You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Sty 2019, 20:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #843748 Wysłany: 19 Lis 2018, 20:27; 
 Temat postu: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Witam.
Mam problem w aucie syna-też PuntoII 8v.Od niedawna po przekręceniu kluczyka zapłonnu resetował się zegar,ale auto odpalało normalnie,kontrolki świeciły.Aktualnie auto też odpala,światła,kierunklowskazy świecą,ale nie świecą kontrolki na zegarach,nie działają wskazniki predkosci i obrotów.Za jakiś czas zaczynają migac,potem świecą normalnie jakiś czas,potem znow gasną.I zegarek znow się zeruje.
W srodku cos chrobocze,jakby jakiś przekaznik dostał palpitacji styków...
Akumulator jest nowy(1 roczny),auto odpala dobrze.
Co to moze byc za objaw?
Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #843750 Wysłany: 19 Lis 2018, 21:40; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 13939
Pomógł: 111
Zdemontuj zegary i sprawdź czy styki są ok. Zmontuj do kupy i sprawdź czy coś się zmieniło.
Podepnij pod kompa i połącz się z zegarami, wykonaj test.
Podmień zegary na swoje i sprawdź czy też jest taki sam efekt.

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 90 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843751 Wysłany: 20 Lis 2018, 17:26; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Oile pamietam demontaz imbusem?Nie wiem ile tam śrubek jest i gdzie są umieszczone.Do elektryka jestem umowiony na piątek.
Ze też akurat musiało trafic na taką pogodę,żadna przyjemnosc cos robic w aucie,a garaż tez zimny beton.Ale kasę zaoszczędzic chcialoby się he he...

[ Dodano: 20 Lis 2018, 12:50 ]

kitu0 napisał(a):
Oile pamietam demontaz imbusem?Nie wiem ile tam śrubek jest i gdzie są umieszczone.Do elektryka jestem umowiony na piątek.
Ze też akurat musiało trafic na taką pogodę,żadna przyjemnosc cos robic w aucie,a garaż tez zimny beton.Ale kasę zaoszczędzic chcialoby się he he...


Zauważyłem,ze po pewnym czasie(moze jak jest juz ładowanie)zegary działają jak należy.Dzis sprawdziłęm akumulator-było 11,8V,właśnie go łąduję w garażu,ale po podłaczeniu ładowarki(czyli wzrosło napięcie na akum.)dalej zegary głupieją.Poczekam jak się porządnie naładuje i wtedy sprawdzę.Nie wierzę zeby nagle jakieś styki przestały łączyc,objawy są faktycznie takie jakby akum.miał za małe napięcie.

[ Dodano: 20 Lis 2018, 17:25 ]

kitu0 napisał(a):
Oile pamietam demontaz imbusem?Nie wiem ile tam śrubek jest i gdzie są umieszczone.Do elektryka jestem umowiony na piątek.
Ze też akurat musiało trafic na taką pogodę,żadna przyjemnosc cos robic w aucie,a garaż tez zimny beton.Ale kasę zaoszczędzic chcialoby się he he...

[ Dodano: 20 Lis 2018, 12:50 ]

kitu0 napisał(a):
Oile pamietam demontaz imbusem?Nie wiem ile tam śrubek jest i gdzie są umieszczone.Do elektryka jestem umowiony na piątek.
Ze też akurat musiało trafic na taką pogodę,żadna przyjemnosc cos robic w aucie,a garaż tez zimny beton.Ale kasę zaoszczędzic chcialoby się he he...


Zauważyłem,ze po pewnym czasie(moze jak jest juz ładowanie)zegary działają jak należy.Dzis sprawdziłęm akumulator-było 11,8V,właśnie go łąduję w garażu,ale po podłaczeniu ładowarki(czyli wzrosło napięcie na akum.)dalej zegary głupieją.Poczekam jak się porządnie naładuje i wtedy sprawdzę.Nie wierzę zeby nagle jakieś styki przestały łączyc,objawy są faktycznie takie jakby akum.miał za małe napięcie.


No niestety,ale akumulator w trakcie lądowania mial 13V,sprobowałem z kluczykiem ale jest to samo.To głupienie kontrolek wydaje się byc podobne do objawów braku masy.Ale gdzie jej szukac??
I słychac to chrobotanie jakichś zębatek czy styków?Nie wiem.
Zdemontuję jutro zegary,podmienię na stare zegary ktore posiadam i popsikam sprayem styki.Ale one są schowane nie wierzę żeby skorodowaly.Jak te zegary są połączone z masą?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843771 Wysłany: 20 Lis 2018, 18:42; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 13939
Pomógł: 111
Dlaczego mając 2 Punta nie wyeliminujesz od strzału możliwości, że padły zegary? Napisałem wyżej co możesz zrobić.
Sprawdziłeś styki zegarów?

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 90 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843775 Wysłany: 23 Lis 2018, 21:52; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Jutro rozbieram zegary.A co w stykach moze byc-przecież one są nierdzewne.Podmienię stary zegar i bede wiedział,ale w tym starym zegarze nie dziala prawidłowo predkosciomierz,więc nie mogę go zamontowac na stałe.Jesli usterka z kontrolkami bedzie taka sama przy starych zegarach,no to podmienię akumulatory.Ale jak pisalem podłaczylem prostownik iteż zegary fiksowały,więc to nie kwestia niedoładowania akumulatora.

Co jeszcze daje mi do myślenia?Od kilku tygodni sporadycznie przy przekręcaniu kluczyka zapłonu resetował się zegarek.To był 1 szy objaw.Od tygodnia kontrolki migają,głupieją,brak reakcji wskaźników.
Czy to nie jakaś usterka w stacyjce-przekręcenie kluczyka zapłonu odcina napiecie najpierw na zegarek,a obecnie na całe zegary?
Mnie jednak cos sie widzi ze cos z masa jest nie tak,ale gdzie?

[ Dodano: 21 Lis 2018, 13:05 ]

kitu0 napisał(a):
Jutro rozbieram zegary.A co w stykach moze byc-przecież one są nierdzewne.Podmienię stary zegar i bede wiedział,ale w tym starym zegarze nie dziala prawidłowo predkosciomierz,więc nie mogę go zamontowac na stałe.Jesli usterka z kontrolkami bedzie taka sama przy starych zegarach,no to podmienię akumulatory.Ale jak pisalem podłaczylem prostownik iteż zegary fiksowały,więc to nie kwestia niedoładowania akumulatora.

Co jeszcze daje mi do myślenia?Od kilku tygodni sporadycznie przy przekręcaniu kluczyka zapłonu resetował się zegarek.To był 1 szy objaw.Od tygodnia kontrolki migają,głupieją,brak reakcji wskaźników.
Czy to nie jakaś usterka w stacyjce-przekręcenie kluczyka zapłonu odcina napiecie najpierw na zegarek,a obecnie na całe zegary?
Mnie jednak cos sie widzi ze cos z masa jest nie tak,ale gdzie?


No i wszystko(prawie)jest jasne.Jak podmieniłem stare zegary-usterka zniknęłą.Czyli uszkodzenie w samych zegarach,ale gdzie i jakie-pewnie elektronika,dopiero to zdemontuję.Ale elektronika poza ścieżkami na druku nie jest do naprawienia.Czeka mnie wymiana zegarów.

[ Dodano: 23 Lis 2018, 21:52 ]

kitu0 napisał(a):
Jutro rozbieram zegary.A co w stykach moze byc-przecież one są nierdzewne.Podmienię stary zegar i bede wiedział,ale w tym starym zegarze nie dziala prawidłowo predkosciomierz,więc nie mogę go zamontowac na stałe.Jesli usterka z kontrolkami bedzie taka sama przy starych zegarach,no to podmienię akumulatory.Ale jak pisalem podłaczylem prostownik iteż zegary fiksowały,więc to nie kwestia niedoładowania akumulatora.

Co jeszcze daje mi do myślenia?Od kilku tygodni sporadycznie przy przekręcaniu kluczyka zapłonu resetował się zegarek.To był 1 szy objaw.Od tygodnia kontrolki migają,głupieją,brak reakcji wskaźników.
Czy to nie jakaś usterka w stacyjce-przekręcenie kluczyka zapłonu odcina napiecie najpierw na zegarek,a obecnie na całe zegary?
Mnie jednak cos sie widzi ze cos z masa jest nie tak,ale gdzie?

[ Dodano: 21 Lis 2018, 13:05 ]

kitu0 napisał(a):
Jutro rozbieram zegary.A co w stykach moze byc-przecież one są nierdzewne.Podmienię stary zegar i bede wiedział,ale w tym starym zegarze nie dziala prawidłowo predkosciomierz,więc nie mogę go zamontowac na stałe.Jesli usterka z kontrolkami bedzie taka sama przy starych zegarach,no to podmienię akumulatory.Ale jak pisalem podłaczylem prostownik iteż zegary fiksowały,więc to nie kwestia niedoładowania akumulatora.

Co jeszcze daje mi do myślenia?Od kilku tygodni sporadycznie przy przekręcaniu kluczyka zapłonu resetował się zegarek.To był 1 szy objaw.Od tygodnia kontrolki migają,głupieją,brak reakcji wskaźników.
Czy to nie jakaś usterka w stacyjce-przekręcenie kluczyka zapłonu odcina napiecie najpierw na zegarek,a obecnie na całe zegary?
Mnie jednak cos sie widzi ze cos z masa jest nie tak,ale gdzie?


No i wszystko(prawie)jest jasne.Jak podmieniłem stare zegary-usterka zniknęłą.Czyli uszkodzenie w samych zegarach,ale gdzie i jakie-pewnie elektronika,dopiero to zdemontuję.Ale elektronika poza ścieżkami na druku nie jest do naprawienia.Czeka mnie wymiana zegarów.


I ostatnia ciekawostka z pola walki z zegarem(tym świrującym).
Wczoraj byłem Puntem u znajomego (dobrego!) mechanika w Katowicach-to moj były sąsiad z bloku.
Powyginał mi styki na zegarach,bo uważa ze słabo kontaktowały.U niego było ok,przejechałem na Koszutke do syna-całą droge ok.Ale dzis u syna byłem na wizycie,z ciekawosci zagladnąłem do auta,przekręciłem kluczyk i apjać to samo.Po 1 dniu postoju..Zachrobotało,zegar nie świeci wcale.Tak jakby brakło zasilania.Za chwilę ruszyłem autem na probę-zaświeciło.Ale po kilkunastu minutach znow nie świeciło,kontrolki migotały.Szał z tym licznikiem...Chyba w koncu podmienię na ten stary zegar ktory mam i zobaczymy jak długo pojezdzi.Stary zegar ma jeden feler-świruje trochę predkościomierz,tylko tyle.
Jesli sie okaże ze stary zegar działa dobrze w Puncie jakiś czas,to trzeba będzie odwiedzic szrot z częściami....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843867 Wysłany: 24 Lis 2018, 19:28; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 372
Pomógł: 7
Sorry, że wtrącę swoje 5 groszy. Czy to nie ten sam problem co Grande Punto? Przetarte przewody w klapie bagażnika? Światła stop są? Jeżeli to ten sam problem to proponuję zajrzeć do przewodów łączących budę z klapą bagażnika!

_________________
był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
Image
http://www.endomondo.com/challenges/33622310
http://www.endomondo.com/challenges/36167071
http://www.endomondo.com/challenges/37324598


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843868 Wysłany: 24 Lis 2018, 19:34; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Chyba coś się koledze pomyliło.To nie ten temat...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843869 Wysłany: 24 Lis 2018, 20:15; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 372
Pomógł: 7
Nie pomyliło tylko napisałem wyraźnie, że taki objaw w Grande Punto jest przy przetartych kablach w przeplotce w klapie bagażnika. Nie to nie.

_________________
był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
Image
http://www.endomondo.com/challenges/33622310
http://www.endomondo.com/challenges/36167071
http://www.endomondo.com/challenges/37324598


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843870 Wysłany: 24 Lis 2018, 21:04; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Acha, to zwracam honor.Jutro sprawdze te kable.Ale one mają między sobą zwarcia czy coś z masą?Bo w przelotce żadne odizolowane kable nie powinny dotykac karoserii przecież.Poza tym obejrze dokłądnie połaczenia akum.z masa,podlaczę inny akum.i zobacze co będzie.Moze nie bede musiał podmieniac zegarów..Bo przecież w sumie te działają,ale niestabilnie.Jak juz zaświecą to świecą kontrolki,ale po 1 dniu postoju juz świrują i odrazu zegarek się resetuje.Jeszcze mnie nurtuje sprawa stacyjki,czy to ona nie jest powodem niestabilnego napięcia na zegarach..Pomimo tych wszystkich trudnosci auto odpala normalnie,światłą wszystkie świecą kiedy trzeba...Ale to sprawdzę na końcu.Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843871 Wysłany: 24 Lis 2018, 22:53; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 372
Pomógł: 7
polecam ten post:
http://fiatpunto.com.pl/topic57930.html
Ale to jest w GP

_________________
był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
Image
http://www.endomondo.com/challenges/33622310
http://www.endomondo.com/challenges/36167071
http://www.endomondo.com/challenges/37324598


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843881 Wysłany: 26 Lis 2018, 17:50; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
No rzeczywiscie,objaw podobny-brak zasilania zegarów,kontrolki chwilami świrują.Ale stopów z tyłu nie sprawdzałem.Inne światła są sprawne..
Wczoraj (sobota)w poludnie po przekręceniu kluczyka stacyjki zegarek znow się zresetował,tablica zegarów umarła.Po odpaleniu silnika za chwilkę zegary odżyły.Syn jechał 15 km do nas do domu,i juz po drodze nie mial problemu z zegarami.Dzis odpaliłem jego auto i o dziwo zegary były sprawne,nawet po kilkunastu przekreceniach kluczyka.
Nic więcej mi nie przyszło do głowy z powodu braku usterki.Narazie podejrzewam:akumulator,chwilowe braki masy,styki stacyjki,no i zegary.

[ Dodano: 26 Lis 2018, 17:41 ]

kitu0 napisał(a):
No rzeczywiscie,objaw podobny-brak zasilania zegarów,kontrolki chwilami świrują.Ale stopów z tyłu nie sprawdzałem.Inne światła są sprawne..
Wczoraj (sobota)w poludnie po przekręceniu kluczyka stacyjki zegarek znow się zresetował,tablica zegarów umarła.Po odpaleniu silnika za chwilkę zegary odżyły.Syn jechał 15 km do nas do domu,i juz po drodze nie mial problemu z zegarami.Dzis odpaliłem jego auto i o dziwo zegary były sprawne,nawet po kilkunastu przekreceniach kluczyka.
Nic więcej mi nie przyszło do głowy z powodu braku usterki.Narazie podejrzewam:akumulator,chwilowe braki masy,styki stacyjki,no i zegary.


Sytuacja na dzis:po przekreceniu kluczyka kontrolki sie nie zaświeciły,zegrek się zresetował,a po kilkunastu sekundach kontrolki same zaświeciły,bez cofania kluczyka w stacyjce-ale zegarek+licznik małych km)były wyzerowane.
Napiecie na akumul.12,5V
W czasie jazdy brak takich usterek,dzis jezdizłem trochę,za każdym przekreceniem kluczyka było ok-najczesciej są w dniu następnym,lub po jakimś czasie..
Jutro w razie usterki podmienie cały zegar i pojezdzę sprawdzę co jest.
Czy ma ktoś dla mnie jakąś podpowiedz?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843996 Wysłany: 27 Lis 2018, 23:41; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 125
Pomógł: 6
Jeżeli objaw się powtórzy na podmienionym liczniku polecam sprawdzić przekaźnik R1 i jego gniazdo (wyjąć przekaźnik na noc i następnego dnia zrobić pomiary samego gniazda oraz samego przekaźnika w stanie bez zasilania jak i prowizorycznie zasilonego) najniżej położony w skrzynce w kabinie.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844022 Wysłany: 28 Lis 2018, 17:16; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Dzieki za konkretną radę-ale jak narazie objaw sie nie powtorzyl przy podmienionym starym liczniku.Więc tamten licznik jest uszkodzony.
Ciekawe co tam moze się uszkodzic z takimi objawami-przy przekręceniu kluczyka migają lub nie świecą lampki kontrolne,resetuje się zegarek+licznik małych km.Migają natomiast lampki kontrolne błędów poduszki i żólta silnikowa.
Slychac tak jakby turkotanie trybów czy cos podobnego.
Po jakimś czasie wszystko dochodzi do normy,kontrolki sie zapalają,ale zegar+licznuik małych km nadal wyzerowany.
Moze szłoby to naprawic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844123 Wysłany: 02 Gru 2018, 16:32; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 125
Pomógł: 6
Jeśli tak to rozbiórka licznika i pomiary na płytce elektronicznej możliwe zimne luty, wilgoć lub uszkodzony pewien element elektroniczny być może bez specjalisty się nie obejdzie.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844144 Wysłany: 02 Gru 2018, 21:51; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
No tak,moze byc i zimny lut-taki najtrudniej(lub nizemożliwe)znalezc.Jestem elektronikiem,znam ,,ból"zimnego lutu.
A zna kolega szczegóły-co to za ,,pewien element"??Sprawa zużytego akumulatora to nie jest,bo podłaczylęm inny zegar i dziala dobrze..Specjalista raczej nie podejmie się takiej pracy-trzeba miec stanowisko do ktorego podłącza się zegary,takie jak w aucie-no i oczywiscie nie opłąci się tego naprawiac,gdy za 50 zł mam inny,sprawny choc używany zegar.
Ale jestem ciekaw co teoretycznie może byc uszkodzone jesli po podlaczeniu napiecia poprzez stacyjkę zegary głupieją i następuje reset zegarka i licznika km,co sugeruje zanik napiecia na zegary.
A jednoczesnie po podmianie zegara wszystko jest ok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844152 Wysłany: 03 Gru 2018, 01:15; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 400
Pomógł: 8
To co z ciebie za "elektronik"? :roll: Tylko z wykształcenia, czy wykonujesz ten zawód?
Jedną z cech prawdziwych techników/inżynierów jest ciekawość, a podstawową metodą pomiary, testy, eksperymenty, więc już powinieneś mieć w domu na stole te zegary i je badać bez pytania na forum (ewentualnie przejrzenie istniejących tematów powinno wystarczyć - tu i na nieszczęsnej Elektrodzie).
Skoro sprawne używane kosztują 50 PLN, to kup, bo szkoda transferu w internecie na takie dyskusje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844154 Wysłany: 03 Gru 2018, 01:22; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12326
Pomógł: 45
pmx007p1 napisał(a):
To co z ciebie za "elektronik"? :roll: Tylko z wykształcenia, czy wykonujesz ten zawód?

Odpuściłbym sobie tego typu teksty, bo są aroganckie i niepotrzebne - naprawdę. :!: Nie każdy musi być taki jak Ty ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844174 Wysłany: 03 Gru 2018, 14:28; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Jestem starym elektronikiem z zawodu,ale maturę zdawalem jak wieeeelu z forumowiczów nie było jeszcze na świecie.Jestem ciekaw tej nowej,,,cywilizacyjnej"elektroniki,ale nie robię tego zawodowo,a juz takie probniki zegarów jak niektorzy sugerują to jest trochę poza moim zasięgiem możliwości wykonania.Po prostu juz wzrok nie ten...
Co do wypowiedzi kolegi,, z poza Polski'-lubię pytac madzrzejszych i bardziej doświadczonych kolegow z forum niz cos zepsuc badając samodzielnie...Kto pyta nie bładzi.
Poza tym uważam że głupich nie sieją-ale aroganckich i niegrzecznych-juz tak...I to jest bolączka i wielka wada młodych,,,nowobogackich"Polaków...Niestety.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844551 Wysłany: 14 Gru 2018, 12:58; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 125
Pomógł: 6
kitu0 napisał(a):
No tak,moze byc i zimny lut-taki najtrudniej(lub nizemożliwe)znalezc.Jestem elektronikiem,znam ,,ból"zimnego lutu.
A zna kolega szczegóły-co to za ,,pewien element"??Sprawa zużytego akumulatora to nie jest,bo podłaczylęm inny zegar i dziala dobrze..Specjalista raczej nie podejmie się takiej pracy-trzeba miec stanowisko do ktorego podłącza się zegary,takie jak w aucie-no i oczywiscie nie opłąci się tego naprawiac,gdy za 50 zł mam inny,sprawny choc używany zegar.
Ale jestem ciekaw co teoretycznie może byc uszkodzone jesli po podlaczeniu napiecia poprzez stacyjkę zegary głupieją i następuje reset zegarka i licznika km,co sugeruje zanik napiecia na zegary.
A jednoczesnie po podmianie zegara wszystko jest ok.


A choćby stabilizacja napięcia na płycie elektronicznej może "siąść" jeśli chodzi o przykładowy element tego bez gruntownego sprawdzenia nie można wykluczyć jeśli chodzi o sprawdzanie nie do końca potrzebne jest pełne stanowisko przede wszystkim trzeba podać na gniazdo licznika zasilanie. Po podaniu zasilania np. z zasilacza labor. można zaobserwować co się z licznikiem dzieje jeśli objaw jest podobny co w aucie to żmudne kopanie co się wysypało silniczek krokowy, rezystor,kondensator, zimny lut, scieżka PCB etc. Generalnie reset wyświetlacza oraz zerowanie liczników wskazówkowych sugeruje na mocny spadek napięcia np. na 7,5V przy zasilaniu 12,5V (w Twoim przypadku "siada" napięcie wewnątrz licznika). Jak masz chęci i czas możesz się pobawić starym licznikiem mając sprawną używkę za 50 dyszek.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844591 Wysłany: 15 Gru 2018, 19:01; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Dziekuje za bardzo cenne uwagi dot.budowy zegarów.W wolnej chwili napewno się tym zajmę,nie są mi obce nazwy elementów więc moze cos znajdę uszkodzonego?Jedno jest pewne ze po przekręceniu kluczyka stacyjki zegary nie otrzymuja pelnego napiecia-tak jak napisałeś-i sęk w tym ktory element jest za to odpoweidzialny.
No i druga sprawa-nie wiem na ktore piny podac napiecie imitujące napiecie za stacyjką?
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844604 Wysłany: 16 Gru 2018, 03:32; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 125
Pomógł: 6
Tak bez schematów partyzancko bierzesz miernik wypinasz wtyczkę od licznika i mierzysz napięcie (5 lub 6 pin lub 1 i 2 może być plusem 7 masa) jeśli pojawi się napięcie akumulatora to przełożysz to na piny gniazda licznika. Są dwa zasilania jeden z aku drugi po stacyjce na licznik.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844657 Wysłany: 17 Gru 2018, 13:59; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
No tak,sęk w tym(a w sęku dziura)ze ja juz iinny zegar wsadziłęm do auta,a ten uszkodzony leży luzem na biurku moim.Nie za bardzo mi się chce odkręcac ponownie licznik i badac napiecia.Szkoda ze nie ma gdzies mozliwosci wiedzy na temat pinow(przynajmniej tych zasilających)w tym liczniku(przed FL)..Szukałem na forach-są podane tylko po FL...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844841 Wysłany: 25 Gru 2018, 17:39; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 125
Pomógł: 6
Wg schematów itd. przed Fl patrząc na gniazdo licznika (są oznaczone skrajne piny) masa powinna być na pinie 7, pin 2 +12 z aku , pin 1 +12 po stacyjce.
Dlatego liczniki przed FL i po FL nie są zamienne plug and play ale jak się pozmienia piny to mogłyby zadziałać (osobiście nie sprawdzałem takiej modyfikacji).

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #844846 Wysłany: 25 Gru 2018, 21:05; 
 Temat postu: Re: Po przekreceniu kluczyka nic nie świeci w zegarach.
Offline
Puntomaniak

Imię: Jerzy
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Maj 2017,
Posty: 84
Bardzo dziękuję za konkretne info.Po Świętach napewno podziałąm z tym(chocby z ciekawości)narazie niestety zmagam się z przeziębieniem.Dlatego wszystkim życzę Zdrowych Świąt Bożego Narodzenia.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO