You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 12:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #847813 Wysłany: 19 Maj 2019, 17:26; 
 Temat postu: Ostateczne wyjaśnienie sprawy wymiany rozrządu w 1.4 8V
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
Jestem po wymianie rozrządu w ASO FIAT. Po całej opercji rozmawiałem z mechanikiem , który to robił. Pytałem o kwestię blokad czy są niezbędne do wymiany i jak robi to ASO.
Facet odpowiedział krótko- jeśli nie ma absolutnie żadnych podejrzeń co do ustawienia rozrządu (np.błąd poprzedniego mechanika i rozrząd przestawiony) to robi się bez blokad, identycznie jak 1.2 i większości FIRE'ów.
Powiedział mi, że zaznaczył sobie markerem dwa znaki na kole wałka rozrządu na godzinie 12 i 3 oraz 1 znak na kole wału korbowego. Na stary pasek naniósł również dwa znaki, które przeniósł na nowy pasek.

Na moje luźne i żartobliwe pytanie (gość około 45 lat) ile tego już tak zrobił odpowiedział po chwili namysłu, że w samych grande punto około 100sztuk, drugie tyle pand, albei , linei.

Tak więc rozwiewam wszelkie wątpliwości i podstraszanie forumowych czarnowidzów , którzy gdzie tylko mogą to piszą ,że jak wymiana rozrządu w 1.4 8V to tylko na blokadach bo inaczej to tragedia pewna.

Milej niedzieli !!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #847814 Wysłany: 19 Maj 2019, 18:44; 
 Temat postu: Re: Ostateczne wyjaśnienie sprawy wymiany rozrządu w 1.4 8V
No i super. 8)
To było oczywiste "na chłopski rozum" (na podstawie doświadczeń ze starszymi jednostkami rodziny FIRE).
Tylko takie doświadczenia trzeba najpierw w ogóle mieć...
Największy burdel w internecie robią przygłupy co mają dwie lewe ręce i nigdy nie robili czegoś takiego osobiście.
Ledwo by sami zmienili olej, ale to tacy zawsze "wiedzą" najlepiej jaka jest "fachowa" (i "jedyna słuszna") procedura wymiany rzeczy trudniejszych (hamulce, zawieszenie, rozrząd).

Na podobnej zasadzie jest (był) syf w temacie regulacji luzów zaworowych i rzekomo "specjalnego" wzornika do ustawiania pokrywy (bo jest tam czujnik położenia wałka rozrządu - a powinien być gdzieś "na sztywno" w głowicy).
Przeważnie (w ponad 99% przypadków) będzie on totalnie zbędny (można zdejmować i zakładać pokrywę i nic się nie stanie).

Oprócz silników 8V są też inne, np. 16V (tu też były czarne scenariusze pisane przez "znawców" - co też nie myślą i nie znają procedury/idei wymiany ze starszych jednostek bez zmiennych faz).

PS
Mogłeś się dopisać do jakiegoś istniejącego tematu, a nie tworzyć kolejny.
http://fiatpunto.com.pl/topic54365.html - poradnik, wymiana bez blokad,
http://fiatpunto.com.pl/topic58162.html - wykonanie własnych blokad, rysunki,
http://fiatpunto.com.pl/topic15672.html - ogólna paplanina (koszty, warsztaty),
http://fiatpunto.com.pl/topic44906.html - inna dyskusja o rozrządzie,
http://fiatpunto.com.pl/topic59780.html - Twój poprzedni temat, dlaczego tam nie napisałeś?

Tak, czy inaczej, dzięki za informację "z pierwszej ręki" z warsztatu od zawodowca.
Może niedowiarki zrozumieją cokolwiek, że z tymi blokadami, to nie jest takie zero-jedynkowe (że "zawsze muszą" być użyte).
Przy czym "my" tu na forum nie negujemy sensu istnienia blokad, niech sobie będą w razie czego (tylko trzeba rozumieć skąd się one wzięły, jaka była idea na wczesnym etapie projektowania silników do modelu Grande). A idea była taka, że wszelkie "specjalne" przyrządy służyły przede wszystkim na pierwszy montaż, składanie silnika w fabryce. Oraz były wymyślone jakby "na wyrost", aby na pewno (na 100-200%) wszystko było idealnie złożone.
"Ideologia" ta jest specyficzna dla tej konkretnej marki i rodziny silników (patrząc na historyczne zmiany konstrukcji).

W innych markach wymagania mogą być i pewnie są ostrzejsze i nie można tak sobie samowolnie rezygnować z blokad.
Stąd może też zdziwienie (i amatorów i niektórych mechaników), że we Fiacie tak "można". Czyli w silniku, gdzie zalecane są oficjalnie blokady, ktoś ich nie użył = "herezja" i "amatorka".
Tu musiałby się wypowiedzieć zawodowiec - które konkretne silniki (jaka marka, model) są "tolerancyjne" (blokady nie są wcale takie obowiązkowe), a które nie są.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO