Witam.
Pacjent: Punto HGT
Objawy : Po dłuższym postoju strzela w dolot tak mocno że spada cały kolektor dolotowy. Po założeniu go na miejsce odpala z lekkim trudem.
Błędy: W tym momencie nie pamiętam dokładnego kodu błędu. Chodzi o niski albo całkowity brak sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu.
Strzelił mi dwukrotnie, zawsze po dłuższym postoju ( po nocy ). Dodam że zmuszony byłem przejechać ponad 100 kilometrów po drugim wystrzale. Silnik wydaje się być słabszy, czasami spadają mu obroty do około 550obr/min po wysprzegleniu.
Od kilku miesięcy jest problem z nierówną pracą zimnego silnika, chodzi na 3 gary.
Sprawdzałem wtryskiwacze gazowe czy nie popuszczają gazu na postoju. Z nimi wszystko jest wporządku.
Obstawiam :
1. Przestawiony rozrząd ( brak synchronizacji wałków = błąd )
2. Lejące wtryski benzyny na postoju
Jakieś propozycje ?
[ Dodano: 12 Lip 2017, 07:34 ]Sprawdzałem rozrząd. Wszystko jest ok. Sprawdze wtryski. Jeżeli będą w porządku to nie mam pomysłów.
[ Dodano: 16 Lip 2017, 14:44 ]Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu. Nadal jest problem z rozruchem z tym że teraz strzela w wydech
, więc już jest lepiej. Następnie sprawdziłem całą wiązkę od tego czujnika pod kątem przerw w obwodzie - nie stwierdziłem nieprawidłowości.
Błędy jakie występują :
P0335 - czujnik obrotów silnika - usterka w obwodzie A czujnika położenia wałka rozrządu
P0340 - czujnik położenia wałka - camshaft position sensor a circuit malfunction ( bank 1 or single sensor )