Poziomu oleju to te samochody chyba jeszcze nie mierzą, tylko na podstawie ciśnienia.
Kiedy ostatni raz był zmieniany olej?
Kto zmieniał?
Jak był zmieniany filtr (metody typu wbijanie śrubokręta)? Czy był dokręcony dobrze?
Jaki przebieg samochodu?
Czy "wyciek", to na pewno olej silnikowy? A może płyn chłodniczy?
Widać korozję wokół filtra, pompy oraz czujnika ciśnienia (ze starości ma prawo się zepsuć).
Wycieki (jeśli na prawdę są), mogą być np. z pokrywy zaworów, albo uszczelniaczy wałków (rozrządu i korbowego). Bardzo możliwe (i normalne) przy przebiegach z przedziału 150-250 tysięcy. Chłodziwo i pompa wody też wchodzą w grę (zwłaszcza, że sporo mechaników wymyśla sobie, że pompę wymieniają co drugi rozrząd, czyli możesz mieć jeszcze oryginalną, jeśli auto ma okolice 100 tysięcy plus/minus 30 przykładowo).
W trasę można by pojechać, ale unikaj "wyższych obrotów", spokojnie jedź (równo z "TIR-ami").
Na postojach kontroluj sytuację (wyciek i poziom oleju).