You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 19:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #9471 Wysłany: 26 Lut 2007, 23:51; 
 Temat postu:
golab napisał(a):
W tym temacie jestem identycznego zdania...

jeden z nielicznych rozsądnych ludzi ;) ;D


golab napisał(a):
Musi się stosować do poniższych wymogów:

gdzieś dokładnie cytowałem ten sam fragment :rotfl2:


Góra
  
 

 
 Post #9476 Wysłany: 27 Lut 2007, 00:26; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Cytuj:
Światła do jazdy dziennej muszą mieć białą barwę. Należy je także zamontować tak, by włączały się automatycznie wraz z tylnymi światłami pozycyjnymi. Z kolei włączenie świateł mijania czy też drogowych musi automatycznie wyłączać światła dzienne. W rozporządzeniu ministra infrastruktury (Dz. U. nr 32 /2003) znajdziemy też informację o miejscu montażu takich reflektorów. Muszą one znajdować się na wysokości od 250 do 1500 mm, minimum 400 mm od bocznego obrysu auta i co najmniej 600 mm od siebie.

Ulala to będzie bardziej skomplikowany schemat :> Popracuję nad tym.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9525 Wysłany: 27 Lut 2007, 07:37; 
 Temat postu:
ipIV napisał(a):
Ulala to będzie bardziej skomplikowany schemat Smile Popracuję nad tym.

nikt nie mówił, że bedzie lekko, dlatego tym bardziej uważam że zakładanie świateł dziennych to bzdura, bzdurne oszczędności z efektem placebo, a do tego oszpecanie samochodu
Jeżeli takie światła występują fabrycznie, ok, nie mam nic przeciwko, ale do takiego rozwiązania musi nastąpiś zmiana przepisów, bo tam gdzie obowiązują światła to jazdy dziennej, nie świecą sie tylne pozycyjne, a u nas póki co muszą.
łot i Polska właśnie ;D


Góra
  
 
 
 Post #9533 Wysłany: 27 Lut 2007, 08:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Nie ukrywam, że mi też ten temat chodzi po głowie już od dawna.
Bo nie da się ukryć, że jazda na światłach w dzień jest pożyteczna. MOże nie zawsze ale jest.
Tyle że ... światła mijania służą do oświetlania drogi przed pojazdem w nocy.
Do jazdy w dzień powinny być moim zdaniem stosowane właśnie wyłącznie światła tzw. dzienne. Przepis MUSI być na tą chwilę ogólny ponieważ mało samochodów fabrycznymi światłami dziennymi dysponuje "na dziś".

Stąd przyłączam się do pytania: czy w miejsce fabrycznych żarówek przciwmgłowych można włożyć te do jazdy dziennej i spokojnie palić w dzień?
Gdzie takie żarówki można kupić?
Spotkał się ktoś już z czymś takim?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9535 Wysłany: 27 Lut 2007, 08:49; 
 Temat postu:
gp napisał(a):
tąd przyłączam się do pytania: czy w miejsce fabrycznych żarówek przciwmgłowych można włożyć te do jazdy dziennej i spokojnie palić w dzień?

nie, tam są żarówki H3 innych nie wsadzisz, poza tym każdy Ci sie przyczepi że jedziesz na p.mgielnych a nie na dziennych, a żarówki przed gliną nie bedziesz wyjmował. Rozkład światła nie powinien mieć znaczenia bo halogen świeci nisko po drodze.
Do tego muszą być rozmieszczone z obowiązującymi przepisami co do świateł dziennych... a nie wiem czy akurat halogeny są tak rozmieszczone.
A co do ogólności przepisu.... nie jest to żaden argument, jak by nasi rządzący myśleli to by wzięli przykłady z krajów gdzie od dawna sie stosuje światła dzienne, a nie tworzyli kolejnego bubla prawnego :(


Góra
  
 
 
 Post #9552 Wysłany: 27 Lut 2007, 10:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Nie jest to tak do końca.
Jeśli przeciwmgłówki są umieszczone w taki sposób, że spełniają wymogi przepisów (które cytował gołąb) to w czym problem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9559 Wysłany: 27 Lut 2007, 11:24; 
 Temat postu:
Cytuj:
Jeśli przeciwmgłówki są umieszczone w taki sposób, że spełniają wymogi przepisów (które cytował gołąb) to w czym problem?

w tym, że halogeny mają inny rozkład światła to raz. ale tego nikt teoretycznie nie sprawdzi.
2 rzecz, to już widze jak sie gliniarzowi tłumaczysz i wyjmujesz mu żarówkę i pokazujesz że to nie jest żarówka do p.mgielnych, tylko słabsza do jazdy dziennej
A na p.mgielnych nie wolno jeździć w dzień, regulują to przepisy.


Góra
  
 
 
 Post #9580 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Sprawa jest taka, że to gliniarz ma mi udowodnić, że jadę na przeciwmgłówkach. Jeśli są umieszczone tak jak być powinny dzienne to naprawdę nie widzę problemu żeby nimi świecić nie oślepiając i oświetlając drogi.
Światła dzienne to tzw. inne - mocniejsze światła pozycyjne - ma być mnie widać w dzień i tyle.
Zdaje się, że golf III w tych lepszych wersjach ma tak rozmieszczone światła przeciwmgłowe i dzienne, tzn. w zderzaku obok siebie pod kloszem głównym.

Jeszcze jedna ciekawostka, która mnie nurtuje: przy włączonych światłach mijania na skutek skręcania (pracy serwa kierownicy być może) pobór prądu staje się tak duży, że główne żarówki mi przygasają.
Zauważyliście u siebie coś takiego?
Co to może być? Za cienkie przewody?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9582 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:45; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
gp napisał(a):
Jeszcze jedna ciekawostka, która mnie nurtuje: przy włączonych światłach mijania na skutek skręcania (pracy serwa kierownicy być może) pobór prądu staje się tak duży, że główne żarówki mi przygasają.
Zauważyliście u siebie coś takiego?
Co to może być? Za cienkie przewody?

1. Dziwne
2. Dziwne
3. Może coś z alternatorem?
4. Spróbuj wyłączyć City (ale co to ma do rzeczy :/ )

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9583 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:47; 
 Temat postu:
gp napisał(a):
Sprawa jest taka, że to gliniarz ma mi udowodnić, że jadę na przeciwmgłówkach.

a skąd niby to wiesz??
to Ty jedziesz i TY masz udowodnić że nie łamiesz prawa, tym bardziej, że wyraźnie to na czym jedziesz są światła p.mgłowe, bo tak są fabrycznie zamontowane. Jakby była fabryczna instalacja na pewno nie byłoby dodatkowych zewnętrznych lamp, tylko instalacja byłaby w reflektorach głównych.


Góra
  
 
 
 Post #9601 Wysłany: 27 Lut 2007, 13:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Wiesz - od jakiegoś czasu obowiązuje w RP zasada domniemania niewinności :-)
Co do świateł: chętnie bym zmienił przeciwmgłówki na dzienne.
I do tego zmierzam swoimi postami.
Jeśli potrafisz podpowiedzieć coś konstruktywnego czekam na opinię :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9605 Wysłany: 27 Lut 2007, 14:14; 
 Temat postu:
gp napisał(a):
Wiesz - od jakiegoś czasu obowiązuje w RP zasada domniemania niewinności Smile

niech Ci bedzie, ale idąc tym tropem, policjant każe Ci wyjąć żarówkę z halogena, bo inaczej nie udowodni Ci, że nie jedziesz na halogenach, kółko sie zamyka wiec i tak bedziesz musiał ją wyjąc, na jedno wychodzi ;D
A poza tym może sie przyczepić, że montujesz żarówki do świateł nie przystosowanych do jazdy dziennej czyli do halogenów, bo na pewno jedne sie od drugich różnią budową. A na tej podstawie może Ci zabrać dowód ;D


Góra
  
 
 
 Post #9606 Wysłany: 27 Lut 2007, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Przestańcie się już przegadywać co? Bo do niczego to nie prowadzi.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9610 Wysłany: 27 Lut 2007, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Zgadzam się :-)

Dwie sprawy mnie nurtują:
1. bezbolesna możliwość zastąpienia przecwmgłówek - dziennymi
2. spadki napięć przy skręconych kołach (city wyłączone) - żeby to zauważyć trzeba świecić światłami dojeżdżając np. do garażu.

Będę wdzięczny za konkretne pomysły.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9613 Wysłany: 27 Lut 2007, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
gp napisał(a):
2. spadki napięć przy skręconych kołach (city wyłączone) - żeby to zauważyć trzeba świecić światłami dojeżdżając np. do garażu.

Będę wdzięczny za konkretne pomysły.

A może nowy temat o tym? :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9616 Wysłany: 27 Lut 2007, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
A co z dziennymi? Bo nic konkretnego nie zostało powiedziane?
:-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9617 Wysłany: 27 Lut 2007, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
gp napisał(a):
A co z dziennymi? Bo nic konkretnego nie zostało powiedziane?

I raczej nic nie będzie. A jak chcesz gadać o przygasających światłach, to załóż nowy temat :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #10639 Wysłany: 03 Mar 2007, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 12
gp napisał(a):

Stąd przyłączam się do pytania: czy w miejsce fabrycznych żarówek przciwmgłowych można włożyć te do jazdy dziennej i spokojnie palić w dzień?
Gdzie takie żarówki można kupić?
Spotkał się ktoś już z czymś takim?

Niestety nie.Problem nie stanowią tu zarówki które mogą być zwykłe 10-20 W tylko lampa,która musi posiadać specjalny klosz powodujacy rozproszenie swiatła,nie oslepiająca ale dająca dobrze widoczne światło w dzień dla innych uzytkowników.Lampa do swiatła dziennego musi posiadać homologację.Tym samym nie da się dostosować istniejących źródeł swiatła do wymogów świateł dziennych,chcąc być w zgodzie z przepisami.
Też rozważam montaz takich swiateł.Narazie nie wiem jak spowodować zeby automatycznie gasły po właczeniu swiateł mijania.Pozdr


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13970 Wysłany: 18 Mar 2007, 15:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Ja bym zastosował taki przekaźnik który jak dostanie +( właczysz mijania) na cewke to rozłączy obwód (czyli swiatła zgasną). I wsio jasne


Góra
 Profil  
 
 
 Post #14076 Wysłany: 19 Mar 2007, 09:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 12
tak jest,przekaźnik ten problem rozwiąże.To właśnie mi też powiedział znajomy elrktronik.Może też mi wykona fachowo całe podłączenie,bo ja za bardzo się na tym nie znam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #14251 Wysłany: 20 Mar 2007, 15:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
moze zrobie mały OT ale dla mnie takie swiatła to jest mijanie sie z celem ja jezdze od 8 lat non stop na swiatłach mijania (odpukac) nigdy nie zawodła mnie zarówka wiec moim zdaniem to nie prawda ze zuzywaja sie szybciej spalanie wieksze to tez sciema piekna w starych samochodach to sie zgodze ale nie w samochodach juz z lat 90 takie jajca :), inna sprawa takie swiatła szpeca samochód nie daja dostatecznego swiatła nawet w dzien samochód na tych swiatłach nie jest widzialny z takiej odległosci jak na swiatłach mijania.
moze teraz uraze kogos ale kazdy kupuje samochód na jaki go stac wiec liczy sie z tym ile bedzie palił i takie oszczdnosci jak 0,1L/100Km to jest smiech na sali :D ja jezdze puncikiem 1,1 bo jestem w stanie go utrzymac ale np mój ojciec ma 5,0 i jemu to grzeje po całosci czy ten samochód pali 15 czy 20 litrów benzyny bo wie ze stac go na to aby go utrzymac
Wiec moje zdanie na ten temat jest jedno nie stac cie to nie jezdzij
Sorki jesli ktos poczuł sie urazony ale chciałem ptrzedstawic ze taka oszczednosc mija sie z celem :)
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #14516 Wysłany: 21 Mar 2007, 18:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Puniek tez jestem elektronikiem wiec kitu ci nie wciskam hehe moze nie takim dobrym ale ..:):)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO