You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 11:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #8933 Wysłany: 23 Lut 2007, 19:03; 
 Temat postu: Problem z turbiną (1.7 TD)
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia Góra
Rejestracja: 23 Lut 2007,
Posty: 7
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem Niemczech Fiata Punto 1,7TD. Wszystko bezproblemowo działało aż po miesiącu pobytu w naszym kraju zaczęło coś sie dziać. Otóż na wyższych obrotach zaczyna się świecić kontrolka że turbo się kontrolka z symbolem turbiny. Z tego co udało mi się odszyfrować z instrukcji ta kontrolka oznacza "Turbina sie przegrzewa. Popuść pedał gazu".
Nie wiem czym to może być spowodowane bo wcześniej takie coś sie nie dzialo. Byłem u kilku mechaników a oni robią wielkie oczy a jeden z nich mi doradził abym poprostu popuszczał gaz kiedy sie świeci. Olej wymieniałem dwa razy. Pierwszy raz po przyjechaniu z Niemiec na 15W40 mineralny tydzień po wymianie zaczęła sie włanczać ta kontrolka więc myślałem że to może być wina oleju i wyczytałem z instrukcji, że powinnien być 10W40 półsyntetyk więc drugi raz wymieniłem olej. Niestety to nie poskutkowało.
Puki co turbina pracuje i daje kopa ale nie chciałbym jej zniszczyć. Bo jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć.

P.S. Czy wie może ktoś gdzie można kupić/ściągnąć schemat silnika Punta 1.7TD?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #8939 Wysłany: 23 Lut 2007, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Może miałeś motodoktora w oleju? :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9020 Wysłany: 24 Lut 2007, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia Góra
Rejestracja: 23 Lut 2007,
Posty: 7
A jaką konsystencje ma olej po kuracji Motodoktorem? Bo ten olej, który był przed wymianą był dosyć rzadki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9023 Wysłany: 24 Lut 2007, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Nie wiem, nie miałem z tym do czynienia w każdym razie motodoktor czy inne ścierwa zagęszczają olej powodując gorsze smarowanie - co dla turbiny może okazać się śmiertelne. Motodoktora stosują nieuczciwi sprzedający, żeby nie było słychać stukania panewek, żeby wycieków nie było itp...
Ja na Twoim miejscu przejechałbym się do aso lub firmy, która specjalizuje się w naprawach turbosprężarek.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9175 Wysłany: 25 Lut 2007, 20:05; 
 Temat postu: Re: Problem z turbiną (1.7 TD)
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
desert-eagle napisał(a):
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem Niemczech Fiata Punto 1,7TD. Wszystko bezproblemowo działało aż po miesiącu pobytu w naszym kraju zaczęło coś sie dziać. Otóż na wyższych obrotach zaczyna się świecić kontrolka że turbo się kontrolka z symbolem turbiny. Z tego co udało mi się odszyfrować z instrukcji ta kontrolka oznacza "Turbina sie przegrzewa. Popuść pedał gazu".
Nie wiem czym to może być spowodowane bo wcześniej takie coś sie nie dzialo. Byłem u kilku mechaników a oni robią wielkie oczy a jeden z nich mi doradził abym poprostu popuszczał gaz kiedy sie świeci. Olej wymieniałem dwa razy. Pierwszy raz po przyjechaniu z Niemiec na 15W40 mineralny tydzień po wymianie zaczęła sie włanczać ta kontrolka więc myślałem że to może być wina oleju i wyczytałem z instrukcji, że powinnien być 10W40 półsyntetyk więc drugi raz wymieniłem olej. Niestety to nie poskutkowało.
Puki co turbina pracuje i daje kopa ale nie chciałbym jej zniszczyć. Bo jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć.

P.S. Czy wie może ktoś gdzie można kupić/ściągnąć schemat silnika Punta 1.7TD?


witaj,

też miałem problem z turbinką identyczny jak to opisujesz. Nie wiem co to za mechanik stwierdził, że to turbina sie przegrzewa... zmień mechanika :roll: Symbol ten oznacza zbyt duże ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym, co wiąże się ni mniej ni więcej tylko z zacięciem się zaworu upustowego w turbosprężarce ;)
ja poradziłem sobie z tym w najprostszy możliwy sposób: przyłożyłem do cięgna zaworu upustowego długi klucz oczkowy, tak żeby zrobić dźwignię i z całęj siły przypie***em młotkiem ;D tak, że mi się ten zawór elegancko odblokował. Żeby nie było że nie działa, mam zegary ze wskaźnikiem doładowania, turbinka pompuje elegancko na 0.8-0.9 bara, czyli książkowo ;D

a jeśli chodzi o przekrój silnika, w książce typu "zrób to sam" np. WKŁ jest całkiem dobrze opisany ten silnik, przekrój też jest.

W razie wątpliwości, pytaj śmiało ;)

pozdrawiam

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9183 Wysłany: 25 Lut 2007, 20:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
szastan napisał(a):
tylko z zacięciem się zaworu upustowego w turbosprężarce

Całkiem możliwe :P A ja tutaj wysnuwam teorie o motodoktorze :rotfl2:

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9322 Wysłany: 26 Lut 2007, 13:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
Jeśli auto stało lub na WG dostała się woda to tak własnie sie dzieje(proble początku produkcji Skody Octavi TDI 8) )

Co do DOKTORA olej jest gęsty i czarny jak smoooła....miałem więc wiem :?
W ciagu 2 tygodni zmieniałem 2 razy olej i wcąż czarny teraz jest lepiej :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9387 Wysłany: 26 Lut 2007, 20:14; 
 Temat postu: Re: Problem z turbiną (1.7 TD)
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia Góra
Rejestracja: 23 Lut 2007,
Posty: 7
szastan napisał(a):
Nie wiem co to za mechanik stwierdził, że to turbina sie przegrzewa... zmień mechanika :roll:


To w instrukcji było napisane, że turbo sie przegrzewa gdy ta kontrolka się świeci. Chociaż jeden mechanik to potwierdził i zalecił wolną jazdę a inny stwierdził że cała turbina jest do wymiany :? . Widocznie nie mam szczęścia do dobrych mechaników :P.

Sądze, że mój problem został rozwiązany i niebawem przejde do praktycznej części zadania . Wielkie dzięki wszystkim za pomoc :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9414 Wysłany: 26 Lut 2007, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
desert-eagle napisał(a):
To w instrukcji było napisane, że turbo sie przegrzewa gdy ta kontrolka się świeci.


tam nie ma czujnika temperatury, jest czujnik ciśnienia :eee:
zreszta co to za instrukcja, mnie jak byk jest napisane, że "zapalenie się kontrolki podczas jazdy oznacza zbyt duże ciśnienie doładowania"

żeby potwierdzić, ta kontrolka jest sterowana przewodem, który idzie od kolektora dolotowego, do kapturka na pompie wtryskowej. Ja sie pod ten przewód podpiąłem i mam teraz wskaźnik ciśnienia doładowania. To nie ma nic wspólnego z temperaturą ;)

powodzonka przy naprawie turbiny 8)

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9461 Wysłany: 26 Lut 2007, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia Góra
Rejestracja: 23 Lut 2007,
Posty: 7
szastan napisał(a):
zreszta co to za instrukcja

Instrukcja napisana jest w języku Holenderskim :D i tłumaczyłem ją na jakiś internetowych słownikach :D

_________________
Fiat Punto SX
1,7 TD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9468 Wysłany: 26 Lut 2007, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
zassaj lepiej polską :> http://fiatpunto.com.pl/pliki/instrukcja_punto_mk1.rar

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9541 Wysłany: 27 Lut 2007, 09:40; 
 Temat postu:
ipIV napisał(a):
zassaj lepiej polską

Ciekawy jestem kto zgubił reszte tej instrukcji :>


Góra
  
 
 
 Post #9543 Wysłany: 27 Lut 2007, 09:42; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Wojtas_BB napisał(a):
ipIV napisał(a):
zassaj lepiej polską

Ciekawy jestem kto zgubił reszte tej instrukcji :>

No fakt nie ma części 6 :P Zapomniało mi się dodać :P Widocznie robiłem to w nocy :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9546 Wysłany: 27 Lut 2007, 09:48; 
 Temat postu:
ipIV napisał(a):
No fakt nie ma części 6 Razz Zapomniało mi się dodać Razz Widocznie robiłem to w nocy Razz

a po co dzieliłeś to na części w ogóle :P specjalnie jest tak poskanowana, że nazwa jpg jest dokładnym odzwierciedleniem nr strony, żeby łatwiej szło szukać po indeksie :P


Góra
  
 
 
 Post #9547 Wysłany: 27 Lut 2007, 09:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Wojtas_BB napisał(a):
ipIV napisał(a):
No fakt nie ma części 6 Razz Zapomniało mi się dodać Razz Widocznie robiłem to w nocy Razz

a po co dzieliłeś to na części w ogóle :P specjalnie jest tak poskanowana, że nazwa jpg jest dokładnym odzwierciedleniem nr strony, żeby łatwiej szło szukać po indeksie :P
Wrzuciłem całość do jednego wora ale widocznie zapomniałem o 6cz :P Ale właśnie wrzucam w częściach do downloadu :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9548 Wysłany: 27 Lut 2007, 09:52; 
 Temat postu:
Cytuj:
Wrzuciłem całość do jednego wora ale widocznie zapomniałem o 6cz Razz

własnie nie wrzuciłeś, tylko są podfoldery z częściami ;D
przed chwilą ściągnąłem, bo zapomniałem sobie do pracy przynieść ;D


Góra
  
 
 
 Post #9549 Wysłany: 27 Lut 2007, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
po co Ci w robocie instrukcja do mk1? :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9550 Wysłany: 27 Lut 2007, 10:04; 
 Temat postu:
Cytuj:
po co Ci w robocie instrukcja do mk1? Smile

czasem coś ktoś chce, czegoś nie wie, to sie wrzuca skany
do FL też mam w pracy, w domu leży do zeskanowania od GP tylko mk2 mi brakuje dokolekcji ;D


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO