Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Czyszczenie przestawiacza zmiennych faz rozrządu Grande 1.4

 You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 22 Sie 2018, 07:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #832708 Wysłany: 02 Sty 2018, 21:53; 
 Temat postu: Czyszczenie przestawiacza zmiennych faz rozrządu Grande 1.4
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Operacja wykonana na moim kolejnym kropku ( Mk2 sprzedałem pod koniec listopada 2017r, ale od 2012 r jeździłem Alfa 156 1.9JTD SportWagon 115KM + powerbox 135KM, a MK2-ką jeździła kobieta).

Grande Punto 2009r 1.4 57KW 77KM 105 tyś przebiegu. - Kolor Black :)

Na wierzchu także robota jest łatwa - trudność 2/10 ;)

Lokalizujemy przestawiacz faz rozrządu, jest umiejscowiony tuż przy odmie ( przewód gumowy od pokrywy zaworów do filtra powietrza średnicy ok 23mm ;)

Zapłon wyłączony, kluczyk wyjęty, akumulatora nie odpinałem.

Demontaż wtyczki: przesuwany żółtą część do tyłu, i cienkim płaskim śrubokrętem z przodu wtyczki podnosimy „języczek” do góry i wysuwamy wtyczkę do tyłu – zdjęte!

Imbus rozmiaru 5 lub 6, odkręcamy jedną śrubkę z góry nastawiacza faz rozrządu( tylko jedna jest). Po jej odkręceniu, wyjmujemy nasz elektrozawór.

Ja do czyszczenia użyłem myjki ultradźwiękowej.

Można to czyścić preparatami do czyszczenia gaźników itp., ale lepsze było by popsikanie płynem do mycia silnika pędzelki, w tym okrągły by wyczyścić go w środku tam gdzie jest sprężyna. Czyścimy jak najdokładniej, uważamy by nie potrzebnie nie chlapać po obudowie i wtyczce do cewki. Czyszcząc w myjce ultradźwiękowej nie zanurzałem cewki!.
W celu by mi się zawór nie topił, powiesiłem go na druciki miedzianym do rączki szafki kuchennej!

Sprawdzenie elektryczne przestawiacza: bierzemy omomierz: i badamy rezystancje powinna mieć niecałe 9 ohm, w zależności od dokładności naszego miernika, może się wahać od 8 do 10 ohm :). Gdy będzie duża w nieskończoność oznacza to że cewka jest przerwana należy kupić nowy lub używany a le sprawny przestawiacz.

Jako że posiadam wyzwalacz impulsów do cewek zaworów i wtrysków, sprawdziłem czy ładnie się rusza, dodatkowo przy myjce pomogło w dokładnym oczyszczeniu wnętrza.

Poniżej kilka fotek, oraz link do youtube z filmem jak to wyglądało na żywo, sorki, za jąkanie, ale nie przygotowałem się i leciałem na żywca.

p.s. Na zdjęciu, oprócz lokalizacji przestawiacza faz zaznaczyłem specjalnie Mapsensor....

Następny poradnik będzie, budowa własnego powerboxa za 40zł do 1.4 8V 77km Grande Evo Mito , sprawdzę czy w 1.2 8v też zadziała, który nawet będzie działał... i doda troszkę wigoru dla autka, zrobimy to bardzo ostrożnie, ja już posiadam;-).

Pozdrawiam Adas


Link do filmu na youtube (kliknij) :)

https://www.youtube.com/watch?v=Yj4EcZLplZw&t=4s


Załączniki:






_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Ostatnio edytowany przez Adas, 02 Sty 2018, 22:21, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil  
 

 
 Post #832712 Wysłany: 02 Sty 2018, 22:21; 
 Temat postu: Re: Czyszczenie przestawiacza zmiennych faz rozrządu Grande
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 771
Pomógł: 4
Bardzo dobry poradnik ! ;)
Jakiś problem miałeś z autem że czyściłeś ten przestawiacz faz ? :D

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #832713 Wysłany: 02 Sty 2018, 22:34; 
 Temat postu: Re: Czyszczenie przestawiacza zmiennych faz rozrządu Grande
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Dziękuję.

Nie, ale ja poprawiam fabrykę.. Ale od siebie powiem, że po podpięciu do FES miałbyś błędy wskazujące na zmienne fazy... (przeważnie cewka się pali) w nim - to oznacza jego awarie czyli naszego przestawiacza faz rozrządu, na youtube wyskoczą ci filmy po wpisaniu " valve Solneoid VVT time shifting".

A tak to jak na zimnym ktoś odpali, a ty stoisz maska do góry, to słychać z koła na wałku rozrządu, tj. tam jest zmienne koło faz rozrządu klekotanie... to oznacza, że jest już wybite, i trza kupić nowe - to oznacza awarie Koła. Nie wiem nie rozbierałem, może da się coś zregenerować. Ogólnie zasada zmiennych faz w w autach Grande, EVO, Alfa Mito, VVTI Toyoty, Renault i innych jest ta sama i jest Prosta!. Ciśnienie oleju działa na takie łopatki w kole zmiennych faz rozrządu, które jest umiejscowione na wałku rozrządu, i przestawia je o kąt.. kąt, na jaki pozwala taka przestrzeń wewnątrz koła, gdzie są łopatki na które działa ciśnienie oleju. W razie awarii następstwem jest spadek mocy... no i błędy na kompie, jak i doznania słuchowe.

Następny poradnik będzie "Power Box" do 1.4 i prawdopodobnie i 1.2, domowej roboty typu Plug And Play, bez ingerencji w kable, wszystko na fabrycznych kostkach Bosch ( Bosch 4 Pin).

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO