You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 01:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #840142 Wysłany: 08 Sie 2018, 08:57; 
 Temat postu: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Witam,

Od pewnego czasu podczas rozpędzania szarpie samochodem (podskakuje jakby go coś dusiło). Zjawisko występuje w zakresie od 1500 do 2500rpm przy mocno wdepniętym pedale gazu. Powyżej tych obrotów samochód już jedzie płynnie.

1. Obroty na biegu jałowym nie falują
2. Żadne z opisanych powyżej nie występuje na benzynie - tutaj jazda jest od początku płynna bez szarpnięć
3. 2 miesiące temu wymieniona butla, filtry, regulacja
4. Objawy pojawiły się jakieś 3 tygodnie temu
5. Świece i kable były wymienione ~50k km temu (wiem, że trochę przegapiłem)

Byłem w serwisie Tartarini w Katowicach, stwierdzili na dzień dobry żeby wymienić świece i kable jednak nie daje mi spokoju że ten objaw nie występuje na benzynie. Na logikę gdyby to była wina ukladu zapłonowego problem występowałby i tu i tu. A może się mylę?

Tak czy siak wymienię świece i kable do świętego spokoju jednak nie jestem przekonany, że to jest problemem. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami? Co było powodem??

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 

 
 Post #840143 Wysłany: 08 Sie 2018, 09:34; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
50kkm na jednych swiecach i kablach heh ryzykant z ciebie u mnie w pandzie już po 30kkm zaczyna żabkować w wilgotne dni
elektrody na świecy po takim przelocie pewnie mają po 2 mm a i zespół cewek zapłonowych również dostaje po dupie przez takie zaniedbania

[ Dodano: 08 Sie 2018 08:34 ]

50kkm na jednych swiecach i kablach heh ryzykant z ciebie u mnie w pandzie już po 30kkm zaczyna żabkować w wilgotne dni
elektrody na świecy po takim przelocie pewnie mają po 2 mm a i zespół cewek zapłonowych również dostaje po dupie przez takie zaniedbania

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840157 Wysłany: 08 Sie 2018, 19:56; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Jako posiadacz LPG powinieneś choć raz w życiu napotkać gdzieś informację, że "do zapłonu gazu potrzeba większej energii iskry niż do benzyny".
Słabo się interesujesz po prostu...
Poza zestawem świece+przewody oczywiście mogą być inne przyczyny (w związku z ostatnimi wymianami w instalacji gazowej), ale raczej świeczki załatwią sprawę (daj znać).


Góra
  
 
 
 Post #840161 Wysłany: 09 Sie 2018, 08:35; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Jasne, wszystko zrozumiane. Problem mam jednak w zakupie świec. Podałem sprzedawcy nr z eper części ale mówi że pod takim numerem to nie jest ta świeca i że ogólnie do mojego silnika są 3 modele w związku z czym prosił aby wykręcić starą sprawdzić nr i zamówić. Niestety tychże świec za chiny ludowe nie jestem w stanie wykręcić. Postanowiłem oddać auto mechanikowi zanim coś urwę, pytanie jednak jest następujące - jakie świece kupić przed dostarczeniem samochodu do warsztatu?

Nie chce mi się wierzyć że w branży automotiv są takie klocki, że konkretny model, rocznik, silnik, nr vin i kilka rodzai części do układu zapłonowego...

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840162 Wysłany: 09 Sie 2018, 10:15; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
0 242 140 519 położenie elektrod 3mm , wymiana co 15000km
0 242 140 514 położenie elektrod 4mm , wymiana co 30000km

nic więcej w katalogu do tego auta pod lpg nie ma ;)

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840164 Wysłany: 09 Sie 2018, 10:44; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Właśnie to jest normalne (znaczy może się zdarzyć), że:
- producent samochodu wprowadza z czasem (po pierwszych kilku latach) zmiany (z informowaniem o nich bywa różnie), albo i nie "z czasem", tylko od razu, z innych względów (dostawa części, usprawnienia w procesie produkcji, eksperymenty, pierwsze akcje serwisowe, tzw. "choroby wieku dziecięcego"),
- producenci podzespołów wprowadzają zmiany do produktu (i jak wyżej, wymiana informacji leży), bardzo rzadko ale są przypadki, że w fabryce jest poważna awaria i danej wersji produktu nie będzie można produkować przez dłuższy czas (lub wcale), są też czasem odmiany podzespołów na różne klimaty (skrajnie zimne i gorące) o czym się zapomina często (i numer fabryczny może się nie zmienić),
- problemy logistyczne/biznesowe, zmiana dostawców, podwykonawców, przenoszenie fabryk (nawet między kontynentami), itp.,
- jeśli są wypuszczone w świat informacje o zmianach/odmianach podzespołu, to mogą być błędnie podane w materiałach serwisowych oraz katalogach części (nowszy katalog nie musi być "lepszy"),
- dlatego po numerze VIN można dostać nie pasującą część. Numer VIN, to nie żadna "wyrocznia".
Jak się da, to każdy element przed planowaną wymianą należy fotografować, zmierzyć, numery odczytać jak są dostępne, widoczne. Zapisać, archiwizować na przyszłość, zachować opakowanie.


Ostatnio edytowany przez pmx007p1 09 Sie 2018, 10:54, edytowano w sumie 2 razy

Góra
  
 
 
 Post #840165 Wysłany: 09 Sie 2018, 10:44; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
zamówiłem NGK ZKR7A-10 bo takie coś mi się kojarzy że montowałem i tez często spotykany model w google wśród użytkowników z silnikiem 1.4 8V 77KM. oby to było to.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840166 Wysłany: 09 Sie 2018, 11:02; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Wśród użytkowników LPG jest też opcja (tak piszą na innych forach), że chyba "Denso" będzie "lepsze", bo przerwa mniejsza (fabrycznie 0,8 lub 0,9 zależnie od typu), a NGK ma 1,0 mm.


Góra
  
 
 
 Post #840170 Wysłany: 09 Sie 2018, 12:04; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
gazownik wlasnie mowil "tylko nie denso i bosh" najlepiej NGK wiec wierze, że bedzie dobrze

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840172 Wysłany: 09 Sie 2018, 12:42; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
kosmodron napisał(a):
zamówiłem NGK ZKR7A-10 bo takie coś mi się kojarzy że montowałem i tez często spotykany model w google wśród użytkowników z silnikiem 1.4 8V 77KM. oby to było to.


takie oznaczenia są do wozideł bez LPG

Image

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #840174 Wysłany: 09 Sie 2018, 13:02; 
 Temat postu: Re: 1.4 8V 77KM Tartarini Szarpie na niskich obrotach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
no właśnie serwisant kazal kupić zwyczajną świecę nie jakieś dedykowane pod LPG więc zakładam, że wie co mówi.Zresztą poprzednich na pewno nie kupowałem pod instalację LPG.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO