You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 11:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #36931 Wysłany: 04 Sie 2007, 15:11; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk
Rejestracja: 04 Lut 2007,
Posty: 26
Kuba DST napisał(a):
Ostatnio myśle o chip tuningu. Nawet dzwoniłem jużdo firmy zajmującej siętym i moc wzrośnie do 120 KM a kosztuje to tylko 1250zł. Czyli sie opłaca. Chyba się :lol: zdecyduje

Hej :)
Podaj mi namiary na tą firmę....


Góra
 Profil  
 

 
 Post #36997 Wysłany: 05 Sie 2007, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 44
Panowie jeżeli chodzi o dieselka 1.3 to można z niego jeszcze wycisnąć około 15 koników i 60 Nm momentu, 75 KM da się zrobić na 95 KM i zysk 40 Nm. Wersja 120 KM pzyrost o około 25 KM i 60 Nm, natomiast 130 35 KM i 60 N i to wszystko w samochodach na gwarancji. Zmiana map poprzez złącze diagnostyczne tak, że serwis nawet tego nie zauważy:0 Koszt około 1800 PLN.

_________________
Stallo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37131 Wysłany: 06 Sie 2007, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
maciejd napisał(a):
samo chipowanie jako poprawienie mocy ma sens jedynie w dieslu.

Również w benzynie jeśli jest doładowana. Chiptuningowi poddaje się każdy silnik z turbiną. W wolnossącym dieslu też nie przyniesie żadnych widocznych rezultatów.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49801 Wysłany: 01 Paź 2007, 23:15; 
 Temat postu: Chipt
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
zuraw201 napisał(a):
ja teraz zbieram ok 1500zl w ADF Auto we Wroclawiu podnosza moc z 90KM na 115KM a moment z 200 na 260 i to wszytko na gwaracji ale musze jeszce tam pojechac i sie wiecej dowiedziec
Pozdrawiam


No no no, sporo ;) Więcej niż znacznie lepiej znane i poważane firmy tunerskie. NIe zastanawia cię to?

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49822 Wysłany: 01 Paź 2007, 23:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: TL, Zamość, Lublin
Rejestracja: 01 Paź 2007,
Posty: 75
mój wspólnik ma właśnie taki silnik podniósł właśnie do 115KM i fajnie śmiga ale strasznie dymi, zderzak czarny!! ten silnik i tak jest wyżyłowany!!

_________________
GP Sport, czarny, 1,9 160KM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49849 Wysłany: 02 Paź 2007, 08:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
kiler napisał(a):
ten silnik i tak jest wyżyłowany!!


Dokładnie - 90 KM nie jest zbyt dobry do tuningu ponieważ nie ma dużej rezerwy, wiadomo coś można wykręcić jeszcze :) ale nie wiem czy jest sens. Żeby coś konkretniej trzeba go zmodyfikować nie tylko softem ;)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49854 Wysłany: 02 Paź 2007, 09:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Zwrócę uwagę na jeszcze jedną sprawę - MJ 90KM ma tylko 10Nm więcej od MJ 75KM dlaczego? Ja uważam że Fiat ograniczył moment celowo obawiając się o trwałość skrzyni/sprzęgła.

Trochę się offtop zrobił, Jaco może wydzielisz/przeniesiesz?

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49858 Wysłany: 02 Paź 2007, 09:44; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
PiotrT

Zrobione :)

Do Lancii Fiat już zmodyfikował i tak ten silnik... ;) wykrzesali z niego 105 KM :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49860 Wysłany: 02 Paź 2007, 09:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
kiler napisał(a):
mój wspólnik ma właśnie taki silnik podniósł właśnie do 115KM i fajnie śmiga ale strasznie dymi, zderzak czarny!! ten silnik i tak jest wyżyłowany!!
Mylisz się. Silnik 1,3 i 1,9 mają prawie taki sam stosunek pojemności do mocy czyli takie same rezerwy w nich drzemią (oczywiście procentowo). W silniku 1,3 z jednego litra pojemności Fiat uzyskał 69,23KM a w silniku 1,9 - 68,42KM. Po tuningu Twojego GP silnik ma o 23% więcej mocy. Jeśli uznać to za górny próg bezpiecznego podkręcenia to silnik 1,3 możnaby podkręcić do (+23%) mocy 110KM. Czyli jeśli auto Twojego wspólnika strasznie kopci to znaczy że przesadzili (115KM to o 28% więcej). 5KM to niby nie dużo ale jednak. Ja też chciałbym mieć troszke więcej mocy ale mam zamiar pojeździć nim kilka lat więc chyba nie będę się bawił w tuning silnika. Chociaż może kiedyś? :roll:

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49862 Wysłany: 02 Paź 2007, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Nie ukrywam że noszę się z zamiarem zmiany programu w moim aucie, ale bardziej od mocy interesuje mnie przebieg momentu - chciałbym poprawić reakcję na gaz w dolnym zakresie obrotów. Być może możliwe jest zrobienie takiego programu, w którym turbina zacznie ładować 200/300 obr wcześniej, to bardzo by się przydało.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49866 Wysłany: 02 Paź 2007, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
Aby moc nie przekraczała 100KM z jednego litra i bedzie lux , 100KM z 1L pojemnosci to jest maksymalny optymalny wskaźnik, powyzej tej wartosci moga byc problemy z trwałoscia i długim zywotem slinika :)

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49867 Wysłany: 02 Paź 2007, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
PiotrT napisał(a):
..... Być może możliwe jest zrobienie takiego programu, w którym turbina zacznie ładować 200/300 obr wcześniej, to bardzo by się przydało.
Obawiam się, że to już nie zależy od programu sterującego silnikiem ale od konstrukcji samej turbiny. Żeby wyeliminować turbo-dziurę montuje się drugą turbinę (najnowszy Saab 93) która pracuje przy wolnych obrotach. Przy wyższych obrotach jej zadanie przejmuje druga.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49882 Wysłany: 02 Paź 2007, 10:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Masz rację, ale w MJ 90KM montowana jest turbina o zmiennej geometrii i być może są jakieś rezerwy. Zdaję sobię sprawę że cudów nie ma i nie będę miał doładowania od obrotów jałowych, ale był bym happy gdyby udało się w tym miejscu poprawić fabrykę.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49883 Wysłany: 02 Paź 2007, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Nie wiem czy wiece - ale w przyszłym roku wyjdzie Multijet z uwaga - DWOMA turbinami :D będzie miał od dołu do góry moc :D ponieważ przy mniejszych obrotach włączy się mała turbina przy dużych większa :D

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49886 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:00; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Cena też pewnie będzie podwójna


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49887 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:01; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
zoon napisał(a):
Cena też pewnie będzie podwójna


Raczej niewiele większa. Od mocniejszych wersji MJ :)

bardzo cieszy, że idą do przodu zostawiając konkurencje z tyłu :D :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49889 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
BMW ma taki dieslowski silnik z dwoma sprężarkami np. w modelu 535d.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49890 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:08; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
zoon napisał(a):
BMW ma taki dieslowski silnik z dwoma sprężarkami np. w modelu 535d.


Wiem o tym.

I nikt poza BMW :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49896 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
A czy to przypdkiem nie będzie ten silnik montowany już we wspomnianym Saabie? (1,9 180KM)

Co do zostawianej z tyłu konkurencji to w BMW 335d od blisko trzech lat jeżdżą 3 litrówe diesle z dwiema turbinami pracującymi sekwencyjnie.
Ten silnik ma w "5" 272KM. Teraz BMW wprowadza 2,0l diesla z dwiema turbinami - moc bagatelka 204KM

Upss :wink: Zoon mnie wyprzedził.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49897 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
PiotrT napisał(a):
Co do zostawianej z tyłu konkurencji to w BMW 335d od blisko trzech lat jeżdżą 3 litrówe diesle z dwiema turbinami pracującymi sekwencyjnie.
Ten silnik ma w "5" 272KM. Teraz BMW wprowadza 2,0l diesla z dwiema turbinami - moc bagatelka 204KM


Nie wydaje Wam się, że BMW to trochę inna liga od Fiata coś jak Mercedes ?
Fiat raczej nie ma samochodu do wystawienia konkurencji BMW.

Więc na uwagę zasługuje fakt, że Fiat posiada tak mocny silnik z dwoma turbinami a poza nim jeszcze tylko BMW.

Więc uważam, że nie jest źle.

Bo reszta jak na razie kiepsko.

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49898 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:17; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Jakiś czas temu słyszałem, że w mulltijetach 1.3 ma być w przyszłości montowany Common Rail kolejnej, chyba trzeciej już generacji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49904 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Oczywiście że Fiat i BMW grają w innych ligach - celem skonstruowania takiego motoru było polepszenie kultury pracy, tak pożądanej w autach wyższej klasy. Fiat takiego silnika specjalnie nie potrzebuje, dlatego to Saab dostał najpierw TTD, następnie zapewne pojawi się on w Lancii. To że to rozwiązanie jest na razie rzadko wykorzystywane wynika z ceny takiego silnika - będę bardzo zdziwiony jeśli pojawi się w GP.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49908 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Zgadza się są dwie wersje tego silnika (nieznacznie różnią się mocą), słabsza będzie oferowana dla innych marek, natomiast mocniejsza tylko dla Fiata, Lancii i Alfy Romeo.

Może w przyszłym roku coś się pokaże z tym silniczkiem :) Ja widziałbym go np. w Bravo 0)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49913 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Jasne zapomniałem o Alfie, a ten silnik pojawi się na bank w następcy 147ki. Uważam że możliwe jest też że wpakują go do Brawo, ale to raczej żeby się zareklamować i jakoś wyróżnić w tym segmencie.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49923 Wysłany: 02 Paź 2007, 12:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Pisałem już wcześniej o tym: 6 biegowa skrzynia w wersji 1.3 m-jet, może przenosić max. moment 200 Nm. Czyli tyle ile daje fabryka. Pewnie są jeszcze jakieś nieduże rezerwy. Ale chyba lepiej być pod nimi niż na ich granicy lub tą granicę przekroczyć. Sądzę, że skrzynia 5ka ma podobną wytrzymałość. Bo konstrukcyjnie 5ka i 6ka to różne skrzynie.

[ Dodano: Wto Paź 02, 2007 11:22 am ]
zoon napisał(a):
Common Rail kolejnej, chyba trzeciej już generacji

To oznacza piezoelektryczne wtryskiwacze i w połączeniu z DPFem spełnienie normy Euro5 (w cuglach).
Ot i rewolucja :-)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO