Fiat Punto 1, silnik 1.1 55KM 8v, 1996r, wersja SX, PB + LPG. Ostatnio czyściłem i rozkręcałem przepustnicę na kawałki teraz słyszę ostre syczenie i cmokanie spod przepustnicy. O co chodzi? Co tu syczy?
Silnik pracuje normalnie, obroty nie faulują podczas jazdy i dojeżdżania do skrzyżowania, na biegu jałowym jest 850 obr/min na ciepłym silniku. Spsikałem okolicę przepustnicy z każdej strony preparatem z puszki samostart zawierający gaz wybuchowy? i silnik nie podniósł obrotów, nic się nie stało dalej pracował normalnym tempem. Przedstawiam foto przepustnicy, jest w niej chyba tzw. palnik doprowadzający gaz do komory mieszającej. Na trzecim zdjęciu paskami na biało zaznaczyłem segmenty z których złożona jest przepustnica jest ich 4 idąc od dołu:
1. Element plastikowy bordowy taki kołnierz leżący na rurach ssących grubości ok. 4 cm
2. Element wyżej zawierający m.in. linkę przyspieszenia, silniczek krokowy, rurki benzyny
3. Palnik LPG
4. Element zawierający monowtrysk i nad nim obudowa filtra
Tylko pomiędzy elementem 2 i 3 jest twarda uszczelka sztywna o dziwnym kształcie gruba z 5mm, pozostałe sekcje nie zawierają żadnej uszczelki. Czy tak ma być?
Nagrany dźwięk poniżej (naciśnij play) - telefon przyłożony blisko do przepustnicy - słychać ostre syczenie, cmokanie przepustnicy silnik pracuje na biegu jałowym, na samym końcu nagrania zatykam rurę filtra powietrza dłonią - silnik gaśnie i słychać jedno wielkie syknięcie na koniec:
1. Przejdź na stronę aby posłuchać online
http://vocaroo.com/i/s1iPOU5H3t5c2. lub pobierz plik na dysk .mp4 z
https://www.4shared.com/video/XdmjJb4sei/syk_przepustnicy_mp4.html (bezpłatne pobieranie poczekaj 20 sekund)
Załącznik:
IMG_20170510_141518_1.jpg [ 49.64 KiB | Obejrzany 1615 razy ]
,
Załącznik:
IMG_20170510_141506_1.jpg [ 49.42 KiB | Obejrzany 1615 razy ]
,
Załącznik:
IMG_20170510_141456_1.jpg [ 56.15 KiB | Obejrzany 1615 razy ]
[ Dodano: 12 Maj 2017 19:20 ]Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie sprężania na cylindrach 12-6-12-12. 2 cylinder nie pracuje poprawnie. Po zaaplikowaniu 5 ml oleju do cylindra wzrosło sprężanie do 12 barów. Wszystko wskazuje na uszkodzenie pierścieni. Wiec po silniku i być może po samochodzie. Ani nie opłaca się remontować ani robić przekładkę kiedy auto warte ok. 1500 PLN. Nie mam pomysłu.