Napisane w pierwszej osobie, czyli osobiście robiłeś te wymienione czynności?
Może coś jest źle wykonane: głowica (planowanie), uszczelniacze, zawory źle dotarte i/lub wyregulowane.
Pierścienie nie za ciasne? Te 15 barów w starym konstrukcyjnie silniczku 8V? Albo dalej "bierze" olej i doszczelnia cylindry.
Skoro dół był ruszany, to co z resztą, wał, panewki, sworznie, same tłoki...?
LPG sprawne, nie zalewa (reduktor nie popuszcza za dużo)? Skład spalin OK?
Wszelkie czujniki na silniku: np. klasyka Punto 1 i 2, czujnik położenia wału? Temperatury (powietrza, płynu chłodniczego).
Skąd wiadomo, że MAP jest sprawny? Poza tym, samo
podciśnienie w dolocie prawidłowe?
Ustawienie rozrządu. Znaków ktoś nie pomylił (są różne w Punto 1 i 2):
http://fiatpunto.com.pl/post846181.html#p846181.
Jak szybko się zużywają świece i jak wtedy wyglądają (nagary - czarne, szare, białe, erozja, pęknięcia itp.)?
Inne dziwne rzeczy (na pozór bez związku), typu układ paliwowy, powrót, odpowietrzenie. Ciśnienie oleju. Ciśnienie paliwa.
Czyli do sprawdzenia będzie
wszystko (niestety dosłownie)...
Pół żartem-pół serio, jak nic nie znajdziesz, to tłumacz to sobie tak, że masz teraz auto rajdowe = one są tak strojone, że mają niespokojny bieg jałowy i to normalne.