You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 13:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 111 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #841113 Wysłany: 31 Sie 2018, 10:21; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Wystrojone lpg może być, sonda zbiera spaliny z 4 cylindrów. Na 2 cylindrach może być za bogato, na 2 za ubogo i sumarycznie sonda będzie prawidłowo pracować. Przypomnij się jaki masz sterownik lpg, reduktor i wtryskiwacze? Kolektor od głowicy odkręcisz bez kanału, tak żeby go odsunąć od głowicy to bez problemu. Uszczelka jeśli jest ok można zostawić. Śruby powinny pójść, odkręcaj na ciepłym silniku.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #841114 Wysłany: 31 Sie 2018, 15:06; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
wtryskiwacze ac-w02 i komputer qbox i reduktor ac-typ 02. LPG raczej nie podejrzewam. Auto od samego początku chodzi dokładnie tak samo czyli dobrze ale lekki muł.

[ Dodano: 31 Sie 2018, 15:06 ]

Dzisiaj ponownie mierzona kompresja na ciepłym 9.5 wszędzie. Czas do 100= 15s


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841123 Wysłany: 31 Sie 2018, 15:44; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
słabiutko strasznie powinno być coś około 11sek

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841217 Wysłany: 02 Wrz 2018, 09:51; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841238 Wysłany: 03 Wrz 2018, 09:22; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Pomysły? Jeśli pomiar kompresji jest prawidłowy [sam czujnik] to masz kompresję w niskiej dolnej granicy. Sprawdziłbym jeszcze rozrząd z zmiennymi fazami rozrządu jeśli w tym silniku występują. Jak te elementy są ok, to trzeba ściągać głowice.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841240 Wysłany: 03 Wrz 2018, 12:53; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Gdzie dokładnie są te znaki? Ma ktoś zdjęcia?

[ Dodano: 03 Wrz 2018, 12:53 ]

Dobra znalazłem od ruskich film postaram się to sprawdzić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841243 Wysłany: 03 Wrz 2018, 14:50; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Znaki znakami jeśli są, najlepiej sprawdzić z użyciem blokad. 1.2 16v, 1.4 16v ma te same blokady.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841247 Wysłany: 03 Wrz 2018, 18:13; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Jak wam wpadną w ręce blokady (każde, do 16V, do 8V), to proszę o "skopiowanie", zmierzenie i/lub dokładne fotografie (z których da się "zdjąć" wymiary i kąty).


Góra
  
 
 
 Post #841251 Wysłany: 03 Wrz 2018, 19:25; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
W wolnej chwili sprawdzę na znakach jak coś się nie będzie zgadzać to oddam do mechanika żeby to ustawił.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841261 Wysłany: 03 Wrz 2018, 21:26; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Mam blokady do 1.2 16v, 1.4 16v pasują chyba też do 1.4tjet. Po co to kopiować jak kompletny zestaw kupiłem za 100zł, rzeźba drożej wyjdzie chyba że masz dostęp do sprzętu i materiału.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841263 Wysłany: 03 Wrz 2018, 22:18; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Dużo roboty z takim ustawieniem? Na cnc można by wyciąć takie blokady powinno taniej wyjść

[ Dodano: 03 Wrz 2018, 22:18 ]

Jakie masz blokady? Może warto kupić nic płacić mechanikowi parę stówek.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841265 Wysłany: 03 Wrz 2018, 22:55; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Nic specjalnego w blokadach nie ma (mimo "zmyłki", typu wymyślne kształty zewnętrzne), średnio rozgarnięty (i trzeźwy) ślusarz dałby radę, nie trzeba żadnego CNC (ale jak ktoś ma, to OK, można dosłownie skopiować, a nie robić funkcjonalną kopię, odpowiednik).
"Tylko" jest kwestia sprawdzonego rysunku. Model Grande Punto istnieje tyle lat, a po internecie wciąż nie krążą jeszcze rysunki blokad, bardzo mnie to dziwi (nikomu się nie chciało, serio?).
Na tym głównie polega każde hobby, że człowiek sobie sam nie liczy roboczogodzin (bo wtedy żadna aktywność poza właściwą pracą zarobkową "nie ma sensu" i "się nie opłaca").


Góra
  
 
 
 Post #841266 Wysłany: 03 Wrz 2018, 23:33; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
pmx007p1 racja ale i coraz mniej jest ludzi którzy sami cokolwiek naprawiają zepsuło się to wiozą do mechanika ja również wiele rzeczy robiłem i jako pierwszy opisywałem na tym forum a auto konstrukcyjnie ma już 13 lat i albo ludzie są leniwi i nie chce im się opisać niektórych napraw albo wiozą po prostu do mechanika

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841269 Wysłany: 04 Wrz 2018, 00:07; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
To po co wchodzą na jakiekolwiek fora lenie? Tematy o rozrządach, oleju, hamulcach, alternatorach, zawieszeniu i ewentualnie zaworach, czy wydechu, mają najwięcej wyświetleń (w podanej kolejności mniej-więcej i w uproszczeniu), czyli jakieś (jakiegoś rodzaju, może "chore", ciekawskie, wścibskie) "zainteresowanie" jest... Łysą pałę z YouTuba też sporo subskrybuje, ponad pół bańki (to jak na PL duży wynik).
Koniec dygresji.
Dawać blokady, zmierzyć, zważyć, opublikować "dla potomnych".


Ostatnio edytowany przez pmx007p1, 04 Wrz 2018, 00:12, edytowano w sumie 1 raz

Góra
  
 
 
 Post #841270 Wysłany: 04 Wrz 2018, 00:15; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
zainteresowanie jest ale nie ma chęci a poczytać można za darmo :E

[ Dodano: 03 Wrz 2018 23:15 ]

i przede wszystkim żeby pouczyć mechanika w warsztacie co i jak ma zrobić :E

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841274 Wysłany: 04 Wrz 2018, 06:57; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
cedec1, Ty to mistrzem w tym jesteś :P, ja również poproszę o zdjęcia blokad lub rysunki, mógłbym sam sobie rozrząd ustawić z pomocą elearn i forum czegoś się ucząc przy okazji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841276 Wysłany: 04 Wrz 2018, 06:59; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Blokady do 1.2 16v 1.4 16v to nie jest tylko "kawałek szpeja" typu płaskownik z otworami. Ja mam ten zestaw;
https://www.google.pl/search?q=1.2+16v+ ... saQwYwzM_M:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841278 Wysłany: 04 Wrz 2018, 07:07; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Nawet tanie to jest w porównaniu do kosztu wymiany rozrządu, w elearn wyglądało to trochę inaczej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841279 Wysłany: 04 Wrz 2018, 07:56; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Przez takie gadanie jak wyżej większość jest obsrana, bo przerażają ich "dziwne" kształty blokad. Te do 16V mogą być nawet łatwiejsze do wykonania (czy zastąpienia czymś innym) niż do 8V. To tylko głupie pręty pokazujące równe ustawienie tłoków, plus "dzyndzle" blokujące wałki.
https://www.youtube.com/watch?v=jEY1OmxGK3A - chyba przesadzili, jest zdublowane ustawienie korby (albo używasz "szpilek", albo "lizaka", po co oba sposoby na raz?).
https://www.youtube.com/watch?v=N0CoEV4jEbc - tu uproszczony zestaw (bez lizaka jak w 8V).
Ale zrobił się "off-topic", więc może zakończmy.

Jeszcze jeden pomysł do tematu: na osiągi silnika mają wpływ zmienne fazy, a na ich działanie ma wpływ olej, jego ilość w czasie ("pompy tworzą przepływ, nie ciśnienie") = możesz mieć brudny filtr oleju. Dodatkowa wymiana samego filtra nie zaszkodzi (a wręcz przeciwnie).

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
  
 
 
 Post #841289 Wysłany: 04 Wrz 2018, 09:51; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Tu bym się przyczyny nie doszukiwał, olej jest czyściutki mimo 10kkm(zaraz będzie zmieniany), za jakiś czas sprawdzę ten rozrząd na znakach jak na razie. Jeśli ktoś ma inne pomysły proszę pisać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #841321 Wysłany: 04 Wrz 2018, 22:26; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
chyba już wyczerpałeś naszą wyobraźnię teraz pora działać :E

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #842518 Wysłany: 23 Paź 2018, 09:48; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Na razie mogę dodać że silnik na zimnym ma więcej mocy niż rozgrzany (np. po 10minutach lub 2-4km) aż się czuje jak wciska w fotel. Na razie sprawdzone sondy lambda (przy hamowaniu silnikiem w okolicach 0V przy normalnej jeździe dobre napięcia) czujnik map sensor sprawdzony na 90% jest ok.(temp jak i ciśnienie wydaje się ok) Olej zmieniony Motul(x-cess 5W40) czyściutki z płukanką ON + ceramizer(sprawdzimy czy zadziała :twisted: :E ) Zmiana rozrządu + zawieszenie przód(wali)zaplanowana na około luty-marzec. Podobno tanie blokady rozrządu źle ustawiają silnik czy ma ktoś wiedzę na ten temat?

[ Dodano: 23 Paź 2018, 09:47 ]

Znalazłem wreszcie w elearn wartości kompresji silnika, wynika z tego że silnik stracił tylko 1.3Bar bo prawidłowe to 10.8(fabryczne)


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #842757 Wysłany: 23 Paź 2018, 10:35; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
Stopień sprężania to nie to samo co kompresja

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #842760 Wysłany: 27 Paź 2018, 12:24; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Kurde to poszukiwania dalej trwają.

[ Dodano: 27 Paź 2018, 12:24 ]

Żeby obliczyć kompresje silnika należy stopień sprężania pomnożyć przez 1.3 i mamy wynik w barach, u mnie 10.8 X 1.3 = 14.04 czyli brakuje 4,54 do fabrycznej kompresji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850062 Wysłany: 03 Paź 2019, 12:24; 
 Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka
Trzeba poszukać wartości kompresji z poprzednich silników FIRE, historycznie, wszystkie modele. Programy typu AutoData, książki. Wynik: one zawsze (i 8V i 16V) mają podobny przedział, powiedzmy umownie, że te 10-12 bar ma być w każdym używanym benzyniaku (wspólny przedział, bo niektóre odstają plus/minus).

PS
Jakieś postępy? W sumie mój 8V zachowuje się tak samo. W największe upały ma mniej mocy. Wystarczy ochłodzenie (z +30 do +20 stopni) i już jeździ normalnie. Dodatkowo ma lekko mniej mocy jak silnik jest gorący (ale wpływ temperatury otoczenia jest tu wyraźnie większy).
Podobno jest to wada tych silników, gdzieś czytałem opinie "tunerów", że pierwsza rzecz do przerobienia, to właśnie dolot (bo za mała przepustowość, szczególnie właśnie na ciepło).

Ale na to nakładać się może zużycie, szczególnie od LPG (bo też mam i zawory się na 90% kończą, jeszcze ze 2-3 lata max. i remont będzie). Może właśnie masz to samo. Auto wymęczone od LPG (i hydrauliczne popychacze w 16V nie pomogły).
Z lenistwa nawet nie sprawdzam kompresji, bo oleju nie bierze, czyli raczej pierścienie OK, czyli problemy z mocą muszą zależeć od zaworów (bo grubości płytek regulacyjnych już są w dolnym przedziale, minimum, niedługo nie będzie co regulować).

Wymiana rozrządu i regulacja zaworów ma wpływ na zachowanie, ale niewielki (chociaż zawsze pozytywny).
Z ciekawostek, porting przepustnicy jakby pomógł (bardziej żwawy silnik). Gdybyś się bardzo nudził, to można kiedyś spróbować.
W silniku 16V powinna być podobna (co do konstrukcji): http://fiatpunto.com.pl/topic60125.html


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 111 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO