|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 09:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
PiotrT |
#49932 Wysłany:
02 Paź 2007, 12:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
gp napisał(a): Pisałem już wcześniej o tym: 6 biegowa skrzynia w wersji 1.3 m-jet, może przenosić max. moment 200 Nm. Czyli tyle ile daje fabryka. Pewnie są jeszcze jakieś nieduże rezerwy. Ale chyba lepiej być pod nimi niż na ich granicy lub tą granicę przekroczyć. Sądzę, że skrzynia 5ka ma podobną wytrzymałość. Bo konstrukcyjnie 5ka i 6ka to różne skrzynie.
Czyli jest tak jak się domyślałem - moment został specjalnie ograniczony do 200Nm. Porównując do MJ 75KM, w MJ 90KM powinno być jakieś ~220Nm.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
|
|
daras |
#49938 Wysłany:
02 Paź 2007, 13:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
200 Nm i tak w zupełności wystarcza do całkiem bezstresowej jazdy ;-)
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49959 Wysłany:
02 Paź 2007, 14:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Nie twierdzę że 200Nm to za mało, tylko że jego przebieg jest marny.
Gdyby było tak jak na znalezionym na forum wykresie:
http://img157.imageshack.us/my.php?image=904mx.jpg
to było by bardzo fajnie. Ale nie jest. Mój silnik na pewno nie generuje tych 200Nm przy 1800obr/min, tylko sporo wyżej.
Zresztą - wyprowadźmy dyskusję poza ramy akademickie - mam 2km do VTG, zaraz do nich podjadę i postaram się shamować auto.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#49973 Wysłany:
02 Paź 2007, 15:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
było by miło jak byś go shamował
mnie zastanawia jedna rzecz w danych fiata dla silnika 1,3 90KM podane jest przyspieszenie 11,9 sek do 100km/h i teraz czy te dane sa podane po suchych obliczeniach mocy do masy jak to robiło daewoo. czy po testach, lecac dalej w poczatkowej fazie produkcji tego silnika był na cała europe dostepny ze skrzynia 6 biegowa i min felgami 16 a w sporcie sa nawet 17, obecnie jest dostepny ze skrzynia 5 i felgami 15 i jak to sie przeklada na przysieszenie tego samochodu czy sa wciaz takie same jak podaja dane czy moze przyspieszenie jest lespsze, a zastanawia mnie to poniewaz ostatnio scigałem sie z kilkoma samochodami kumpli i mercedesa E220 CDI 146KM fele 16" seryjnie robie go grandziakiem o 3 długosci samochodu, który to mercedes ma rzekomo 10,7do setki tym samym merem scigalismy sie z innego kolezki passatem 1,9 T DI 130KM felgi 15" seryjne i on zrobil mera o tyle samo co moje grande a ten pasek ma katalogowo 10,2 z renault clio IIFL 1,6 16V 110KM felgi 15" (benzyna) to zostałem zrobiony o 1 długosc samochodu gdzie ma 9,5 do setki, i tak mnie to zaczeło przyspieszenie zastanawiac jak to jest. czy te grandziaki faktycznie maja te 12 sek:)
ale sie rozpisałem mam nadzieje ze zrozumiale.
moze macie jakies teorie
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49995 Wysłany:
02 Paź 2007, 16:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
No i jestem z powrotem. VTG na brak pracy nie narzeka, więc zaproponowali że możemy się umówić na hamownię za dwa dni.
Koszt hamowania auta 200pln + Vat
Pytałem też o program do auta, ale niestety do GP się nie dotykają (pod firmą stały 2 Lancery EVO i 3 Audi S4 więc się nie dziwię).
Ponieważ jestem praktycznie zdecydowany na program, a każdy przyzwoity tuner powinien shamować auto przed i po (w cenie programu),
więc raczej poszukam tunera z dobrą opinią i mającego obcykane Multi Jety.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#50003 Wysłany:
02 Paź 2007, 16:45; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#50005 Wysłany:
02 Paź 2007, 16:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Że też są debile co to kupują
Co do tunera do któregu chciałbym się udać to najprawdopodobniej będzie to wspomniana już w tym wątku Alta Racing - znam 3 auta robine przez nich i wszystko jest OK, nie obiecują też gruszek na wierzbie, realne z MJ 90KM jest 105~110KM i 230~240Nm, twierdzą też że reakcja na gaz przy niskich obrotach się poprawi
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
daras |
#50218 Wysłany:
03 Paź 2007, 07:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
W Warszawie i Katowicach jest jeszcze Masters Tuning. Czytałem bardzo dobre opinie na temat tego serwisu.
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#50253 Wysłany:
03 Paź 2007, 09:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Masters jest niewątpliwie najlepszym w Polsce specem od programów - niestety nie chce się dotykać do 1,3 MJ - dzwoniłem do niego jakiś czas temu.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
daras |
#50273 Wysłany:
03 Paź 2007, 10:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Musiał się sparzyć. Nawiązałem z nim kontakt w zeszłym roku. Wtedy jeszcze chciał dłubać mój 1.3
|
|
Góra |
|
|
maciejd |
#50689 Wysłany:
04 Paź 2007, 20:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w.wa Rejestracja: 03 Sie 2007, Posty: 160
|
PiotrT napisał(a): Masters jest niewątpliwie najlepszym w Polsce specem od programów - niestety nie chce się dotykać do 1,3 MJ - dzwoniłem do niego jakiś czas temu.
Masters może jest ok ale Fiatów nie lubi
kumpel robił Maree u Poniedziałka (Unitronic) i przez ponad rok wszystko było SUPER, potem ją sprzedał. znajoma robiła granda 130 w kreatorach mocy i po pół roku wszystko jest OK. ja biorę pod uwagę te 2 punkty gdzie zrobie CHIPA. oczywiście obowiązkowe hamowanie przed i po (najlepiej na 2 różnych hamowniach)
|
|
Góra |
|
|
daras |
#50851 Wysłany:
05 Paź 2007, 08:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
A co myślicie o V-Tech? Proponowowali mi kiedyś dłubnięcie na 100 kucy, za 1600 zł. Hamowanie miało być w cenie. Tyle, że poczytałem trochę opinii o nich i raczej nie są polecani do diesla.
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#50858 Wysłany:
05 Paź 2007, 09:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
gp napisał(a): A co myślicie o V-Tech? Proponowowali mi kiedyś dłubnięcie na 100 kucy, za 1600 zł. Hamowanie miało być w cenie. Tyle, że poczytałem trochę opinii o nich i raczej nie są polecani do diesla.
Są znani z tego że moc generują głónie odpowiednim ustawieniem swojej hamowni...
Jak szukasz dobrej firmy z tamtej strony kraju to uderz tu:
www.compsport.pl
napewno jedni z najlepszych w Polsce speców od diesli.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#50891 Wysłany:
05 Paź 2007, 11:00; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
No chłopaki z COMPSPORTU sobie całkiem nieźle radzą
Co do Mastersa hmm oni faktycznie tylko TDI czyli całą grupę VW - może z MJ tylko te 1,9 chcieliby dłubnąć...
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#50912 Wysłany:
05 Paź 2007, 11:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Jaco napisał(a): No chłopaki z COMPSPORTU sobie całkiem nieźle radzą Co do Mastersa hmm oni faktycznie tylko TDI czyli całą grupę VW - może z MJ tylko te 1,9 chcieliby dłubnąć...
U Mastersa to chyba zleży od humoru i dnia.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
daras |
#50926 Wysłany:
05 Paź 2007, 12:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
PiotrT napisał(a): Jak szukasz dobrej firmy z tamtej strony kraju to uderz tu: www.compsport.pl
No właśnie na moich terenach to jakaś jest posucha jesli chodzi o dobrych speców od chiptuningu.
Gdybym się decydował to mam do wyboru albo Warszawę albo drugi koniec Polski.
A co do Mastersa: jak czytam jego forum to mam wrażenie, że nic lepszego od TDI by VW to nie wymyślono ;-)
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#50931 Wysłany:
05 Paź 2007, 12:29; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
gp napisał(a): jak czytam jego forum to mam wrażenie, że nic lepszego od TDI by VW to nie wymyślono ;-)
To nie wiedziałeś o tym TDI i Grupa VW są traktowane jak religia prawie dla dość dużej części Polaków
Bez komentarza.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
daras |
#51839 Wysłany:
08 Paź 2007, 08:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Trzeba jednak oddać sprawiedliwość silnikom TDI, że dzięki swojej prostej i przestarzałej konstrukcji są bardzo wdzięcznym obiektem chip tuningu.
|
|
Góra |
|
|
stallo |
#51875 Wysłany:
08 Paź 2007, 10:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 44
|
Panowie.
Jeżeli ktoś chcę w OPOLU jest firma, która dobrze zna MULTIJETY i porządnie wykonuje chiptuning tych silników.
Dla zainteresowanych odsyłam na stronę:
http://44tuning.pl/
Pozdrawiam
_________________ Stallo
|
|
Góra |
|
|
daras |
#51883 Wysłany:
08 Paź 2007, 10:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
I nawet do klienta dojeżdżają (jak w reklamie banku ze znanym aktorem) ;-)
|
|
Góra |
|
|
podkoja |
#52368 Wysłany:
09 Paź 2007, 19:16; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 08 Kwi 2007, Posty: 2
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#52369 Wysłany:
09 Paź 2007, 19:21; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Mam mieszane uczucia do BOXa no ale masz założone to możesz coś o nim powiedzieć w GP widzę, że jesteś zadowolony
Może ktoś skorzysta.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
podkoja |
#52387 Wysłany:
09 Paź 2007, 19:44; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 08 Kwi 2007, Posty: 2
|
Więcej wrażeń po jakiejś trasie.Na razie najbardziej mnie cieszy reakcaj na dole,poprostu jest.Autko wyraź nie lepiej ciągnie a co do prędkości maksymalnej to ma to dla mnie drugoplanowe znaczenie.I stotny jest przyrost momentu.
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#52407 Wysłany:
09 Paź 2007, 20:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Życzę powodzenia. Sądząc po uniwersalności urządzenia (jeśli dobrze zrozumiałem to nie tylko silniki Fiata od 1,3 do 2,8, ale wszystkie z Common Rail - wystarczy odpowiednia wtyczka ) krok pachnie samobójstwem.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#54324 Wysłany:
15 Paź 2007, 10:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
Jaco napisał(a):
MJ 75 KM różni się od MJ 90 KM turbiną, a jak jest z tym 105 konnym z lancii?
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|