You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #827006 Wysłany: 15 Sie 2017, 13:12; 
 Temat postu: Regulacja hamulca ręcznego
Offline
Mr.Cleaner
Awatar użytkownika

Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015,
Posty: 1090
Pomógł: 1
Ponieważ Kropki zbyt trwałego ręcznego nie mają i sądzę że nie każdy użytkownik wie jak to zrobić zamieszczam mały pomocnik jak samemu podregulować ręczny :)

1. Regulację zaczynamy od zdjęcia tunelu środkowego, który trzyma się na kilku zatrzaskach - pociągamy lekko do góry i przy gnieździe zapalniczki delikatnie podnosimy żeby nie złamać szerokiego zaczepu na zwężeniu
2. Na zdjęciu widzimy wodziki linek prawego i lewego koła doczepione do klamry. Pod rękawem ręcznego jest sprężyna, którą dociska podłużna śruba. Tą też śrubę dokręcamy. Potrzebujemy klucza 10.
3. Kręcimy śrubą w kierunku fotela pasażera tak długo aż na 3 ząbku dźwigni auto będzie stawiało nam duży opór. Sprawdzamy poprzez przepchnięcie auta na równej powierzchni.
4. Sprawdzamy czy nic o siebie nie ociera. Jeśli tak to składamy tunel i cieszymy się mocnym ręcznym :D

Zajmuje to 10-15min wraz ze zdjęciem tunelu. Usługa w serwisie - 30zł, ASO 50-60zł (stwierdzam na przykładzie woj. łódzkiego), tak więc kilka groszy jesteśmy do przodu :)


Załączniki:



_________________
Było:
Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015
Jest:
Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015->
http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html
Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021->
http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html
Góra
 Profil  
 

 
 Post #853706 Wysłany: 04 Paź 2020, 12:59; 
 Temat postu: Re: Regulacja hamulca ręcznego
Uzupełnienie poradnika.
Skoro tunel się łatwo podnosi, to fajnie by było czasem tam zajrzeć i ocenić przechył mocowania linek, czy się bardzo zmieniło z biegiem lat. Mocny przechył (duża jego zmiana) świadczy o problemach w układzie.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Duże zmiany przechylenia wskazują na jakiś problem.


Wymiana linek. Dobór warto robić na podstawie VIN, przez EPER w internecie. Bo jest kilka odmian zestawów (różne długości linek i rodzaje mocowań/zakończeń/zakucia - rocznik, silnik, wersja, tarcze/bębny).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Linki dobierać po VIN. Baza EPER.


Przykład (wy możecie mieć inne, zweryfikować przed zakupem). Unikać tanich zamienników (gorzej leżą w mocowaniach i nie są do końca identyczne z oryginałami).
Załącznik:
Komentarz do pliku: VIN + EPER = ALLEGRO.


Demontaż. Strona bębna. Jeśli nie zamówiliście nowych zatrzasków linek, to stare można oszczędzić. Linki można wybić z mocowania i nie uszkodzić go.
Załącznik:
Komentarz do pliku: "Zestaw Montażowy Linek" ręcznego. Punto.


Strona lewa przy wydechu jest trudniejsza. Mało miejsca i osłona termiczna przeszkadza. Uważać na mocowanie przykręcane na śrubę. Ono chyba trzyma też sztywny przewód hamulcowy, rurkę. Lepiej wydłubać linkę z mocowania bez odkręcania tej blachy. Koniec od strony kabiny jest na zatrzask (można go wydłubać od spodu albo od wnętrza wypchać). Przy montażu uważać z zaginaniem mocowań, aby nie były za ciasno (bo się szybko pancerze przetrą).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Strona Lewa, trudniejsza.


Weryfikacja, czy zakupy były prawidłowe. Stara i nowa linka (oczywiście warto zmieniać parami, nawet jak tylko jedna jest uszkodzona). Najtańsze zamienniki różnią się szczegółami wykonania/wykończenia od oryginałów. Z tego powodu mogą być różnice w montażu, działaniu (i w trwałości). Polecane są oryginały.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Porównać stare i nowe linki ręcznego. Tu OK.


Linki mogą mieć uszkodzenia niewidoczne z zewnątrz. Tutaj było "jedno" złamanie, a po demontażu 3 (bo 2 ukryte w mocowaniach).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Uszkodzenia ukryte pod uchwytami.


Regulacja linek. Prawidłowo wypada to zrobić na obu kołach uniesionych, cały tył pojazdu. Inaczej nie ma gwarancji, że oba koła są luźne przy zwolnionej dźwigni ręcznego. Serwisówka "eLearn" o tym wspomina.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Regulacja według tzw. "eLearn". Może być.


Dokładniejsza metoda, to obserwacja (lub sprawdzanie szczelinomierzem) szczęk po obu stronach na raz. Naciągamy linki nakrętką aż się któraś dźwignia w szczęce (L/R) poruszy (wtedy cofamy, aż wróci do pozycji spoczynkowej, chociaż ułamek milimetra może zostać). Ideałem byłoby, gdyby obie równo chodziły (nie liczyć na to raczej). Jest teraz pewność, że linki nie są za mocno naciągnięte (a czy równo hamuje ręczny, to osobna kwestia).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Ręczny należy naciągać i DWA koła sprawdzać na raz.


Oczywiście regulacja ręcznego ma być robiona po prawidłowej regulacji luzów szczęk względem bębnów (i na sprawnych samoregulatorach).
Ważny temat o bębnach/szczękach: http://fiatpunto.com.pl/post852865.html#p852865 !
A ostatecznie prawidłowość naszych napraw sprawdzamy na rolkach w SKP (po kilku dniach jazdy, nie od razu). Oraz po ocenie temperatur (powinny być bardzo podobne, a najlepiej identyczne na obu stronach danej osi).

Ewentualne próby wyrównania sił ręcznego (lewo/prawo) domowymi sposobami prawie nic nie dają, zwiększa się tylko przechył mocowania linek przy dźwigni i tyle. Także lepiej nie kombinować.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Póki jest przegub przy dźwigni, to "regulacja" nic nie da.


Oczywiście, że regulacja naciągu linek w samochodach powinna być niezależna prawo/lewo, ale to widocznie za drogie rozwiązanie w produkcji masowej. A ręczny nie musi działać równo, w końcu on ma służyć głównie na postoju, parkingu.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO