You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 17:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #817594 Wysłany: 10 Sty 2017, 20:58; 
 Temat postu: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jałowym
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2010,
Posty: 29
Sytuacja następująca.
Odpalam auto po nocy w obecnych temperaturach. Odpala z lekkim zgrzytem, smrodzi spalinami tak, że czuć w środku (ale nie z wentylacji).
Ruszam - auto ledwo jedzie = nie ma mocy. W miarę upływu kilometrów nabiera mocy i jedzie w miarę normalnie, chociaż przy gwałtownym dodaniu gazu mocy nie ma, jakby się dławił. Spalin już nie czuć. Dojeżdżam do świateł, jałowe obroty jeszcze powyżej nominalnych bo jeszcze jedzie na ssaniu np. 900-1000, silnik chodzi równo.
Jadę dalej i znowu stop, ssania już raczej nie ma bo obroty +/- 750. Ale silnik zaczyna chodzić nierówno, lekko trzęsie całą budą.
I tu najdziwniejsza dla mnie sprawa - jest powtarzalność w tej nierównej pracy tzn. chodzi tak w granicach 720-780 (i nieco niżej) obrotów przez ok. 10 sekund po czym obroty rosną do ponad 800, czasami do 900, znów spadają do 720-780, znowu są na tym poziomie przez 10 sekund i tak dalej cykl się powtarza.
Tutaj jest film jak to wygląda na elektronicznym obrotomierzu: https://www.youtube.com/watch?v=rn0XV7rfM_4
Generalnie konkluzja jest taka, że jak się rozgrzeje to jedzie w miarę normalnie i spokojnie rozpędza się do 120-130 km/h ale z pedałem wciśniętym mniej więcej do połowy. Idzie to bardzo mozolnie. Jak wcisnę do dechy auto nie ma mocy, wręcz zwalnia, dławi się. No i ta dziwna sprawa na jałowych obrotach. Dodam jeszcze, że moim zdaniem drastycznie wzrosło spalanie, nie wiem ile pali, ale wskazówka opada bardzo szybko - szybciej niż zwykle.
Świece i kable wymienione na jesieni na nowe. Dzisiaj zdjąłem filtr powietrza - bez filtra pracuje tak samo. Zdjąłem przepustnicę i przeczyściłem - bez zmian. Sprawdziłem też cewki i to nie one. Co to więc może być?
Może to jedynie zbieg okoliczności, ale dodam, że stało się to po tych największych mrozach -20 stopni.

_________________
Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #817612 Wysłany: 11 Sty 2017, 08:11; 
 Temat postu: Re: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jał
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Proponuje podpiąć pod komputer. Trudno cokolwiek spekulować. Ewentualnie coś z dawkowaniem paliwa. Może to wina mrozów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817630 Wysłany: 11 Sty 2017, 14:51; 
 Temat postu: Re: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jał
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2010,
Posty: 29
Czy jakiś darmowy-ogólnodostępny program wystarczy?
Pamiętam, że kiedyś było coś takiego jak FiatECUscan.

_________________
Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817632 Wysłany: 11 Sty 2017, 15:24; 
 Temat postu: Re: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jał
Offline
Puntoświr

Imię: Bart
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 25 Gru 2015,
Posty: 251
popoatrz jeszcze w pompe paliwa... może coś się przytyka...

_________________
Image - PIIFL z LPG - jako II wł i km lecą :)
Image - Suzuki Swift *2012 +2016 - od nowości, przejechane 64tys
Image - Nissan Almera N16 *2010 +2012 - jako II wł , przejechane 30tys


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817655 Wysłany: 11 Sty 2017, 20:17; 
 Temat postu: Re: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jał
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2010,
Posty: 29
Dzisiaj sprawdziłem spalanie i wychodzi ponad 14 litrów/100 km.

Ponawiam pytanie o program diagnostyczny - czy jakimś ogólnodostępnym programem da się sprawdzić co nie gra?
Interfejs OBD2 mam.

_________________
Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817658 Wysłany: 11 Sty 2017, 21:18; 
 Temat postu: Re: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jał
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 87
Pomógł: 1
głupie obd2 na BT pod androidem wskaże Ci błędy ECU


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818022 Wysłany: 18 Sty 2017, 11:35; 
 Temat postu: Re: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jał
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2010,
Posty: 29
Program nie wykrył żadnych błędów.
Co ciekawe po odpuszczeniu mrozu - podczas ostatniej odwilży kiedy temperatura była w okolicach zera praca auta wróciła do normy tzn.:
1. spalanie spadło z 14l/100km na 6,5l/100km
2. auto znowu miało moc w pełnym zakresie obrotów zarówno na zimnym i ciepłym, nie było szarpania, dławienia itd.
3. pracowało stabilnie na jałowych obrotach

Dzisiaj w nocy było -8 i znowu zaczęło się coś dziać z obrotami na jałowym. Zaczęły falować identycznie jak poprzednio.
Innych nieprawidłowości jednak nie zauważyłem póki co.
Auto ma moc.
Nie wiem jak spalanie, ale parę dni ma być mróz, więc się okaże.

Wniosek - wydaje mi się, że coś zamarza i powoduje takie problemy.
Tylko zagadka co????
Trochę to dla mnie dziwne bo jeżdżę na dość długich odcinkach (np. ~30 km) i wydaje mi się, że w tym czasie temperatura w komorze silnika powinna "rozmrozić" wszystko co tam jest. Jak sądzicie?

_________________
Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818043 Wysłany: 18 Sty 2017, 22:58; 
 Temat postu: Re: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jał
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 87
Pomógł: 1
A jak serwis auta? Kiedy wymieniane były płyny eksploatacyjne, rozrząd?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820487 Wysłany: 08 Mar 2017, 17:02; 
 Temat postu: Re: niemoc po gwałtownym wciśnięciu gazu,dziwna praca na jał
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2010,
Posty: 29
Przyczyną był brudny map sensor.
Po wyjęciu i wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.

_________________
Fiat Punto II
1.2 8V (2000 r.)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO