You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 18:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #848313 Wysłany: 15 Cze 2019, 14:24; 
 Temat postu: Nierówna praca silnika
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 13 Cze 2019,
Posty: 1
Dzień dobry szanownej kropkowej braci;)
Problem dotyczy Punto II silnik 1.2 8v 60KM instalacja LPG z mieszaczem w filtrze powietrza. Od początku jego posiadania, podczas pracy silnika na wolnych obrotach na benzynie (na zimnym ale również nagrzanym silniku) praca jest nierówna co 10-20 sekund czuć szarpnięcie silnika, a stojąc z tyłu i słuchając wydechu w tym momencie słychać mocniejsze "fuknięcie" spalin. Po przełączeniu na gaz problem jest widoczny dużo bardziej. Cały czas zauważalnie trzęsie silnikiem i jest to mocno zauważalne siedząc przy kierownicy, z wydechu te same "fuknięcia" jednak dużo częściej. Podczas jazdy na LPG samochód szarpie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Niema jednak problemu z falowaniem obrotów.

Wertowałem już forum od jakiegoś czasu w poszukiwaniu rozwiązania i to są rzeczy które już zrobiłem/sprawdziłem/wymieniłem:
-Brał mocno olej wiec zrobiłem remont silnika (wymiana uszczelniaczy zaworowych i pierścieni tłokowych, dotarcie zaworów) po remoncie sprężanie z tego co pamiętam 15 barów, dosyć równo na wszystkich cylindrach. Praca silnika bez zmian. Przy wizycie na komputerze okazało się że padła sonda lambda przed katalizatorem, została wymieniona.
-wymienione świece i kable,
-wymienione cewki zapłonowe,
-wymieniony komputer zapłonowy
-wyczyszczona przepustnica,
-map sensor umyty benzyną,

Ostatecznie żaden z powyższych zabiegów nie przyniósł rezultatu i już skończyły mi się pomysły:/ Bardzo proszę o sugestie na co mogę jeszcze zwrócić uwagę.

Pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #848319 Wysłany: 15 Cze 2019, 19:15; 
 Temat postu: Re: Nierówna praca silnika
Napisane w pierwszej osobie, czyli osobiście robiłeś te wymienione czynności?
Może coś jest źle wykonane: głowica (planowanie), uszczelniacze, zawory źle dotarte i/lub wyregulowane.
Pierścienie nie za ciasne? Te 15 barów w starym konstrukcyjnie silniczku 8V? Albo dalej "bierze" olej i doszczelnia cylindry.
Skoro dół był ruszany, to co z resztą, wał, panewki, sworznie, same tłoki...?
LPG sprawne, nie zalewa (reduktor nie popuszcza za dużo)? Skład spalin OK?
Wszelkie czujniki na silniku: np. klasyka Punto 1 i 2, czujnik położenia wału? Temperatury (powietrza, płynu chłodniczego).
Skąd wiadomo, że MAP jest sprawny? Poza tym, samo podciśnienie w dolocie prawidłowe?
Ustawienie rozrządu. Znaków ktoś nie pomylił (są różne w Punto 1 i 2): http://fiatpunto.com.pl/post846181.html#p846181.
Jak szybko się zużywają świece i jak wtedy wyglądają (nagary - czarne, szare, białe, erozja, pęknięcia itp.)?
Inne dziwne rzeczy (na pozór bez związku), typu układ paliwowy, powrót, odpowietrzenie. Ciśnienie oleju. Ciśnienie paliwa.
Czyli do sprawdzenia będzie wszystko (niestety dosłownie)... ;]

Pół żartem-pół serio, jak nic nie znajdziesz, to tłumacz to sobie tak, że masz teraz auto rajdowe = one są tak strojone, że mają niespokojny bieg jałowy i to normalne.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO