You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 12:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #827711 Wysłany: 01 Wrz 2017, 13:03; 
 Temat postu: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 16 Lip 2017,
Posty: 8
Witam, posiadam od niedawna Grande z 1,4 8v z instalacja gazową. Przeważnie rano jak odpalam samochód to trzęsie silnikiem bardzo mocno i faluje wskazówka obrotów, to trzęsienie jest bardzo mocne,że aż pod maską obija jakis metal o metal i chyba w trakcie odpalenia jest wystrzał z rury ale nie jestem pewien na 100%. Wymieniłem świece, sprawdzili kable i cewke i jest ok, gazownik ustawił gaz i nic to nie pomogło. Dodam jeszcze,że czasami się uda,że trzęsie ale nie tak bardzo mocno i tylko po nocy. Jak już go odpale raz rano, przejade wystarczy 10km i odstawie nawet na 5 godzin to później już normalnie odpala. Rozrząd był wymieniany jakieś 85-90 tyś km temu, dopiero teraz zakupiłem i będę wymieniał stąd moje pytanie czy może to być wina przestawionego rozrządu ?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #827715 Wysłany: 01 Wrz 2017, 13:36; 
 Temat postu: Re: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Błędy jakieś są? Proponuje zakręcić zawór na butli na koniec dnia, wypalić lpg przełączyć na PB i zobaczyć co się dzieje rano przy odpalaniu. Jeśli po jakimś czasie silnik normalnie pracuje, to rozrząd jest ok. Ale najwyższy czas na wymianę. Przy tym odpalaniu auto odpala od razu czy trzeba dłużej kręcić? pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #827717 Wysłany: 01 Wrz 2017, 13:58; 
 Temat postu: Re: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 16 Lip 2017,
Posty: 8
odpala normalnie zaskakuje elegancko i zaczyna trzepać, ale zastanawia mnie czemu tylko po nocy tak jest, w dzień pozniej też długo stoi auto i już normalnie odpala. Błędu podobno żadnych nie ma tak mechanik mówił bo oczywiście wymienił świece i powiedział,że już będzie okej :D

a dodam jeszcze,że jak zaczyna mi trzepać to daje gazu na te 1,5 tyś obrotów i trzymam tak z minutke i wtedy ustaje po minucie to trzepanie i tak troszeczke tylko potrzęsuje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #827720 Wysłany: 01 Wrz 2017, 15:48; 
 Temat postu: Re: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Obadaj sondę lambdę czy dobrze działa :roll:

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #827745 Wysłany: 02 Wrz 2017, 07:41; 
 Temat postu: Re: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Sonda nie pracuje po odpaleniu zimnego silnika, do jej prawidłowej pracy musi się nagrzać do odpowiedniej temperatury. U mnie po ok 20s po odpaleniu silnik przechodzi na sterowanie w CL [sterowanie w pętliz amkniętej na podstawie sygnału z sondy lambda]. U mnie wyraźnie czuć próg działania sondy podczas pracy silnika. Tak jak autorowi wspominałem, napisać jakie błędy są [za pomocą MES, FES] i odciąć instalacje lpg no noc tak jak wyżej pisałem żeby wykluczyć nieszczelny reduktor lpg lub nieszczelne wtryskiwacze lpg.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #828259 Wysłany: 15 Wrz 2017, 13:37; 
 Temat postu: Re: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 16 Lip 2017,
Posty: 8
Witam, mechanik powiedział mi,że najprawdopodobnmiej będą wypalone zawory i trzeba będzie sprawdzić co i jak i pewnie głowica od razu do roboty.... Dopiero ma mi to sprawdzać za 2 tyg jak będzie miał czas ale mówi,że na 90% bo nawet jak chodzi odpalony to nie za równo pracuje silnik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #828263 Wysłany: 15 Wrz 2017, 14:04; 
 Temat postu: Re: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Zawory to się najpierw sprawdza luz zaworowy, a następnie kompresje. Nie daj sobie kitu wciągać, jak ten mechanik w ciemno wie co jest nie tak bo "jak LPG to pewnie zawory do roboty" :!: W tym silniku luz podlega regulacji co pewien interwał [tak jak wymiana oleju. filtrów, świec], a że większość tego nie robi dopóki coś się nie zacznie dziać to stąd takie problemy. Także niech sprawdzi luz zaworowy, jak trzeba to niech wyreguluje ale dobrze a następnie niech sprawdzi kompresje jak dalej będzie problem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #828264 Wysłany: 15 Wrz 2017, 14:08; 
 Temat postu: Re: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Mnie kiedyś tak odpalał (co prawda mocno zmodzony wozideł) jak miał źle ustawione dawki , jak się ogarnęło to minęło. Niedawno jeden meches słyszał ,że panewka u mnie brzęczy bo od 3 lat wydech (jakaś osłona) wibrował niekiedy , zmieniłem cały wydech i "panewka" przestała stukać ;)
Tak jak wyżej , kompresja prawdę powie czy jest jakaś nieszczelność w danym cylindrze - niestety masz LPG = takie i inne akcje to normalność , dlatego LPG to zło :P

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #828297 Wysłany: 16 Wrz 2017, 13:22; 
 Temat postu: Re: Trzepanie silnkiekim na ssaniu ( po odpaleniu po nocy )
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 78
Kolego mam dla ciebie wyjście, miałem to samo w punciaku, nierówna praca silnika na wolnych obrotach + gaśnięcie. Silnik oczywiście na LPG. Sprawdzone ciśnienia na cylindrach i wszystko OK, wtryski, kable, szczelność silnika, sonda lambda, sterownik wtrysków, wyczyszczona przepustnica, wyregulowane zawory i nic, jakiekolwiek poprawy. Brak komunikatu o błędzie w komputerze, identyczna praca na zimnym/ciepłym silniku, na PB oraz LPG, auto jeździło idealnie, tylko to gaśnięcie i nierówna praca na biegu jałowym. Weryfikowałem to u 3 rożnych mechaników, 2 miesiące z głowy - nikt nie widział co z nim zrobić.

Ostatnia deska ratunku, jadę do ASO umawiam się na diagnozę problemu, koszt 500 zł, umówiłem się, że na piśmie mam dostać diagnozę uszkodzenia, następnie podejmuję decyzję czy robię to w ASO czy na własną rękę. Diagnoza celem pokrycia kosztów naprawy w przypadku braku rezultatu po wskazaniu uszkodzenia przez ASO.

I co..., ASO sprawdziło i zawód wydechowy na 4 cylindrze był podparty (?!), trzech mechaników to sprawdzało. ASO w cenie diagnozy ustawiło zawory (przy mnie). I co... auto jeździ jak nowe, po regulacji zaworów :-)

To jest moja historia, częściowo masz podobne objawy, wniosek możesz wyciągnąć sam. Ja nauczyłem się jednego, jeżeli mechanik nie bierze odpowiedzialności za swoje decyzje, nie płacę za usługę. Jeżeli powie, że mam wymienić cześć A, i wymieniam ją u niego i to nie przynosi rezultatu, on pokrywa koszty, nie ja.

_________________
GP Dynamic (5D) 1,4 8v 77KM - Brązowy Fado [57 200 km - 10.07.2012] + [65 900 km - 11.03.2013] + [06.11.2013 - 73 600 km] + [24.04.2014 - 78 900 km] + [20.11.2014 - 75 900 km] + [02.04.2015 - 88 350 km] + [18.08.2017 - 128 880 km]

topic12676.html ... ary%20fado

Honda Civic Sport Tourer 1.8 142KM - Urban Titanum [200 km - 17.02.2015] + [1 100 km - 02.04.2015] + [40 282 km - 18.08.2017]

topic50231.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO