|
Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Liban |
#9581 Wysłany:
27 Lut 2007, 12:44; Temat postu: Maksymalne dopuszczalne obroty 1.4 16V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
Witam Panie i Panów
Mam takie może głupie pytanie, ale jak wiadomo silniki 16V trzeba kręcić żeby dobrze auto jechało np przy wyprzedzaniu i czy np. obr. 5500 lub nawet 6000 nie są zabujcze dla silnika i spokonie można używać obr. z przedziału 4000 - 5500 przy bardzo dynamicznej jeżdzie
Pytam bo zawsze jeżdziłem 1.2 8v i tam do 4000 to był max bo więcej nie było sensu, a tu max moment jest dopiero przy 4500 obr./min
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#9584 Wysłany:
27 Lut 2007, 12:47; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Nie kręć silnika powyżej obrotów przy których osiąga maksymalną moc. Zabójcze dla silnika może być ciągłe zamykanie obrotomierza (aż do odcięcia - prawie koniec skali  ):P
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#9585 Wysłany:
27 Lut 2007, 12:52; Temat postu: |
|
|
przede wszystkim najefektywniejszy zakres obrotów dla silnika to pomiędzy max momentem a max mocą,
Odcinka jest po to, aby nie zniszczyć silnika, wiec nawet jazda w pobliżu odcinki nie powinna zaszkodzić silnikowi
Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić
ipIV napisał(a): aż do odcięcia - prawie koniec skali Wink )
e tam końca, u mnie sie kończy na 8 tys a odcinka jest coś ok 6,5 tys 
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#9586 Wysłany:
27 Lut 2007, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
nie no tak że odcina to bym nigdy nie zrobił szkoda mi auta przecież on też ma uczucia i czuje  ale skoro moc max ma przy 6000 to do 5500 może se pokręcić  oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#9588 Wysłany:
27 Lut 2007, 12:54; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Wojtas_BB napisał(a): e tam końca, u mnie sie kończy na 8 tys a odcinka jest coś ok 6,5 tys Mr. Yellow
Ale ty masz licznik z HGT  A silnik zwykły 1,2 8V [ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 11:55 am ]Ja mam odcięcie podczas jazdy przy "obrotomierzowych" ~6750 rpm, a skala jest do 7000 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#9589 Wysłany:
27 Lut 2007, 12:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
Wojtas_BB napisał(a): Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić 
Żeby szybko jechać  hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#9591 Wysłany:
27 Lut 2007, 12:58; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Liban napisał(a): Wojtas_BB napisał(a): Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić  Żeby szybko jechać  hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć
Nie kręć wyżej niż do obrotów maksymalnej mocy, bo wyżej nie ma sensu - i moc i moment spadają.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#9592 Wysłany:
27 Lut 2007, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
dzieki teraz już wszystko wiem  Bo jak już powiedziałem wcześniej jak jeżdziłem 1.2 8v to nie trzeba było tyle kręcić bo moment max miał przy 2500 a tu 4500.
Paliwko też chyba bardzo szybko ucieka z baku przy 4000-6000
Pozdrawiam
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#9593 Wysłany:
27 Lut 2007, 13:11; Temat postu: |
|
|
Liban napisał(a): oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min dla 16V to szybkie jego dobijanie poprzez mulenie, niestety 16 rządzą sie swoimi prawami Liban napisał(a): Żeby szybko jechać Very Happy hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć za przyspieszanie odpowiedzialny jest z tego co wiem max moment, a za prędkość - max moc, wiec przyspieszać należy w okolicach max momentu ipIV napisał(a): Nie kręć wyżej niż do obrotów maksymalnej mocy, bo wyżej nie ma sensu - i moc i moment spadają. dokładnie tak  dlatego najlepiej jest jeździć pomiedzy max momentem i max mocą bo jedno i drugie zachowują dość wysokie wartości Liban napisał(a): dzieki teraz już wszystko wiem Smile Bo jak już powiedziałem wcześniej jak jeżdziłem 1.2 8v to nie trzeba było tyle kręcić bo moment max miał przy 2500 a tu 4500.
no 8V to taki benzynowy diesel, moment nisko a moc wysoko ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
|
|
Góra |
|
 |
milk13 |
#9602 Wysłany:
27 Lut 2007, 14:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 06 Sty 2007, Posty: 107
|
Liban napisał(a): Paliwko też chyba bardzo szybko ucieka z baku przy 4000-6000
Zauważyłem na kompie, że przy łagodnym przyspieszaniu dopiero pow. 3000 obr. chwilowe zużycie paliwa zaczyna spadać  Czyli pow. 3000- 3500 obr. w tym silniku (1.4 16 v) zaczyna się optymalna jazda. 
_________________ GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#9607 Wysłany:
27 Lut 2007, 14:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Są silniki, które pomimo że teoretycznie kręcą się do np. 6 tyś. obr. to już przy np. 4 tyś. obr. sprawiają wrażenie jakby miały dość a olej z nich dawno odparował.
Nie znam tego 1.4 16V ale jesli bezproblemowo i "lekko" kręci się do 6 tyś. obr. to jaki problem żeby tak go kręcić skoro tak lubi?
Po dotarciu i ułożeniu się oczywiście 
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#9618 Wysłany:
27 Lut 2007, 15:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
No właśnie ten silnik bardzo chętnie i przyjemnie sie wkreca na wys. obroty bo w porównaniu z 1.2 8v to przy 4500tys było czuć że on juz nie chce i było to nie przyjemne.
milk13 napisał(a): Zauważyłem na kompie, że przy łagodnym przyspieszaniu dopiero pow. 3000 obr. chwilowe zużycie paliwa zaczyna spadać Czyli pow. 3000- 3500 obr. w tym silniku (1.4 16 v) zaczyna się optymalna jazda.
Nie znam sie za bardzo ale jak to możliwe, ja myślałem że ekonomiczna jazda to ok 2000obr 
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
Rome |
#9623 Wysłany:
27 Lut 2007, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 156
|
ipIV napisał(a): Ale ty masz licznik z HGT Razz A silnik zwykły 1,2 8V
nie to że ma zwykłe 1,2 8V to jeszcze straszny kapelusz z niego 
_________________ Bravo Sport 2.0 16v
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#9639 Wysłany:
27 Lut 2007, 16:40; Temat postu: |
|
|
Rome napisał(a): nie to że ma zwykłe 1,2 8V to jeszcze straszny kapelusz z niego Mr. Green
i Ty brutusie przeciwko mnie ?? no wiesz 
|
|
Góra |
|
 |
Rome |
#9641 Wysłany:
27 Lut 2007, 16:41; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 156
|
Wojtas_BB napisał(a): Ty brutusie przeciwko mnie ?? no wiesz
a co może skłamałem 
_________________ Bravo Sport 2.0 16v
|
|
Góra |
|
 |
WojtasBB |
#9646 Wysłany:
27 Lut 2007, 16:47; Temat postu: |
|
|
Rome napisał(a): a co może skłamałem Image
oczywiście że tak 
|
|
Góra |
|
 |
Rome |
#9650 Wysłany:
27 Lut 2007, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 156
|
Wojtas_BB napisał(a): oczywiście że tak
no już dobrze niech Ci będzie 
_________________ Bravo Sport 2.0 16v
|
|
Góra |
|
 |
leszczur |
#9691 Wysłany:
27 Lut 2007, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 28 Sty 2007, Posty: 180
|
|
Góra |
|
 |
milk13 |
#9745 Wysłany:
27 Lut 2007, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 06 Sty 2007, Posty: 107
|
Liban napisał(a): Nie znam sie za bardzo ale jak to możliwe, ja myślałem że ekonomiczna jazda to ok 2000obr
Owszem ale w silnikach 8v. Szesnastka lubi wysokie obroty, co akurat w GP jest bardzo fajne bo silniczek brzmi pięknie.  Na razie bałem się Go kręcić pow. 5000 obr.
BTW Zobacz post z wykresami obrotów i momentów 
_________________ GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#9761 Wysłany:
27 Lut 2007, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
Liban napisał(a): Mam takie może głupie pytanie, ale jak wiadomo silniki 16V trzeba kręcić żeby dobrze auto jechało np przy wyprzedzaniu i czy np. obr. 5500 lub nawet 6000 nie są zabujcze dla silnika i spokonie można używać obr. z przedziału 4000 - 5500 przy bardzo dynamicznej jeżdzie Jak najbardziej możesz jeździć na 4000-5500 obrotach!  To jest 16V!  Liban napisał(a): oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min No co ty?  To ja nawet 1.4 8V tak nie jeżdże, bo więcej pali... Przeważnie zmieniam bieg przy 2500-3500 RPM, a przy wyprzedzeniu zapinam kolejny na około 5000 RPM (wiadomo 8V - max moment przy 3000 RPM - dalsze kręcenie nie jest efektywne).  milk13 napisał(a): Owszem ale w silnikach 8v. Szesnastka lubi wysokie obroty, co akurat w GP jest bardzo fajne bo silniczek brzmi pięknie. A i 1.4 8V nie lubi jeździć poniżej 2000 RPM - w końcu to nie diesel...  milk13 napisał(a): Na razie bałem się Go kręcić pow. 5000 obr.
Mój miał max 6000 RPM... 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
Liban |
#11670 Wysłany:
07 Mar 2007, 15:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
A może wie ktoś od jakich obr by było czerwone pole gdyby było w 1.4 16v  A może ktoś ma wersję sport z tym silnikiem bo tam chyba jest czerwone pole
Pozdrawiam 
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
 |
majkiel |
#491278 Wysłany:
17 Lip 2011, 20:13; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice/Knurów Rejestracja: 18 Wrz 2008, Posty: 95
|
Liban napisał(a): A może wie ktoś od jakich obr by było czerwone pole gdyby było w 1.4 16v  A może ktoś ma wersję sport z tym silnikiem bo tam chyba jest czerwone pole Pozdrawiam 
Nie, nie ma czerwonego pola - przynajmniej u mnie białe zegary z czerwonymi nadrukami i tyle.
U mnie obrotomierz kiedyś pokazał chyba 80  Niechcący przy zjeździe z autostrady zamiast do V zredukowałem do III
A co do obrotów, to tak jak pisali - jazda zaczyna się powyżej 4000 RPM 
_________________ -- Pozdrawiam Krzysztof vel Majkiel
Uno 1.0 MPI SX 1997, 148kkm Grande Punto 1.4 16V Sport 2007, 212kkm Fiesta 1.25 2009, 111kkm
Ostatnio edytowany przez majkiel, 17 Lip 2011, 23:49, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#491287 Wysłany:
17 Lip 2011, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
majkiel |
#491311 Wysłany:
17 Lip 2011, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice/Knurów Rejestracja: 18 Wrz 2008, Posty: 95
|
bbanditoss napisał(a): w sporcie 1,4 16V Starjet jest czerwone pole --> http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=367swoją drogą niezły odgrzany kotlet 
Nie wiem, ale wpisałem w Google'a frazę "grande punto sport" i wyskoczyły mi między innymi wyniki z takim licznikiem jak mój:
Może były różne wersje?
_________________ -- Pozdrawiam Krzysztof vel Majkiel
Uno 1.0 MPI SX 1997, 148kkm Grande Punto 1.4 16V Sport 2007, 212kkm Fiesta 1.25 2009, 111kkm
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#491322 Wysłany:
17 Lip 2011, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
Ty masz licznik z 2006, ja już mam z 2007 wtedy się nieco zmieniłu (patrz mój)  a w 2008 znowu zrobili nowe, więc lekkie zamieszanie 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|