, 11:27; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
steyr, Wiem o tym. Taki w ciemię bity to znowu nie jestem. Trochę namąciłem i nie wiem po co. Akurat w tym silniku wymieniałem UPG. Po złożeniu odpalił bez problemu, więc co nieco wiem .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816587 Wysłany: 18 Gru 2016, 00:48; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
W takim wypadku sprawdź klin na wale, cudów nie ma.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #816696 Wysłany: 20 Gru 2016, 00:30; 
 Temat postu: Re: Dziwny przypadek przy wymianie uszczelki pod obudowa wał
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2016,
Posty: 5
Po raz trzeci ściągnąłem obudowę wałków wszystko dokładnie obejrzałem, czy popychacze chodzą płynnie czy dochodzą do końca, czy nie ma podkładek regulacyjnych wszystko jest ok, podkładek nie znalazłem. Zamieniłem 4 popychacze z drugiego cylindra na ten uparty czwarty gar i zacząłem wszystko skręcać.Obudowę dokręciłem na 20Nm, ustawiłem rozrząd, otworzyłem przepustnice i mierze 18-18-17,5-10,5 kompresja wróciła :D , wlałem z 15ml oleju w czwarty cylinder,zakręciłem kilka obrotów i wykonałem pomiar, zamkną skale w manometrze :lol: .Zakręciłem świece, fura odpaliła od strzała pracując na wszystkie cylindry.Przy drugim ściągnięciu obudowy wałków też, zamieniłem popychacze i to nic nie dało więc przyczyna nie do końca jest jasna albo to popychacze albo zapieczone pierścienie na tłoku.Jutro składam resztę podzespołów, przejadę się i dam znać czy wszystko ok. :wink:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO