You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #591718 Wysłany: 20 Cze 2012, 12:50; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Wrz 2011,
Posty: 162
nie rozumiem 'pytania'..

_________________
Było Grande Punto Sport 1.9 mjtd - 166KM, 337Nm. Cinsoft.pl mod, EGR OFF
Było Subaru Impreza WRX
Jest Rodzinne Auto ;-)
Ogłoszenia Samochody Osobowe - Fiat


Góra
 Profil  
 

 
 Post #591719 Wysłany: 20 Cze 2012, 12:51; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
riDER napisał(a):
Podeślij, możebyć i na priv, wykres proszę - chętnie porównam :)


ok podaj maila na priv

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591721 Wysłany: 20 Cze 2012, 12:52; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
adrian1203 napisał(a):
wydaje mi sie ze gdy auto postoi na duzym sloncu jakis czas i bardzo sie nagrzeje, to "zimny" silnik jest strasznie mułowaty...

Czujnik temp powietrza podaje jego wysoką temperaturę (czyli ubogą mieszankę) a czujnik temp silnika podaje niską i może z tego powodu odczuwalny jest muł?
Przynajmniej w benzyniaku by to tak można było wytłumaczyć

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591765 Wysłany: 20 Cze 2012, 15:42; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
adrian1203 napisał(a):
o właśnie mam pytanie, nie tyle o chiptuning co o temperaturę.. wydaje mi sie ze gdy auto postoi na duzym sloncu jakis czas i bardzo sie nagrzeje, to "zimny" silnik jest strasznie mułowaty...

bo maly multijet jak ruszasz to ciagnie powietrze bardzo cieple i dopiero jak sie rozpedzisz to zasysa juz zimniejsze niz te ktore bylo w dolocie gdy stales na slońcu,przez to do samochodów wsadzają coraz większe intercoolery które jak chyba wiesz sa chlodnicami powietrza doladowującego do turbinki

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591799 Wysłany: 20 Cze 2012, 17:32; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Kwi 2012,
Posty: 158
Pomógł: 1
pytanie brzmiało czy to norma czy coś jest nie tak ;)

_________________
Grande Punto 1.3 90KM 2008r.
- EGR OFF
- Przyciemnione szyby
- Nakładki progów/podstopnica
- Czujniki parkowania Valeo
- Skórzana kierownica/gałka zmiany biegów
- Tempomat
ToDo:
- 110KM Mod


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591823 Wysłany: 20 Cze 2012, 18:57; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
dla tego silnika raczej norma ,tez tak mam iz nagrzany to muł amam tez 90 konnego multijeta :D ;ale tylko do paredziesięciu sekund potem tylko wielka turbodziura a od 1600 zaczyna odczuwalnie ciagnać

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #599446 Wysłany: 21 Lip 2012, 10:31; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Forumowicz

Imię: Jarek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 01 Kwi 2012,
Posty: 4
Witam,mam pytanie odnośnie chip boxa które oferowane są przez różne firmy na allegro ma GP 1,3 JTD 75km,czy poprawią faktycznie cokolwiek nie potrzebuję cudów,może ktoś z was to ma i coś powie na ten temat.
Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #599448 Wysłany: 21 Lip 2012, 10:50; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
te za 50 zł sobie odpuść bo to rezystor w pudełku,podobno dosyć dobre są firmy psi,v-techa które są wielokanałowe sterują cisnieniem na railu,doładowaniem i kątem wtrysku ale cena taka że już można chipa zapodać z hamownią który to jak wiadomo modyfikuje więcej parametrów jak box np.można zmieniać dawki wtrysku pilotujacego;głownego; czas itp i więcej można z silniczka wyciągnąć jak masz okazyjnie kupic firmowego boxa za 200-400 oczywiście że używanego bo nowy to od 800 to myśle że warto kupić tylko trzeba wtedy używać samochodu z głową i nie jeżdzić cały czas z nogą w podłodze bo pompa raill i sprzęgło mogą tego nie wytrzymać tylko korzystać z większej mocy podczas wyprzedzania itp. choć na chiptunerzy odradzają ale ja czytałem na forum toyoty że nie narzekają jeżdża i nic sie nie dzieje ale w toyotach ze sterowaniem denso czyli 2.0 i 2.2 d4d nie mozna chipa wgrac tylko breloczek ale w 1,4 d4d jest sterownik boscha i tam mozna chipsa zapodać u ciebie w 1.3 jest magneti marelli i jak masz auto na gwarancji to raczej tylko box bo żeby wgrać czipa to trzeba sterownik otwierac i nie da się tego przez kabel jak w tdi

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #599462 Wysłany: 21 Lip 2012, 13:13; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Wszystko fajnie ale box to raczej złe rozwiązanie. Dlaczego? Wirus powinien być dopasowany do konkrektnego auta. Każdy silnik jest w innym stanie technicznym, dysponuje inną rzeczywistą mocą i momentem. Do tego dochodzi stan sprzęgła. Wkładając box'a nie wiesz czy np. silnik nie będzie kopcił albo czy sprzęgło nie będzie się ślizgać z powodu zbyt wysokiego momentu. Dlatego robiąc normalnego wirusa robi się kilka lub nawet kilkanaście pomiarów na hamowni zanim uzyska się zadawalający wynik.

Przykład z moim autem: po zrobieniu programu na 115 KM było już spore kopcenie, po stopniowym zmniejszaniu mocy i kolejnych próbach na hamowni, Cinek doszedł do 110 KM - wtedy było już ok. W sumie podczas całej sesji tych pomiarów było chyba 10.

Zresztą wystarczy wejść na jego stronę i porównać auta z identycznymi silnikami - za każdym razem wynik jest nieco inny, głównie ze względu na stan silnika (wtryski, rial, pompa) albo sprzęgła.

A od tych tanich box'ów za 300 - 400 zł i tańszych to w ogóle z daleka bo nie robią nic więcej jak zwiększenie dawki wtryskiwanego paliwa...

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600611 Wysłany: 27 Lip 2012, 15:27; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory? :D

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600615 Wysłany: 27 Lip 2012, 16:28; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
fullxda napisał(a):
hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory? :D


To wtrysk musi Ci bardzo mocno przelewać jak na czarno kopci, nie powinno się robić softu dopóki nie będzie silnik sprawny. Przed wirusem na pewno auto zostanie zlogowane i w razie potrzeby naprawione. Kopcić nie powinno po sofcie, chyba, że bardzo mocny wirus.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600618 Wysłany: 27 Lip 2012, 16:51; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
w necie teraz czytam iz przy bucie ;nawet to i w nowym dieslu z dpf-em musi przykopcić ,praw fizyki sie nie zmieni paliwo dolane przy bucie z dołu nie ma prawa sie dopalic poniewaz brakuje powietrza bo turbo jeszcze nie pompuje tak wyczytalem na forum alf,ja nie mam zasłony dymnej przy bucie ale potrafi przykopcic ale widzę jakie auto za mna jedzie wiec jest chyba okej :>

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600619 Wysłany: 27 Lip 2012, 17:02; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
fullxda napisał(a):
hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory? :D
Prze modem kopcił mi bardziej, teraz tak, że ja tego nie widzę w lusterkach ;) Podczas wizyty u Cinka auto było hamowane ok. 10 razy na różnych mapach tak aby znaleźć optymalne ustawienie przy którym nie będzie kopcenia. Marcin zaczął od maksimum co można było wyciągnąć z tej turbiny, czyli 115 KM ale wtedy waliło sadzą strasznie. Później stopniowo obniżał aż doszedł do 111 KM gdy kopcenie ustało :)

I tym się właśnie różni mod u specjalisty od box'a - wirus dopasowany jest do stanu technicznego auta i innych czynników :)

A co do samego kopcenia to racja, nawet nowy MultiJet drugiej generacji z DPF puszcza bąki jak się go gniecie - sprawdzane ostatnio w nowiutkim Grande znajomego ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600626 Wysłany: 27 Lip 2012, 18:19; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
czyli nie ma sadzy nie ma zabawy :> tak a propo obserwuje rozne samochody diesla na drodze i fakt przy spokojnej jeżdzie nie ma kopcenia ale przy bucie to już puszcaja baczka czyli tak ma byc ,może szło by tak zchipowac aby nawet przy bucie nie dymil ale trzeba by mu do 50 ps moc ograniczyć i moment jak w pandzie 1.1 :D to wtedy fajne super oszczędne toczydełko by było :D ale co to by był za chiptuning chyba superecotuning haha

[ Dodano: 27 Lip 2012 18:19 ]

hubik mogłbys jeszcze sprawdzic jakie masz czasy elastyczności 60-100 4 bieg i 80-120 5bieg po chipsie? komórką ze stoperem ja sprawdzałem w swoim w seri mam taka średnia z paru pomiarów oczywiście komorka ze stoperem w ręce a nie jakieś specjalistyczne urządzonko :> 60-100 4 ok 9sek 80-120 5 ok 13 sek oczywiście hubert jak bedzie bezpiecznie ;broń boże nie w godzinach szczytu w centrum warszawy :D zobaczymy ile chips potrafił ci urwac ze seryjnych pomiarów :>

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600680 Wysłany: 27 Lip 2012, 21:28; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Potestuję na A2 w przyszłym tygodniu ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600701 Wysłany: 27 Lip 2012, 23:41; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
Sprawne auto seryjne z DPFem nie ma prawa grama dymu puscic chyba ze reaktywuje filtr.
1.3 walą z rury bo EGR ma zwłokę jak jasna cholera.
Jeśli auto nadmiernie kopci to:
- nieszczelny dolot
- problem z EGRem
- wtryski
- syf w kolektorze ssącym - to trzeba sprawdzic

_________________
Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet :)

www.cinsoft.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600713 Wysłany: 28 Lip 2012, 01:49; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
CINEK_ napisał(a):
1.3 walą z rury bo EGR ma zwłokę jak jasna cholera.
No to teraz już wiem czemu po modzie i wyłączeniu EGR już nie widzę sadzy w lusterkach przy szybkim starcie ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600722 Wysłany: 28 Lip 2012, 07:23; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
cinek opisz fachowo dlaczego tak sie dzieje iż jak zawór egr niedomaga to samochód kopci? ja myślałem iz egr otwarty jest tylko na wolnych obrotach a przy jezdzie zamykany;tak by mi to wynikało z obserwacji fesem :) chyba ze jest tak jak napisałeś że jest zwłoka czyli jedziemy ;but w podloge a egr jeszce sie nie domknął i cała sadza w wydech ? dobrze myśle?

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600767 Wysłany: 28 Lip 2012, 13:06; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
CINEK_ napisał(a):

- syf w kolektorze ssącym - to trzeba sprawdzic


ale to się tyczy jak jest egr w układzie :> ?

[ Dodano: 28 Lip 2012 13:06 ]

fullxda napisał(a):
cinek opisz fachowo dlaczego tak sie dzieje iż jak zawór egr niedomaga to samochód kopci? ja myślałem iz egr otwarty jest tylko na wolnych obrotach a przy jezdzie zamykany;tak by mi to wynikało z obserwacji fesem :) chyba ze jest tak jak napisałeś że jest zwłoka czyli jedziemy ;but w podloge a egr jeszce sie nie domknął i cała sadza w wydech ? dobrze myśle?



Przede wszystkim masz gorące powietrze z wydechu, jak jest nie sprawny EGR to nie domyka się i miesza się ze schłodzonym powietrzem w IC w innych proporcjach.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #603252 Wysłany: 09 Sie 2012, 09:02; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
panowie mam pytanie do was szczególnie do cinka który jak wiemy jest bardzo dobrym tunerem :> ostatnio logowałem samochód pod kątem różnych parametrów i szczególnie parametry doładowania troszkę mnie zaniepokoiły;mianowicie oczekiwane ciśnienie doładowania powinno być 2282 mBar a przy przyspieszaniu gwałtownym dochodzi do 2489 ( oczywiście od tego trzeba odjąć rzeczywiste ciśnienie atmosferyczne w danej chwili tzn.około 1000) czy to oznacza że turbina przeładowywuje? bo hubik wczesniej gadał że ta turbinka orginalnie dmucha 1,25 bara po chipowaniu 1,35 max a mnie dochodzi prawie do 1,49 ? czy powodem moze byc zacinajaca sie zmienna geometria? bo ja żadnych objawów typu szarpanie,nierówne przyspieszanie nie mam a powinien jeszcze wyskoczyć check ,notlauf ( tryb awaryjny dla bezpieczeństwa turbiny)a ja nigdy checka nie miałem podczas gwałtownego przyspieszania,a może wszystko jest w normie?
Załącznik:


_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #603292 Wysłany: 09 Sie 2012, 12:17; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Najlepiej jak Cinek się wypowie. U mnie zacinał się EGR przez co turbina lekko przeładowywała w pewnym zakresie obrotów. Żadnego checka nie miałem i w sumie dopiero po chipie odczułem, że brakowało tej płynności w przyspieszeniu w tym zakresie obrotów gdzie EGR stwarzał problem.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #612719 Wysłany: 16 Wrz 2012, 23:08; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Lip 2012,
Posty: 912
Podobno sprzęgło (1.4 135 KM) wytrzymuje 400Nm. I czy to jest razem z kołem dwumasowym?

_________________
Punto 1,4 2012
Multiair Turbo 135 KM Lounge


Mój szrot

topic41590.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #613116 Wysłany: 18 Wrz 2012, 14:42; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
BartekP napisał(a):
Podobno sprzęgło (1.4 135 KM) wytrzymuje 400Nm. I czy to jest razem z kołem dwumasowym?


t-jet ma 2 mas, 400nm ? lol tam nie ma miejsca na porządne sprzęgło, klekotowe wytrzyma 400nm, ale użytkować trzeba z głową. Zresztą 400nm z bloku 1,4, nie wiem ile byś pojeździł na takim setupie....

BTW ale zaznaczyłeś to przyspieszenie do 100 na czerwono, w końcu inny fiat heh

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #613193 Wysłany: 18 Wrz 2012, 17:34; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Lip 2012,
Posty: 912
O tym sprzęgle myślał koleś z serwisu fiata jak się go zapytałem i tak stwierdził: Że dwumasowe i do 400 nm wytrzyma. Poza tym nie twierdze, że chce taki setup.

_________________
Punto 1,4 2012
Multiair Turbo 135 KM Lounge


Mój szrot

topic41590.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #613227 Wysłany: 18 Wrz 2012, 19:42; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
kazaa napisał(a):
lol tam nie ma miejsca na porządne sprzęgło, klekotowe wytrzyma 400nm, ale użytkować trzeba z głową

a to klekot ma inną skrzynie? czy tylko sprzęgło?
Noo 400nm, życzę Ci takich wyników :)
Ja słyszałem że na seryjnym setupie maks bezpieczeństwa to 200km/300nm, i to jest maks ile można wyciągnąć bez wymiany turbo na większe (ss). Zobaczymy.
Choociaż za granicą robią z ss'a grubo powyżej 200 koni i sprzęgła nie wymieniają, a tam chyba to samo co seryjnie w agp :roll:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO