You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 08:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #829873 Wysłany: 25 Paź 2017, 21:52; 
 Temat postu: Odpryski i rdza na rantach nadkoli
Offline
Forumowicz

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 15 Lip 2017,
Posty: 4
Witam

W moim GP na rantach nadkoli (błotników) są odpryski lakieru i niestety pojawiła się również rdza. Chciałbym to jakoś zabezpieczyć. Niestety nie mam umiejętności, narzędzi i czasu, dlatego myślę, żeby zlecić to lakiernikowi. Miałbym do Was prośbę o opinię co dokładnie trzeba będzie z tym zrobić? Czy można zabezpieczyć się przed takimi odpryskami w przyszłości (np. folią)? Jaki może być orientacyjny koszt takiej usługi? Czy w ogóle lakiernik będzie chciał się zająć czymś takim, czy np. zaoferuje lakierowanie całych błotników :P? I czy możecie polecić jakiegoś dobrego (i najlepiej niezbyt drogiego, ale tak te pewnie się nie da ;) ) lakiernika z Krakowa lub okolic?

https://zapodaj.net/57aaee3fc9cfb.jpg.html
https://zapodaj.net/971451a0d9784.jpg.html
https://zapodaj.net/1603375d3c943.jpg.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #829878 Wysłany: 25 Paź 2017, 23:11; 
 Temat postu: Re: Odpryski i rdza na rantach nadkoli
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Po pierwszym zdjęciu uznałem, że znośnie, ale gdy już zobaczyłem drugie, to kolejną myślą było, że tego lakieru nie ma już w tym miejscu dłuższy czas.
Osobiście bym to zrobił we własnym zakresie lub poprosił jakiegoś kumatego znajomego o pomoc. Można dobrać mniej więcej kolor lakieru kupując zaprawkę w ASO lub w jakimś sklepie lakierniczym spray o takim kolorze. Idealnie być nie musi, bo... zaproponowałbym Ci osłonięcie tego chlapaczami (są różne). Pod nie na lakier można (a nawet zalecam) przykleić folię bezbarwną. Najlepiej jakąś grubszą do ochrony karoserii przed kamieniami. Chlapacz będzie pracował.
Minus chlapacza to zdaniem niektórych gorszy wygląd (tu dużo zależy od tego jakie kupisz), a także możliwość urwania przy wjeżdżaniu np. tyłem na krawężnik lub zjazdu z wysokiego krawężnika przodem (w tym drugim wariancie raczej się może naderwać lub wygiąć). Po kilkukrotnym wyrwaniu z nadkola jeżdżę już duuuuuuużo ostrożniej i mam sposoby na różne zjazdy, podjazdy itp. Jedynie cofając w grząskim śniegu można sobie narobić problemów, bo jeśli nie pojedziesz przednimi kołami po śladzie kół tylnych, to wówczas chlapacze będą działały jak spychacz, a siła na nie działająca będzie je wyrywała z nadkola, kierując je w stronę kół.
No ale uważam, że jest to dobre zabezpieczenie błotników i częściowe progów. Pytanie czy faktycznie chcesz całe błotniki lakierować u lakiernika ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #829883 Wysłany: 26 Paź 2017, 00:20; 
 Temat postu: Re: Odpryski i rdza na rantach nadkoli
Offline
Puntoświr

Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów
Rejestracja: 08 Lis 2014,
Posty: 224
Pomógł: 6
xavi, Kolega wyżej dobrze radzi.
Możesz to zrobić we własnym zakresie - szlifierka wyczyścić do żywego, podkład i lakier Na koniec od wewnętrznej strony rantu położyć szczeliwo do blach i to tyle. Myślę że lakiernik jeśli miałby się w to bawić to 3, 4 stówki weźmie.
Przykładowo u mnie było malowanie to koszt lakieru baza 2 setki 50zł plus bezbarwny- koszt ciężko powiedzieć może coś koło 50zł, Oczywiście podkład epoksydowy również koszt mi nie znany. Być może będzie trzeba coś przyszpachlować ale to się okaże po wyszlifowaniu. Wiadomo że lakiernik będzie malował pistoletem a to trochę inna sprawa będzie to trwalsze i lepsze rozwiązanie i oczywiście droższe.
Polecam zrobić Ci to przed zimą bo jak nie zrobisz to na wiosnę będzie tylko gorzej.
No i na koniec faktycznie jakaś folia do ochrony lub widziałem jak kiedyś lakiernik na rancie kładł baranka z pistoletu przed malowaniem. No i zabezpieczenie od wewnętrznej strony tak jak napisałem wcześniej jakieś szczeliwo lub nawet hammeritem pomalować.
Pozdrawiam.

_________________
la nostra passione cars


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO