Mógłby mi ktoś sprawdzić zakres otwarcia przepustnicy na wyłączonym silniku wg MES przy braku wciśnięcia pedału gazu i przy wciśniętym maksymalnie. Czy w pełnym zakresie wciśnięcia pedału kąt się zmienia?
U mnie wartość "kąt przepustnicy" waha się między 7,90 a 24,97, a wskazanie się nie zmienia od mniej więcej wciśniętego pedału do połowy. Dziwnie to wygląda w MES.
Natomiast podczas jazdy nie zauważyłem spadku osiągów podczas przyspieszania nawet gwałtownego.
Z góry dzięki za info jak to u Was wygląda.
Załącznik:
Przechwytywanie.JPG [ 10.71 KiB | Obejrzany 1401 razy ]
Czy kwestia wyłączonego silnika może tu mieć znaczenie?
[ Dodano: 26 Sie 2017 12:05 ]Dodam, że sprawdziłem odczyty, gdyż od pewnego czasu zauważyłem, że podczas jazdy (tylko podczas jazdy) np. z prędkością 50 km/h na 3 biegu delikatnie odejmując gaz następuje szarpnięcie w górnym zakresie pracy pedału gazu, tak jakbym nagle zdjął nogę z gazu. Po chwili więc delikatnie dodaję i w jednym momencie jest szarpnięcie jakby samochód w jednej chwili zaczynał wyrywać do przodu. W pewnych sytuacjach chcąc utrzymać stałą prędkość (te 50 km/h to dobry przykład) minimalnie dodając lub odejmując gazu po prostu jest szarpanie na zmianę (albo przyspieszasz, albo zwalniasz, nie da się utrzymać stałego tempa na płaskim). Raz przyspiesza, a za chwilę hamuje. O ile dobrze pamiętam zawsze to było płynne i niewyczuwalne.
Trochę to przypomina problem z potencjometrem, gdyby w górnym zakresie pedału gazu brak było sygnału i ten się zaczynał dopiero od pewnego momentu.
No ale np. podczas postoju z uruchomionym silnikiem obroty elegancko delikatnie rosną i delikatnie maleją. Problem z potencjometrem powinien być wówczas wyczuwalny.
Dziwi mnie też powyższe dziwne wskazanie MES'a. Gdyby przepustnica faktycznie się otwierała do tych ok. 24*, to ruszając gwałtownie powinien być zamuł, a tego nie ma. Nie wiem też jak to jest z brakiem ruchu przepustnicy (wg MES) mniej więcej od połowy wciśniętego pedału gazu => fakt, że sprawdzane przy wyłączonym silniku, ale chyba mimo wszystko przepustnica powinna się wychylać.
[ Dodano: 26 Sie 2017 19:55 ]Dostałem odpowiedź na moje pytanie (dzięki
Thomas)
Wyniki jak u mnie, tzn. przy wyłączonym silniku przepustnica się otwiera do ok. 25*, pracuje do połowy wciśnięcia pedału gazu i podobny jest kąt otwarcia w pozycji spoczynkowej.