You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #817769 Wysłany: 14 Sty 2017, 14:23; 
 Temat postu: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 01 Maj 2016,
Posty: 41
Hej,

pytanie jak to w temacie. Auto ma służyć jako daily. Szukam AGP tak naprawdę, ale APE widzę jest trochę łatwiej znaleźć. Nie ukrywam, że też bardziej mnie się podoba - wygląda trochę nowocześniej. Natomiast jak rozmawiam pośród mechaników to wszyscy jednogłośnie twierdzą że moduł MultiAir lubi się psuć - większym zaufaniem cieszą się klasyczne rozwiązania. Czy to prawda? Może ktoś ma porównanie między AGP i APE i udzieli mi informacji? O tych zamarzających linkach w APE wiem i tak samo o skrzyniach w AGP. Pytanie jak tam z turbinami? Zdarzają się Wam awarie?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #817824 Wysłany: 15 Sty 2017, 09:54; 
 Temat postu: Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Roczniki > 2013 można spokojnie kupować, może być rocznik wcześniejszy ale z wymienianym modułem w 2013 i później.

Ja bym łyknął taki z nie wymienionym, ale pod warunkiem, że zejdzie z ceny o 2-2,5k :E :E :E

Oczywiście z daleka od egzemplarzy jak ktoś lał olej o innych parametrach niż dopuszcza producent (5W40, ACEA C3) (chyba ze zejdzie z ceny o te 2-2,5k) i wymieniał rzadziej niż 20 000km lub rok ;) (takiego bym nie brał :P )

Taka jest moja opinia na ten temat ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817950 Wysłany: 16 Sty 2017, 21:55; 
 Temat postu: Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 01 Maj 2016,
Posty: 41
Ok - to zwrócę na to uwagę:). Dzięki. Ktoś coś jeszcze dorzuci?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818275 Wysłany: 23 Sty 2017, 19:27; 
 Temat postu: Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 30 Lis 2016,
Posty: 16
ipIV napisał(a):
Roczniki > 2013 można spokojnie kupować, może być rocznik wcześniejszy ale z wymienianym modułem w 2013 i później.

Ja bym łyknął taki z nie wymienionym, ale pod warunkiem, że zejdzie z ceny o 2-2,5k :E :E :E

Oczywiście z daleka od egzemplarzy jak ktoś lał olej o innych parametrach niż dopuszcza producent (5W40, ACEA C3) (chyba ze zejdzie z ceny o te 2-2,5k) i wymieniał rzadziej niż 20 000km lub rok ;) (takiego bym nie brał :P )

Taka jest moja opinia na ten temat ;)


Czy właśnie tyle kosztuje potencjalna naprawa modułu MultiAir? Ogólnie to naprawdę częsty problem w Punto Evo? Bardzo poważnie zastanawiam się nad 1.4 105KM. Na tyle poważnie, że ryzykowałbym nawet potencjalną wymianę uszkodzonego modułu. W ASO koszty są znacznie wyższe?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818319 Wysłany: 24 Sty 2017, 22:14; 
 Temat postu: Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 01 Maj 2016,
Posty: 41
Ja też się zastanawiam dość mocno. Z jednej strony AGP mi bardziej leży pod względem wyglądu z zewnątrz, ale APE z drugiej strony trochę nowsza konstrukcja i tak ten MultiAir mnie zastanawia. Może ktoś jeszcze podzieli się swoimi doświadczeniami?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818334 Wysłany: 25 Sty 2017, 10:19; 
 Temat postu: Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Na razie w Viagrze przejechałem 1.4 MA II Turbo 140KM ponad 11400km, nadal jeździ :P
Jeśli ktoś dba o wymianę oleju maks do 15kkm, filtr itd, to nie ma się czego bać. Z turbinką ładnie ciągnie 1512kg zviagrowanej 500-ki :wink:

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #819729 Wysłany: 21 Lut 2017, 22:36; 
 Temat postu: Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 01 Maj 2016,
Posty: 41
Ja już śmigam MA od 3 tygodni - póki co jest spoko :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820378 Wysłany: 06 Mar 2017, 22:32; 
 Temat postu: Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Alicja
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 07 Paź 2012,
Posty: 652
1.4 105 kucy MA.... przejechane ponad 120 tyś. Nic się nie dzieje jeżeli chodzi o sam moduł. a silnik przyjemny ;)

_________________
Puntolot czyli MultiAir z podtlenkiem gazotu :E oraz do tego Mały Starszy Brat - Fiat 126pe ! :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #820894 Wysłany: 16 Mar 2017, 21:45; 
 Temat postu: Re: Jak to jest z tym MultiAir-em?
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 23 Kwi 2015,
Posty: 28
Ja mam MultiAir i jestem mega zadowolony! Auto sprawne. BEZAWARYJNE! Osobiście polecam :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO