|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 19:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Patryk7g |
#824626 Wysłany:
12 Cze 2017, 16:28; Temat postu: P1603 |
|
|
Forumowicz |
Imię: Patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2017, Posty: 3
|
Witam wszystkich!
Posiadam Punto z 2000 roku z silnikiem 1.9DS (bez turbo) Podczas jazdy auto straciło moc, przestało reagować na gaz, wywaliło checka. Po zgaszeniu już nie chciał odpalić, więc linka i pod dom. Po podpięciu do FES'a były błędy: P0400 - EGR - jest zaślepiony P1604 - Przekaźnik główny - dał się skasować, już nie wrócił P1603 - Zasilanie czujników - nie pozwala się skasować P0322 - Czujnik obrotów silnika, dawał się usunąć, auto zaczynało odpalać, ale wyskakiwał ponownie i już odpalać się nie dało. Dziś czujnik został wymieniony, auto odpala, ale dalej obroty falują, auto nie chce wchodzić na obroty i dymi na biało.
Ewidentnie problemem jest błąd P1603, jednak nie ma w internecie informacji na jego temat. Tylko wspominki o ECU, o pompie paliwa.
Czy mógłbym kupić używane ECU i podpiąć do mojego auta? koszt max 50 zł, więc warto spróbować, tylko czy ECU nie musi być zerowane?
Dzięki z góry za wszelką pomoc i pozdrawiam
Dostałem właśnie telefon z serwisu, w którym wymieniali mi czujnik. Paliwo nie dopływa do filtra paliwa, pompa ma słabe ciśnienie
|
|
Góra |
|
|
|
|
PawełG |
#824636 Wysłany:
12 Cze 2017, 18:54; Temat postu: Re: P1603 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Ecu musi być z wyczyszczonym immobiliserem, tzw. zerowane. Takie wyczyszczone ecu po podłączeniu w Twoim aucie samo dopisze sobie informacje o immobiliserze. Ja proponuje pójść tropem tego błędu P1603 i sprawdzić zasilania czujników, czujnika położenia wału, czujnika położenia pedału gazu. Problem może być właśnie w tym. Któryś czujnik lub któryś z zaworów w pompie może robić zwarcie lub pobierać zbyt duży prąd, będzie spadek napięcia zasilającego osprzęt i cały układ będzie działał niepoprawnie.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
Patryk7g |
#824643 Wysłany:
12 Cze 2017, 21:09; Temat postu: Re: P1603 |
|
|
Forumowicz |
Imię: Patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2017, Posty: 3
|
Miałem na myśli ecu silnika, tam też jest immo? Posprawdzam instalację i czujniki w takim razie
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#824657 Wysłany:
13 Cze 2017, 08:12; Temat postu: Re: P1603 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Tak, Ecu silnika posiada immo. Ecu jest połączone z Body Computerem (komputerem nadwozia) który wysyła do Ecu specjalny kod na podstawie którego Ecu decyduje czy ma zezwolić na rozruch silnika.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
Patryk7g |
#824696 Wysłany:
23 Cze 2017, 18:09; Temat postu: Re: P1603 |
|
|
Forumowicz |
Imię: Patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Cze 2017, Posty: 3
|
Mimo wymienionego czujnika błąd dalej wyskakuje. Po odpięciu mapsensora/przepływomierza praca auta się nie zmienia. w MES'ie pedał gazu płynnie wzrasta procentowo, a i obroty silnika nie są przekłamane.
[ Dodano: 23 Cze 2017, 18:09 ]
Auto wróciło od elektronika, stwierdzili, że pada pompa Lucasa. Tylko czy wtedy pojawiałyby się te błędy które są?
Ktoś w małopolskim, na śląsku przerabia ten silnik na mechaniczną pompę?
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|